Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mike_t

Er waren nog een paar wedstrijdjes Joost...
Ik zelf was bij Alemannia Pingsheim  - JVC Columbia Drove (1-1) in de Kreisliga B Staffel 3 Düren (een klein stukje verderop dus)
Was eerst ook aan het twijfelen om naar Niebardenberg te gaan, maar zag dat ze troosteloos onderaan stonden en vermoedde dit soort uitslagen al.

Ik hou echt van Bezirks- en Kreisliga wedstrijdjes op zomeravonden.
De dag ervoor nog enorm genoten van SG Rurtal - SV Kurdistan Düren (ook toevallig Kreisliga B Staffel 3 Düren). Daar strijd Kurdistan om het kampioenschap. Nog 1 wedstrijd te gaan en zowel Nörvenich als Kurdistan hebben 71 punten. Kurdistan wel veel beter doelsaldo.
Terreintje van Rurtal (Sportplatz Üdingen) ligt prachtig naast de rivier Rur.

Enige nadeel van Fupa vind ik dat je altijd moet checken op fussball.de of het aangegeven stadion/sportplatz de juiste is. Daar zitten echt vaak fouten in.

Joost

Pingsheim is al voorbij Düren, dat ging ik nooit halen. Niederbardenburg was de enige optie die mogelijk was.

mike_t

Citaat van: Joost op jun 07, 2018, 13:15:33
Pingsheim is al voorbij Düren, dat ging ik nooit halen. Niederbardenburg was de enige optie die mogelijk was.

Klopt, maar je gaf in je post aan dat het de enige wedstrijd was in Mittelrhein ... dat klopte niet

Nort

Afgelopen woensdag de nacompetitie wedstrijd tussen SVV Scheveningen - TEC bezocht en dat liep uit op toch wel een fikse teleurstelling. Ik had gehoopt , en gedacht, wat herinneringen aan het voormalig Houtrust stadion en de betaald voetbal periode terug te zien. In de praktijk bleek de kantine de uitstraling van een schaftkeet te hebben, waarbij het doel is om iedereen binnen 30 minuten weer buiten te hebben. Ook faalde de club voor de krokettest, deze was niet alleen half lauw maar ook nog eens slap en de verdeling ragout/vlees was volledig uit toom.

Schijnbaar is Scheveningen geen amateurclub, want mijn pas voor 'vrije toegang voor amateurvoetbal' werd geweigerd en was ik genoodzaakt een kaartje (€9,-) te kopen. Het terrein rondom het hoofdveld is ook niet bepaald sfeer-opwekkend. De kleine zittribune en de hoge bomen rondom het veld, maken er gelukkig nog iets van. Helaas, ging Scheveningen er met de winst ervan door en staan ze op de rand van de 2e divisie. Kortom, dit was alle behalve een prettige vinck.

Gelukkig mocht ik samen met B&B op herkansing in Duitsland met de nacompetitie wedstrijd tussen Hamborn en Moers. Ooit speelde Hamborn nog Bundesliga, maar strijd het nu tegen degradatie uit de Landesliga. Het sportpark heeft de uitstraling van een mini stadion, met een overdekte tribune en voor de rest terracing om het veld heen. Pluspunt was dat de schoorstenen van de zware industrie zichtbaar maakten, in de verder bosrijke omgeving.

Volgens Fupa waren er 720 toeschouwers en daar had de club schijnbaar niet op gerekend, zo was het bier tijdens de rust al uitverkocht. Vanwege het dreigende noodweer nam z'n 80% plaats op de overdekte tribune en dat voorbeeld volgden wij ook braaf. Qua wedstrijd werden we helaas niet verwend, al werd het enige doelpunt van de wedstrijd op zeer fraaie wijze binnen geschoten. Met een 0-1 nederlaag staat Hamborn op de rand om nog verder weg te zakken in het Duitse amateurvoetbal.

spons

Dan ben je neem ik aan nog nooit bij TEC geweest ?

Scheveningen ipv TEC in de 2e divisie zou een hele vooruitgang betekenen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Footballromantic

Citaat van: Nort op jun 08, 2018, 11:14:17
Afgelopen woensdag de nacompetitie wedstrijd tussen SVV Scheveningen - TEC bezocht en dat liep uit op toch wel een fikse teleurstelling. Ik had gehoopt , en gedacht, wat herinneringen aan het voormalig Houtrust stadion en de betaald voetbal periode terug te zien. In de praktijk bleek de kantine de uitstraling van een schaftkeet te hebben, waarbij het doel is om iedereen binnen 30 minuten weer buiten te hebben. Ook faalde de club voor de krokettest, deze was niet alleen half lauw maar ook nog eens slap en de verdeling ragout/vlees was volledig uit toom.

Schijnbaar is Scheveningen geen amateurclub, want mijn pas voor 'vrije toegang voor amateurvoetbal' werd geweigerd en was ik genoodzaakt een kaartje (€9,-) te kopen. Het terrein rondom het hoofdveld is ook niet bepaald sfeer-opwekkend. De kleine zittribune en de hoge bomen rondom het veld, maken er gelukkig nog iets van. Helaas, ging Scheveningen er met de winst ervan door en staan ze op de rand van de 2e divisie. Kortom, dit was alle behalve een prettige vinck.

Gelukkig mocht ik samen met B&B op herkansing in Duitsland met de nacompetitie wedstrijd tussen Hamborn en Moers. Ooit speelde Hamborn nog Bundesliga, maar strijd het nu tegen degradatie uit de Landesliga. Het sportpark heeft de uitstraling van een mini stadion, met een overdekte tribune en voor de rest terracing om het veld heen. Pluspunt was dat de schoorstenen van de zware industrie zichtbaar maakten, in de verder bosrijke omgeving.

Volgens Fupa waren er 720 toeschouwers en daar had de club schijnbaar niet op gerekend, zo was het bier tijdens de rust al uitverkocht. Vanwege het dreigende noodweer nam z'n 80% plaats op de overdekte tribune en dat voorbeeld volgden wij ook braaf. Qua wedstrijd werden we helaas niet verwend, al werd het enige doelpunt van de wedstrijd op zeer fraaie wijze binnen geschoten. Met een 0-1 nederlaag staat Hamborn op de rand om nog verder weg te zakken in het Duitse amateurvoetbal.

Vond Scheveningen ook vies tegenvallen... Weinig sfeer en beleving...
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Nort

Citaat van: spons op jun 09, 2018, 02:24:21
Dan ben je neem ik aan nog nooit bij TEC geweest ?

Scheveningen ipv TEC in de 2e divisie zou een hele vooruitgang betekenen
Nee klopt, al zullen mijn verwachtingen daar ook een stuk lager zijn.

wekke

Gisteren de eerste officiële wedstrijd onder de naam Lyra Lierse in en tegen Stade Everois voor de beker van België. Ik heb naar mijn gevoel de juiste keuze tussen beide opties gekozen. Enorm interessant om mee te werken aan een nieuw project en de gedragingen van iedereen te bestuderen. Een uitgebreider verslag over het hoe en wat, komt er nog aan.

AthleticHolanda

Aanvankelijk stond gisteravond De Graafschap - Aris op de planning maar omdat mijn kompaan afhaakte en ik moe was na het werk besloot ik het maar iets dichter bij huis te houden. In Overasselt, onder de rook van Nijmegen, zou FC Eindhoven het op gaan nemen tegen het Al Jazira van trainer Keizer. De Arabieren zijn op trainingskamp in Nederland en spelen verschillende wedstrijden, de volgende a.s. vrijdag tegen De Graafschap.

De Overasseltse Boys spelen net niet op het laagste niveau maar beschikken desondanks over een leuke accommodatie. Waarom voor Overasselt als locatie werd gekozen wist eigenlijk niemand precies, maar de Arabieren zitten op trainingskamp op de Wageningse Berg en dat is niet erg ver weg. Daarnaast zijn veel velden nog ontoegankelijk vanwege onderhoud en ligt het veld van de Boys er prima bij.
Bij gratis entree namen zo'n honderd liefhebbers de moeite om deze zoveelste zwoele zomeravond aan voetbal te besteden. Daaronder met name supporters van Eindhoven, een enkele makelaar en wat dorpelingen.

Eindhoven startte in de sterkst mogelijk opstelling, maar met slechts twaalf contractspelers is die momenteel niet zo sterk. De Arabieren, zonder bekende buitenlanders, voetbalden prima mee en stonden bij rust terecht met 0-2 voor. Pas toen Al Jazira na rust ging wisselen werd Eindhoven wat gevaarlijker.
De aansluitingstreffer werd verdiend afgedwongen en vlak voor het einde mocht v.d. Boomen het via een penalty gelijk maken. Dit niet voordat Eindhoven linksback Achenteh verloor, de back bleef met zijn voet in het veld staan en brak zijn enkel, nóg een speler minder dus voor de Brabanders.

Toch vertrokken de overige toeschouwers met een glimlach, met dank aan de supporters van FC Eindhoven achter het doel. In de blessuretijd verdween een kopbal via een arm van een Arabier van de lijn waardoor de winst aan Eindhoven voorbij ging. Officieel dan, voor de supporters niet. Het moment werd namelijk gefilmd...

https://twitter.com/Eindhoven1909nl/status/1024398613752041473

... en na afloop werd het VAR-teken veelvuldig getoond om de aandacht te trekken van spelers en scheidsrechter. Een Arabier begaf zich naar het groepje en gaf toe dat het hands was, gevolgd door enkele spelers van Eindhoven en uiteindelijk moest ook de scheids eraan geloven. Hij gaf zijn fout toe waardoor de Eindhovenaren toch een beetje wonnen deze avond.

Het was weer zo'n heerlijke avond in de voorbereiding, voor mij misschien wel de leukste periode van het jaar. Onbekende terreinen, onbekende clubs, onbekende spelers, mooi weer, alles ongedwongen, helaas zit het er weer bijna op.


Groundos

Woow gaaf dat je bij die wedstrijd bent wezen kijken. Ik woon zelf namelijk in Overasselt en ik heb zo'n 14 jaar bij de club gevoetbald. Goed om te lezen dat je het een leuke accommodatie vindt. Ik vond het zelf ook altijd fijn om er te spelen.

Afgelopen seizoen speelden het eerste team inderdaad op het een na laagste niveau, maar ze zijn dit jaar helaas gedegradeerd naar de vijfde klasse. Dit kwam met name door vele blessures en het ontbreken van doorstroom vanuit de jeugd.

Ik moet trouwens eerlijk zeggen dat ik niet eens wist dat deze wedstrijd bij ons werd gespeeld...     

ALenstra

Wat een contrast. Bij mijn laatste voetbalwedstrijd in Engeland eind februari bij Fulham-Wolves was het steenkoud met temperaturen onder nul. Maar vandaag bij Brentford-Rotherham United was het tropisch heet. Ik had ook nog een beroerde plek met rechts een trap en links een paal die mijn zicht hinderde. Voordeel was wel dat het een plek in de schaduw was. Brentford won eenvoudig met 5-1 maar die ene tegentreffer in blessuretijd was wel een smetje voor de thuisclub. Bij Brentford viel Kamohelo Mokotjo (ex FC Twente) nog in.

Freekos79

Citaat van: ALenstra op aug 04, 2018, 23:54:05
Wat een contrast. Bij mijn laatste voetbalwedstrijd in Engeland eind februari bij Fulham-Wolves was het steenkoud met temperaturen onder nul. Maar vandaag bij Brentford-Rotherham United was het tropisch heet. Ik had ook nog een beroerde plek met rechts een trap en links een paal die mijn zicht hinderde. Voordeel was wel dat het een plek in de schaduw was. Brentford won eenvoudig met 5-1 maar die ene tegentreffer in blessuretijd was wel een smetje voor de thuisclub. Bij Brentford viel Kamohelo Mokotjo (ex FC Twente) nog in.

Op welke tribune zat je? En welke raad je aan? Ik ga over 2 weken tegen Wednesday waarschijnlijk.
Volgende wedstrijd: ?

ALenstra

Ik zat in P203 in de Breamar Road Stand, het lagere gedeelte. Op de staantribune achter doel heb je geen palen. Of je moet aan de lange zijdes zoveel mogelijk in de benedenste rijen gaan zitten, de eerste 2 of 3 rijen vanaf veld.

FCT1980

Citaat van: Freekos79 op aug 05, 2018, 09:57:38
Op welke tribune zat je? En welke raad je aan? Ik ga over 2 weken tegen Wednesday waarschijnlijk.

De terrace achter het doel is een aanrader. Heb je een mooi overzicht en de sfeer daar is ook we leuk.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

Gisteren was het tijd voor de eerste 'vinck' van het seizoen. Meppen fungeerde als gastheer in de 'streekderby' tegen Osnabruck. Vooraf was het onduidelijk of de wedstrijd wel of niet uitverkocht was. Meppen bluftte in de voorbeschouwing dat ze de seizoensopener in een uitverkocht stadion zouden spelen, maar dat werd nergens bevestigd. Koning Kriel pokerde mee en z'n gok te wagen. Een goede keus, want aan de dagkassa waren nog gewoon 800 kaarten beschikbaar.

Het stadion is een leuke mix tussen klassieke tribunes op de lange zijde met staanplaatsen voor de zitjes en twee nieuwe degelijke staantribunes achter het doel. Erg eenvoudig, maar meer heeft een club en de supporters niet nodig. De catering was prima in orde en ondanks een vol huis was er nauwelijks een wachtrij bij de drankpunten. De pizza bradwurst smaakte prima en het zonnetje deed de rest.

Van derby sfeer op de tribunes was nauwelijks sprake. Het bleef bij een paar keer 'Osnabruck hoerenzonen' en 'Scheisse Osnabruck', voor de rest deden de ultra's hun bekende plasje (90 minuten lang neurien zonder enige wedstrijd beleving). Dieptepunt waren de eerste twee minuten toen de thuisaanhang volledig stil was, omdat de pastoor nog bezig was om de sfeeractie op te ruimen. Het uitvak was vocaal wel goed aanwezig en dat ging meermaals behoorlijk hard.

Voor één keer bleken Duitsers wel over humor te beschikken, nadat ze Osnabruck speler Schiller toezongen en tegelijkertijd belachelijk maakte. Van Schiller is namelijk een video opgedoken in de tijd dat bij Magdeburg speelde en daarin zingt 'Osnabruck ich ficke dies' en dat wilden de thuisfans maar al te graag weten.

Op het veld kreeg Meppen de betere kansen, maar als je een bal voor een leegdoel in het zijnet schiet en een penalty mist dan weet je dat de bal aan de andere kant wel in het netje valt. En zo geschiedde. De 0-1 werd na een fraaie voorzet binnengekopt, waarna Meppen in de aanval moest. Diep in blessuretijd scoorde Osnabruck een trainingsdoelpunt en beslisste daarmee de wedstrijd.