Waldhof Mannheim <- ervaringen ?

Gestart door Terranova, sep 03, 2012, 13:49:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Terranova

Weet niet precies of het de bedoeling is om hier speciaal een topic over te openen, maar wist niet precies waar ik deze vraag het beste kon stellen; vandaar maar even in het Duitsland topic.

Ik ben zelf twee weken geleden bij Waldhof Mannheim geweest om er een wedstrijd te bezoeken tegen Elversberg. Wat ik daar mee heb gemaakt vond ik zo vreemd dat ik me eigenlijk afvroeg of meer mensen deze ervaring hebben gehad daar.

Bij het stadion aangekomen stonden we een paar foto's te schieten en werden we al vrij snel aangesproken door een paar gasten die vroegen wat we aan het doen waren en waar we vandaan kwamen. Op ons antwoord dat we uit Nederland kwamen en eigenlijk voor het stadion kwamen en om een wedstrijd van Mannheim te bezoeken werd vrij vreemd gereageerd waarna ze weer terugliepen naar hun groep. Verder niets aan de hand, alhoewel we het wel vreemd vonden, en we gingen door waar we mee bezig waren.
Toen we vervolgens onze kaartjes hadden gekocht en om het stadion heenliepen werden we een half uur later opnieuw aangesproken door andere gasten (die niet bij de eerste groep hoorden) die vroegen waarom we foto's moesten nemen, waar we vandaan kwamen en wat we met de foto's deden.
Heel apart...  Hij probeerde vrij dreigend over te komen, maar door zijn babyface mislukte dat vrij wanhopig... maar echt vriendelijk kwam het op ons allemaal niet zo over. We hadden het idee toen we in de auto zaten naar de volgende wedstrijd, dat pottenkijkers daar bij Mannheim absoluut niet op prijs werden gesteld en dat het maken van foto's daar werd gezien als het verzamelen van bewijsmateriaal ofzo ?!. Heel vreemd gevoel en we gingen er absoluut met een bepaalde zure nasmaak weg.

Nou heb ik al heel wat wedstrijden van verschillende clubs in Duitsland bezocht en ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ik het gevoel had om "niet welkom" te zijn.

Zijn er nog meer mensen bij Mannheim geweest en wat waren jullie ervaringen daar ?

AthleticHolanda

Heb nog nergens problemen gehad, maar sommige gasten die zichzelf nogal belangrijk vinden stellen het niet op prijs als je foto's maakt. Meestal herken je die wel en laat je die beter met rust om er geen last van te hebben en gedraag je je niet te opzichtig als 'toerist'.

ALenstra

Misschien dachten ze dat je voor de politie foto's aan het maken was.

Terranova

Citaat van: AthleticHolanda op sep 03, 2012, 15:59:03
Heb nog nergens problemen gehad, maar sommige gasten die zichzelf nogal belangrijk vinden stellen het niet op prijs als je foto's maakt. Meestal herken je die wel en laat je die beter met rust om er geen last van te hebben en gedraag je je niet te opzichtig als 'toerist'.

Ik begrijp dat niet. Waarom zou je je druk maken over mensen die foto's maken van het stadion van je club?
Aangezien dat twee keer door verschillende types werd gevraagd kwam het gewoon erg vreemd en ook vervelend over. Het werd zeg maar niet op een manier gevraagd van; "goh leuk, buitenlanders die naar ons cluppie komen kijken. Interessant!". Maar in de trend van; Rot op met die camera, wat doen jullie hier!.

Ik heb dat ook nog nooit eerder meegemaakt, vandaar de vraag of dit bij deze club wellicht vaker voor is gekomen. Was wel een domper en ik zal er eerlijk gezegd ook niet zo heel snel meer terug gaan.

AthleticHolanda

Citaat van: Voele_Hondj op sep 03, 2012, 16:21:52
Ik begrijp dat niet. Waarom zou je je druk maken over mensen die foto's maken van het stadion van je club?
Aangezien dat twee keer door verschillende types werd gevraagd kwam het gewoon erg vreemd en ook vervelend over. Het werd zeg maar niet op een manier gevraagd van; "goh leuk, buitenlanders die naar ons cluppie komen kijken. Interessant!". Maar in de trend van; Rot op met die camera, wat doen jullie hier!.

Ik heb dat ook nog nooit eerder meegemaakt, vandaar de vraag of dit bij deze club wellicht vaker voor is gekomen. Was wel een domper en ik zal er eerlijk gezegd ook niet zo heel snel meer terug gaan.

Dat komt bij elke club met een flinke achterban voor denk ik. Al stellen supporters van de ene club buitenstaanders minder op prijs dan supporters van andere clubs. Niet iedereen vind het prettig om ongevraagd gefotografeerd te worden, dat geldt vooral voor de fanatieke fans, deze zijn meestal nogal wantrouwig en dat vind ik nog enigszins begrijpelijk ook.

Overigens zou ik niet te snel gaan generaliseren, dat enkele fans van Waldhoff het niet op prijs stelden wil niet zeggen dat je (voor de rest) niet welkom bent. Ben daar zelf het hele stadion rondgelopen, heb foto's gemaakt en had een gezellige avond, dat kan dus ook.


Hugo

Ben een paar jaar terug in het stadion van Mannheim (niet met wedstrijd) geweest en precies dezelfde ervaring, irritant gedrag. Snotneuzen die denken dat het voetbal van hun is.

Terranova

Citaat van: AthleticHolanda op sep 03, 2012, 16:33:41
Dat komt bij elke club met een flinke achterban voor denk ik. Al stellen supporters van de ene club buitenstaanders minder op prijs dan supporters van andere clubs. Niet iedereen vind het prettig om ongevraagd gefotografeerd te worden, dat geldt vooral voor de fanatieke fans, deze zijn meestal nogal wantrouwig en dat vind ik nog enigszins begrijpelijk ook.

Overigens zou ik niet te snel gaan generaliseren, dat enkele fans van Waldhoff het niet op prijs stelden wil niet zeggen dat je (voor de rest) niet welkom bent. Ben daar zelf het hele stadion rondgelopen, heb foto's gemaakt en had een gezellige avond, dat kan dus ook.

Nah, we stonden niet eens foto's van personen te maken en al helemaal niet van de personen die ons aanspraken. Kijk ik kan begrijpen als je daar met je toestel constant foto's zit te knippen van personen dat mensen daar geen prijs op stellen. Maar dat was absoluut niet aan de orde.

Zoals Hugo eigenlijk ook aangeeft; het betrof gasten die denken dat de club en het voetbal van hun is en daarbij andere mensen wetten willen opleggen.

Nou vroeg ik me af. Staat die supportersschare van Mannheim nou bekend als racistisch of extremistisch ?

spons

Ik ga op 10 november naar Waldhof Mannheim tegen SC Idar Oberstein, maak nooit foto's bij het voetbal maar ben voor de rest benieuwd wat voor een lui ik daar aantref.

PS : als je gewoon een telelens neemt kan je van een afstand foto's nemen zonder dat mensen het door hebben
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Terranova

Citaat van: spons op okt 19, 2012, 11:59:45
Ik ga op 10 november naar Waldhof Mannheim tegen SC Idar Oberstein, maak nooit foto's bij het voetbal maar ben voor de rest benieuwd wat voor een lui ik daar aantref.

PS : als je gewoon een telelens neemt kan je van een afstand foto's nemen zonder dat mensen het door hebben

Denk dat wanneer je daar rondloopt zonder bijv. een fototoestel dat er weinig aan de hand is.

ALenstra

Gewoon uit de buurt blijven van die ultra gasten.

FCT1980

Als ze zo lastig doen moet je ze meteen zelf op de foto zetten. Stelletje wankers.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Hugo

Citaat van: Terranova op sep 04, 2012, 08:55:57
Nou vroeg ik me af. Staat die supportersschare van Mannheim nou bekend als racistisch of extremistisch ?

Simplistisch.


Stadionhopper

Mannheim geen problemen gehad, eigenlijk (buiten commercieel gedrag van een voetbalclub zelf) nooit problemen gehad met foto's maken.
Weet wel dat je bij FSV Zwickau op moet passen met je camera, de fans aldaar stellen het niet op prijs.

Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper