Een lang weekend london

Gestart door headout, jan 09, 2016, 20:38:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

headout

Aankomend weekend verblijf ik een lang weekend in London. Op vrijdag Brentford - Burnley, zaterdag Spurs - Sunderland en op zondag Millwall - Port Vale. Ik wilde in ieder geval op vrijdag de stadion tour op Stamford Bridge doen. Voor zaterdag en zondag zoek ik nog invulling. Laatste keer dat ik in london was, heb ik een wandeltocht langs de Thames gedaan richting Craven Cottage. Toen was het stadion gesloten en was een tour niet mogelijk. Hopelijk dit keer alsnog :-)

Andere tips zijn welkom! De geijkte toeristische london highlights zijn me bekend. Ik ben meer geïnteresseerd in tips die op het groundhop vlak liggen.
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog

hgrm

Er zijn wel een paar leuke non-league grounds, zoals Sutton United en Bromley die wel een bezoekje waard zijn.
Verder is de Oval wel leuk om te bezichtigen. Het is een cricketstadion, maar heeft wel een rijke voetbaltraditie vanwege een behoorlijk aantal FA Cup finals die er zijn gespeeld. Dan hebben we het wel over 1872 tot 1892...
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hugo

Citaat van: hgrm op jan 10, 2016, 00:27:07
Er zijn wel een paar leuke non-league grounds, zoals Sutton United en Bromley die wel een bezoekje waard zijn.
Verder is de Oval wel leuk om te bezichtigen. Het is een cricketstadion, maar heeft wel een rijke voetbaltraditie vanwege een behoorlijk aantal FA Cup finals die er zijn gespeeld. Dan hebben we het wel over 1872 tot 1892...

Smaken verschillen maar na de verbouwing heeft het stadion van Sutton United veel charme verloren.

hgrm

Citaat van: Hugo op jan 10, 2016, 00:37:30
Smaken verschillen maar na de verbouwing heeft het stadion van Sutton United veel charme verloren.

Verbouwing? Dan ben ik dus zonder het te weten net op tijd geweest....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

headout

Heren, dank voor de tips. The Oval zit op loopafstand van het hostel, dus die pik ik zeker mee.
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog

hgrm

Citaat van: headout op jan 10, 2016, 20:29:50
Heren, dank voor de tips. The Oval zit op loopafstand van het hostel, dus die pik ik zeker mee.

Lord's is ook wel de moeite waard. Het is sporthistorische grond, al heeft het weinig/niets met voetbal te maken i.t.t. the Oval. En als we het toch over sport in het algemeen hebben: Twickenham is ook een vermelding waard. Evenals het Crystal Palace National Sport Centre. Dit heeft niks met de voetbalclub Crystal Palace te maken maar het staat exact op de plek waar tussen 1895 en 1914 de FA Cupfinal werd gespeeld. Het atletiekstadion zelf dateert uit 1964 dus is verder niet zo spannend.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen