Week 51 / 15 - 21 dec 2008

Gestart door HJanneman, nov 03, 2008, 15:59:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HJanneman

18-12-08 VFB Stuttgart - Standard de Liege

Ici c est Paris

Citaat van: HJanneman op nov 03, 2008, 15:59:21
18-12-08 VFB Stuttgart - Standard de Liege

Doe je goed! Met de MR neem ik aan?

HJanneman

Ja, voor het bedrag dat zij het regelen krijg ik het met het openbaar vervoer zelf niet voor elkaar, bovendien is het altijd gezellig 'op' de bus.
Gaat de reis naar Partizan niet meer door of regelen jullie iets buiten MR om?

Ici c est Paris

Citaat van: HJanneman op nov 03, 2008, 16:31:51
Ja, voor het bedrag dat zij het regelen krijg ik het met het openbaar vervoer zelf niet voor elkaar, bovendien is het altijd gezellig 'op' de bus.
Gaat de reis naar Partizan niet meer door of regelen jullie iets buiten MR om?

Nee, dat hebben we wel even overwogen maar uiteindelijk werd dat toch te lastig met verplichtingen in Nederland ook. Zoiezo heb ik voor mezelf een beetje besloten dat ik de focus wat meer op FC Utrecht leg en daarmee zoveel mogelijk nieuwe Nederlandse stadions bezoeken. De goeie weg is in ieder geval ingeslagen met de afgelopen 2 weken Het Kasteel en De Vijverberg.

HJanneman

Slim voornemen: ik ben alleen een heel snel afgeleid type en kan me niet zo goed op één doel focussen, er zijn gewoon te veel leuke plekken om eens te bezoeken, zowel binnen, maar vooral buiten Nederland en de ene keer heb ik zin in een wedstrijd dichtbij huis en de andere keer wil ik het wat avontuurlijker doen, en meestal ligt de bestemming dan buiten de landsgrenzen.

De Vijverberg is een stadion in Nederland dat ik graag nog eens zou bezoeken: het is dan wel een 'ovaaltje', maar ik vind deze wel wat hebben, bijv. omdat de wisselspelers niet in dug-outs zitten, maar op de hoofdtribune, zoals in veel Engelse stadions ook het geval is.

Houseman

Ik was altijd in de veronderstelling dat men met een 'ovaaltje' een stadion met sintelbaan of iets in die vorm bedoelde. Een rechthoekig stadion is in mijn beleving geen ovaal.. Of wordt er iets anders mee bedoeld?

Ici c est Paris



Ik dacht ook altijd dat dit een soort ovaaltje was?

Over mijn voornemens gesproken: Als ik een buitenkansje voor een buitenlandse wedstrijd krijg dan zal ik niet twijfelen hoor, alleen mijn primaire doel is nu gewoon om de Eredivisie te ontdekken.

HJanneman

Het stadion van Stuttgart is inderdaad een heel goed voorbeeld van een ovaal(tje?), en De Vijverberg is dat minder uitgesproken en voldoet in ieder geval van de bovenkant minder duidelijk aan dit beeld, maar aan de binnenkant vertoont het enkele ovale aanzichten.
Stadions worden tegenwoordig veel meer in de Vijverberg-stijl(omdat we het er nu toch over hebben) gebouwd, zo ook bijv. de Euroborg(maar dan met een ringetje er bovenop) en wat is in mijn optiek dan het grootste verschil met het Oosterpark? Het stadion is één geheel met gesloten hoeken die bochten vormen, er zijn geen verschillende tribunes aanwijsbaar(tuurlijk, twee korte zijdes, twee lange zijdes, één hoofdtribune met skyboxen ipv een tweede ring).
Deze rondige hoeken zorgen ervoor dat ik me in mijn beleving in een ovale ruimte bevindt.
Het nieuwe galgenwaard heeft duidelijk de rechthoekige vorm.
Als ik het zo bekijk zijn er maar weinig, uit één geheel bestaande, stadions die bij mij niet het ovaaltjes-stempel opgedrukt krijgen.
De laffe/saaie/karakterloze opzet van veel nieuwe stadions maakt het er ook naar dat deze stadions bij mij niet meer het voordeel van de twijfel krijgen.


Houseman

Duidelijk. Van zo'n generalisatie kan Geert Wilders nog wat leren trouwens, maar dat terzijde.

HJanneman

Haha, die man heeft nog wel meer te leren, maar dat terzijde.

TeeZee

20/12 AZ - FC Utrecht (onder voorbehoud)

Maroboduus

Citaat van: TeeZee op nov 03, 2008, 18:24:14
20/12 AZ - FC Utrecht (onder voorbehoud)

Wil in principe ook wel naar die match, vraag me alleen af hoe binnen te geraken. De combi is voor mij geen optie.

AthleticHolanda

Citaat van: Maroboduus op nov 03, 2008, 18:36:15
Wil in principe ook wel naar die match, vraag me alleen af hoe binnen te geraken. De combi is voor mij geen optie.

Same here...

Ici c est Paris

Ook AZ-FC Utrecht. Maar ik ga wel met de combi (bij gebrek aan een andere oplossing).

TeeZee

Ikzelf krijg mijn kaartje van een collega die seizoenskaarthouder is bij AZ. De twee ontmoetingen tussen AZ en FC Utrecht zijn een traditie, omdat een andere collega weer seizoenskaarthouder is bij FC Utrecht. Vorig jaar voor het eerst mee geweest, en dat was zo gezellig dat ik dit jaar weer wil. Als ik op 20 december kan, dan zal AZ de club zijn die ik het meeste heb zien spelen.