Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

FC_Emmen

Ik hoop op in ieder geval SV Meppen in de 3. Liga.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Jehoentelaar

Citaat van: Terranova op mei 01, 2017, 19:36:09
Tijd dat er eens wat Ostvereine richting BL opstomen....

Behoudens Union Berlin zie ik dat niet gebeuren. Dynamo Dresden beleeft een fraai seizoen maar dat lijkt een exceptionele situatie. Aue kan zich misschien in de 2.Bundesliga etablieren als het stadion af is en daar komt hopelijk Magdeburg* nog bij, maar de rest is m.i. sowieso te klein om écht door te groeien.

* FCM moet diens uitvak grootschalig veranderen en heeft te maken met betonrot in de tribunes, waardoor bij promotie (en ook een eventuele nacompetitie) zeer waarschijnlijk moet worden uitgeweken naar een ander stadion.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Jehoentelaar

Citaat van: Terranova op mei 01, 2017, 19:37:56
Draaien inderdaad al een seizoen of drie bovenin mee maar wist niet dat hun een investeerder hadden...
Waarom zou je daar zoveel geld in willen stoppen dan? Ik bedoel; je hebt 1. FC en dan ook nog eens Fortuna in de bovenste drie profliga's spelen. Drie teams is wat gortig niet?

Volgend jaar krijgen we Uerdingen sowieso weer terug. Hopelijk dan eens een seizoen met een traditionverein als kampioen in de RLW.

Rot-Weiß Oberhausen zou volgend jaar een outsider kunnen zijn. Rot-Weiss Essen weet het linksom of rechtsom altijd wel te verprutsen en Alemannia Aachen hoeven we niet op te rekenen. Normaliter gaat het volgend jaar tussen Gladbach II en Dortmund II.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Footballromantic

Citaat van: Jehoentelaar op mei 02, 2017, 16:49:46
Behoudens Union Berlin zie ik dat niet gebeuren. Dynamo Dresden beleeft een fraai seizoen maar dat lijkt een exceptionele situatie. Aue kan zich misschien in de 2.Bundesliga etablieren als het stadion af is en daar komt hopelijk Magdeburg* nog bij, maar de rest is m.i. sowieso te klein om écht door te groeien.

* FCM moet diens uitvak grootschalig veranderen en heeft te maken met betonrot in de tribunes, waardoor bij promotie (en ook een eventuele nacompetitie) zeer waarschijnlijk moet worden uitgeweken naar een ander stadion.

Dacht dat die een vrij nieuw stadion hadden?
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Jehoentelaar

Klopt, maar dat zegt blijkbaar lang niet zoveel. Het mocht sowieso tot het huidige seizoen duren voor er een fatsoenlijk afgeschermd uitvak was; daarvoor werd gewoon een hele korte zijde gebruikt met wat buffervakjes. Wat betonrot betreft geldt op dit moment al een springverbod door het hele stadion.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

hgrm

Ik verwacht uit het Oosten de komende tijd niet zo veel. De laatste tijd zie je dat het voor kleine en middelgrote clubs zonder grote geldschieter steeds moeilijker wordt om in de BL terecht te komen. Wat Darmstadt gepresteerd heeft, mag een wonder heten wat dat betreft en ook zonder Stuttgart, Hannover en Braunschweig blijven er genoeg grote clubs over die de 2. BL gaan domineren.

De clubs in het Oosten zullen ook niet snel aantrekkelijk worden voor grote geldschieters.De grotere clubs hebben vrijwel allemaal een zweem van hooliganisme en rechts-radicalisme om zich heen hangen. Het zegt wat dat betreft genoeg dat Red Bull zelf met een club begonnen is in plaats van zich in te kopen bij een bestaande club.

Daarnaast is de economie in veel Oost-Duitse steden zwak zodat lokaal weinig geld beschikbaar is om de plaatselijke club op een hoger plan te tillen.

In Berlijn is wel ruimte voor een tweede club op BL-niveau en Union heeft het imago wel mee: de laatste tijd weinig rottigheid, een a-politieke fanszene en genoeg achterland.

Wat betreft de rest zie ik eigenlijk alleen Dynamo Dresden -als ze hun fans in toom krijgen- nog wel eens een rol van betekenis spelen. De overige steden zijn te klein en economisch te zwak. De aanwezigheid van RB Leipzig slaat de boel in de hele regio Halle/Leipzig dood en trekt al het geld en alle aandacht weg.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Koning Kriel

Citaat van: Jehoentelaar op mei 02, 2017, 17:44:25
Klopt, maar dat zegt blijkbaar lang niet zoveel. Het mocht sowieso tot het huidige seizoen duren voor er een fatsoenlijk afgeschermd uitvak was; daarvoor werd gewoon een hele korte zijde gebruikt met wat buffervakjes. Wat betonrot betreft geldt op dit moment al een springverbod door het hele stadion.

Een springverbod, werkt dat ook een beetje. Hoop wel dat ze promoveren, dan staat de wedstrijd tegen Dresden hoog op mijn verlanglijstje voor volgend jaar.

Semper Fidelis

Aanstaande vrijdag om 11:30 wordt er geloot of SV 07 Elversberg of Waldhof Mannheimm tegen SV Meppen moet voor de promotiewedstrijden naar 3. Liga. Maandag vanaf 09:30 begint de vrije verkoop voor de pot in Meppen en onder de leden, SSC-houders en sponsoren zijn al 4.500 kaarten verkocht.

Jef400

Citaat van: hgrm op mei 02, 2017, 23:31:38
Ik verwacht uit het Oosten de komende tijd niet zo veel. De laatste tijd zie je dat het voor kleine en middelgrote clubs zonder grote geldschieter steeds moeilijker wordt om in de BL terecht te komen. Wat Darmstadt gepresteerd heeft, mag een wonder heten wat dat betreft en ook zonder Stuttgart, Hannover en Braunschweig blijven er genoeg grote clubs over die de 2. BL gaan domineren.

De clubs in het Oosten zullen ook niet snel aantrekkelijk worden voor grote geldschieters.De grotere clubs hebben vrijwel allemaal een zweem van hooliganisme en rechts-radicalisme om zich heen hangen. Het zegt wat dat betreft genoeg dat Red Bull zelf met een club begonnen is in plaats van zich in te kopen bij een bestaande club.

Daarnaast is de economie in veel Oost-Duitse steden zwak zodat lokaal weinig geld beschikbaar is om de plaatselijke club op een hoger plan te tillen.

In Berlijn is wel ruimte voor een tweede club op BL-niveau en Union heeft het imago wel mee: de laatste tijd weinig rottigheid, een a-politieke fanszene en genoeg achterland.

Wat betreft de rest zie ik eigenlijk alleen Dynamo Dresden -als ze hun fans in toom krijgen- nog wel eens een rol van betekenis spelen. De overige steden zijn te klein en economisch te zwak. De aanwezigheid van RB Leipzig slaat de boel in de hele regio Halle/Leipzig dood en trekt al het geld en alle aandacht weg.
Ze hebben Markranstadt overgenomen.

Bier und Bratwurst

Citaat van: hgrm op mei 02, 2017, 23:31:38
Ik verwacht uit het Oosten de komende tijd niet zo veel. De laatste tijd zie je dat het voor kleine en middelgrote clubs zonder grote geldschieter steeds moeilijker wordt om in de BL terecht te komen. Wat Darmstadt gepresteerd heeft, mag een wonder heten wat dat betreft en ook zonder Stuttgart, Hannover en Braunschweig blijven er genoeg grote clubs over die de 2. BL gaan domineren.

De clubs in het Oosten zullen ook niet snel aantrekkelijk worden voor grote geldschieters.De grotere clubs hebben vrijwel allemaal een zweem van hooliganisme en rechts-radicalisme om zich heen hangen. Het zegt wat dat betreft genoeg dat Red Bull zelf met een club begonnen is in plaats van zich in te kopen bij een bestaande club.

Daarnaast is de economie in veel Oost-Duitse steden zwak zodat lokaal weinig geld beschikbaar is om de plaatselijke club op een hoger plan te tillen.

In Berlijn is wel ruimte voor een tweede club op BL-niveau en Union heeft het imago wel mee: de laatste tijd weinig rottigheid, een a-politieke fanszene en genoeg achterland.

Wat betreft de rest zie ik eigenlijk alleen Dynamo Dresden -als ze hun fans in toom krijgen- nog wel eens een rol van betekenis spelen. De overige steden zijn te klein en economisch te zwak. De aanwezigheid van RB Leipzig slaat de boel in de hele regio Halle/Leipzig dood en trekt al het geld en alle aandacht weg.
Denk dat in de toekomst Magdeburg nog wel opkomt. Qua achterban moet het makkelijk kunnen. Die is behoorlijk groot en beslaat ook een enorm gebied.
Het ene stadion is het andere niet!

Terranova

Citaat van: Jehoentelaar op mei 02, 2017, 16:50:51
Normaliter gaat het volgend jaar tussen Gladbach II en Dortmund II.

Geen seizoen om ons op te verheugen als ik je voorspellingen mag geloven ...

Freekos79

Citaat van: Terranova op mei 03, 2017, 21:57:14
Geen seizoen om ons op te verheugen als ik je voorspellingen mag geloven ...
Ligt er natuurlijk ook aan of Viktoria promoveert.
Volgende wedstrijd: ?

Rick

Citaat van: Jef400 op mei 03, 2017, 21:16:07
Ze hebben Markranstadt overgenomen.

Ze hebben slechts de speellicenties en de 4 heren elftallen overgenomen, niet de gehele club.

hgrm

Citaat van: Jef400 op mei 03, 2017, 21:16:07
Ze hebben Markranstadt overgenomen.

Dat zeg ik.
Ze hebben alleen het eerste elftal gekocht, de rest van de club bestaat nog/weer.
Dus dat komt op hetzelfde neer als vanaf nul beginnen, met als enige verschil dat ze in de Oberliga in plaats van in de Kreisklasse mochten beginnen.
Dat is heel wat anders dan wat ze in Salzburg hebben gedaan: een club met grote fanbasis en historie opkopen en omvormen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hugo

Citaat van: Terranova op mei 03, 2017, 21:56:13
Ja is neergezet voor WK 2006. Wat ik ooit heb begrepen moest Magdeburg hier verplicht naar verhuizen. Of het onderhoud niet of niet volledig is gedaan waardoor men nu met o.a. betonrot zit is me niet bekend. Maar kan me niet voorstellen dat een club als 1FCM dat kan betalen.
Zag toen wel spandoeken over de DFB dus of hun hier verantwoordelijk voor zijn?!?

Benieuwd naar je bronnen want er lijken veel onwaarheden in je tekst te zitten.

Magdeburg is naar mijn weten geen speelstad geweest voor het van WK 2006. Het huidige stadion in Magdeburg staat op dezelfde plek als het oude stadion, dus van een verhuizing is geen sprake geweest. En dat oude stadion was echt aan vervanging toe.

Suggereer je nu dat de DFB verantwoordelijk is voor het (ontbreken van) onderhoud aan het stadion in Magdeburg?