Amateurs 2011/2012

Gestart door AthleticHolanda, jun 28, 2011, 21:37:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ðe waan

Citaat van: TeeZee op sep 06, 2011, 11:39:19
Toeschouwersaantallen worden in Nederland niet serieus bijgehouden. Het zijn altijd lukrake schattingen die eindigen op een 0 of twee keer 0. Zelfs in het betaalde voetbal.

Ik zie liever een reële schatting afgerond op honderdtallen dan een afgerond getal, waarbij je aan de lege stoeltjes af kunt zien dat het minimaal 5.000 te hoog is. Of 5.257 zo u wilt.

AthleticHolanda

Young Boys speelde het afgelopen weekend niet op eigen veld.

[quoteVoZ.com]• De wedstrijd Young Boys - Ter Leede (hoofdklasse A) wordt zaterdag gespeeld om 17.00 uur. Plaats van handeling is het terrein van United/DAVO in Haarlem. Dit omdat het hoofdveld van Young Boys nog niet speelklaar is.[/quote]

Iemand die weet wat er precies verbouwd wordt daar? Alleen een nieuw hoofdveld of bv. ook een tribune?

Kan het op de website van YB nergens vinden.

AthleticHolanda

RBC mag volgend seizoen een doorstart maken in de vijfde (!) klasse.

Ik vind het belachelijk dat ze niet in de Hoofdklasse mogen instromen, gelukkig vinden zij dat ook en gaan ze in beroep.

ðe waan

Ik dacht dat het hele RBC-verhaal sowieso voorbij was.

Tja, als ze er een jaar tussenuit zijn geweest is dat ook wat lastiger natuurlijk, want dan moet een andere club extra degraderen.

Waarom trouwens vijfde klasse en niet de zesde klasse. Of bestaat die niet in Zuid I?

AthleticHolanda

Volgens mij niet in Zuid I nee, alleen in Zuid II.

De reden van de KNVB is trouwens helemaal grote onzin, volgens teletekst:

Citaat van: NOS TeletekstRBC had op een plaats in de hoofdklasse gerekend,maar het sectiebestuur van de KNVB besloot anders:"Door de uitstroom van talentvolle jeugd naar elders is de voetbaltechnische kwaliteit van RBC niet meer te vergelijken met die van onmiddellijk na het faillissement", zo zei KNVB-woordvoerder Rob de Leede.

Net of Dijkse Boys wel talentvolle jeugd heeft / had..

ðe waan

Dat is inderdaad een drogreden, er worden namelijk geen enkele eisen gesteld aan hoofdklassers.

(Mag de KNVB trouwens van mij best wel eens gaan doen, maar dat is weer een andere discussie.)

Sebastiaan_W

Ik zag gister een petitie via twitter voorbij komen, maar waarom vindt jij het belachelijk AH?
Nadat ze failliet gingen hebben ze de mogelijkheid gehad om in de Hoofdklasse uit te komen. Hier heeft de club geen gebruik van gemaakt, dus waarom zouden ze nu wel tot de Hoofdklasse mogen toetreden?

Zelf geven ze aan dat ze te weinig tijd hadden om dit organisatorisch voor elkaar te krijgen, maar dat faillisement zat er al tijden aan te komen. Het lijkt mij dan dat je je hier op voorbereid en zorgt voor een plan b.

Doordat hun hier geen gebruik van hebben gemaakt werden er allemaal extra wedstrijden ingelast om alles recht te krijgen en nu willen ze ineens in de Hoofdklasse uitkomen. Waarom zouden andere clubs hier de dupe van moeten worden. Ze hebben zich tenslotte zelf terug getrokken uit het voetbal.

Voor mij is het niet van belang dat de KNVB met zo'n drogreden komt.

Joost

Citaat van: witte leeuw op okt 06, 2011, 12:17:02
Ik zag gister een petitie via twitter voorbij komen, maar waarom vindt jij het belachelijk AH?
Nadat ze failliet gingen hebben ze de mogelijkheid gehad om in de Hoofdklasse uit te komen. Hier heeft de club geen gebruik van gemaakt, dus waarom zouden ze nu wel tot de Hoofdklasse mogen toetreden?

Zelf geven ze aan dat ze te weinig tijd hadden om dit organisatorisch voor elkaar te krijgen, maar dat faillisement zat er al tijden aan te komen. Het lijkt mij dan dat je je hier op voorbereid en zorgt voor een plan b.

Doordat hun hier geen gebruik van hebben gemaakt werden er allemaal extra wedstrijden ingelast om alles recht te krijgen en nu willen ze ineens in de Hoofdklasse uitkomen. Waarom zouden andere clubs hier de dupe van moeten worden. Ze hebben zich tenslotte zelf terug getrokken uit het voetbal.

Voor mij is het niet van belang dat de KNVB met zo'n drogreden komt.

De KNVB volgt gewoon haar eigen reglementen. Zowel in de zaak van Dijkse Boys als in die van RBC.

Sebastiaan_W

Maar het gaat er hier toch om dat ze voor aanvang van dit seizoen in de Hoofdklasse konden uitkomen en RBC heeft er zelf voor gekozen om hier geen gebruik van te maken. Dat je dan een jaar later opnieuw begint is het toch niet raar dat je dan in de laagste klasse uit moet komen?

Clubs die hun eerste elftal terug trekken en een paar jaar later opnieuw beginnen moeten dan toch ook in de laagste klasse weer beginnen?



Cyclebob

Politie-inval bij Young Boys Haarlem
In Haarlem zijn achttien mensen opgepakt voor witwassen, hennephandel en illegaal gokken.
Volgens de politie waren ze betrokken bij wekelijkse pokeravonden in het clubgebouw van voetbalvereniging Young Boys. Daarbij zou om flinke bedragen zijn gespeeld. Tijdens de pokeravonden werd er volgens de politie ook in hennep gehandeld.
Dertien van de verdachten werden in het verenigingsgebouw aangehouden, onder wie een bestuurslid van de voetbalclub. De vijf anderen zijn op diverse plaatsen in Haarlem opgepakt. De politie nam een "aanzienlijk geldbedrag" in beslag.

Misbruik
De kantine en de bestuurskamer van Young Boys zijn op last van burgemeester Bernt Schneiders gesloten. "Ik vind het buitengewoon ernstig dat het sociale karakter van zowel de voetbalkantine als de bestuurskamer is misbruikt door het organiseren van illegale pokeravonden", zegt de burgemeester.

Op andere plaatsen in Haarlem zijn in dezelfde zaak tientallen kilo's hennep, drie auto's en een motor in beslag genomen


Vraag: Weet iemand iets meer over de achtergrond van deze redelijk nieuwe club?
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Joost

Citaat van: witte leeuw op okt 06, 2011, 12:38:28
Maar het gaat er hier toch om dat ze voor aanvang van dit seizoen in de Hoofdklasse konden uitkomen en RBC heeft er zelf voor gekozen om hier geen gebruik van te maken. Dat je dan een jaar later opnieuw begint is het toch niet raar dat je dan in de laagste klasse uit moet komen?

Clubs die hun eerste elftal terug trekken en een paar jaar later opnieuw beginnen moeten dan toch ook in de laagste klasse weer beginnen?

Ik was het volledig met je eens. Mijn post was slechts ter ondersteuning!

Sebastiaan_W

Citaat van: Joost op okt 06, 2011, 13:42:39
Ik was het volledig met je eens. Mijn post was slechts ter ondersteuning!

Dan heb ik je verkeerd begrepen, sorry.

