Welke stadions verdwijnen na het seizoen?

Gestart door voetbalfan, aug 31, 2010, 19:43:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nort

Citaat van: 3434 op mrt 10, 2013, 12:32:50
Kan al gezegd zijn geweest maar voor de mensen die het niet (meer) weten:

- Aalst sloopt zijn staantribune na dit seizoen,
- Charleroi sloopt de 2de ring  na dit seizoen,
- KV Mechelen zal de staantribune verbouwen (tijdens volgend seizoen).

Goed dat je het even meld, moet er binnenkort dan maar heen. Welke wedstrijd trekt (denk je) meer bezoekers Aalst - Brussels of Oostende?

3434

#46
Sowieso de 2de. Brussels is groter qua naam maar trekt geen volk meer zoals in het pre-Vermeerschtijdperk (misschien 100 uitfans). Oostende staat aan de leiding en zal wel wat meer meenemen.

Als thuisploeg is spelen tegen de leider ook spannender dan tegen een degradatiekandidaat.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Nort

Oke bedankt voor de info! Wedstrijd valt ook nog mooi in het eredivisie loze weekend!

voetbalfan

Citaat van: 3434 op mrt 10, 2013, 14:44:28
Sowieso de 2de. Brussels is groter qua naam maar trekt geen volk meer zoals in het pre-Vermeerschtijdperk (misschien 100 uitfans). Oostende staat aan de leiding en zal wel wat meer meenemen.

Als thuisploeg is spelen tegen de leider ook spannender dan tegen een degradatiekandidaat.

Oostende neemt bijna nooit veel toeschouwers mee, op Lommel bijvoorbeeld 38 etc. Nu op Aalst zal het iets beter zijn dus zou ook voor de tweede wedstrijd gaan!

Terranova

Waren tegen Lommel twee bussen van Oostende mee en volgens mij nog wat met eigen vervoer.
Waren er iig meer dan 38 hoor ;)

voetbalfan

Dacht het ergens gelezen of gehoord te hebben, op foto's lijken ze toch niet met meer dan 50 hoor!

wekke

#51
Citaat van: voetbalfan op mrt 10, 2013, 20:07:31
Oostende neemt bijna nooit veel toeschouwers mee, op Lommel bijvoorbeeld 38 etc. Nu op Aalst zal het iets beter zijn dus zou ook voor de tweede wedstrijd gaan!

Sorry, maar Lommel - Oostende en Aalst - Oostende is hetzelfde als appels met peren vergelijken. De afstand van de kust naar Lommel is 200 km, naar Aalst 91 km. Een afstand dat bij bijna elke club een (groot) verschil zal geven in de supporters die meereizen.

Naast de kwestie maar toch.
Ook qua uitvak en beleving kan je een verplaatsing naar Lommel en Aalst voor zo'n kleine groep niet vergelijken. Het uitvak van Lommel is ondankbaar voor zo'n klein aantal mensen. Veel te groot, akoestisch een ramp en als het regent dan heb je een probleem. In Aalst is het zicht dan weer beperkt, maar de kleinere oppervlakte kan er wel voor zorgen dat je groep groter lijkt en je support beter is. Bovendien zie je week na week het aantal supporters toenemen naar gelang de titel dichterbij komt. De beleving wordt ook intenser.

Plus in Oostende is voetbal niet de nummer 1 sport, dat is basketbal.

voetbalfan

Tuurlijk, maar ik wilde maar even aanhalen dat Oostende niet altijd volle uitvakken heeft. Op Cercle Brugge en op Beveren voor de Beker van België waren ze natuurlijk wel met veel.
Heb enkele jaren geleden Dender - Oostende bezocht en toen waren er een 70-80 supporters van Oostende (toen stonden ze ook 3de ongeveer geloof ik) en dat is qua afstand wel te vergelijken maar natuurlijk nu staan ze in pole position voor de promotie dus zullen ze wel wat mee pakken.

Ken toevallig iemand die elke wedstrijd naar de Leuven Bears gaat kijken en hij zei me dat Oostende ook niet echt geweldige aantallen meeneemt in het basketbal (vorig seizoen 10 supporters). Eigenlijk is Oostende niet echt een sportstad.

Ici c est Paris

Citaat van: 3434 op mrt 10, 2013, 12:32:50
Kan al gezegd zijn geweest maar voor de mensen die het niet (meer) weten:

- Aalst sloopt zijn staantribune na dit seizoen,
- Charleroi sloopt de 2de ring  na dit seizoen,
- KV Mechelen zal de staantribune verbouwen (tijdens volgend seizoen).

Charleroi? Heb je daar een link van?

3434

Ik heb nergens gezegd dat Oostende met 500 man afzakt naar Aalst.. Er werd gevraagd welke match meer zou leven en dat is sowieso tegen de leider. Brussels heeft de laatste jaren ook een steeds kleinere supportersgroep door de grillen van Vermeersch en de uitblijvende resultaten. RWDM was ooit een geweldige club..

@ Ici c'est Paris: Ik heb dit in de krant gelezen denk ik, ik vind het niet terug op de voetbalsites. Ik heb wel een ouder artikel van eind vorig jaar gevonden waar ongeveer hetzelfde in staat: http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/1.1460892
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11


cafebac

Citaat van: 3434 op mrt 10, 2013, 12:32:50
Kan al gezegd zijn geweest maar voor de mensen die het niet (meer) weten:

- Aalst sloopt zijn staantribune na dit seizoen,
- Charleroi sloopt de 2de ring  na dit seizoen,
- KV Mechelen zal de staantribune verbouwen (tijdens volgend seizoen).

wat komt er voor terug in de plaats? Krakkemikkig ding die staantribune die er nu staat.

Nort

Deze informatie heb ik op het internet gevonden:

De staantribune van Eendracht Aalst wordt eind dit seizoen afgebroken en zal tegen de start van volgend seizoen waarschijnlijk vervangen zijn door een tijdelijke staantribune.

Ondertussen zou de bouw van een nieuwe permanente staantribune worden voorbereid. Over een verhuis naar een nieuw stadion wordt voorlopig niet meer gepraat.

De stad en Eendracht Aalst onderzoeken hoe de nieuwe tribune er kan komen en tegen welke prijs. Vorige week was er een vergadering maar definitieve beslissingen werden daar nog niet genomen.

Bron: http://www.belstadions.net/10/2013/02/27/staantribune-op-eendracht-moet-weg/

Dieter

Citaat van: nort op mrt 12, 2013, 15:46:37
Deze informatie heb ik op het internet gevonden:

De staantribune van Eendracht Aalst wordt eind dit seizoen afgebroken en zal tegen de start van volgend seizoen waarschijnlijk vervangen zijn door een tijdelijke staantribune.

Ondertussen zou de bouw van een nieuwe permanente staantribune worden voorbereid. Over een verhuis naar een nieuw stadion wordt voorlopig niet meer gepraat.

De stad en Eendracht Aalst onderzoeken hoe de nieuwe tribune er kan komen en tegen welke prijs. Vorige week was er een vergadering maar definitieve beslissingen werden daar nog niet genomen.

Bron: http://www.belstadions.net/10/2013/02/27/staantribune-op-eendracht-moet-weg/

Mja, ik ken dat, die 'tijdelijke' staantribunes in België. De tijdelijke tribunes in Gent achter de doelen staan er ondertussen al meer dan 10 jaar denk ik. Idem voor het bezoekersvak/kippenhok van Lierse, dat ging ook maar voor 1 jaar zijn.

cafebac

Niemand overigens Lyra vergeten, die verhuizing gaat toch ook n og steeds door?