Wekke in Nederland

Gestart door wekke, jan 26, 2009, 11:48:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hugo

Citaat van: Han op aug 16, 2009, 00:18:40
Deze prachtige tribune met pagodedak is een 'spitting image' van het exemplaar dat op het Gemeentelijk Sportpark in Zwolle, aka De Ceintuurbaan en Oosterenk, ooit in vlammen opging en werd vervangen door de Johan Cruijff tribune.

De tribune op Reeweg is inderdaad prachtig. Met name door de dakpannen en de schoorsteen. Afgaande op de foto's is de tribune recentelijk gerestaureerd. Jammer dat het geheel wordt ontsierd door de hekken bij de opgangen en de graffiti.

Joost

Wekke, rij 7 betekend dat je achter de 6 rijen stoeltjes moet gaan staan. En dat is geeneens een grap.

wekke

Citaat van: Joost op aug 25, 2009, 01:00:11
Wekke, rij 7 betekend dat je achter de 6 rijen stoeltjes moet gaan staan. En dat is geeneens een grap.

Dacht ik ook al, maar daar zag je echt niets van de wedstrijd. Al een geluk waren er nog een paar lege stoeltjes :)

Joost

Normaliter dient iedereen op de rijen daarvoor te gaan zitten, de ene keer dat ik er was bleef inderdaad ook een grote groep mensen gewoon staan achter de stoelen. Waarom ze daar nog geen staanvak van hebben gemaakt is me een raadsel.

wekke

Mijn volgende bezoek aan Nederland staat inmiddels ook al vast: 13/09 Willem II-Feyenoord

Stadionhopper

Citaat van: wekke op aug 25, 2009, 01:15:49
Dacht ik ook al, maar daar zag je echt niets van de wedstrijd. Al een geluk waren er nog een paar lege stoeltjes :)

Dit is juist de plek waar ik altijd sta in De Koel. Van hieruit heb je een prima zicht op het veld. Vind juist dat het zicht vanuit de zitplaatsen vrij slecht is.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Gert

Citaat van: wekke op aug 25, 2009, 11:47:30
Mijn volgende bezoek aan Nederland staat inmiddels ook al vast: 13/09 Willem II-Feyenoord

Welk vak, of is dat nog onbekend?
Zelf heb ik m.i.v. dit seizoen geen SCC meer, maar kan altijd via via wat voor je regelen als dat nodig is.

wekke

Citaat van: Gert op aug 25, 2009, 23:11:11
Welk vak, of is dat nog onbekend?
Zelf heb ik m.i.v. dit seizoen geen SCC meer, maar kan altijd via via wat voor je regelen als dat nodig is.

Ik heb een CC op naam van mijn broer staan en heb daarmee een kaartje gereserveerd voor vak A-B of C. Dat moet ik aan het stadion afhalen, aangezien online betalen niet lukte. Het valt nog te hopen dat ze geen identiteitskaart of dergelijke vragen want dan heb ik een probleem.

Gert

Citaat van: wekke op aug 25, 2009, 23:40:51
Ik heb een CC op naam van mijn broer staan en heb daarmee een kaartje gereserveerd voor vak A-B of C. Dat moet ik aan het stadion afhalen, aangezien online betalen niet lukte. Het valt nog te hopen dat ze geen identiteitskaart of dergelijke vragen want dan heb ik een probleem.

Dat zal wel meevallen. Als je CC kan laten zien zal het wel genoeg zijn lijkt me. En anders kun je het trucje van de doopnamen proberen: er staat een ... dat komt omdat mijn doopnaam ... is

wekke

27/09/2009 Sparta-Heerenveen 0-2



Aanvankelijk stond Nac-Feyenoord op het verlanglijstje, maar toen duidelijk werd dat een kaartje bemachtigen haast onmogelijk was, werd het toch uitkijken naar een ander tripje. Sparta stond dit seizoen niet echt op het verlanglijstje, maar dit weekend was er geen clubcardverplichting en ik zag niet echt een andere boeiende trip.





Anderhalf uurtje voor de wedstrijd stond ik voor de erg mooie en unieke gevel van Het Kasteel. Na een rondje wandelen bleek dat echter het enige hoogtepuntje aan de buitenkant. Nog snel een sjaal en programmaboekje kopen om daarna mijn plaats in het stadion op te zoeken. Ik had een kaartje gekocht voor vak 27, achter doel en het vak naast de bezoekers. Het stadion aan de binnenkant kon me wel bekoren. Niet te groot, dicht gemaakte hoeken en een goed zicht op het veld.



Sparta is voor veel Belgen een onbekende club. Ook voor mij was dat het geval. De clubkleuren, het logo en het stadion kende ik vanop internet, maar daar bleef het bij. Van de spelersnamen liet vooral Poepon een belletje rinkelen. Ik kan me nog een paar heerlijke doelpunten van hem herinneren in het afgelopen seizoen. SC Heerenveen daarentegen is hier dan wel wat meer bekend. De club gaf bij mij steeds het idee een gezellig familieclubje te zijn dat tevens ook jaar na jaar Europees voetbal speelt. De ploeg miste dit seizoen zijn start volledig en Trond Sollied werd inmiddels ontslagen. De twee slechtste aanvalslinies van Nederland tegenover elkaar, als dat maar goed komt....



