Pfff ... Wat doe ik hier ?!?!?!?

Gestart door Denniz1974, jun 06, 2008, 21:14:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Denniz1974

Hebben jullie dat gevoel wel eens gehad ? Je bezoekt een wedstrijd, maar op een bepaald moment maakt een gevoel zich meester van je en denk je: "Pfff ... Wat doe ik hier ?!?!?!?"

Het is mij een aantal malen helaas overkomen:
13-01-2007 KVSK United - GBA (oefenwedstrijd)
13-12-2003 KFC Dessel Sport - A.FC Tubize (baggerwedstrijd, geen sfeer, echt helemaaaaaal niets !)
20-06-2007 België - Servië (halve finale ek<21 in Arnhem)
29-05-2004 Kroatië - Belarus (groepswedstrijd EK <21 in Oberhausen)
31-03-2004 Nederland - Frankrijk (oefenwedstrijd)
18-02-2004 Nederland - USA (oefenwedstrijd)
11-10-2003 Nederland <23 - Moldavië <23 (EK-Kwalificatie)

Ik moet dan ook bekennen dat de lol van het "hoppen" er door dit soort ervaringen snel vanaf was; een reden waarom ik dus niet meer actief aan groundhopping doe.

DENNIS

Hugo

Oefenwedstrijden en Interlands ontwijk ik voor 99%, dat scheelt een hoop. Desondanks heb ik ook soortgelijke ervaringen. Gelukkig is het bijna altijd wel leuk dus hop ik vrolijk verder.

Stadionhopper

Natuurlijk zijn er wedstrijden waarbij geen zak te doen is. Er spelen dan verschillende factoren mee. Zo heb ik ooit op de Bökelberg bijna 90 minuten een stortbui over mij heengehad, maar kon na de wedstrijd de lol er wel van inzien en een plas water interesseerde mij ook niet meer;-)

Maar achteraf zal ik nooit spijt hebben van het bezoeken van een ground, er is een reden geweest waarom je bent gegaan en dat is dat groundhoppen je hobby is.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Ici c est Paris

#3
Citaat van: Denniz1974 op jun 06, 2008, 21:14:56
Hebben jullie dat gevoel wel eens gehad ? Je bezoekt een wedstrijd, maar op een bepaald moment maakt een gevoel zich meester van je en denk je: "Pfff ... Wat doe ik hier ?!?!?!?"

Het is mij een aantal malen helaas overkomen:
13-01-2007 KVSK United - GBA (oefenwedstrijd)
13-12-2003 KFC Dessel Sport - A.FC Tubize (baggerwedstrijd, geen sfeer, echt helemaaaaaal niets !)
20-06-2007 België - Servië (halve finale ek<21 in Arnhem)
29-05-2004 Kroatië - Belarus (groepswedstrijd EK <21 in Oberhausen)
31-03-2004 Nederland - Frankrijk (oefenwedstrijd)
18-02-2004 Nederland - USA (oefenwedstrijd)
11-10-2003 Nederland <23 - Moldavië <23 (EK-Kwalificatie)

Ik moet dan ook bekennen dat de lol van het "hoppen" er door dit soort ervaringen snel vanaf was; een reden waarom ik dus niet meer actief aan groundhopping doe.

DENNIS

Jij laat dus een hobby waaraan je rond de 200 leuke dagen hebt overgehouden verpesten door 7 tegenvallers, of speelt er meer mee? No offence overigens, maar het komt een beetje vreemd op me over op deze manier.

Heb trouwens nog nooit echt meegemaakt dat ik met een gevoel van tijdverspilling thuiskwam. Zo viel bijvoorbeeld het stadion van Anderlecht zwaar tegen, maar had ik door vele factoren en de gezelligheid met vrienden toch een leuke dag gehad.

Ici c est Paris

Citaat van: Denniz1974 op jun 06, 2008, 22:26:04Nee, ik laat een aantal mindere ervaringen niet direct zwaarder wegen dan 200 leuke ervaringen. Wel ben ik na die reeks mindere ervaringen meer uitwedstrijden van Feyenoord gaan bezoeken en aangezien je een euro maar één keer kunt spenderen is het hoppen er bij ingeschoten. Toevallig op een vakantieadres een lokale / regionale wedstrijd meepikken wil ik niet direct plaatsen onder de noemer "Groundhopping".

@ Groundhopping on the moon: Ik zou willen dat je me de tip om oefenpotjes en interlands te laten schieten zo'n vijf jaar eerder had gegeven, dat had me heel wat bespaard.

Ok, duidelijk. Ik zelf heb nog dusdanig weinig stadions in Nederland gezien dat ik nog niet voor dat luxeprobleem kom te staan. Zo kan ik dus mee met uitwedstrijd van Utrecht, en toch ook nieuwe stadions zien.

Hugo

Citaat van: Denniz1974 op jun 06, 2008, 22:26:04
@ Groundhopping on the moon: Ik zou willen dat je me de tip om oefenpotjes en interlands te laten schieten zo'n vijf jaar eerder had gegeven, dat had me heel wat bespaard.

Nouja tip, dat is mijn ervaring na een aantal jaren voetbal kieken. Oefenpotjes zijn meestal gezapig. Officiele wedstrijden zijn scherper wat een minder stadion compenseerd.

hgrm

Ik ken het gevoel, al is een slechte wedstrijd niet voldoende om me dat te geven. Ik heb soms bout-wedstrijden gezien maar wel genoten van het stadion. Als het stadion echter ook nog weinig soeps is, dan kan het al met al toch wel eens tegenvallen.

Zo schieten me te binnen:

1) Huy - Leopoldsburg.
Ik was die middag al bij Faymonville-Malmundaria geweest, waar ik me kostelijk vermaakte. De wedstrijd in Huy was niet om aan te gluren en het stadion scoorde op een lelijkheidsschaal van 1 tot 10 een 13,4.....

2) RKC - Heerenveen
Stadion = 169 in een gros, Heerenveen is in uitwedstrijden een luizenploeg die zwaar op de verdediging leunt en RKC staat ook niet bekend om het sprankelende voetbal. 0-0 was een logische uitslag. Het mooiste aan Waalwijk is het ANWB-bord richting de snelweg.

3) Derby-Fulham
Koud. Heel koud. Een uur of twee van te voren in een stadion dat je na 10 minuten wel gezien hebt. Baggen wedstrijd, 0-1 door een eigen goal. Na rust vooral bezig geweest met het reanimeren van m'n tenen.

Meer kan ik er eigenlijk niet bedenken....Ergo: na 287 wedstrijden in 218 stadions valt het aantal missers best mee.. En ze waren niet zo erg als die ene keer dat ik naar Almere-Amsterdam in de honkbalhoofdklasse ging kijken: 0-0 na 12 innings blauwbekken...
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Ici c est Paris

Nu schiet me ineens te binnen dat ik toch weleens bij interlandvoetbal ben geweest, dat was bij dat WK-20 de finale en de wedstrijd ervoor, in de Galgenwaard gewoon. Dat was nu ik erover nadenk ook gelijk een enorme tegenvaller zeg. Achterlijke regeltjes, vervelend publiek, sponsorzooi etc. etc, ik herkende mijn geliefde Galgenwaard nietmeer terug. Nooit meer doen dus.

hgrm

iK heb een paar wedstrijdjes van Oranje gezien, vaak met kennissen die niet zo vaak naar het stadion gaan en voor wie het Nederlands Elftal een aansprekende gelegenheid is om mee te gaan. Dan is het wel leuk, zelfs oefenwedstrijden. Voor het 'echie' heb ik Nederland-Tsjechië gezien in de Arena. Was een leuke pot, die echt ergens om ging. En natuurlijk Portugal-Nederland in Neurenberg.....
De oefenwedstrijd Ierland-Nederland op Lansdowne Road was ook leuk, maar vooral vanwege het stadion.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Stadionhopper

Citaat van: Ici c est Paris op jun 06, 2008, 23:05:49
Nu schiet me ineens te binnen dat ik toch weleens bij interlandvoetbal ben geweest, dat was bij dat WK-20 de finale en de wedstrijd ervoor, in de Galgenwaard gewoon. Dat was nu ik erover nadenk ook gelijk een enorme tegenvaller zeg. Achterlijke regeltjes, vervelend publiek, sponsorzooi etc. etc, ik herkende mijn geliefde Galgenwaard nietmeer terug. Nooit meer doen dus.

