Arminia Bielefeld aanrader?

Gestart door Tim076, jul 07, 2016, 20:12:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tim076

Hallo!

Ik wil in september een weekend naar Duitsland gaan voor 2 wedstrijden. Eentje is al zo goed als zeker en dat is Arminia Bielefeld - Hannover 96. Ben er nooit geweest en vroeg me af of Arminia Bielefeld een aanrader is qua stadion/fans/stad etc. Of heeft iemand een beter alternatief?
En heeft iemand een tip voor een 2e wedstrijd in die regio, liefst wat ouder stadion. Divisie 3 of lager bijvoorbeeld.

Alvast bedankt!

Tim

ALenstra

Geen idee, ben nog nooit in dat stadion geweest. Maar hou er rekening mee dat de exacte dagen en tijden nog niet bekend zijn en dat de wedstrijd ook naar maandagavond kan gaan.

Sebastiaan_W

Prima stadion en mooie pot.

Oberliga Westfalen is net uit, miscchien speelt Gutersloh thuis .

Tim076

Ja daar houden we rekening mee bedankt. Wachten eerst de definitieve speeldag af en dan gaan we kijken voor een eventuele 2e wedstrijd.

Ken Gutersloh niet, maar dat is wel leuk dus?

hgrm

Gütersloh speelde in de jaren 90 tweede Bundesliga en hebben het zelfs bijna tot de Bundesliga geschopt. Daarna ging het bergafwaarts. Faillissement enzo. Tegenwoordig speelt de club in de Oberliga Westfalen voor een paar honderd man, maar nog wel in hetzelfde stadion. Typisch Duits: hoofdtribune en terracing aan de andere 3 zijden. Alleen de atletiekbaan ontbreekt.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Freekos79

Tegen Hannover zal het wel vol worden. Kaarten moeten geen probleem zijn. Persoonlijk vond ik Bielefeld een tegenvaller.
Volgende wedstrijd: ?

Tim076

Citaat van: Freekos79 op jul 08, 2016, 10:15:20
Tegen Hannover zal het wel vol worden. Kaarten moeten geen probleem zijn. Persoonlijk vond ik Bielefeld een tegenvaller.

Wat vond je tegenvallen als ik vragen mag?

Freekos79

Citaat van: Tim076 op jul 08, 2016, 10:59:42
Wat vond je tegenvallen als ik vragen mag?

Het stadion vind ik niet veel speciaals en de sfeer vond ik ook tegenvallen. Maar dit is natuurlijk persoonlijk.
Ik was misschien ook wel wat bevooroordeeld, ik heb nooit echt veel sympathie voor Bielefeld gehad op een of andere manier.
Volgende wedstrijd: ?

watergatehopper


De Alm vind ik wel een prima stadion en Bielefeld is ook een mooie club met sfeer op de tribunes. http://www.watergatehopper.nl/page/bielefeld-alm
Ik heb niet alles gezien van het centrum maar volgens mij kun je je hier ook prima vermaken.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Koning Kriel

Ben bij Bielefeld geweest toen ze promoveerde tegen Osnabruck. Dat was geweldig maar niet te vergelijken met een normale thuiswedstrijd natuurlijk

Robin

Jaren geleden eens naar Armenia Bielefeld - Ajax geweest. Ik meen in 2005. Was wel in de voorbereiding van het seizoen, stadion half leeg. Veel bos en kale vlaktes rondom het stadion heen en weinig sfeer. Zowel binnen als buiten. Maargoed, dat was dik 10 jaar geleden...