Een weekend vol voetbal in Berlijn

Gestart door DutchBee, jun 28, 2015, 21:20:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bier und Bratwurst

Ik ben persoonlijk fan van een Brauhaus. Bijvoorbeeld het Georg Brau Brauhaus  aan de Spree-ufer in het Nicolaiviertel in Berlin-Mitte.
Heerlijke traditionele gerechten met Bier dat zo uit de pijplijn komt van de Brouwketels.
Het ene stadion is het andere niet!

DutchBee

Dan raad ik je aan ook is naar Riga te gaan,daar brouwen ze allemaal hun eigen pilsje...leuk stadion ook,dat van Skonto... maar nu dwaal ik te veel af merk ik :-)

Joost

Een extra I in Berlijn en de topictitel is direct passend.

Shepherd

Citaat van: DutchBee op jun 29, 2015, 15:10:04
Zoals jullie zelf al zeggen, een avondje (of 2) in een kluis of een silo aan de techno gaat dan ook op zeker gebeuren. Vandaar eigenlijk ook dat de Zondag voor ons vrijwel geen doen is...Ik ben nu eenmaal ook geen 18 meer en de Maandag erop moet ik weer een bedrijf leiden.

Als ik het goed heb is t definiteive schema in de week van 6 Juli... Ik hoop echt stiekem op een wonder,want ookal is Hertha ook nieuw voor me en vind ik het stadion prachtig, de verhalen van Union ken ik en trekt meer ons aandacht.
Tresor is fantastisch, met name de kelder. Rauw, beton en nauwelijks licht. Om de hoek zit Kater Holzig, ook het bezoeken waard. Niet te toeristisch kleden, want dan krijg je een 'nein, das geht leider nicht' om de oren. Voor Berghain geldt: hoe meer 'gay' je eruit ziet, hoe groter de kans is dat je binnen komt.

Alleen doodzonde dat ik er toen geweest ben met vrienden die niets om voetbal geven, dus Union moet ik nog eens zien.

Langemannetje

De Kater is inmiddels alweer verleden tijd helaas
70 grounds in 12 verschillende landen

DutchBee

een vraagje, de 2.Bundesliga heeft zijn speelschema maar tot ronde 9 vast staan. enig idee wanneer de volgende (6?) wedstrijden vast worden gezet??

ALenstra


HugoV

Babelsberg (inklapbare lichtmasten) en Berliner AK ( mooi oud stadion) spelen dat weekend beide thuis. Babelsberg ook nog eens tegen Zwickau... 

DutchBee

Zoals t er nu naar uitziet gaan we Vrijdagmorgen(vroeg) rijden richting Berlijn. De overnachting in Berlijn is al geregeld, enkel dus een wedstrijd proberen te bemachtigen voor de Vrijdagavond. Als we geluk hebben pakken we Union op de Vrijdag of Zaterdag tegen Duisburg. spelen ze een Zondag, dan overnachtigen we enkel op de Vrijdag in Berlijn(dus zwz een wedstrijd uit de lagere klass) en rijden we door de zaterdag naar Bremen, dat dan wss die Zaterdag tegen Dortmund


DutchBee

Iemand al op de Ostkurve gestaan bij Hertha? Is dit aan te raden voor een groep Hollanders ? Ik las dat dit het sfeervak is waar ook wel de harde kern zit. De wedstrijd wordt tegen BM gladbach gespeeld trouwens

Langemannetje

Één keer, leuk maar niet bijzonder. Veel ingestudeerd en handje klap. Hoezo zou je daar niet met een groep Hollanders gaan staan?

Wat Union betreft, die spelen meestal op zaterdag of zondag. Als ik jou was zou ik koste wat kost het weekend in Berlijn willen doorbrengen, als Union niet lukt kun je altijd Cottbus of Dresden doen. Een nacht in Bremen of een nacht in Berlijn, ik zou het wel weten.
70 grounds in 12 verschillende landen

Jehoentelaar

Met een beetje mazzel kun je BFC Dynamo (de aartsrivaal van Union) ook bezoeken of in ieder geval het Jahnstadion bezichtigen. Er voetbalt een hoop in en vlak rondom die stad.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Langemannetje

Zit dat stadion nog steeds op het Sportforum, waar de ijshal ook gehuisvest is? Heb de ijshal wel bezocht maar het stadion niet, shame on me
70 grounds in 12 verschillende landen

Hugo

Stadion van BFC Dynamo is i.d.d. het Sportforum. Ze spelen momenteel echter in het FL Jahnstadion.

DutchBee

thanks voor de goede tips! We hebben 1 overnachting vast staan...in Berlijn uiteraard! Buiten de wilde feestjes om hoopten we eigenlijk op een Vrijdagavondwedstrijd en een Zaterdagpotje. Zaterdag staat Hertha dus al vast gepint op ons weekend.... dat is Zaterdag 31 Oktober om half 4 tegen Monchengladbach. hertha 2 speelt thuis maar dat lijkt ons niks...verder is er in de Regional liga NO weinig soeps dat weekend en moeten we nog ff naar de Oberliga Nord kijken . en miss is t dan idd toch beter ipv een wedstrijd op Vrijdag, lekker wat grounds te zien .