Plannen voor de nabije toekomst

Gestart door TeeZee, okt 14, 2007, 08:55:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Houseman

Citaat van: Remco op jan 17, 2009, 18:54:15
Kopenhagen-Brondby

Die staat bij mij ook met potlood in de agenda. Als sc Heerenveen uit de beker geknikkerd wordt dinsdag wordt ie met pen geschreven.

Stadionhopper

Citaat van: Houseman op jan 19, 2009, 07:59:49
Die staat bij mij ook met potlood in de agenda. Als sc Heerenveen uit de beker geknikkerd wordt dinsdag wordt ie met pen geschreven.

Bij mij staat hij ook, maar alleen als Parken dan helemaal af is. Vorig jaar om deze tijd lag de korte zijde er helemaal uit.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

spons

Citaat van: Houseman op jan 19, 2009, 07:59:49
Die staat bij mij ook met potlood in de agenda. Als sc Heerenveen uit de beker geknikkerd wordt dinsdag wordt ie met pen geschreven.

je kunt hem wel met pen schrijven hoor :-)
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Dennis-V

Behalve Feyenoord heb ik geen plannen voor de nabije toekomst.

AthleticHolanda

Citaat van: Dennis-V op jan 19, 2009, 20:45:42
Behalve Feyenoord heb ik geen plannen voor de nabije toekomst.

Misschien heb je het al eens verteld op het forum, maar wat weerhoudt je er van om in het buitenland te gaan hoppen? Veenendaal - Ruhrgebiet is volgens mij toch echt korter van bv. Veenendaal - Veendam.

Ben wel benieuwd.

Dennis-V

Citaat van: AthleticHolanda op jan 19, 2009, 21:57:53
Misschien heb je het al eens verteld op het forum, maar wat weerhoudt je er van om in het buitenland te gaan hoppen? Veenendaal - Ruhrgebiet is volgens mij toch echt korter van bv. Veenendaal - Veendam.

Ben wel benieuwd.

Geeft niets dat je dit vraagt, ik geef graag antwoord.
In het Ruhrgebied heb ik alle clubs op de hoogste twee niveau's al eens bezocht, de meeste clubs zelfs meerdere malen. Dritte Liga en de Regionalliga's interesseren met een stuk minder, ookal zijn daar nog wel verenigingen te vinden in het Ruhrgebied die ik nog niet heb bezocht. Heb ooit wel eens gedacht aan een bezoekje aan Wuppertal, maar nu ze het Stadion Am Zoo aan het verbouwen zijn is de interesse tot nihil gedaald.

Voor wat betreft het volgen van Feyenoord in de uitwedstrijden is er een zekere keuze die gemaakt kan / moet worden:
A: ga je buiten Feyenoord om (losse kaarten, tussen de thuissupporters)
B: ga je via Feyenoord (bezoekersvak, beperkte capaciteit, veevervoer)

Ik heb enkele jaren terug een seizoen volgens keuze A gedaan, dit met veel plezier. Ik miste het kunnen juichen bij een goal echter wel enorm. In de afgelopen tijd heb ik qua uitwedstrijden vrij weinig gedaan, maar nu ik m'n "38" heb afgerond wil ik het bezoeken van uitwedstrijden weer oppakken, nu echter niet volgens keuze A maar volgens keuze B, zodat ik tussen "eigen volk" zit, kan juichen, schelden, vieren en treuren zoals ik dat wil beleven. Dat dit voor mij betekend dat ik soms wel eens achter het net vis in de run op een kaartje, dat neem ik in deze voor lief.
Ik hoop dat je vraag zo voldoende is beantwoord, zo niet, dan meld je het maar.

Ici c est Paris

Citaat van: Dennis-V op jan 19, 2009, 22:37:26
Geeft niets dat je dit vraagt, ik geef graag antwoord.
Ik heb enkele jaren terug een seizoen volgens keuze A gedaan, dit met veel plezier. Ik miste het kunnen juichen bij een goal echter wel enorm. In de afgelopen tijd heb ik qua uitwedstrijden vrij weinig gedaan, maar nu ik m'n "38" heb afgerond wil ik het bezoeken van uitwedstrijden weer oppakken, nu echter niet volgens keuze A maar volgens keuze B, zodat ik tussen "eigen volk" zit, kan juichen, schelden, vieren en treuren zoals ik dat wil beleven. Dat dit voor mij betekend dat ik soms wel eens achter het net vis in de run op een kaartje, dat neem ik in deze voor lief.
Ik hoop dat je vraag zo voldoende is beantwoord, zo niet, dan meld je het maar.


Dit gevoel komt me zeer bekend voor. Ik ken mensen die niet meer in het uitvak willen zitten door de combiregelingen en dat soort dingen. Maar bij de 1-1 zaterdag ging ik helemaal uit mijn plaat, terwijl ik in het thuisvak links van mij enkele vrienden heel rustig en onopvallend de tribune zag verlaten. Nee, zet mij dan maar tussen mijn eigen mensen.

AthleticHolanda

Citaat van: Dennis-V op jan 19, 2009, 22:37:26
Geeft niets dat je dit vraagt, ik geef graag antwoord.

Bedankt voor het uitvoerige antwoord in ieder geval!

Citytrips met billigflieger naar willekeurige steden in Europa of iets langere dagtrips naar bv. verder Duitsland in, dieper België / Noord-Frankrijk zitten er ook niet meer in?

Zelf heb ik momenteel steeds de drang naar nieuwe stadions / clubs / steden / gebieden.

Voor mij geld in Nederland momenteel het volgende, meereizen met de combi doe ik in principe niet meer, voor mij is de lol er op zo'n manier vrij snel af en daarom maar besloten het niet meer te doen. Voor het volgen van Utrecht heeft dat tot gevolg dat we meestal alleen de wedstrijden met eigen vervoer nog in het uitvak zitten. Voor VVV geldt precies hetzelfde. Mocht ik toch persé willen gaan dan wordt het het thuisvak dat vaak wel lukt. Me emotieloos gedragen doe ik ook liever niet in thuisvakken (al hoeft dan in de Eerste Divisie ook niet) maar dat doe ik toch 1000x liever dan nog één keer met de combi mee.

Ici c est Paris

Citaat van: AthleticHolanda op jan 19, 2009, 22:51:49
Bedankt voor het uitvoerige antwoord in ieder geval!

Citytrips met billigflieger naar willekeurige steden in Europa of iets langere dagtrips naar bv. verder Duitsland in, dieper België / Noord-Frankrijk zitten er ook niet meer in?

Zelf heb ik momenteel steeds de drang naar nieuwe stadions / clubs / steden / gebieden.

Voor mij geld in Nederland momenteel het volgende, meereizen met de combi doe ik in principe niet meer, voor mij is de lol er op zo'n manier vrij snel af en daarom maar besloten het niet meer te doen. Voor het volgen van Utrecht heeft dat tot gevolg dat we meestal alleen de wedstrijden met eigen vervoer nog in het uitvak zitten. Voor VVV geldt precies hetzelfde. Mocht ik toch persé willen gaan dan wordt het het thuisvak dat vaak wel lukt. Me emotieloos gedragen doe ik ook liever niet in thuisvakken (al hoeft dan in de Eerste Divisie ook niet) maar dat doe ik toch 1000x liever dan nog één keer met de combi mee.

Nu is de voor de hand liggende vraag, zeker voor mij als Utrechter, wat heb je precies tegen de combi?

AthleticHolanda

Citaat van: Ici c est Paris op jan 19, 2009, 22:59:57
Nu is de voor de hand liggende vraag, zeker voor mij als Utrechter, wat heb je precies tegen de combi?

De hoofdreden is voor mij een principiële, om het sterk uit te drukken voel ik me onrechtmatig behandeld omdat ik als het ware 'gestraft' wordt voor iets waar ik niks mee te maken heb, en daar kan ik erg slecht tegen. De combi is tenslotte ingevoerd om probleemsupporters gescheiden te houden van de rest, en laat het nu juist die 'probleemsupporters' zijn die de combi het vaakst omzeilen...

Daarnaast woon ik niet in de directe omgeving van Utrecht, dus zou ik halsbrekende toeren uit moeten halen om ergens vroeg in de ochtend op tijd bij de bussen te zijn om te vertrekken naar een verre uitwedstrijd.
Een buscombi naar bijvoorbeeld Roda-Utrecht is voor mij: woonplaats --> Utrecht, Utrecht --> Kerkrade (komt voorbij woonplaats), Kerkrade --> Utrecht (komt voorbij woonplaats), Utrecht --> woonplaats. Niet dat ik het doorgaans erg vind om ruim 10 uur te reizen voor 90 minuten voetbal, maar wél als ik weet dat het in een kleine 3 uur ook had gekund...

Andere punten zijn dan nog dat ik me niet als een varken wil laten behandelen, dat ik voor een wedstrijd graag nog even de stad in ga, dat ik een fatsoenlijk zicht wil op het veld en het belangrijkste van alles is misschien wel dat ik niet beperkt wil zijn in mijn vrijheid in het algemeen.

Volgens mij kent men nergens buiten Nederland en België deze debiele regeling en zijn er genoeg voorbeelden van landen waar het in de meeste gevallen wel goed gaat...

Ici c est Paris

Citaat van: AthleticHolanda op jan 19, 2009, 23:10:44
De hoofdreden is voor mij een principiële, om het sterk uit te drukken voel ik me onrechtmatig behandeld omdat ik als het ware 'gestraft' wordt voor iets waar ik niks mee te maken heb, en daar kan ik erg slecht tegen. De combi is tenslotte ingevoerd om probleemsupporters gescheiden te houden van de rest, en laat het nu juist die 'probleemsupporters' zijn die de combi het vaakst omzeilen...

Daarnaast woon ik niet in de directe omgeving van Utrecht, dus zou ik halsbrekende toeren uit moeten halen om ergens vroeg in de ochtend op tijd bij de bussen te zijn om te vertrekken naar een verre uitwedstrijd.
Een buscombi naar bijvoorbeeld Roda-Utrecht is voor mij: woonplaats --> Utrecht, Utrecht --> Kerkrade (komt voorbij woonplaats), Kerkrade --> Utrecht (komt voorbij woonplaats), Utrecht --> woonplaats. Niet dat ik het doorgaans erg vind om ruim 10 uur te reizen voor 90 minuten voetbal, maar wél als ik weet dat het in een kleine 3 uur ook had gekund...

Andere punten zijn dan nog dat ik me niet als een varken wil laten behandelen, dat ik voor een wedstrijd graag nog even de stad in ga, dat ik een fatsoenlijk zicht wil op het veld en het belangrijkste van alles is misschien wel dat ik niet beperkt wil zijn in mijn vrijheid in het algemeen.

Volgens mij kent men nergens buiten Nederland en België deze debiele regeling en zijn er genoeg voorbeelden van landen waar het in de meeste gevallen wel goed gaat...

Ok, duidelijk.

Wat ik me overigens afvroeg: Ben jij een Utrechter die naar het zuiden is verhuisd of ben je iemand uit die regio die toevallig voor Utrecht is?

hoevenen lion

Citaat van: AthleticHolanda op jan 19, 2009, 23:10:44
De hoofdreden is voor mij een principiële, om het sterk uit te drukken voel ik me onrechtmatig behandeld omdat ik als het ware 'gestraft' wordt voor iets waar ik niks mee te maken heb, en daar kan ik erg slecht tegen. De combi is tenslotte ingevoerd om probleemsupporters gescheiden te houden van de rest, en laat het nu juist die 'probleemsupporters' zijn die de combi het vaakst omzeilen...

Daarnaast woon ik niet in de directe omgeving van Utrecht, dus zou ik halsbrekende toeren uit moeten halen om ergens vroeg in de ochtend op tijd bij de bussen te zijn om te vertrekken naar een verre uitwedstrijd.
Een buscombi naar bijvoorbeeld Roda-Utrecht is voor mij: woonplaats --> Utrecht, Utrecht --> Kerkrade (komt voorbij woonplaats), Kerkrade --> Utrecht (komt voorbij woonplaats), Utrecht --> woonplaats. Niet dat ik het doorgaans erg vind om ruim 10 uur te reizen voor 90 minuten voetbal, maar wél als ik weet dat het in een kleine 3 uur ook had gekund...

Andere punten zijn dan nog dat ik me niet als een varken wil laten behandelen, dat ik voor een wedstrijd graag nog even de stad in ga, dat ik een fatsoenlijk zicht wil op het veld en het belangrijkste van alles is misschien wel dat ik niet beperkt wil zijn in mijn vrijheid in het algemeen.

Volgens mij kent men nergens buiten Nederland en België deze debiele regeling en zijn er genoeg voorbeelden van landen waar het in de meeste gevallen wel goed gaat...
Hier stem ik volledig mee in. Ik heb jaren alles met een ASC (Antwerp Supporters Club) gedaan. Tot ze met de befaamde combiregeling begonnen. Dan was de pret er bij mij echt wel af. Nu doe ik ruim 3 jaar al uitwedstrijden zonder combi. Sommige wedstrijden is deze regeling zo slecht dat je gewoon in het bezoekersvak kan zitten. Maar bij andere zoals Lierse afgelopen weekend moet je het niet proberen. Ik mis het juichen bij een doelpunt en het zingen in het uitvak wel. Maar ik wil niet dat iemand mij verplicht hoe ik naar het voetbal moet. Dit zal ik wel voor me zelf uitmaken. Zolang deze idiote regeling blijft bestaan zal ik hem blijven boycotten.

Net zoals AthleticHolanda begin ik ook meer de drang te krijgen om andere horizonnen te verkennen. Maar als je zelf geen wagen hebt is dit zeer moeilijk en blijf je gewoon Antwerp volgen. Moest deze situatie veranderen zou ik wel een 50 % gaan hoppen en 50% Antwerp wedstrijden bezoeken op een seizoen.

spons

Citaat van: Ici c est Paris op jan 19, 2009, 22:59:57
Nu is de voor de hand liggende vraag, zeker voor mij als Utrechter, wat heb je precies tegen de combi?

heb je een uurtje ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Dennis-V

Citaat van: AthleticHolanda op jan 19, 2009, 22:51:49

Citytrips met billigflieger naar willekeurige steden in Europa of iets langere dagtrips naar bv. verder Duitsland in, dieper België / Noord-Frankrijk zitten er ook niet meer in?

Zeg nooit nooit, maar momenteel heb ik die drang helemaal niet meer. Ik ben op zoek gegaan naar een fijne balans tussen het bezoeken van voetbalwedstrijden en onderdeel uitmaken van het gezinsleven; dit betekent voor mij ook wel eens een middagje met zoon-lief actief zijn met Duplo en puzzels. Maar goed, wat ik hierboven al zei, zeg nooit nooit. Ben ik er op vakantie eens in de buurt, dan sluit ik niet uit dat er een wedstrijdje wordt meegepikt. Eerste weekend van mei vertoef ik in de regio Trier. Dat weekend spelen Metz, Eintracht Frankfurt, Excelsior Virton, Mainz en nog een aantal clubs in eigen huis. Keuze genoeg. Ik zal echter tot dat weekend wachten alvorens een besluit te nemen of ik naar een wedstrijd ga kijken.

Ici c est Paris

Citaat van: Dennis-V op jan 20, 2009, 13:39:28
Zeg nooit nooit, maar momenteel heb ik die drang helemaal niet meer. Ik ben op zoek gegaan naar een fijne balans tussen het bezoeken van voetbalwedstrijden en onderdeel uitmaken van het gezinsleven; dit betekent voor mij ook wel eens een middagje met zoon-lief actief zijn met Duplo en puzzels. Maar goed, wat ik hierboven al zei, zeg nooit nooit. Ben ik er op vakantie eens in de buurt, dan sluit ik niet uit dat er een wedstrijdje wordt meegepikt. Eerste weekend van mei vertoef ik in de regio Trier. Dat weekend spelen Metz, Eintracht Frankfurt, Excelsior Virton, Mainz en nog een aantal clubs in eigen huis. Keuze genoeg. Ik zal echter tot dat weekend wachten alvorens een besluit te nemen of ik naar een wedstrijd ga kijken.

Je kan natuurlijk ook proberen langzaam aan je zoontje warm te laten lopen voor groundhopping:-)