Hoofdmenu

Work in progress

Gestart door Sebastiaan_W, apr 13, 2008, 10:03:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sebastiaan_W

Hier een topic om te zien hoever het staat met de nieuwbouw/verbouwing van de stadions of om te laten weten welke clubs plannen hebben om hun stadion te verbouwen of een nieuw stadion te bouwen.

Sebastiaan_W

Dynamo Dresden
Dynamo Dresden is druk bezig met het in fases nieuw te bouwen stadion op dezelfde locatie als het huidige stadion. Volg het nieuwbouwproces op: http://www.dynamostadion.de/live.html

Verder hebben onder andere de volgende clubs nieuwbouw of verbouwingsplannen:
Rot-Weiss Essen, Alemannia Aachen, Bayer Leverkussen, St. Pauli en FC Augsburg.

http://www.spiegel.de/fotostrecke/0,5538,PB64-SUQ9MjYwODAmbnI9Nw_3_3,00.html

AthleticHolanda

Iemand enig idee waarom Hoffenheim een stuk open laat aan de korte kant bij de bouw van het nieuwe stadion?

Of ben ik te voorbarig en wordt het gewoon nog gedicht?






Houseman

Zo te zien moet die kraanwagen nog naar buiten.

Denniz1974

Citaat van: Houseman op jul 10, 2008, 19:30:31
Zo te zien moet die kraanwagen nog naar buiten.

Het is om de Olympische vlam naar binnen te dragen bij de Olympische Spelen in 2024 ...

Stadionhopper

Bayer Leverkusen is furieus op de Duitse voetbalbond. Aangezien de BayArena wordt verbouwd heeft Bayer Leverkusen aangegeven dat ze de competitie willen starten met een uitwedstrijd. Dit zal niet gebeuren, de eerste wedstrijd is Bayer Leverkusen - Borussia Dortmund.

Nu moet Leverkusen ervoor gaan zorgen dat ze voor 16 augustus al het puin rondom het stadion wegkrijgen. Dit zal nog een hele karwei gaan worden.

Ben vandaag even langs de BayArena gegaan en het ziet er op het moment zo uit:





Zoals je op de eerste foto misschien kunt zien is het stadion grotendeels zonder dak
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Joost

Bayer 04 Leverkusen zou toch in Dusseldorf gaan ballen?

hgrm

Helaas is Union Berlin nog druk aan het klussen in de Alte Försterei en worden de eerste paar thuiswedstrijden in de 3. Liga in wellicht het lelijkste stadion van Berlijn, het Jahnstadion, gespeeld. Voor mij reden genoeg om op 2 augustus uit te wijken naar Jena voor Jena-Aue.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Stadionhopper

Citaat van: Joost op jul 13, 2008, 12:03:30
Bayer 04 Leverkusen zou toch in Dusseldorf gaan ballen?

Na de winterstop zullen ze in Düsseldorf gaan voetballen
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Stadionhopper

Citaat van: hgrm op jul 13, 2008, 13:44:41
Helaas is Union Berlin nog druk aan het klussen in de Alte Försterei en worden de eerste paar thuiswedstrijden in de 3. Liga in wellicht het lelijkste stadion van Berlijn, het Jahnstadion, gespeeld. Voor mij reden genoeg om op 2 augustus uit te wijken naar Jena voor Jena-Aue.

Je laat een kans liggen. Dit is DE reden om juist naar het Friedrich Ludwig Jahn Stadion te gaan. Nu kun je hier een officiele wedstrijd op een redelijk niveau bekijken. Trouwens de lichtmasten en het uitzicht op de Fernsehturm maken alles weer goed in dit stadion, zo lelijk is het niet.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

hgrm

Ik kan me nog bedenken en het heeft ook het voordeel dat het zo'n 200 km rijden scheelt, maar de meeste dingen spreken tegen het Jahnstadion.

- Waarschijnlijk weinig toeschouwers. Union speelt niet in het eigen stadion en de tegenstander, VfB Stuttgart II trekt ook niet echt volle zalen
- Grote all seater met atletiekbaan. In combi met vorige punt: geen sfeer
- De Fernsehturm is ook wel te zien vanaf de Alexanderplatz.

Daarentegen heeft Jena voordelen

- Compacter stadion met staanplaatsen
- Aantrekkelijke affiche, tegen Aue
- volgens de Jena-kenner alhier een goede sfeer.
- En ook Jena heeft mooie floodlights
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Stadionhopper

Zo kun je elk ding wel relativeren als je de Fernsehturm ook van de Alexanderplatz kunt zien. En je spreekt jezelf een beetje tegen want in het Ernst-Abbe Sportfeld ligt ook een atletiekbaan, wat het stadion niet echt compacter maakt. Vooral niet als je staanplaatsen wilt, want deze zijn tegenwoordig alleen nog maar achter de doelen te vinden, wat de afstand naar het veld alleen nog maar groter maakt door de atletiekbaan.

Wat ik niet ontken is dat de afstand natuurlijk korter is en dat Jena - Aue een mooier affiche is. Aan de andere kant zoals al gezegd is dit de kans om het Friedrich Ludwig Jahn Stadion te pakken.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

hgrm

Voor zover ik het op de foto's kan beoordelen, is de atletiekbaan in het Jahnstadion extreem breed en zijn de rangen niet erg stijl. En wat me het meest tegenstaat zijn die hässliche stoeltjes in de meest hässliche kleuren die je maar kunt bedenken.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hugo

Citaat van: Maroboduus op sep 23, 2008, 14:31:58
Vanavond, 19 uur in het Bruchwegstadion te Mainz:
1. FSV Mainz 05 - 1. FC Köln in de DFB-Pokal (eerste thuiswedstrijd in de beker voor Mainz sinds 2001!)

Wat is de stand van zaken omtrent een mogelijk nieuw stadion in Mainz?

hgrm

En als we het toch over die hoek hebben: Weet iemand wat de status is van het stadion van FSV Frankfurt? Al bijna klaar? Goed genoeg voor de 2. Bundesliga? 10000 of 15000 plaatsen? Ik wordt op Internet niet veel wijzer...
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen