Beker van België 2015-2016

Gestart door Joost, jun 20, 2015, 11:51:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: jvdreumel2 op jun 23, 2015, 14:57:49
De Belgen zijn zeer bedreven in het bedenken van moeilijke systemen. Al met al respect dat je alles zo precies hebt uitgezocht.
Ik ben er al 3 jaar mee bezig... :D

Joost

Citaat van: Jampot op jun 24, 2015, 13:34:04
Het Belgische voetbal is door de vele rariteiten tot een soap verweven. Nu krijgt de beker aldaar ook een toepasselijke naam. De Crokycup:
http://www.ad.nl/ad/nl/1532/Belgisch-voetbal/article/detail/4087454/2015/06/24/Belgische-beker-wordt-omgedoopt-tot-Croky-Cup.dhtml
Oftewel, men gaat spelen om de chipsbeker.

Kuch.

Citaat van: Joost op jun 20, 2015, 14:28:33
Ik lees wel dat het volgend seizoen niet meer de Cofidis Cup maar de Croky Cup is.

Joost

Vanochtend om 9 uur was de aanvang van de loting.

We zijn inmiddels ruim 5 uur later maar van een uitkomst is nog niets bekend.

syntric

Citaat van: Joost op jun 24, 2015, 14:16:00
Vanochtend om 9 uur was de aanvang van de loting.

We zijn inmiddels ruim 5 uur later maar van een uitkomst is nog niets bekend.

Gaat nooit snel in België, ik denk dat het minstens 17 uur gaat worden, eer die ergens verschijnt. Tja Croky cup, daarvoor was het Cofidis cup, wat maakt het uit, normale mensen blijven dat gewoon de beker van België noemen hoor :-)
Groundhopper for life :-)


Joost

Het werd ook eens tijd...

Eens zien hoeveel ik er goed heb.

wekke

Zo te zien geen leuke verplaatsing met Lierse. In ronde 4 hoogstwaarschijnlijk thuis tegen Rupel Boom en een ronde verder naar WS Bruxelles.

Joost

Mijn voorspelling van de deelnemers was helemaal niet slecht al zeg ik het zelf.

Waar zat ik mis;

Limburg.
Uit Poule 3 gingen in vorige jaren de beide finalisten naar de BVB. Eendracht Stevoort was een ervan maar komt niet in de loting voor.
Op de Facebookpagina van Hechtel had ik gelezen dat iemand neer had gezet dat zij door het winnen van de kleine finale in de Provinciale Beker ook in de Beker zouden uitkomen, dat was verkeerd.
Misschien omdat Stevoort zich heeft teruggetrokken, misschien omdat ze toch besloten om de verliezend finalist niet te sturen. Weerstand Koersel is de eerstvolgende in 1e Provinciaal en mag ook deelnemen.

Brabant.
Ik had maar 16 van de 20 deelnemers genoteerd, ik dacht overigens dat het er maar 19 zouden zijn.
De overige 4 deelnemers zijn de teams die in de 16e finales van de Peugeot Cup verloren na strafschoppen (Rillaar, Peutie, Rixensart) en het team dat met het beste negatieve doelsaldo verloor; Ophain.

Luik.
De 2 degradanten mochten uiteindelijk niet deelnemer, heel gek. Daardoor mochten er dus niet 2 maar 4 van de verliezend 8e finalisten naar de beker. Daarin heeft het lot bepaald.

Namen.
De twee degradanten mochten ook hier niet naar de beker gaan. De twee plaatsen worden opgevuld door de twee beste Provincialers die niet de laatste 16 in de beker haalden.

Henegouwen.
17 plaatsen tikte ik, maar 16 bekerteams en 2 degradanten. Uiteindelijk gaan ook de Hengouwse degradanten niet naar de Beker van België en is er dus zelfs een plekje over. Havinnes is na loting de Lucky loser geworden.

West Vlaanderen.
Er zijn geen 18 maar 19 deelnemers. Blauwvoet Oevel is op onverklaarbare wijze de 19e deelnemer. In de Provinciale beker kwamen ze niet buiten de poulefase en alleen door de promotie vanuit 2e provinciaal is er een kleine verklaring.

KRCM1904

Citaat van: Joost op jun 25, 2015, 16:07:45
Mijn voorspelling van de deelnemers was helemaal niet slecht al zeg ik het zelf.

Waar zat ik mis;

West Vlaanderen.
Er zijn geen 18 maar 19 deelnemers. Blauwvoet Oevel is op onverklaarbare wijze de 19e deelnemer. In de Provinciale beker kwamen ze niet buiten de poulefase en alleen door de promotie vanuit 2e provinciaal is er een kleine verklaring.

West-Vlaanderen en Blauwvoet Oevel? Hier klopt iets niet. Volgens mij speelt Blauwvoet Oevel in de provincie Antwerpen.
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

Joost

Citaat van: KRCM1904 op jun 25, 2015, 19:19:06
West-Vlaanderen en Blauwvoet Oevel? Hier klopt iets niet. Volgens mij speelt Blauwvoet Oevel in de provincie Antwerpen.

Ehhm Blauwvoet Otegem.

Joost

Ik ben natuurlijk weer bezig geweest om er iets logisch van te maken;

Klikken voor een grotere (=leesbare) versie!



Klikken voor een grotere (=leesbare) versie!


Fishy

Weet iemand wanneer de datum/tijden van de eerste ronde bekend worden?

Joost

Citaat van: Fishy op jul 01, 2015, 12:17:26
Weet iemand wanneer de datum/tijden van de eerste ronde bekend worden?
Alles staat standaard op 26 juli zoals ook in het overzicht staat.
Aftrap is altijd om 16:00.

Als er een duel op een ander tijdstip gespeeld wordt dan vind je dat terug in de Best of Belgian Football app of op de site van de KBVB.

Fishy

Citaat van: Joost op jul 01, 2015, 12:20:54
Alles staat standaard op 26 juli zoals ook in het overzicht staat.
Aftrap is altijd om 16:00.

Als er een duel op een ander tijdstip gespeeld wordt dan vind je dat terug in de Best of Belgian Football app of op de site van de KBVB.

Oke, thanks!