Auteur Topic: Plannen voor de nabije toekomst  (gelezen 355411 keer)

Offline Koning Kriel

• Geslacht: Man
Re: Plannen voor de nabije toekomst
« Reactie #2970 Gepost op: nov 14, 2017, 13:35:57 »
Ultras/fanatieke supporters zijn belangrijk voor een club want een club zonder sfeer in het stadion is nou eenmaal niet, of in ieder geval veel minder, interessant.

Ze zijn belangrijk maar ze zijn de club niet. Ze denken vaak dat hun mening belangrijker is dan de mening van de man van vijftig die al vijfentwintig jaar op dezelfde stoel op de lange zijde zit. Daarnaast heb ik qua sfeer een broertje dood aan Ultras, altijd hetzelfde en totaal geen samenhang met het getoonde spel of spelbeeld. Gelukkig is dat in Nederland nog niet heel erg het geval inderdaad.

Het belangrijkse blijft echter dat je niet structureel alle regels naast je neer kan leggen en vervolgens moet verwachten dat andere partijen afspraken met je willen maken. Als je echt verder wil komen maak je afspraken en gedraag je je vervolgens naar die afspraken. Ik moet zeggen dat dit bij mijn eigen club, Willem II, behoorlijk goed lijkt te lukken. De fanatieke supporters zijn nu op structuerele basis in overleg met de club en de politie. Iedereen houd zich vervolgens aan die afspraken (de politie doet dan ook weer niet te kinderachtig over een individu die een regeltje overtreed) en zo komen alle partijen gezamenlijk verder. Niet geheel toevallig is de partij waar je het moeilijkste afspraken mee kan maken de partij van de ultras. Want wat zij doen is de ultieme voetbalbelevenis, iedereen moet zich daar naar schikken en als iets wat zij willen niet mag doen ze het toch gewoon. Die houding is een doorn in het oog van de politie en de club en de bereidbaarheid om afspraken te maken met de andere fanatieke supporters heeft hier onder te leiden.

Kortom, ga aan tafel en start een dialoog. Je zult zien dat in de toekomst veel meer mogelijk gaat zijn dan nu. Met de houding die (bijna) alle ultras nu innemen worden de beperkende maatregelen alleen maar groter en ik snap prima waardoor dat komt.

Offline Nort

« Reactie #2971 Gepost op: nov 14, 2017, 13:36:40 »
Dan opnieuw mijn vraag. Wie blijven er wel over in het uitvak? Dat zijn vaak de ultras die hoe dan ook en onder wat voor omstandigheden en condities hun club blijven steunen. In Nederland hebben we geen echte ultra cultuur dus gaat die vlieger niet helemaal op.

Ulgras/fanatieke supporters zijn belangrijk voor een club want een club zonder sfeer in het stadion is nou eenmaal niet, of in ieder geval veel minder, interessant.
Als een club een periode slechter presteert, slinkt de ultra/fanatieke aanhang ook hoor met wellicht een paar uitzonderingen.

Over je laatste zin ben ik het gedeeltelijk met je eens. Het nut van ultra's/fanatieke supporters wordt door supporters erg overschat. Kijk maar naar Barcelona, daar zit het wekelijks vol met toeristen en die club is nog steeds interessant. Volgens Jesse wordt PSV niet serieus genomen op supportersgebied, maar moet het alleen Ajax (ook buiten Philips) achter zich laten als het gaat om sponsor/tv inkomsten.

Offline Jesse

« Reactie #2972 Gepost op: nov 14, 2017, 17:24:27 »
Als een club een periode slechter presteert, slinkt de ultra/fanatieke aanhang ook hoor met wellicht een paar uitzonderingen.

Over je laatste zin ben ik het gedeeltelijk met je eens. Het nut van ultra's/fanatieke supporters wordt door supporters erg overschat. Kijk maar naar Barcelona, daar zit het wekelijks vol met toeristen en die club is nog steeds interessant. Volgens Jesse wordt PSV niet serieus genomen op supportersgebied, maar moet het alleen Ajax (ook buiten Philips) achter zich laten als het gaat om sponsor/tv inkomsten.

laatste zin zegt meer dan genoeg. geld. Het meest oninteressante onderdeel van het voetbal... Het feit dat mensen verschillende belevingen hebben van voetbal betekend niet dat er een goed of fout is. ultras willen alleen maar invloed hebben vanwege de bobo's bovenin die alleen maar oog hebben voor, you guessed it, geld.

Maar goed, ik heb wel weer genoeg van deze discussie. Ik wil het bij deze dan ook graag afsluiten.

Offline Joost

« Reactie #2973 Gepost op: nov 14, 2017, 19:47:48 »
laatste zin zegt meer dan genoeg. geld. Het meest oninteressante onderdeel van het voetbal... Het feit dat mensen verschillende belevingen hebben van voetbal betekend niet dat er een goed of fout is. ultras willen alleen maar invloed hebben vanwege de bobo's bovenin die alleen maar oog hebben voor, you guessed it, geld.

Maar goed, ik heb wel weer genoeg van deze discussie. Ik wil het bij deze dan ook graag afsluiten.

Als een ultra niets om geld zou geven zou hij bij de lokale 4e klasser staan met zijn vlag.

Offline Joost

« Reactie #2974 Gepost op: nov 14, 2017, 19:54:33 »
Dan opnieuw mijn vraag. Wie blijven er wel over in het uitvak? Dat zijn vaak de ultras die hoe dan ook en onder wat voor omstandigheden en condities hun club blijven steunen. In Nederland hebben we geen echte ultra cultuur dus gaat die vlieger niet helemaal op.

Brengt me op je volgende punt. Wie had het ├╝berhaupt over Nederland? Wij hebben hier gewoon geen echte ultra-scene al gaat het beetje bij beetje wel die kant op bij sommige clubs.
Bier op de tribunes is in Nederland, enkele clubs uitgezonderd, inderdaad nog heel gewoon. Maar in Engeland wordt je het stadion uitgegooid als je het in je hoofd haalt om de laatste bodem van je beker bier mee te nemen naar je stoeltje. Onder politiebegeleiding wel te verstaan. En dat terwijl je bij ons (Twente) met twaalf halve liters naar boven loopt. Dat is toch geen beledi meer man en ik kan me heel goed voorstellen dat ze daar in Engeland ook een keer klaar mee zijn. Maar goed dan overtreed je de huisregels. My ass!!!!

Roken doe ik zelf ook niet en het is inderdaad slecht voor je gezondheid. Heb er zelfs wel eens last van als iedereen om me heen staat te roken. Maar hey, je bent bij de voetbal en niet bij een zaalsport. Gezeur en gezeik over regels gaat mij persoonlijk soms veel te ver. Maar hiermee dwalen we af van je oorspronkelijke vraag.

Ulgras/fanatieke supporters zijn belangrijk voor een club want een club zonder sfeer in het stadion is nou eenmaal niet, of in ieder geval veel minder, interessant.

Dat er in Engeland geen bier mag worden gedronken met zicht op het speelveld is nu eenmaal wettelijk vastgelegd. Daar zijn erg goede argumenten voor te vinden en ik heb in Engeland nog nooit iemand horen klagen dat het een probleem is.

Rokende voetbalsupporters (en mensen in een wachtrij) zijn de meest asociale groep mensen die er maar bestaat. Dat het bij voetbal hoort is echt pure onzin. Als ik moet plassen dan doe ik dat toch ook op een WC en ga ik dat niet over iemands kleren doen? Waarom kun je een sigaret dan niet gaan roken waar verder niemand er last van heeft?

Offline wekke

« Reactie #2975 Gepost op: nov 14, 2017, 22:28:16 »
Rokende voetbalsupporters (en mensen in een wachtrij) zijn de meest asociale groep mensen die er maar bestaat. Dat het bij voetbal hoort is echt pure onzin. Als ik moet plassen dan doe ik dat toch ook op een WC en ga ik dat niet over iemands kleren doen? Waarom kun je een sigaret dan niet gaan roken waar verder niemand er last van heeft?

De niet-rokers hebben weer makkelijk praten. Ik probeer te letten op wie er rond mij staat als ik rook, maar als ik naar mijn club ga kijken dan leef ik mee en ben ik nerveus. En wat doet een roker dan? Juist, een sigaret opsteken. De verslaving is groter dan de empathie voor mijn medestanders. Het belet ook niemand om een andere plek te zoeken als de roker je stoort. Net zoals ik een andere plek op zoek als de zoveelste dronkaard bier over me morst. Drank en drugs lijken me op dit moment een veel groter probleem op de tribunes dan de rokers.

Offline Saltacampos

« Reactie #2976 Gepost op: nov 15, 2017, 17:52:37 »
Dat vind ik ook en dat argument gebruik ik ook wel eens, volmondig akkoord dus.
Het belangrijkste voetbal is het amateurvoetbal

Offline syntric

« Reactie #2977 Gepost op: nov 15, 2017, 22:44:50 »
Dat vind ik ook en dat argument gebruik ik ook wel eens, volmondig akkoord dus.
Roken op een sportmanifestatie heb ik altijd enigszins bizar gevonden
Groundhopper for life :-)

Offline hgrm

• floodlight-fetisjist
  • Administrator
« Reactie #2978 Gepost op: nov 15, 2017, 22:49:20 »
Roken op een sportmanifestatie heb ik altijd enigszins bizar gevonden

Ik kan me nog uit mijn zaalvoetbaltijd herinneren dat er destijds (eind jaren 90 tot 2008) een club was waar er op de tribune in de sporthal werd gerookt. En dat ik nog heel raar werd aangekeken ook toen ik er wat van zei.....
Waar het was, zou ik niet meer weten....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Offline Tribuneklanten

• Twitter; @Tribuneklanten
« Reactie #2979 Gepost op: nov 17, 2017, 08:09:08 »
Gisteren vliegtickets richting Rome besteld.
In April hopelijk de Romeinse stadsderby bezoeken.

Offline Arjen

« Reactie #2980 Gepost op: nov 19, 2017, 21:00:49 »
27 januari naar Hull City-Leeds United.

Offline Robin

« Reactie #2981 Gepost op: nov 20, 2017, 07:39:08 »
Ik kan me nog uit mijn zaalvoetbaltijd herinneren dat er destijds (eind jaren 90 tot 2008) een club was waar er op de tribune in de sporthal werd gerookt. En dat ik nog heel raar werd aangekeken ook toen ik er wat van zei.....
Waar het was, zou ik niet meer weten....

Bunga Melati.