Auteur Topic: Duitsland  (gelezen 360461 keer)

Offline FCT1980

• Geslacht: Man
Re: Duitsland
« Reactie #1890 Gepost op: okt 20, 2017, 12:54:51 »
Er wordt iets gesteld. Het komt de sfeer ten goed wanneer de ultras zich koest houden. Dat kan iemand vinden maar daar is dus niet iedereen het mee eens.
Naast de vele feiten die hier worden gepost op dit forum zijn er nog meer meningen. Ik geef met mijn post enkel aan dat niet iedereen het wegblijven van ultras als positief voor de sfeer ervaart.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Offline ALenstra

« Reactie #1891 Gepost op: nov 24, 2017, 13:26:12 »
Om tot een even aantal te komen in de Regionalliga Sudwest zal komend  seizoen de onder 21 van China hierin meespelen.
De oefenwedstrijden gaan voorlopig niet meer door vanwege Tibetaanse vlaggen.

Offline Joost

« Reactie #1892 Gepost op: nov 25, 2017, 00:57:48 »
We zijn toe aan het 5e jaar van de huidige opzet van de promotie naar de 3. Liga.

Het hele systeem dat je als kampioen niet rechtstreeks promoveert, vind ik niks maar het meest onlogische vind ik dat de Regionalliga Südwest twee play-off plekken heeft en de rest één. De argumentatie is dat het achterland (clubs/leden) van Südwest groter is dan van de rest.

De praktijk is dat Südwest dit niet waarmaakt. In de eerste twee jaar nog wel, maar de laatste drie keer is er geen club uit Südwest gepromoveerd. De score is dus nu 3 uit 10 pogingen, waar 5 uit 10 gemiddeld is.

Het wordt dus tijd om iets anders te verzinnen. Een echte promotiecompetitie met de 5 kampioenen (enkele competitie = 4 wedstrijden elk), de top-3 promoveert zou het al minder lotingsafhankelijk maken. Of de nummers 1 en 2 van alle Regionalligas in twee poules van 5 laten spelen met promotie voor de winnaars en een 'alles of niets'-wedstrijd tussen de nummers 2.

Of, beter nog: herindelen naar 4 Regionalligas en vier degradanten uit de 3. Liga.

Of gewoon per tourbeurt promoveren. Dit jaar de kampioenen uit West, Noord Oost en Bayern, volgend jaar Nord, Sudwest en west. En dat ieder jaar wisselend zodat ieder even vaak aan de beurt komt. De andere kampioenen hebben dan een jaartje pech maar dat weten ze op voorhand.

Offline hgrm

• floodlight-fetisjist
  • Administrator
« Reactie #1893 Gepost op: nov 25, 2017, 22:21:23 »
Of gewoon per tourbeurt promoveren. Dit jaar de kampioenen uit West, Noord Oost en Bayern, volgend jaar Nord, Sudwest en west. En dat ieder jaar wisselend zodat ieder even vaak aan de beurt komt. De andere kampioenen hebben dan een jaartje pech maar dat weten ze op voorhand.

Dat geeft wel hele rare effecten....
In een jaar dat de kampioen niet promoveert, is het enige wat er te bereiken valt dat je niet degradeert.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Offline ALenstra

« Reactie #1894 Gepost op: nov 25, 2017, 22:41:30 »
Er was ook een voorstel om de 3e liga uit te breiden naar 22 teams waarbij 5 teams degraderen. Zodoende kunnen alle 5 kampioen van de regionalliga's promoveren.

Offline Joost

« Reactie #1895 Gepost op: nov 26, 2017, 09:42:19 »
Dat geeft wel hele rare effecten....
In een jaar dat de kampioen niet promoveert, is het enige wat er te bereiken valt dat je niet degradeert.

Het was een idee van de voorzitter van de NOFV. Hij wil per se dat de RL NOFV blijft bestaan.

Offline Erkaa

« Reactie #1896 Gepost op: nov 27, 2017, 14:53:16 »
Vraagje. Is Wuppertal tegen Essen van a.s. zondag sfeer technisch een aanrader? Stadion am Zoo ziet er i.i.g. prima uit.

Offline Koning Kriel

« Reactie #1897 Gepost op: nov 27, 2017, 15:10:51 »
Wil hier graag naar toe maar heb het thuisfront niet kunnen overtuigen van een kerstmarkt in Wuppertal. Vorig jaar in de competitie 11243 toeschouwers en in de halve finale van de niederrheinpokal zelfs 13003 (ongeveer 3000 uitsupporters). Dat was wel het eerste jaar na de terugkeer van Wuppertal en het ging toen wat beter met Essen. Mijn verwachting is dat het dit jaar minder zal zijn al kan de goede vorm van Wuppertal wel helpen.

Offline willytown79

« Reactie #1898 Gepost op: nov 27, 2017, 16:51:57 »
Vraagje. Is Wuppertal tegen Essen van a.s. zondag sfeer technisch een aanrader? Stadion am Zoo ziet er i.i.g. prima uit.

Ben ik vorig jaar geweest. Ik vond het één van de hoogtepunten van het seizoen, qua stadion, sfeer en wedstrijd. Zeker een aanrader !

Offline Footballromantic

• Footballromantic.com
    • Footballromantic
« Reactie #1899 Gepost op: nov 27, 2017, 18:15:02 »
Wil hier graag naar toe maar heb het thuisfront niet kunnen overtuigen van een kerstmarkt in Wuppertal. Vorig jaar in de competitie 11243 toeschouwers en in de halve finale van de niederrheinpokal zelfs 13003 (ongeveer 3000 uitsupporters). Dat was wel het eerste jaar na de terugkeer van Wuppertal en het ging toen wat beter met Essen. Mijn verwachting is dat het dit jaar minder zal zijn al kan de goede vorm van Wuppertal wel helpen.

ABSOLUUT een aanrader. De derby van het seizoen voor beide team. Zelfs al heb je een keer een saaie pot (heb een typische 0-0 meegemaakt) heb je alnog een mooie ambiance en omgeving!
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Offline Nort

« Reactie #1900 Gepost op: nov 27, 2017, 19:24:10 »
Voor Essen is Wuppertal toch niet dé derby wedstrijd?

Offline San Paolo

« Reactie #1901 Gepost op: nov 28, 2017, 07:57:37 »
Voor Essen is Wuppertal toch niet dé derby wedstrijd?

In de huidige competitie wel. Schalke is van oudsher de rivaal maar die komen ze nog amper tegen. Echter is er ook een generatie die Fortuna Dusseldorf als de rivaal zien aangezien ze daar vaak tegen speelden in de lagere divisies tot een paar jaar terug.

Offline Denniss

« Reactie #1902 Gepost op: nov 28, 2017, 22:48:48 »
In de huidige competitie wel. Schalke is van oudsher de rivaal maar die komen ze nog amper tegen. Echter is er ook een generatie die Fortuna Dusseldorf als de rivaal zien aangezien ze daar vaak tegen speelden in de lagere divisies tot een paar jaar terug.

Duisburg is ook een grote rivaal.

Offline belfast

« Reactie #1903 Gepost op: dec 03, 2017, 13:59:51 »
10 Dec neem ik mijn zoon mee naar koln-Freiburg. Iemand parkeertips? Alvast dank
D3T=Lief

Offline hgrm

• floodlight-fetisjist
  • Administrator
« Reactie #1904 Gepost op: dec 03, 2017, 20:59:17 »
P&R S-bahnstation Köln Weiden West en het laatste stuk met de tram.
Wel zorgen dat je er bijtijds bent, anders is de P&R ook al vol.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen