Hoofdmenu

KFC Uerdingen

Gestart door Rinus A., jan 09, 2008, 16:18:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rinus A.

Het voormalige Bayer Uerdingen zit in de financiële problemen. Er is een reeks van acties op touw gezet om de boel te redden, waaronder de mogelijkheid om voor 1 (speel)dag hoodtrainer te zijn. Rondom het freundschaftsspeil met Rot Weiss Oberhausen bepaal jij de opstelling, de tactiek, bepaal jij vanaf de bank en doe je de persconferentie na afloop.

Bieden kan op Ebay: http://cgi.ebay.de/Gutschein-fuer-einen-Tag-Trainer-beim-KFC-Uerdingen_W0QQitemZ120207655892QQihZ002QQcategoryZ62974QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

TeeZee

Grappig, maar is dit echt? Er is al 800 euro geboden. Ik hoop dat een Belg 'm wint, vanwege de persconferentie na afloop.

hgrm

Ze hebben al eens eerder zo iets gedaan. Toen kon er geboden worden om deel uit te gaan maken van de selectie.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Rinus A.

Grappig, ik zat vandeweek net hun stadion (heerlijke BAK) te bestuderen op het net. Wil er graag een keertje kijken, ik hoop maar dat dat dit seizoen nog wel kan.

Sebastiaan_W

Staat inmiddels al op 2810 euro en het duurt nog t/m dinsdagavond.

hgrm

Zeker de moeite waard, de Grotenburg Kampfbahn. Dit seizoen zijn er helaas weinig echt interessante thuiswedstrijden te beleven; meestal tegen tweede teams van profclubs of kleine clubs. En in de Niederrheinpokal zit KFC ook niet meer, dus een clash met Fortuna Düsseldorf, RW Essen of RW Oberhausen zit er ook niet meer in.

Overigens is de kans groot dat RW Essen en Fortuna elkaar in de finale van de pokal treffen. Dat kan leuk worden. En dan is er opeens wel weer de kans dat de finale in Uerdingen wordt gespeeld, net als een paar jaar geleden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Rinus A.

CiteerDas Niederrheinpokalfinale zwischen Rot-Weiss Essen und Fortuna Düsseldorf wurde nun endgültig terminiert. Die Partie wird am Dienstag, 08. April, um 19.30 Uhr in der MSV Arena des Bundesligisten MSV Duisburg ausgetragen.

Helaas, toch maar kijken of ik dan een competitieduel van de KFC opzoek.

hgrm

Die Pokalfinale in Duisburg lijkt me anders ook niet slecht. Jammer dat de MSV-Arena zo'n zielloos bakje is.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Rinus A.

#8
Hier wat beelden van één van de 'rettungsspiele' waarbij de hoogste bieder mocht aantreden als trainer. Ook speelde een tv-presentator een helft mee en is men bezig met Pete Doherty:

CiteerKrefeld. Prominente Unterstützung hat sich im Kampf gegen die drohende Zahlungsunfähig des KFC Uerdingen angesagt: TV-Moderator Elton und ein Fernsehteam von Pro7 wollen am Samstag,19. Januar, in die Grotenburg kommen. Der ehemalige Show-Praktikant von Stefan Raab will zumindest eine Halbzeit lang im Dress des KFC Uerdingen auflaufen. Das hat er dem Bündnis Krefeld wählt zugesichert.

Die Inititatoren um Stephan Hoffmann haben inzwischen beim Management von Pete Doherty angefragt, ob sich nicht auch der Skandalrockers an der KFC-Rettungsaktion beteiligen möchte.

Der Hintergrund: Pete Doherty, Ex-Freund von Kate Moss und Sänger der Babyshambles, hat Teile seiner Kindheit in Krefeld verbracht. Sein Vater war als britischer Soldat in Krefeld stationiert. In einem Interview mit dem Internetmagazin jetzt.de hatte Doherty erst im November über seine Krefelder Jahre geplaudert - und auch erwähnt, dass er Fan des heutigen KFC war: "Mein Club in Deutschland ist übrigens Bayer Uerdingen. Leider krebsen die jetzt ziemlich weit unten rum. Aber das ist ein netter kleiner Betrieb."

Dinsdag 25 maart staat er weer een rettungsspiel op het programma en wel thuis tegen Eintracht Frankfurt.

Hugo

Citaat van: hgrm op jan 09, 2008, 19:52:44
Ze hebben al eens eerder zo iets gedaan. Toen kon er geboden worden om deel uit te gaan maken van de selectie.

Was dat niet in Harelbeke? Degene die X abonnementen wist te verkopen mocht meespelen. Een cafebaas met bijpassende buik mocht toen een aantal minuten meehobbelen?

Gerrit-Jan

Citaat van: Rinus A. op mrt 06, 2008, 15:22:49Dinsdag 25 maart staat er weer een rettungsspiel op het programma en wel thuis tegen Eintracht Frankfurt.

Nadat ik dit bericht hier een tijdje geleden las, ben ik eens gaan kijken wat ik die bewuste dinsdag allemaal te doen had. Gelukkig had ik allen 's ochtends college, zodat ik 's middags in principe voldoende tijd had om naar Krefeld te komen. Aangezien ik niemand zo gek kon krijgen om mee te gaan, ben ik in mn eentje op pad gegaan. Had de biografie van Stuart Pearce 'psycho' als leesvoer meegenomen voor in de trein, waardoor de treinreis behoorlijk snel leek te gaan. In Venlo bleek dat Duitsers behulpzame mensen waren; ik moest een kaartje voor Krefeld kopen plus een Zusatzticket werd mij uitgelegd. Na een treinreis van ongeveer vier uur kwam ik aan op Hauptbahnhof Krefeld, wat trouwens een fraai bouwwerk is. De man van de wc+fietsenstalling wist mij te vertellen dat ik tramlijn 42 of 43 moest nemen naar het stadion; kwam goed uit dat lijn 42 klaar stond voor vertrek. Bij halte Grotenburg uitgestapt, langs de dierentuin gelopen en was zodoende een klein uurtje voor aftrap op plaats van bestemming aangekomen.

Snel een kaartje gekocht (10 euro) bij de kassa's die er erg bouwvallig uitzagen. Ik kreeg ook nog een lot waarmee ik een seizoenskaart voor de rest van het seizon kon winnen; helaas niet gewonnnen. Ook kreeg ik een 'neu gestaltete Stadionmagazin' dat aangeboden werd door een sponsor, waarin een hele mooie,vanuit een helikopter genomen, foto van een volgepakt Grotenburg zat. Ja, dat was een tijdje geleden, merkte ik al snel. Op het Rettungsspiel tegen Eintracht Frankfurt, getrained door Friedhelm Funkel (oud speler en trainer van Uerdingen), waren 2172 toeschouwers afgekomen. Er zouden ongeveer 34000 toeschouwers in Grotenburg passen, dus het zag er wel een beetje vreemd uit, relatief weinig mensen in zo'n groot stadion.

De nordtribune is normaal gesproken gesloten voor publiek, maar was vandaag open. Je kon trouwens wel zien dat de nordtribune normaal gesloten is, er zijn namelijk reclameborden tegen de crash barriers aangeschroefd. Vond crash barriers in een tribune met zitplaatsen trouwens ook apart. Weet niet of dat in meer stadions zo is.
Op de nordtribune had vroegen 'Grotenburg Athletik' gestaan, maar Athletik was weggewerkt met witte verf en er stond nu 'Grotenburg Stadion Krefeld'. Ook kon je nog vaag zien dat er Bayer op had gestaan, ze hadden het niet helemaal goed weggeschuurd. Verder vond ik de steile statribune er indrukwekkend uitzien. Ook mooi vond ik hoe verrot de terracing er onderaan de west-kurve bijlag.

Eintracht had deze wedstrijd een soort B-elftal in de wei staan. Dat kwam vooral door blessures en interland-verplichtingen. Wel was de zoon van Michael Rummenige(ex-international)op proef bij Eintracht en deed de Braziliaan Caio mee. Caio was ook nog bekeken door Ajax, en ongetwijfeld andere clubs, maar Ajax had twijfels over zijn snelheid.
Caio was deze wedstrijd soms ietwat nonchalant, maar je kon toch zien dat hij een rasvoetballer is, gezegend met een uitstekende techniek. Balletje aannemen met onderkant voet, typisch Zuid-Amerikaans.

De wedstrijd eindigde overigen in 1-2, na een 0-1 ruststand. Ook opvallend was hoeveel buitenlanders er actief zijn bij oberligist Uerdingen: een Senegalees, een Italiaan, een Gambiaan, een Fin, een Tsjech, een Turk, en Federico Amione die zowel over een Italiaans als Argentijns paspoort beschikt. Heb niet heel veel foto's aangezien de batterijen van de camera al snel opwaren en ik geen extra batterijen had meegenomen. Weer wat geleerd.





















TeeZee

Gelukkig deden je batterijen het nog lang genoeg om deze foto's te maken! Ik moet over een klein uurtje naar mijn werk en ik vermoed dat ik onderweg in de auto nog wel een paar keer terug zal denken aan Uerdingen. Ik ben helemaal weg van die staantribunes, die floodlights en vooral het scorebord met klok.

Sebastiaan_W

Helaas heeft KFC Uerdingen de laatste 2 wedstrijden van het seizoen verloren(vorige week 2-3 van MSV Duisburg II, terwijl ze bij de rust met 2-0 voorstonden en gister verloor het kansloos van Fortuna Düsseldorf II), waardoor het volgend seizoen niet uitkomt in de NRW Oberliga, maar in de verbandsliga.

De steun van ruim 1.200 meegereisde fans naar Düsselorf mocht gisteren niet baten.

TeeZee

Waar is de tijd gebleven met Eric Meijer...

Stadionhopper

Ik ben al enkele malen in de Grotenburg geweest. Het is inderdaad een schitterend stadion, maar meer volk dan 3.000 zal de club niet meer trekken. Wel was ik in de beruchte Niederrheinpokalfinale tussen RW Essen en Fortuna Düsseldorf enkele jaren geleden. Het stadion gevuld met 16.000 toeschouwers is ook een mooi gezicht en ongekend. Fortuna had een zeer geslaagde choreo op de lange zijde gedaan, terwijl Essen alleen met fakkels aankwam zetten. De controle van de tickets ging zo langzaam dat Fortuna supporters over de muren en hekken klommen om het op de tribunes te geraken.









Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper