Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

Joost en 6 gasten bekijken dit topic.

Wesley10__

Citaat van: Vaig op sep 18, 2017, 22:33:45
Afgelopen weekend in Oost-Duitsland vertoefd, te beginnen met op vrijdagavond één van de vele Ostderby's in de 3. Bundesliga: FSV Zwickau - 1.FC Magdeburg. Ondanks dat het stadion een vreselijke nieuwe blokkendoos is, een prima avond gehad met een zeer behoorlijke sfeer van beide zijden.
Doorgereden naar Leipzig, waar op zaterdagmiddag het Alfred Kunze Sportpark van BSG Chemie Leipzig op het programma stond. Zelden heb ik 90 minuten lang zo weinig voetbal gezien (de thuisploeg won de kelderkraker met 2-1 door een goal in de Toten Sekunden) en tegelijk zo genoten van de hele entourage. Wat mij betreft is het A.K. Sportpark het beste dat Duitsland te bieden heeft. Weergaloos.

Het contrast kon deze zaterdag niet groter, want 's avonds stond Red Bull Leipzig op het programma. Als je er dan toch bent.. Het stadion viel me heel erg mooi. Leuk detail is, dat het gebouwd is in de "kom" van het oude Zentral Stadion, waardoor er een hoop trappen beklommen dienen te worden. De sfeer was matig van de zijde van Red Bull, maar daarvan had ik ook heel weinig verwacht. Goed gevoetbald werd er wel (uitslag 2-2) en dat is op zijn tijd toch ook wel eens prettig om te zien.

In november spelen alle 3 de Leipzig clubs in één weekend thuis (naast Red Bull en Chemie, speelt ook Lokomotive Leipzig thuis), een absolute aanrader dus voor een heerlijk voetbalweekend!

Welk weekend heb je het dan over. Ik zie ze alleen de 25-26e alle 3 thuis spelen maar Chemie en Lokomotive spelen tegelijk.

Nort

Citaat van: Wesley10__ op sep 19, 2017, 08:12:40
Welk weekend heb je het dan over. Ik zie ze alleen de 25-26e alle 3 thuis spelen maar Chemie en Lokomotive spelen tegelijk.
Over aanvangtijden heeft Vaig het toch ook helemaal niet gehad?

Vaig

Citaat van: Wesley10__ op sep 19, 2017, 08:12:40
Welk weekend heb je het dan over. Ik zie ze alleen de 25-26e alle 3 thuis spelen maar Chemie en Lokomotive spelen tegelijk.
Speeltijden voor de Regionalliga zijn nog niet vastgesteld. Wellicht gaat Lok nog naar de vrijdagavond. Chemie zal sowieso niet vrijdag spelen, want die hebben (nog) geen lichtmasten.
Laatst bezochte nieuwe ground: Stade Jacques Lechat, Malmedy

Wesley10__

Citaat van: Vaig op sep 19, 2017, 09:25:42
Speeltijden voor de Regionalliga zijn nog niet vastgesteld. Wellicht gaat Lok nog naar de vrijdagavond. Chemie zal sowieso niet vrijdag spelen, want die hebben (nog) geen lichtmasten.

Ah oke, dan heb ik je verkeerd begrepen. Even afwachten dus.

Vaig

Citaat van: Wesley10__ op sep 19, 2017, 12:30:10
Ah oke, dan heb ik je verkeerd begrepen. Even afwachten dus.
Toch al vastgesteld allemaal. Lok speelt op vrijdag, Red Bull op zaterdag en Chemie op zondag. Buitenkansje!
Laatst bezochte nieuwe ground: Stade Jacques Lechat, Malmedy

Nickky

#4670
Afgelopen weekend met m'n oudste zoontje naar Londen geweest. Even uitwaaien. Meneer wilde graag naar Tottenham, op zich vrij logisch, maar heel dat gehannes op Wembley trok mij niet zo. En inderdaad, mijn vermoeden werd waarheid. 65 duizend man in een veel te groot stadion, veel te veel toeristen, en een ruk 0-0.

Kijk, ik was nog nooit op Wembley geweeest, dus dat was prima,blijft legendarisch, maar ik had daarvoor Tottenham één keer gezien, op White Hart Lane. Dat was winnend met 2-1 van Arsenal, werkelijk een wedstrijd om nooit meer te vergeten. Als ik er aan terugdenk, krijg ik kippenvel over m'n rug, en dan is zo'n evenement als dit, want dat is het voor een groot gedeelte van de aanwezigen, zoiets als sex met condoom; net niet dus.

Gelukkig had papa de fixtures goed in de gaten  gehouden en gezien dat er ook een Lunch-break-kickoff werd gespeeld. Leyton Oriënt tegen - Hartlepool, National League. Kijk, dat is meer mijn ding. Prima eerste helft, waarbij Leyton al op 4-0 had moeten staan, maar ze scoorden niet en dus won Hartlepool uiteindelijk met 1-2. Tot groot genoegen van de 208 meegereisde Monkeyhangers. Heerlijk passioneel potje....

Onegetwijfeld is het Matchroom Stadium hier al honderduit beschreven, drie wat nieuwere tribunes, en nog een prachtige oude stand, the East Stand. Ik had expres kaarten gekocht tegen over deze oude stand, zodat ik 90 minuten naar haar kon kijken. En dat heb ik gedaan. Wauw.

Er was een heerlijke gemoedelijk sfeer, biertje, pie, wat lullen links en rechts, hartstocht, roest, passie. En dat alles ondanks de weerzinwekkende duikeling van Leyton de afgelopen jaren....
























Saltacampos

Hahaha, treffende vergelijking. Ik vind dat nieuwe Wembley helmaal niks. Typisch run-of-the-mill modern groot stadion, zielloos.
Leyton Orient moet ik nog turven, zal er zeker nog wel eens van komen, dat is ook voor mij meer mijn ding. Vooral voor de club en die ene tribune dan.
Over land and sea

De publiekswissel

Maar wat vond de kleine man het leukst?
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

FCT1980

Citaat van: De publiekswissel op sep 21, 2017, 10:29:58
Maar wat vond de kleine man het leukst?

Wat denk je zelf? ;)
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

belfast

Kinderen gaan echt voor de Chelseas en Manchester City's van deze wereld. Daar lopen de Fifa17 sterren. Charme van lower league moeten ze nog leren begrijpen, of het is gewoon ouwe lullen gezeik dat vroeger alles beter was, dus ook de stadions.
D3T=Lief

San Paolo

Citaat van: belfast op sep 21, 2017, 15:40:45
Kinderen gaan echt voor de Chelseas en Manchester City's van deze wereld. Daar lopen de Fifa17 sterren. Charme van lower league moeten ze nog leren begrijpen, of het is gewoon ouwe lullen gezeik dat vroeger alles beter was, dus ook de stadions.

Ik vraag mij ook wel eens af of de huidige jeugd (hoor mij praten met mijn 29) zich nog interesseert voor de "kleintjes". Vroeger groeide je nog op met voetbalplaatjes en computerspellen waar je zelf alles moest invoeren. Hierdoor kwam je ook in aanmerking met sterren als Ab Plugboer en Toni Rorije. De VI seizoensgids was HET naslagwerk. De wereld op internet en de marketing is echter zo enorm gegroeid dat het alleen nog maar Champions League, Premier League en Barca, Munchen, en Real Madrid is wat blinkt. Gelukkig zag ik recentelijk een jongen van een jaar of 10 bij de kapper nog de selectie van Telstar doornemen in de seizoensgids.

Vaig

Citaat van: belfast op sep 21, 2017, 15:40:45
Kinderen gaan echt voor de Chelseas en Manchester City's van deze wereld. Daar lopen de Fifa17 sterren. Charme van lower league moeten ze nog leren begrijpen, of het is gewoon ouwe lullen gezeik dat vroeger alles beter was, dus ook de stadions.
Ik weet niet of het echt met de generatie te maken heeft. Ik hoef bij mijn vrienden ook niet aan te komen met een dagje Leyton Orient of Exeter City. Als ik ze vraag een dagje mee te gaan naar Arsenal wordt het al anders. Misschien zijn wij gewoon een beetje anders dan de rest;)
Laatst bezochte nieuwe ground: Stade Jacques Lechat, Malmedy

Nickky

Citaat van: De publiekswissel op sep 21, 2017, 10:29:58
Maar wat vond de kleine man het leukst?

Heel klein is de kleine man niet, 15 jaar. Maar goed, wel inderdaad de FIFA generatie.
Ik heb hem net je vraag gesteld, en inderdaad, Tottenham. De naam, de spelers...
Enige. Nuance moet ik wel aanbrengen, we doen vaker tripjes Engeland, en mijn kinderen staan zeker open voor de kleinere clubs, de nostalgie, de verhalen, maar blijkbaar is de aantrekkingskracht van de grote reclame - machines niet te negeren.

FCT1980

Wil mijn kleine vriend straks echt de charme van de kleinere clubs laten zien. Pompey, Southend, Tranmere enz. Mooi man.
Natuurlijk wel in combinatie met Villa.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Robin

Citaat van: Vaig op sep 21, 2017, 18:17:25
Ik weet niet of het echt met de generatie te maken heeft. Ik hoef bij mijn vrienden ook niet aan te komen met een dagje Leyton Orient of Exeter City. Als ik ze vraag een dagje mee te gaan naar Arsenal wordt het al anders. Misschien zijn wij gewoon een beetje anders dan de rest;)

Dus dit. Waar wij genieten van oude bakken, vinden andere dat maar ouwe meuk. Daarom begrijpen wij elkaar nou zo goed op dit forum ;)