Welke competities volgen jullie, en hoe?

Gestart door hgrm, mrt 16, 2008, 23:40:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Mijn lijstje:

Nederland
Eredivisie en eerste divisie via teletekst
Zaterdag en zondaghoofdklasse eveneens via teletekst
Verder volg ik nog her en der wat klassen in het amateurvoetbal omdat er interessante clubs spelen. Meestal via teletekst, www.voetbalopzaterdag.com en teletekst van RTV Noord Holland

België
Eerste tot en met vierde klasse via VRT teletekst
Eerste provinciale van de Vlaamse provincies via VRT teletekst
Eerste provinciale van de Waalse provincies via www.footbel.be

Duitsland
Bundesliga, 2. Bundesliga, Regionalligen en Oberligen via www.kicker.de

Engeland
Premiership, Footbal League, Conference (Nat en N+S) via www.tonykempster.co.uk
Daarnaast via dezelfde site nog enkele lagere competities vanwege een aantal clubs (AFC Wimbledon, FC United, Dartford, King's Lynn, Truro City)

Schotland
Premier League en D1 t/m 3 via www.bbc.co.uk

Wales
Premier League via www.tonykempster.co.uk

Overig
De overige grote Europese competities en de internationale bekertournooien via teletekst
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Ik volg de Nederlandse competitie via teletekst, radio, tv, krant en internet.

De Engelse competitie volg ik voornamelijk via Match of the Day, de website van de Beeb en Final Score. Ik ben gek op final score. Toch moet ik bekennen dat ik laatst verbaasd was om Stoke en Bristol City op de bovenste plaatsen van The Championship te zien. Ik volg het niet meer zo nauwgezet als een paar jaar geleden. Aan de ene kant maakt het onbekendere juist weer bemind, aan de andere kant jammer dat ik er minder aan toe kom. In het verleden had ik programma'tjes geschreven die de live videprinter van de BBC inlas en dan alle tussenstanden op 1 scherm tegelijkertijd kon weergeven.

De Schotse competitie volg ik via teletekst en de bbc-website en dan eigenlijk alleen de hoogste divisie.

De overige competities krijg ik in spaarzames porties zo nu en dan wat mee, maar veel meer dan een headline op TT 801 is dat meestal niet.

Joost

Ik volg de nederlandse competitie via Teletext en het bezoeken van wedstrijden

De Duitse via de duitse teletext, de radio en via Der Kicker met de 2. Liga als belangrijkste competitie

De belgische via de Belgische teletekst en voetbalkrant.com met een verhoogde interesse voor klasse 3B

De Engelse profdivisies via de BBC, de amateurs via de radio en via de Non-League Today.

Het amateurvoetbal via de lokale krant en L1 TV & Radio. In het Limburgs dagblad zit maandags een schitterende bijlage en dan kijk ik wel de uitslagen van alle klasses in Zuid II met verhoogde interesse in de resultaten van mijn eigen clubje en in die van VCH, Voerendaal, RKTSV 2, NEC 92 4, Weltania Dames, vv Schaesberg dames en Partij

Daarnaast volg ik de MLB via MLB.com en eerste divisie mannen volleybal via volleybalkrant.com en het ijshockey via ijshockey.com.

hgrm

#3
Citaat van: Joost op mrt 17, 2008, 19:18:35

Daarnaast volg ik de MLB via MLB.com en eerste divisie mannen volleybal via volleybalkrant.com en het ijshockey via ijshockey.com.

Als we zo gaan beginnen....

De hoofdklasse honkbal door het bezoeken van bijna elke wedstrijd van HCAW, teletekst en http://home.wxs.nl/~stoov/indexned.htm.

Verder ook de hoofdklasse cricket, het Engelse county cricket en de hoogste divisies in Rugby League & Union. En met een half oog ook de hockeycompetitie, ook omdat er enkele oud-leerlingen van me in de hoofdklasse (en zelfs in het Nederlands team) spelen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

HJanneman

Ik volg de Nederlandse ere-en eerstedivisie d.m.v. wedstrijdbezoeken van Groningen(de locals) en Ajax(ze kunnen winnen of verliezen....) en af en toe pik ik een wedstrijdje mee van een eerste-divisie club: vorig seizoen heb ik Zwolle en Cambuur eens bezocht(beide wedstrijden waren erg geslaagd).
Ook bekijk ik teletekst, www.livescore.com en bekijk ik de wedstrijden/samenvattingen op tv.

