Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Semper Fidelis

Speelronde 5 t/m 10 in 3. Liga zijn nu ook terminiert.

FCTOostGelre

Kan iemand mij misschien een tip geven, over welke manier ik tickets kan bemachtigen voor de wedstrijd Sankt Pauli - Dynamo Dresden op maandag 7 augustus? Of zal dit onmogelijk zijn? Via de normale ticketsshop moet je namelijk een historie hebben (als ik het goed heb gelezen) en deze heb ik niet.

Semper Fidelis

Citaat van: FCTOostGelre op jul 18, 2017, 19:22:57
Kan iemand mij misschien een tip geven, over welke manier ik tickets kan bemachtigen voor de wedstrijd Sankt Pauli - Dynamo Dresden op maandag 7 augustus? Of zal dit onmogelijk zijn? Via de normale ticketsshop moet je namelijk een historie hebben (als ik het goed heb gelezen) en deze heb ik niet.

Ik heb wel een boekingshistorie bij St. Pauli en kan je dus wel eventueel helpen. Stuur maar een PB als je nog steeds interesse hebt.

pimafca

Van 24 juli tot 1 augustus verblijf ik in een vakantiepark wat tussen tussen Trier en Kaiserslautern ligt . Graag zou ik een stadion in de omgeving willen bezoeken of een leuke oefenwedstrijd. Iemand tips hiervoor?

Ajacied


29 juli speelt Mainz een oefenwedstrijd tegen Newcastle. De dag daarna is de Luxemburgse supercup.

Nort

Citaat van: pimafca op jul 20, 2017, 11:09:51
Van 24 juli tot 1 augustus verblijf ik in een vakantiepark wat tussen tussen Trier en Kaiserslautern ligt . Graag zou ik een stadion in de omgeving willen bezoeken of een leuke oefenwedstrijd. Iemand tips hiervoor?
Leuke oefenwedstrijden bestaan niet. Het zijn slechts zoethoudertjes om de droogte door te komen. Hooguit wordt er op een leuk terrein gespeeld, met een wedstrijd als bijzaak.

Jehoentelaar

Wie nog naar de Niedersachsenderby tussen Meppen en Osnabrück wil op 20 september moet opschieten, het Meppener stadion is bijna uitverkocht.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Kölsche Bosschenaar

Eind november ga ik naar Hannover 96 -VfB Stuttgart. Ik ben al vaak in Noord-Duitsland geweest, maar Hannover is er nog nooit van gekomen. Vanwege een conflict tussen voorzitter Martin Kind en de Hannover fans/ultras omtrent de 50+1 regel is er sfeerprotest. Dit begon al op de eerste speeldag tegen Schalke en ik heb begrepen dat er afgelopen week tegen Eintracht Frankfurt ook geen sfeer was. Nou heb ik geen hele hoge verwachtingen van de sfeer bij Hannover, maar zou het toch jammer vinden als het doodstil is. Weet iemand hier meer over en of het protest nog lang doorgaat?
FC Den Bosch
1.FC Köln

ALenstra

Ik begrijp dat de fans net zolang doorgaan tot Kind weg is.

hgrm

Als Hannover over een paar weken opeens vierde staat en van Bayern wint, lopen diezelfde "fans" achter Kindt de polonaise.

Bovendien: als de ultra's zich koest houden, dan komt dat de sfeer alleen maar ten goede.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

FCT1980

Citaat van: hgrm op okt 20, 2017, 00:37:27
Als Hannover over een paar weken opeens vierde staat en van Bayern wint, lopen diezelfde "fans" achter Kindt de polonaise.

Bovendien: als de ultra's zich koest houden, dan komt dat de sfeer alleen maar ten goede.

Dat vind jij maar niet iedereen deelt die mening.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Hugo

Citaat van: FCT1980 op okt 20, 2017, 10:07:50
Dat vind jij maar niet iedereen deelt die mening.

Ik snap de toegevoegde waarde van je opmerking niet. Wat je zegt is van toepassing voor alles wat hier en elders geroepen wordt. Inclusief deze post van mij.

FCT1980

Er wordt iets gesteld. Het komt de sfeer ten goed wanneer de ultras zich koest houden. Dat kan iemand vinden maar daar is dus niet iedereen het mee eens.
Naast de vele feiten die hier worden gepost op dit forum zijn er nog meer meningen. Ik geef met mijn post enkel aan dat niet iedereen het wegblijven van ultras als positief voor de sfeer ervaart.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

ALenstra

Citaat van: Joost op jun 22, 2017, 07:24:59
Om tot een even aantal te komen in de Regionalliga Sudwest zal komend  seizoen de onder 21 van China hierin meespelen.
De oefenwedstrijden gaan voorlopig niet meer door vanwege Tibetaanse vlaggen.

Joost

Citaat van: hgrm op mei 31, 2017, 21:58:54
We zijn toe aan het 5e jaar van de huidige opzet van de promotie naar de 3. Liga.

Het hele systeem dat je als kampioen niet rechtstreeks promoveert, vind ik niks maar het meest onlogische vind ik dat de Regionalliga Südwest twee play-off plekken heeft en de rest één. De argumentatie is dat het achterland (clubs/leden) van Südwest groter is dan van de rest.

De praktijk is dat Südwest dit niet waarmaakt. In de eerste twee jaar nog wel, maar de laatste drie keer is er geen club uit Südwest gepromoveerd. De score is dus nu 3 uit 10 pogingen, waar 5 uit 10 gemiddeld is.

Het wordt dus tijd om iets anders te verzinnen. Een echte promotiecompetitie met de 5 kampioenen (enkele competitie = 4 wedstrijden elk), de top-3 promoveert zou het al minder lotingsafhankelijk maken. Of de nummers 1 en 2 van alle Regionalligas in twee poules van 5 laten spelen met promotie voor de winnaars en een 'alles of niets'-wedstrijd tussen de nummers 2.

Of, beter nog: herindelen naar 4 Regionalligas en vier degradanten uit de 3. Liga.

Of gewoon per tourbeurt promoveren. Dit jaar de kampioenen uit West, Noord Oost en Bayern, volgend jaar Nord, Sudwest en west. En dat ieder jaar wisselend zodat ieder even vaak aan de beurt komt. De andere kampioenen hebben dan een jaartje pech maar dat weten ze op voorhand.