Het aardig volgelopen Kasteel begint te klappen, het clublied galmt door de boxen en de spelers staan klaar om de strijd met elkaar aan te gaan. Van strijd is er echter geen sprake in de eerste 9 minuten. Beide clubs nemen een lange studieronde tot Bodul aan zijn zondagswandeling langs de achterlijn begint. Hij bedient Denneboom die op de paal poeiert. Vlak daarna is het weer de thuisclub, ditmaal een schot net naast. Daar bleef het echter bij en de match kabbelde wat voort tot de thuisdefensie het nodig vond om Paulo Henrique tot twee maal toe vrije doorgang te geven tot doelman Seliga. Tot twee maal toe verkwanselde de Heerenveense spist de kans. Drie maal scheepsrecht? Jawel! Sibon zonderde nogmaals Paulo Henrique alleen af voor doel en die scoorde met een behendig boogje over Seliga. 0-1 voor de bezoekers vlak voor rust.



Ook na rust bleef de wedstrijd wat aanmodderen. Heerenveen controleerde en Sparta was nooit bij machte om de bezoekers echt te verontrusten. Vandenbussche moest zich één keer echt reppen op een schot van Bodul. Halverwege werd de goed ingevallen Papadopulos neergehaald. Strafschop voor de Friezen. Seliga leek de elfmeter te stoppen, maar de bal van Elm ging er toch in. 0-2 en match gespeeld. De Rotterdammers probeerden wel, maar het kwam er nooit echt uit. Heerenveen counterde er gretig op los en kreeg kans op kans om de partij helemaal te beslissen. Creatiefste speler Losada knalde op de paal, Grindheim op de lat en Paulo Henrique verkwanselde nog maar eens een kans. Het bleef bij 0-2 en de bezoekers uit het Noorden hadden eindelijk nog eens een reden om te feesten. Sparta zal dit seizoen toch uit een ander vaatje moeten tappen als het niet tegen degradatie wil strijden. Heerenveen zie ik dan weer wel een rustig jaartje in de middenmoot spelen. Toch moet ik toegeven dat ik me meermaals heb geërgerd aan twee spitsen van Heerenveen. Met alle respect maar Paulo Henrique is een tamme, trage spits zonder echt törinstinct die bovendien nauwelijks een mannetje voorbij kan gaan. Spitsbroeder Sibon is dan wel balvast, maar die denkt keer op keer dat hij door zijn verdediger kan lopen. Hopelijk voor de ploeg wordt Losada iets doelgerichter en krijgt Papadopulos zijn kans.



De wedstrijd was dus niet zo goed, maar dat neemt niet weg dat ik een leuke namiddag had in Het Kasteel. Ik heb weer een nieuw stadion, publiek en club mogen ontdekken. Waarvoor dank.

Hielke

Leuk verslag inderdaad. Tijdens deze wedstrijd stond ik in het uitvak, dus heb eveneens een prima middag gehad.

Sparta-uit vind ik altijd prachtig. Leuk stadion, leuke ligging, leuk clublied en prima volk daar. Hopelijk blijven ze er dus in. Maar dat gaat nog een hele klus worden op deze manier. Allemachtig zeg, het leek wel een vierdeklasser...

wekke

Hielke, hoeveel supporters waren er ongeveer meegereisd vanuit Heerenveen? Daar had ik vanop mijn plek niet echt zicht op.
Is Kenny Steppe trouwens nog steeds geblesseerd?

Hielke

Het exacte aantal weet ik niet, maar het zal om en nabij de honderdvijftig zijn geweest. Mocht je interesse hebben, hier vind je een fotoverslag van de Heerenveensupporterssite: http://www.feanfans.nl/fotos/0910/spahee/spahee.htm.

Steppe is inderdaad nog steeds geblesseerd. Ik vrees voor hem dat hij bij z'n terugkeer derde in de rangorde zal zijn. Dit aangezien Martin Lejsal een prima keeper is en onze trainer, in tegenstelling tot z'n voorganger, een fan is van Vandenbussche.

wekke

Jammer voor Steppe dat die zoveel blessureleed heeft. Bij Germinal Beerschot liet hij meermaals schitterende dingen zien.

Batflyer

Citaat van: Hielke op sep 29, 2009, 08:20:25
Het exacte aantal weet ik niet, maar het zal om en nabij de honderdvijftig zijn geweest. Mocht je interesse hebben, hier vind je een fotoverslag van de Heerenveensupporterssite: http://www.feanfans.nl/fotos/0910/spahee/spahee.htm.

Steppe is inderdaad nog steeds geblesseerd. Ik vrees voor hem dat hij bij z'n terugkeer derde in de rangorde zal zijn. Dit aangezien Martin Lejsal een prima keeper is en onze trainer, in tegenstelling tot z'n voorganger, een fan is van Vandenbussche.

Dan vraag ik me toch af waarom hij dan zondag pas voor het eerst door De Jonge werd opgesteld.

Mooi verslag trouwens Wekke! Sparta lijkt me één van de leukste stadions om in Nederland te bezoeken.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)