Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Sebastiaan_W

Met de tickets van Borussia Dortmund is een levendige zwarthandel. Je zou het ook eens kunnen proberen via ebay.de, zodat je bijvoorbeeld via paypal kan betalen.

hgrm

Een creditcard is naar mijn mening één van de meest onmisbare attributen van de groundhopper (naast de anorak, natuurlijk). De Postbankcard (zal nu wel ING-card heten) is gemakkelijk aan te vragen, niet duur op jaarbasis en wordt (omdat het eigenlijk een mastercard is) zeer universeel geaccepteerd. Het lijkt me dus het overwegen waard om er eentje aan te vragen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

HJanneman

Citaat van: hgrm op mrt 24, 2009, 19:22:27
Maar dat is net zoiets als FC Twente de Tukkers noemen en Heerenveen en Cambuur de Friezen.

Dat is vloeken!

Hugo

Citaat van: HJanneman op mrt 25, 2009, 10:24:55
Dat is vloeken!

Voor mij niet.

Zat mensen bij Cambuur die gewoon Fries spreken (incl spelers).

wekke

Citaat van: Lek11 op mrt 25, 2009, 09:18:07
Helaas ben ik niet in het bezit van een creditcard, dus dan wordt het al een stuk lastiger :(

Vorig seizoen was ik ook nog niet in het bezit van een credit card en volstond een simpel e-mailtje richting Dortmund waarna men keurig de gewenste ticketjes opzij had gelegd. Dit seizoen ben ik naar Dortmund-Frankfurt gereden en kon ik nog makkelijk voor de wedstrijd kaartjes kopen.

Lek11

Bedankt allemaal, misschien is het wel eens tijd om inderdaad een creditcard aan te schaffen.

@ Wekke, inmiddels heb ik ook een e-mailbericht gestuurd, dus ik wacht rustig af op een antwoord. Hopelijk kan ik 11 april richting Dortmund!

Ici c est Paris

Citaat van: hgrm op mrt 25, 2009, 09:49:02
Een creditcard is naar mijn mening één van de meest onmisbare attributen van de groundhopper (naast de anorak, natuurlijk). De Postbankcard (zal nu wel ING-card heten) is gemakkelijk aan te vragen, niet duur op jaarbasis en wordt (omdat het eigenlijk een mastercard is) zeer universeel geaccepteerd. Het lijkt me dus het overwegen waard om er eentje aan te vragen.

Wie kan mij uitleggen wat in hemelsnaam een anorak is?

HJanneman

Citaat van: Hugo op mrt 25, 2009, 10:41:11
Voor mij niet.

Zat mensen bij Cambuur die gewoon Fries spreken (incl spelers).

Heerenveen en Cambuur dezelfde regionale naam geven vind ik lastig.
Cambuur is toch voor/van Leeuwarden en directe omgeving, SCH is van de provincie.
Maargoed, ik ga hier in Leeuwarden ook bijna alleen maar met mensen om van buiten Friesland(iets wat tekenend is voor de stad Leeuwarden, zelfs de stadse taal is een stuk vernederlandster dan 'provinciaal Fries').
Verder vind ik Cambuur persoonlijk echt een uitgesproken stadse volksclub, en dus mooier dan SCH, ook al komen er bij Cambuur ook mensen uit Hardegarijp en Stiens op de tribune, zoals jij ook al noemde.

hgrm

Citaat van: Ici c est Paris op mrt 25, 2009, 15:23:16
Wie kan mij uitleggen wat in hemelsnaam een anorak is?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Anorak_(jas)

Vooral onder het kopje "Anorak als typering" even lezen
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Citaat van: HJanneman op mrt 25, 2009, 10:24:55
Dat is vloeken!

Leeuwarden en Heerenveen liggen in Friesland. Dus zijn het Friezen, zeker gezien vanuit de comfortabele Randstedelijke ivoren toren.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Sebastiaan_W

Ik weet niet of deze site al ergens op het forum is genoemd, maar deze kwam ik gisteravond tegen.

http://www.f-archiv.de/

Het Duitse voetbalarchief terug te vinden op bovenstaande site, prachtig!

Han

Circuleren in de Duitse Sectie of elders foto's van het stadion van Offenbacher Kickers?
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Citaat van: Han op nov 28, 2009, 20:32:31
Circuleren in de Duitse Sectie of elders foto's van het stadion van Offenbacher Kickers?

Zekers, in het topic Pinkstertrip:  http://www.groundhopping.nl/index.php?topic=264.0

Indien gewenst kan ik er hier nog wel een paar posten. Werkelijk één van de pareltjes van het Duitse stadionlandschap.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

Bedankt. Ik zag vanavond een samenvatting van Offenbacher Kickers thuis tegen Sandelshausen en dat riep de volgende vraag op:

Is er in Duitsland een stadion (geweest) met staan en zitten aan vier zijden, zoals destijds ooit bv Loftus Road, White Hart Lane en de Baseball Ground.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Citaat van: Han op nov 28, 2009, 22:20:20
Bedankt. Ik zag vanavond een samenvatting van Offenbacher Kickers thuis tegen Sandelshausen en dat riep de volgende vraag op:

Is er in Duitsland een stadion (geweest) met staan en zitten aan vier zijden, zoals destijds ooit bv Loftus Road, White Hart Lane en de Baseball Ground.

Goeie vraag. Offenbach heeft slechts aan één kant achter de goal zowel staanplaatsen als zitplaatsen. De meeste klassieke stadions bij de oosterburen hebben vooral staanplaatsen, ook de stadions zonder atletiekbaan. Karlsruhe komt aardig in de buurt: in de Kurven achter de goal zowel zitplaatsen (onoverdekt) en staanplaatsen, tegenover de main stand onder staanplaatsen en daarboven twee lagen zitplaatsen. Alleen de main stand heeft geen staanplaatsen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen