Vervallen grounds in Köln

Gestart door headout, mei 01, 2014, 15:58:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bier und Bratwurst

Citaat van: Groundwhopper op jan 31, 2018, 15:18:19
Iemand enig idee of het Herman Lonns Stadion nog overeind staat?
Nog een.paar dagen. Ze gaan het in februari slopen. Machines staan er al.
Het ene stadion is het andere niet!

Groundwhopper

Citaat van: Bier und Bratwurst op jan 31, 2018, 16:30:51
  Nog een.paar dagen. Ze gaan het in februari slopen. Machines staan er al.

Dan ben ik hopelijk nog net op tijd aanstaande vrijdag!

cafebac

Gisteren een rondje door Duitsland gemaakt. Dus voor de geïnteresseerden even stand van zaken:

Alte Radrennbahn Mönchengladbach: Helemaal gesaneerd. Terrein wordt helemaal vernieuwd, er liggen nu twee kunstgrasvelden en er worden nieuwe gebouwen geplaatst.

Jahnstadion Marl: Wordt nog gebruikt voor honkbal. Aan één korte zijde naast een oud kassahokje zit een gat in het hek ;)

Rontgenstadion Remscheid: Staat nog fier overeind en is in gebruik. Poort stond gewoon open was een vrijwilliger aan het werk.

Hermann Lons Weg Solingen: Ook hier stonden de poorten gewoon open. Er is flink gesnoeid, alle bomen vóór de tribune en rondom het veld zijn gekapt. Aan de sloop is nog niet begonnen...

Weidenpescher park Keulen: Werkelijk een pareltje, ondanks wat graffiti, ingegooide ramen en omgevallen muurtjes. Qua bouwstijl denk ik vergelijkbaar met de helemaal vergane tribune van Tongeren. Wat ooit het veld was is nu parkeerterrein van de paardenrenbaan. Op de paardenrenbaan inderdaad ook twee prachtige oude tribunes.

Jugendstadion Düren: Prachtig oud ding met verzakte wielerbaan. Een local vertelde me dat de tribune na WOII bijna in zijn geheel opnieuw is opgebouwd. Is nu weer hard aan renovatie toe maar de club heeft geen cent te makken. De wielerbaan heeft de oorlog wel overleefd.

Westkampfbahn Düren: Ook een oud pareltje maar duidelijk wel vrij recent opgeknapt.

Alle foto's zullen binnekort volgen ;)

headout

Citaat van: cafebac op mei 31, 2018, 11:07:06
Jugendstadion Düren: Prachtig oud ding met verzakte wielerbaan. Een local vertelde me dat de tribune na WOII bijna in zijn geheel opnieuw is opgebouwd. Is nu weer hard aan renovatie toe maar de club heeft geen cent te makken. De wielerbaan heeft de oorlog wel overleefd.
Ik ben er een jaar of 4 geleden al eens geweest, mede nav. dit topic. Wordt het veld nog gebruikt, of wordt elders de wedstrijden afgewerkt? Aanstaande zondag speelt Düren thuis, en ik heb plannen voor een revisit.
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog

cafebac

Veld is nog gewoon in gebruik :)

Freekos79

Citaat van: headout op mei 31, 2018, 14:24:27
Ik ben er een jaar of 4 geleden al eens geweest, mede nav. dit topic. Wordt het veld nog gebruikt, of wordt elders de wedstrijden afgewerkt? Aanstaande zondag speelt Düren thuis, en ik heb plannen voor een revisit.

Ik had hetzelfde idee en heb de club gemaild. Ze spelen 3 juni helaas niet in het stadion omdat er een jeugdtoernooi gehouden wordt. Ze spelen op het kunstgrasveld ernaast.
Volgende wedstrijd: ?

headout

Citaat van: Freekos79 op jun 01, 2018, 08:23:10
Ik had hetzelfde idee en heb de club gemaild. Ze spelen 3 juni helaas niet in het stadion omdat er een jeugdtoernooi gehouden wordt. Ze spelen op het kunstgrasveld ernaast.
Jammer, dank voor de info.
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog