Hoofdmenu

Stamnummers

Gestart door Joost, okt 28, 2010, 15:04:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Zo'n mooi systeem als er in België is met Stamnummers hebben we in Nederland niet. Dan maak ik het toch mooi zelf!

Uitgangspunt;
•   alle clubs die onder de vlag van de KNVB competitie hebben gespeeld.
•   Wanneer twee clubs fuseren wordt de fusieclub als nieuwe club gezien met een oprichtingsdatum op moment van fuseren.
•   Neemt een club een andere club op dan is geen sprake van een fusie en blijft de oude datum gehandhaafd.
•   Naamswijzigingen zijn toegestaan en hebben geen invloed. Dit is deels vanwege de oorlog, clubs met nationalistische namen hebben tijdelijk anders geheten.

   Nr      Club      Plaats      Opgericht      Daarna   
   1      H.F.C.      Haarlem      15-9-1879      HFC werd in 1959 Koninklijk en veranderde daarmee haar naam, de zondagafdeling speelt in West 1 1B, de zaterdagafdeling in West 1 4B   
   2      sv Victoria      Rotterdam      17-11-1881      Victoria werd opgericht als voetbalclub maar ging zich meer toeleggen op hockey en de voetbalafdeling stopt in 1899   
   3      c&fc Excelsior      Rotterdam      4-3-1882      In 1896 gefuseerd met Victoria   
   4      Robur et Velocitas      Apeldoorn      6-5-1882      Nam in 1889 Apeldoornsche FC op en speelt momenteel in Zondag Oost 3B   
   5      uc&vv Hercules      Utrecht      22-4-1882      Veranderde in 1985 haar naam in USV Hercules en speelt momenteel in West 1 2B op zowel zaterdag als zondag   
   6      lac Frisia 1883      Leeuwarden      25-4-1883      Nam in haar beginjaren enkele andere clubs op en speelt momenteel in Noord zondag 1F   
   7      dvv Concordia      Delft      15-10-1885      Momenteel actief in West2 zondag 3C   
   8      E.F.C.P.W.      Enschede      30-10-1885      Prinses Wilhelmina heette tijdens de oorlog EFHC en heeft tegenwoordig alleen nog een zaterdagafdeling die uitkomt in Oost 4B   
   9      gc&fc Olympia      Gouda      1-6-1886      Momenteel actief in West 2 zondag 2D   
   10      rc&fc Olympia      Rotterdam      4-9-1886      Fuseerde in 1891 met het Rotterdamse Concordia   

Ik wil Hgrm niet al teveel in de weglopen dus de rest volgt later.

T.BV

Pff als je dit van alle clubs in Nederland moet doen, ben je nog wel even bezig denk ik! Toch een leuk initiatief!

Verwijderd lid

Als ik Joost een tip mag geven ... hou het bij deze top 10 ... is al mooi genoeg !

Chapeau kerel !

AthleticHolanda

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het vervolg, hehe.

3434

Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Gerrit-Jan

Wat een uitzoekwerk! Maar wel leuk zo'n lijst. Viel me een klein dingetje op, PW speelt namelijk in 4F (vorig jaar nog tegen gespeeld, vandaar).