De 0-0-nachtmerrie

Gestart door TeeZee, mrt 28, 2008, 22:03:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mike_t

Ik heb mogen genieten van de prachtig 0-0 in Jablonec van Ajax..... pfffffff. Wat een draak van een wedstrijd was dat zeg.

spons

Snap nog steeds de titel van niet "de 0-0 nachtmerrie" alsof de regel geldt hoe meer doelpunten hoe leuker de wedstrijd.


2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Appie_M

Een nachtmerrie is misschien wat overdreven inderdaad. Toch is het altijd leuker als de club waarbij je bent doelpunten maakt en wint.

Voetbalman

Citaat van: spons op sep 11, 2015, 18:35:12
Snap nog steeds de titel van niet "de 0-0 nachtmerrie" alsof de regel geldt hoe meer doelpunten hoe leuker de wedstrijd.

Ik was maandag bij de wedstrijd Polen - Gibraltar, negen doelpunten. Bij zo'n wedstrijden is dat uiteraard geen meerwaarde, of het moest het uitdoelpunt zijn ;)

Natuurlijk kan je bij een 0-0 een gek scoreverloop uitsluiten, zie je het uitvak niet exploderen of de thuisaanhang mental gaan. En dat zijn toch zaken die ik graag meepik bij een wedstrijd :)

spons

Citaat van: Freebird op sep 11, 2015, 19:20:20
Ik was maandag bij de wedstrijd Polen - Gibraltar, negen doelpunten. Bij zo'n wedstrijden is dat uiteraard geen meerwaarde, of het moest het uitdoelpunt zijn ;)

Natuurlijk kan je bij een 0-0 een gek scoreverloop uitsluiten, zie je het uitvak niet exploderen of de thuisaanhang mental gaan. En dat zijn toch zaken die ik graag meepik bij een wedstrijd :)

Ik zie sowieso geen meerwaarde in een wedstrijd als Polen - Gibraltar
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Voetbalman

Citaat van: spons op sep 11, 2015, 19:25:53
Ik zie sowieso geen meerwaarde in een wedstrijd als Polen - Gibraltar

Die hoor ik wel vaker. Voor mij een kans om het Narodowy Stadion te bezoeken (wat ik best wel indrukwekkend vond, toch zeker langs de buitenkant), een eerste keer Warschau aan te doen en om de één of andere reden vond ik het best aangenaam om Gibraltar te kunnen aanschouwen in wat hun eerste kwalificatiereeks voor een groot tornooi is.

Weer één van die redenen waarin groundhoppers/voetballiefhebbers verschillen om een voetbalwedstrijd bij te wonen.

Jeje

Citaat van: spons op sep 11, 2015, 19:25:53
Ik zie sowieso geen meerwaarde in een wedstrijd als Polen - Gibraltar

Kwalificatie-interlands van Nederland boeien mij eigenlijk vrij weinig. Maar van landen zoals Polen lijkt het me toch wel mooi om er daar een keer bij te zijn, omdat het daar voor mijn gevoel toch een stuk meer leeft dan in Nederland.

Voetbalman

Citaat van: Jeje op sep 11, 2015, 19:46:50
Kwalificatie-interlands van Nederland boeien mij eigenlijk vrij weinig. Maar van landen zoals Polen lijkt het me toch wel mooi om er daar een keer bij te zijn, omdat het daar voor mijn gevoel toch een stuk meer leeft dan in Nederland.

Dat kan ik voor de door mij bijgewoonde wedstrijd wel ontkrachten. Ik zag bij het Poolse publiek ook een karrenvracht aan rare hoedjes, pruiken, toeters, ... De wave werd enkele keren ingezet .. Het is zoals gezegd een prachtige setting aan de rivier Vistula, maar eens binnen heerst de commercie en bij het verlaten van het stadion na de wedstrijd leek de tribune achter doel wel het restant van een groots kinderfeestje. Overal popcorn en colabekers.

Om het Poolse voetbal, de beleving te leren kennen zat ik hier alvast niet aan het juiste adres. Wat niet wegneemt dat ik het een hele leuke voetbaltrip vond.

Jeje

Citaat van: Freebird op sep 11, 2015, 20:00:11
Dat kan ik voor de door mij bijgewoonde wedstrijd wel ontkrachten. Ik zag bij het Poolse publiek ook een karrenvracht aan rare hoedjes, pruiken, toeters, ... De wave werd enkele keren ingezet .. Het is zoals gezegd een prachtige setting aan de rivier Vistula, maar eens binnen heerst de commercie en bij het verlaten van het stadion na de wedstrijd leek de tribune achter doel wel het restant van een groots kinderfeestje. Overal popcorn en colabekers.

Om het Poolse voetbal, de beleving te leren kennen zat ik hier alvast niet aan het juiste adres. Wat niet wegneemt dat ik het een hele leuke voetbaltrip vond.

Ow haha dat is dan minder. Dat carnaval gedoe vind ik helemaal niks haha.

hgrm

Mijn laatste 0-0 is alweer bijna een jaar geleden; op 27 december 2014 besloten Berwick Rangers en Queen's Park het op 0-0 te houden. De 44 wedstrijden nadien hebben allen minstens één goal opgeleverd.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Voetbalman

Ik heb er deze jaargang 3 achter de kiezen:

Fortuna Sittard - Achilles '29 0-0
Everton - Liverpool 0-0
Sankt Pauli - Erzgebirge Aue 0-0

Jehoentelaar

Fortuna-Achilles lijkt mij sowieso al een uitdaging om door te komen maar zonder goals is het helemaal een gebed zonder end.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Voetbalman

Citaat van: Jehoentelaar op sep 11, 2015, 23:57:57
Fortuna-Achilles lijkt mij sowieso al een uitdaging om door te komen maar zonder goals is het helemaal een gebed zonder end.

Ik denk dat er zelfs geen 3 kansen waren. Wedstrijd werd gespeeld op een bevroren veld en m'n ballen leken vastgevroren aan m'n stoeltje. Het was geen topavond inderdaad.

spons

Een van mijn meest indrukwekkende wedstrijden is zelfs ooit een 0-0 geweest

Tottenham Hotspur - Feyenoord in 1992, na een 1-0 thuisoverwinning werd daar in een fantastisch gevecht de halve finale van de Europacup 2 bereikt
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: Freebird op sep 11, 2015, 21:11:25
Ik heb er deze jaargang 3 achter de kiezen:

Fortuna Sittard - Achilles '29 0-0
Everton - Liverpool 0-0
Sankt Pauli - Erzgebirge Aue 0-0

Fortuna stond 2-0 voor en wist alsnog met 2-4 te verliezen van Achilles.