Week 51 / 15 - 21 dec 2008

Gestart door HJanneman, nov 03, 2008, 15:59:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HJanneman

Citaat van: georgesv op dec 20, 2008, 12:14:00
ik zou voor tournai gaan
ik mons ben k al paar keer geweest, en is sfeerloos met weinig volk.

Tournai lijkt me vooral mooi,omdat het een hele oude stad(na Tongeren de oudste van België) met een monumentaal centrum betreft, waardoor het contrast met het nieuwe stadion erg groot zal zijn, maar puur stadiontechnisch gezien vind ik Mons toch mooier: het stadion is misschien niet indrukwekkend groot, maar wel veelzijdig(het is een leuk bij elkaar geraapt zooitje) en dus absoluut niet saai.

TeeZee

Citaat van: TeeZee op dec 20, 2008, 10:22:07
Het was echt heel erg slecht
Het AD vanochtend, in een notendop: "galavoorstelling, erg goed voetbal, publiek ging dik tevreden naar huis".

PARDON?!!

Batflyer

Vreemd, AD is toch wel een van de beste kranten.. Heb op VI.nl ook gelezen dat het niet zo best was.

Wat vond je trouwens van het stadion?
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

TeeZee

Citaat van: Batflyer op dec 20, 2008, 16:29:41Wat vond je trouwens van het stadion?
Ik was er vorig jaar ook al eens geweest, maar dit jaar had ik wel een wat slechtere plek. Ik zat op de grens van vak J en K, en daartussen zit een glazen wand. De linkerkant van het veld was voor mij moeilijk zichtbaar daardoor, ongelooflijk dat dat kan in een modern stadion. Ik vind het typisch een stadion van deze tijd: van alle gemakken voorzien maar absoluut niet spannend of interessant voor groundhoppers.

Het artikel in het AD:
http://www.sportwereld.nl/voetbal/eredivisie/2859625/Kerstcircus_AZ_zonder_grote_score.html

De kop alleen al... "Kerstcircus AZ zonder grote score". De auteur is of bang van Van Gaal, of is er niet bij geweest. Normaal gesproken zou ik nog in het excuus trappen dat perceptie iets persoonlijks is, maar in het geval van deze wedstrijd is het wel heel moeilijk om daar tolerant in te zijn.

Batflyer

Ik denk dat AZ er ook niet blij mee is, dat het bezoekersvak is afgeschermd met glazen wanden. Zal wel in de reglementen van de KNVB staan. Ik zat zelf vorig jaar in De Kuip ook net naast het bezoekersvak, toen keek ik ook half door een glazen wand. Maar ja, ik had dan ook het goedkoopste kaartje geloof ik..

Met dat artikel is trouwens niet zoveel mee, maar de kop is inderdaad misleidend. Er wordt daarmee gesuggereerd dat AZ de sterren van de hemel speelde.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

TeeZee

Citaat van: Batflyer op dec 20, 2008, 16:55:09
Ik denk dat AZ er ook niet blij mee is, dat het bezoekersvak is afgeschermd met glazen wanden.
In het vak naast mij zaten nochtans AZ-fans, net als in mijn eigen vak (op mijn twee buren na, die zonder problemen hun FC Utrecht konden aanmoedigen). Het staanvak daar weer naast was voor de fans van Utrecht. Misschien dat het vak naast mij soms ook een uitvak is, maar gisteren was dat niet het geval.

hgrm

Citaat van: HJanneman op dec 20, 2008, 12:42:10
Tournai lijkt me vooral mooi,omdat het een hele oude stad(na Tongeren de oudste van België) met een monumentaal centrum betreft, waardoor het contrast met het nieuwe stadion erg groot zal zijn, maar puur stadiontechnisch gezien vind ik Mons toch mooier: het stadion is misschien niet indrukwekkend groot, maar wel veelzijdig(het is een leuk bij elkaar geraapt zooitje) en dus absoluut niet saai.

Het is Bergen geworden, met vooral als argument dat het daar niet lang gaat duren voordat ook de andere helft van het stadion gemoderniseerd gaat worden, terwijl Doornik de komende tijd nog in de huidige vorm te bewonderen is. Maar ook qua wedstrijd heb ik geen spijt van mijn keuze. Maar daarover later meer.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hielke

Gisterenavond op Het Kasteel geweest. Mijn eerste avondwedstrijd in dat stadion, waarmee het nóg een vriendelijker geheel wordt. Leuke club, vriendelijke mensen. Doodse sfeer (zegt een Heerenveensupporter), dat wel.

Uitslag: 4-1. Na rust werd Heerenveen compleet afgeschminkt door een niet eens groots Sparta. Een onthutsende vertoning waar we er dit seizoen al veel te veel van moeten aanschouwen. Onder Sollied zwalkt het elftal alle kanten op, ik ben benieuwd hoe lang hij nog krijgt.

TeeZee

Citaat van: Hielke op dec 21, 2008, 18:16:20
Doodse sfeer (zegt een Heerenveensupporter), dat wel.
Je hebt 4x extra het clublied mogen horen, S.P. A.R. T.AAAAAA. Wat wil je nog meer dan?

Hielke

Citaat van: TeeZee op dec 21, 2008, 18:20:04
Je hebt 4x extra het clublied mogen horen, S.P. A.R. T.AAAAAA. Wat wil je nog meer dan?

Toegegeven, er bestaan vervelendere deuntjes bij tegengoals. Van het voorjaar hoorden we na de rust vier keer de Spartamars op Het Kasteel, gisterenavond weer. Het begint een voorzichtige traditie te lijken.

Joost


Aangezien het amateurvoetbal gisteren volledig werd afgelast en ik het weekend niet voorbij kon laten gaan met slechts Roda-Groningen toog ik gisteren samen met mijn vader richting Glanerbrook voor Smoke Eater Geleen - Grizzlies Groningen. De Groningers waren vorig seizoen het lachtertje van het ijshockey en verloren zo goed als alles erg ruim. Zo zag ik Geleen-Groningen waarbij het aan de schotprecisie van de thuisclub lag dat het geen 20-1 werd. Dit seizoen zijn de Groningers mede door de komst van twee andere mindere goden wat competitiever. Geleen is dit seizoen vrij dramatisch voor haar doen en dat bleek al uit de bekercompetitie waarin de play-offs zeer ruim gemist werden. Mede hierdoor werden bij de ingang witte zakdoekjs uitgedeeld voor Uli Egen en klonk meermaals het Uli Raus. Het was pas de eerste maal dit seizoen dat ik Glanerbrook bezocht en de emotie van de fans was te begrijpen. Wat Geleen op 't ijs bracht had weinig met ijshockey van doen. Het ijs was slecht maar de passing nog slechter. Groningen zocht weinig de aanval maar kwam tweemaal op voorsprong. Pas na de 1-2 zocht Geleen in het einde van de derde periode echt furieus de aanval en dat resulteerde direct in de 2-2. In overtime ( 4 tegen 4) bleef Geleen Groningen vastzetten in het eigen vak maar de avond kreeg een gepast einde. Een van de Geleens verdedigers mist vanaf de blauwe lijn een schotpoging en de Groninger kon in zijn uppie op de keeper of en de sudden death goal maken.