Sebastiaan_W

Citaat van: Cyclebob op okt 06, 2011, 13:28:18
Politie-inval bij Young Boys Haarlem
In Haarlem zijn achttien mensen opgepakt voor witwassen, hennephandel en illegaal gokken.
Volgens de politie waren ze betrokken bij wekelijkse pokeravonden in het clubgebouw van voetbalvereniging Young Boys. Daarbij zou om flinke bedragen zijn gespeeld. Tijdens de pokeravonden werd er volgens de politie ook in hennep gehandeld.
Dertien van de verdachten werden in het verenigingsgebouw aangehouden, onder wie een bestuurslid van de voetbalclub. De vijf anderen zijn op diverse plaatsen in Haarlem opgepakt. De politie nam een "aanzienlijk geldbedrag" in beslag.

Misbruik
De kantine en de bestuurskamer van Young Boys zijn op last van burgemeester Bernt Schneiders gesloten. "Ik vind het buitengewoon ernstig dat het sociale karakter van zowel de voetbalkantine als de bestuurskamer is misbruikt door het organiseren van illegale pokeravonden", zegt de burgemeester.

Op andere plaatsen in Haarlem zijn in dezelfde zaak tientallen kilo's hennep, drie auto's en een motor in beslag genomen


Vraag: Weet iemand iets meer over de achtergrond van deze redelijk nieuwe club?

Waarom verbaasd me dit totaal niet?

De club Young Boys is een aantal jaar terug opgericht door de hindoestaanse kamper Chris Jagernath. Ook wel bekend als de kroongetuige in de IRT-affaire. De club Young Boys is voortgekomen uit de Haarlemsche voetbalclub Spaarnestad.

Een paar jaar terug heeft Jagernath zich terug getrokken uit de club. Officieel dan, officieus weet ik het niet.

Hij is in de jaren negentig ook eigenaar geweest van de Haagse zaalvoetbalclub Trimeur. Maar hier kan hgrm vast meer over vertellen.

Het was de bedoeling om de club omhoog te stuwen met spelers die bij profclubs buiten de boot zijn gevallen(lees zijn weggestuurd). Meteen vanaf het begin wist te club ieder seizoen zeer overtuigend te promoveren. Veel ex-profvoetballers hebben gespeeld of spelen nu voor Young Boys met Rinus Israel als trainer. De club heeft totaal geen achterban. Dus vraag me af waar al dat geld vandaan komt.

Ze hebben na het faillisement van HFC Haarlem nog getracht om in het Haarlem Stadion te spelen. Na het faillisement van de profclub spelen ze wel in het rood en blauw.

ðe waan

#28
Jagernath liep er kort geleden nog het baasje uit te hangen, dus hij zal het officieus nog wel een stevige vinger in de pap hebben.

Overigens heeft Young Boys een soort van BVO-structuur met alleen een 1e, 2e, A1 en B1. Allen volledig samengesteld uit geselecteerde / aangetrokken spelers.

AthleticHolanda

Citaat van: witte leeuw op okt 06, 2011, 12:17:02
Ik zag gister een petitie via twitter voorbij komen, maar waarom vindt jij het belachelijk AH?

Ze hadden dit seizoen dus kunnen starten in de Hoofdklasse en na één wedstrijd er de brui aan geven omdat ze er niet klaar voor waren. Dan waren ze net als Dijkse Boys gedegradeerd en hadden ze een jaar de tijd om alles op de rails te krijgen en met een fatsoenlijk team te starten in de Eerste Klasse.

Dat hebben ze niet gedaan, ze waren zo eerlijk om open kaart te spelen waardoor ze dit seizoen beter niet deel konden nemen. Daar worden ze nu dus zelf het slachtoffer van.

Volgens de reglementen zal de KNVB vast gelijk hebben, toch vind ik het ronduit triest dat ze een voormalig BVO als een baksteen laten vallen terwijl zielloze clubs gewoon Topklasse of Hoofdklasse mogen spelen. RBC mag dan niet genoeg potentieel hebben voor betaald voetbal, er voelen zich nog altijd duizend keer meer mensen verbonden met die club dan met de bekende voorbeelden.
Lijkt mij dat er dan toch iets grondig mis is bij de bond.

Daarnaast hoeft geen enkele ploeg er het slachtoffer van te worden, daar zijn ze in België ook altijd creatief genoeg in.