De Belgische competitie volg ik zo'n twee jaar door bijna geen samenvatting te missen(de samenvattingen zijn altijd erg laat, waardoor de Nederlandse samenvattingen nooit in gevaar komen, geldt idem voor Match of the day op de BBC).
Dit seizoen heb ik zelfs twee wedstrijden van mijn favoriete Belgische club, Standard de Liege, bijgewoond.
En wanneer Standard een erg belangrijke wedstrijd speelde(uit bij Club Brugge en thuis tegen Anderlecht) volg ik het op radio Sporza(afgelopen zondag luisterde ik ook naar Antwerp-Lierse).
De tweede en derde klasse volg ik vervolgens d.m.v. www.soccerway.nl en teletekst.

De Duitse Bundesliga kijk ik vaak uit mijn werk op zaterdag(studenten werken in de avonduren en op zaterdagmiddag) om 18:00uur, maar meestal zapp ik halverwege weer weg, want de Bundesliga is niet mijn favoriete competitie.
De regionalliga(nord) volg ik nauwlettender dan de twee bundesliga's, en daarin krijgt Kickers Emden de meeste aandacht(een club die ik dit seizoen 3 keer bezocht heb).
Ook hiervoor zijn www.soccerway.nl en www.livescore.com erg handige websites.

Het Engelse Premiership volg ik via teletekst, www.livescore.com en Match of the day, en de lagere divisies t/m de Conference National(ik vind de ontwikkelingen van Ebbsfleet United, voorheen Gravesend&Northfleet namelijk erg interessant, maar ben zelf niet 1 van de 30.000 eigenaren) via de eerder genoemde websites.

Ligue 1(Frankrijk) volg ik vrij eenzijdig: ik volg PSG, maar ik neem automatisch de andere clubs ook wel mee, maar in Frankrijk volg ik de Ligue 2 niet(wanneer PSG toch nog degradeert, zal dat volgend jaar helaas veranderen, maar de kansen van PSG zijn gelukkig positief gekeerd).

In Italië en Spanje volg ik alleen de hoogste afdelingen via teletekst en Eurogoals op Eurosport.
Van de andere competities krijg ik vaak flitsen mee via Eurogoals(bijv. de Portugeze competitie, die ik tijdens mijn vakantie van afgelopen zomer in Portugal wel wat uitgebreider volgde, natuurlijk) en voetbalgerelateerde websites op het Internet.

Eigenlijk volg ik veel te veel, want doordeweeks komen ook nog de Uefa cup en Champions League voorbij(de Uefa cup vind ik persoonlijk leuker dan de Champions League, omdat het verrassingselement er nog een stuk groter is, maar het kan ook komen omdat Ajax zich al jaren niet meer geplaatst heeft).

Veel mensen hier hebben net als rokers een nieuwe verslaving opgebouwd die de andere verstootte, veel mensen kijken dus lang niet zoveel wedstrijden meer op tv, omdat ze dat nu in de stadions doen.
Ik zelf kan eigenlijk niet één van die twee verslavingen uitroeien en zit dus met twee opgescheept.

AthleticHolanda

Volg zoveel mogelijk voetbal, het meeste via internet, maar vooral;

1. Duitsland, van de Bundesliga tot Oberliga via www.kicker.de, de regionale verbandsligas en verbandspokale via www.fussball.de en WDR teletekst voor die in het westen. Voor statistieken www.weltfussball.de.
Daarnaast op TV natuurlijk de sportschau op zaterdagavond om 18 uur met voorafgaand de Regionalliga, heerlijk! Verder als het uitkomt de Regionalliga op de WDR / NDR.

2. Spanje, van de Primera tot de Tercera en de regionale Baskische competities via www.futbolme.com.

3. België, vooral via één teletekst, de 1e t/m 4e divisie, en de hoogste afdeling als het uitkomt op zondagavond of maandagavond op TV.

4. Nederland, de bekende programma's op TV, en hoofdklasse-amateurvoetbal(statistieken) via www.voetbalopzaterdag.nl of www.zondaghoofdklasse.nl.

Deze drie interesseren me met afstand het meest, daarnaast als ik op zaterdagavond laat eens niks te doen heb Match of the Day, eigenlijk vooral bij gebrek aan beter.
Alle rest vooral via internet.