Plannen voor de nabije toekomst

Gestart door TeeZee, okt 14, 2007, 08:55:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

WATP

Van Engelse vrienden hoor ik dat vrijdag 23 maart Nederland - Engeland zal plaatsvinden in Amsterdam.
Opwarmpotje voor de Engelsen
The Quintessential British club

Jesse

Citaat van: Nort op nov 14, 2017, 09:21:57
Je ziet een afname in alle gradaties hoor. Als PSV een paar jaar slecht presteert zitten de uitvakken opeens een stuk minder vol (terwijl dat toch juist de fanatieke supporters zijn?)

Regels zijn er om overtreden te worden, maar je moet niet raar staan opkijken als er een straf volgt. Voor de rest:
- Ik ken geen een club in Nederland die een bierverbod op de tribunes heeft.
- Het rookbeleid is niet toegespitst op het voetbal, sterker nog stadions zijn op dit moment nog de enige publieke plaatsen waar je overdekt een sigaret mag opsteken (zonder dat je daarvoor naar een rokershok moet).

psv wordt dan ook niet echt serieus genomen op supporters gebied.

ik weet in ieder geval dat graafschap een bierverbod heeft op de tribunes. om over uitvakken nog maar te zwijgen


Nort

Citaat van: Jesse op nov 14, 2017, 09:49:03
psv wordt dan ook niet echt serieus genomen op supporters gebied.

ik weet in ieder geval dat graafschap een bierverbod heeft op de tribunes. om over uitvakken nog maar te zwijgen
Ik wacht nog steeds op een inhoudelijke reactie, waarom jij mijn stelling 'bullshit' vindt.

Wat opnieuw bewijst dat ultra's onbetrouwbare 'partners' zijn.

Saltacampos

Citaat van: FCT1980 op nov 13, 2017, 19:22:48
Maar wie blijven er wel komen als hun club degradeert?

Daarnaast worden er steeds nieuwe en vreemdere maatregelen genomen ten aanzien van voetbalsupporters. Vind je het dan vreemd dat die regels eens worden overtreden? Een biertje drinke of roken op de tribune is tegenwoordig al uit den boze.

The peoples game zeggen ze dan.
Ik heb geen probleem met bier drinken op de tribune, maar wel met roken, dat is enorm storend voor niet-rokers. Als je wil roken doe dat dan ergens waar je niemand stoort. Als er staanplaatsen zijn, kan je nog ergens anders gaan staan, maar bij zitplaatsen is het echt vervelend dat zo iemand de ene sigaret na de andere op zit te branden op de plaats naast of onder jou. Om over de gevolgen op je gezondheid nog maar te zwijgen. In Engeland is dit al decennia verboden, ik zie niet in waarom je moet kunnen roken op een tribune.
Over land and sea

Pieros

Citaat van: Saltacampos op nov 14, 2017, 12:00:52
Ik heb geen probleem met bier drinken op de tribune, maar wel met roken, dat is enorm storend voor niet-rokers. Als je wil roken doe dat dan ergens waar je niemand stoort. Als er staanplaatsen zijn, kan je nog ergens anders gaan staan, maar bij zitplaatsen is het echt vervelend dat zo iemand de ene sigaret na de andere op zit te branden op de plaats naast of onder jou. Om over de gevolgen op je gezondheid nog maar te zwijgen. In Engeland is dit al decennia verboden, ik zie niet in waarom je moet kunnen roken op een tribune.

Hoewel ik het als niet-roker eigenlijk helemaal met je eens bent (een niet-roker hoeft geen last te hebben van een roker), is het voor mij altijd een geur van nostalgie. Zeker in combinatie met een wietgeur, doet het me terugdenken aan de goede oude tijd in de oude Goffert. Soms zag je daar door al die rook het veld niet meer, bij wijze van spreken.

FCT1980

Citaat van: Nort op nov 14, 2017, 09:21:57
Je ziet een afname in alle gradaties hoor. Als PSV een paar jaar slecht presteert zitten de uitvakken opeens een stuk minder vol (terwijl dat toch juist de fanatieke supporters zijn?)

Regels zijn er om overtreden te worden, maar je moet niet raar staan opkijken als er een straf volgt. Voor de rest:
- Ik ken geen een club in Nederland die een bierverbod op de tribunes heeft.
- Het rookbeleid is niet toegespitst op het voetbal, sterker nog stadions zijn op dit moment nog de enige publieke plaatsen waar je overdekt een sigaret mag opsteken (zonder dat je daarvoor naar een rokershok moet).

Dan opnieuw mijn vraag. Wie blijven er wel over in het uitvak? Dat zijn vaak de ultras die hoe dan ook en onder wat voor omstandigheden en condities hun club blijven steunen. In Nederland hebben we geen echte ultra cultuur dus gaat die vlieger niet helemaal op.

Brengt me op je volgende punt. Wie had het überhaupt over Nederland? Wij hebben hier gewoon geen echte ultra-scene al gaat het beetje bij beetje wel die kant op bij sommige clubs.
Bier op de tribunes is in Nederland, enkele clubs uitgezonderd, inderdaad nog heel gewoon. Maar in Engeland wordt je het stadion uitgegooid als je het in je hoofd haalt om de laatste bodem van je beker bier mee te nemen naar je stoeltje. Onder politiebegeleiding wel te verstaan. En dat terwijl je bij ons (Twente) met twaalf halve liters naar boven loopt. Dat is toch geen beledi meer man en ik kan me heel goed voorstellen dat ze daar in Engeland ook een keer klaar mee zijn. Maar goed dan overtreed je de huisregels. My ass!!!!

Roken doe ik zelf ook niet en het is inderdaad slecht voor je gezondheid. Heb er zelfs wel eens last van als iedereen om me heen staat te roken. Maar hey, je bent bij de voetbal en niet bij een zaalsport. Gezeur en gezeik over regels gaat mij persoonlijk soms veel te ver. Maar hiermee dwalen we af van je oorspronkelijke vraag.

Ulgras/fanatieke supporters zijn belangrijk voor een club want een club zonder sfeer in het stadion is nou eenmaal niet, of in ieder geval veel minder, interessant.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

FCT1980

Ik heb trouwens ook nog plannen voor de nabije toekomst.
Weekendje Engeland met Sheffield United - Bristol City die spelen om de bovenste plekken en de dag erna Villa - Millwall.
Sheffield gaan we naartoe met een aantal jongens uit Birmingham. Bramall Lane is en blijft één van de overgebleven toppers die je eigenlijk wel gezien moet hebben.
Zonde is dat het weer een avondwedstrijd is. De eerste keer Sheffield was ook al op een vrijdagavond.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

syntric

Fanatieke supporters waren er altijd al dat ultra zootje is iets van veel later en ik heb er ook helemaal niets mee vinden zich zich toch oh zo belangrijk en dat dat stoere obligate zwart haha
Groundhopper for life :-)

Koning Kriel

Citaat van: FCT1980 op nov 14, 2017, 13:17:34
Ultras/fanatieke supporters zijn belangrijk voor een club want een club zonder sfeer in het stadion is nou eenmaal niet, of in ieder geval veel minder, interessant.

Ze zijn belangrijk maar ze zijn de club niet. Ze denken vaak dat hun mening belangrijker is dan de mening van de man van vijftig die al vijfentwintig jaar op dezelfde stoel op de lange zijde zit. Daarnaast heb ik qua sfeer een broertje dood aan Ultras, altijd hetzelfde en totaal geen samenhang met het getoonde spel of spelbeeld. Gelukkig is dat in Nederland nog niet heel erg het geval inderdaad.

Het belangrijkse blijft echter dat je niet structureel alle regels naast je neer kan leggen en vervolgens moet verwachten dat andere partijen afspraken met je willen maken. Als je echt verder wil komen maak je afspraken en gedraag je je vervolgens naar die afspraken. Ik moet zeggen dat dit bij mijn eigen club, Willem II, behoorlijk goed lijkt te lukken. De fanatieke supporters zijn nu op structuerele basis in overleg met de club en de politie. Iedereen houd zich vervolgens aan die afspraken (de politie doet dan ook weer niet te kinderachtig over een individu die een regeltje overtreed) en zo komen alle partijen gezamenlijk verder. Niet geheel toevallig is de partij waar je het moeilijkste afspraken mee kan maken de partij van de ultras. Want wat zij doen is de ultieme voetbalbelevenis, iedereen moet zich daar naar schikken en als iets wat zij willen niet mag doen ze het toch gewoon. Die houding is een doorn in het oog van de politie en de club en de bereidbaarheid om afspraken te maken met de andere fanatieke supporters heeft hier onder te leiden.

Kortom, ga aan tafel en start een dialoog. Je zult zien dat in de toekomst veel meer mogelijk gaat zijn dan nu. Met de houding die (bijna) alle ultras nu innemen worden de beperkende maatregelen alleen maar groter en ik snap prima waardoor dat komt.

Nort

Citaat van: FCT1980 op nov 14, 2017, 13:17:34
Dan opnieuw mijn vraag. Wie blijven er wel over in het uitvak? Dat zijn vaak de ultras die hoe dan ook en onder wat voor omstandigheden en condities hun club blijven steunen. In Nederland hebben we geen echte ultra cultuur dus gaat die vlieger niet helemaal op.

Ulgras/fanatieke supporters zijn belangrijk voor een club want een club zonder sfeer in het stadion is nou eenmaal niet, of in ieder geval veel minder, interessant.
Als een club een periode slechter presteert, slinkt de ultra/fanatieke aanhang ook hoor met wellicht een paar uitzonderingen.

Over je laatste zin ben ik het gedeeltelijk met je eens. Het nut van ultra's/fanatieke supporters wordt door supporters erg overschat. Kijk maar naar Barcelona, daar zit het wekelijks vol met toeristen en die club is nog steeds interessant. Volgens Jesse wordt PSV niet serieus genomen op supportersgebied, maar moet het alleen Ajax (ook buiten Philips) achter zich laten als het gaat om sponsor/tv inkomsten.

Jesse

Citaat van: Nort op nov 14, 2017, 13:36:40
Als een club een periode slechter presteert, slinkt de ultra/fanatieke aanhang ook hoor met wellicht een paar uitzonderingen.

Over je laatste zin ben ik het gedeeltelijk met je eens. Het nut van ultra's/fanatieke supporters wordt door supporters erg overschat. Kijk maar naar Barcelona, daar zit het wekelijks vol met toeristen en die club is nog steeds interessant. Volgens Jesse wordt PSV niet serieus genomen op supportersgebied, maar moet het alleen Ajax (ook buiten Philips) achter zich laten als het gaat om sponsor/tv inkomsten.

laatste zin zegt meer dan genoeg. geld. Het meest oninteressante onderdeel van het voetbal... Het feit dat mensen verschillende belevingen hebben van voetbal betekend niet dat er een goed of fout is. ultras willen alleen maar invloed hebben vanwege de bobo's bovenin die alleen maar oog hebben voor, you guessed it, geld.

Maar goed, ik heb wel weer genoeg van deze discussie. Ik wil het bij deze dan ook graag afsluiten.

Joost

Citaat van: Jesse op nov 14, 2017, 17:24:27
laatste zin zegt meer dan genoeg. geld. Het meest oninteressante onderdeel van het voetbal... Het feit dat mensen verschillende belevingen hebben van voetbal betekend niet dat er een goed of fout is. ultras willen alleen maar invloed hebben vanwege de bobo's bovenin die alleen maar oog hebben voor, you guessed it, geld.

Maar goed, ik heb wel weer genoeg van deze discussie. Ik wil het bij deze dan ook graag afsluiten.

Als een ultra niets om geld zou geven zou hij bij de lokale 4e klasser staan met zijn vlag.

Joost

Citaat van: FCT1980 op nov 14, 2017, 13:17:34
Dan opnieuw mijn vraag. Wie blijven er wel over in het uitvak? Dat zijn vaak de ultras die hoe dan ook en onder wat voor omstandigheden en condities hun club blijven steunen. In Nederland hebben we geen echte ultra cultuur dus gaat die vlieger niet helemaal op.

Brengt me op je volgende punt. Wie had het überhaupt over Nederland? Wij hebben hier gewoon geen echte ultra-scene al gaat het beetje bij beetje wel die kant op bij sommige clubs.
Bier op de tribunes is in Nederland, enkele clubs uitgezonderd, inderdaad nog heel gewoon. Maar in Engeland wordt je het stadion uitgegooid als je het in je hoofd haalt om de laatste bodem van je beker bier mee te nemen naar je stoeltje. Onder politiebegeleiding wel te verstaan. En dat terwijl je bij ons (Twente) met twaalf halve liters naar boven loopt. Dat is toch geen beledi meer man en ik kan me heel goed voorstellen dat ze daar in Engeland ook een keer klaar mee zijn. Maar goed dan overtreed je de huisregels. My ass!!!!

Roken doe ik zelf ook niet en het is inderdaad slecht voor je gezondheid. Heb er zelfs wel eens last van als iedereen om me heen staat te roken. Maar hey, je bent bij de voetbal en niet bij een zaalsport. Gezeur en gezeik over regels gaat mij persoonlijk soms veel te ver. Maar hiermee dwalen we af van je oorspronkelijke vraag.

Ulgras/fanatieke supporters zijn belangrijk voor een club want een club zonder sfeer in het stadion is nou eenmaal niet, of in ieder geval veel minder, interessant.

Dat er in Engeland geen bier mag worden gedronken met zicht op het speelveld is nu eenmaal wettelijk vastgelegd. Daar zijn erg goede argumenten voor te vinden en ik heb in Engeland nog nooit iemand horen klagen dat het een probleem is.

Rokende voetbalsupporters (en mensen in een wachtrij) zijn de meest asociale groep mensen die er maar bestaat. Dat het bij voetbal hoort is echt pure onzin. Als ik moet plassen dan doe ik dat toch ook op een WC en ga ik dat niet over iemands kleren doen? Waarom kun je een sigaret dan niet gaan roken waar verder niemand er last van heeft?

wekke

Citaat van: Joost op nov 14, 2017, 19:54:33
Rokende voetbalsupporters (en mensen in een wachtrij) zijn de meest asociale groep mensen die er maar bestaat. Dat het bij voetbal hoort is echt pure onzin. Als ik moet plassen dan doe ik dat toch ook op een WC en ga ik dat niet over iemands kleren doen? Waarom kun je een sigaret dan niet gaan roken waar verder niemand er last van heeft?

De niet-rokers hebben weer makkelijk praten. Ik probeer te letten op wie er rond mij staat als ik rook, maar als ik naar mijn club ga kijken dan leef ik mee en ben ik nerveus. En wat doet een roker dan? Juist, een sigaret opsteken. De verslaving is groter dan de empathie voor mijn medestanders. Het belet ook niemand om een andere plek te zoeken als de roker je stoort. Net zoals ik een andere plek op zoek als de zoveelste dronkaard bier over me morst. Drank en drugs lijken me op dit moment een veel groter probleem op de tribunes dan de rokers.

Saltacampos

Citaat van: Joost op nov 14, 2017, 19:54:33
Rokende voetbalsupporters (en mensen in een wachtrij) zijn de meest asociale groep mensen die er maar bestaat. Dat het bij voetbal hoort is echt pure onzin. Als ik moet plassen dan doe ik dat toch ook op een WC en ga ik dat niet over iemands kleren doen? Waarom kun je een sigaret dan niet gaan roken waar verder niemand er last van heeft?
Dat vind ik ook en dat argument gebruik ik ook wel eens, volmondig akkoord dus.
Over land and sea