Ik heb enkele interlands in het Philips Stadion gezien. Het is geen gezicht om je "eigen" stadion helemaal in het oranje te zien. De sfeer vind ik trouwens altijd verschrikkelijk bij het Nederlands elftal. Allemaal mensen die normaalgesproken niets, maar dan ook helemaal niets om voetbal geven en ineens omdat het het Nederlands elftal is gaan ze massaal kijken, daar walg ik van. Is ook de reden dat ik geen band heb met het Nederlands elftal. Ik zie liever een wedstrijd tussen Polen en Wales bijvoorbeeld.

Bij wedstrijden die onder de UEFA vallen zijn er aparte regels. Zo was ik in 2004 bij de finale van het U21 EK in Bochum Italie - Servie en Montenegro. Ik moest op de grond stampen met mijn voeten om te laten blijken dat daar niets verborgen zat. Bij de UEFA Cup finale Sevilla - Middlesbrough in Eindhoven werd ik helemaal niet gefouilleerd.

Ik kan heel goed begrijpen dat je niets van je Galgenwaard terugkende.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Ici c est Paris

#10
Heb persoonlijk ook niks tegen het Nederlands elftal ofzo, alleen het sfeertje bevalt me totaal niet. Dat is alles.

@Dennis1981: Begrijp je precies. Van de week tegen Wales zat ik de hele wedstrijd te kijken, en in de 1e helft is geloof ik 4x de wave voorbij gekomen. Dan blijf ik ook liever weg. In het activiteitenpark (waarom ik daar een kijkje ging nemen, weet ik nog steeds niet) loop je dan ook nog eens de met 186 sponsoren beplakte Jean-Marie Pfaff tegen het lijf, dan heb ik al helemaal gegeten en gedronken.

hgrm

Absoluut mee eens. Dat is de reden dat ik, ondanks dat ik een groot honkballiefhebber ben, me niet vertoon op de Haarlemse Honkbalweek. Daar is de hoempapa-sfeer nog 10 keer erger
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Ici c est Paris

Citaat van: hgrm op jun 06, 2008, 23:36:28
Absoluut mee eens. Dat is de reden dat ik, ondanks dat ik een groot honkballiefhebber ben, me niet vertoon op de Haarlemse Honkbalweek. Daar is de hoempapa-sfeer nog 10 keer erger

Een vriend van mij is eens wezen kijken bij een Davis Cup ontmoeting in de Gelredome. Dat scheen me ook een hoop ellendigheid bijeen te zijn geweest.

TeeZee

Toen ik de topictitel las herkende ik onmiddellijk het gevoel. Op meerdere manieren:

- Als de wedstrijd enorm slecht is en er geen sfeer hangt. O.a. meegemaakt bij Stoke, Charlton en Derby. Ik besef echter wel dat dit momentopnames waren. Dagenham en Cambridge vond ik ook niet heel boeiend, maar het waren wel geslaagde dagtrips vanwege de gezelligheid.

- Soms loop ik 's avonds in een klein dorpje in Engeland. Het gebeurt dan weleens dat ik me hardop afvraag: "wat doe ik hier". Vandaar dat de topictitel zo herkenbaar was.

Ici c est Paris

Citaat van: Denniz1974 op jun 07, 2008, 17:37:06
Je slaat de spijker precies op z'n kop. Ik heb door al die carnavalsfiguren die er rond lopen bij interlands echt iets tegen wedstrijden van het Nederlands elftal ontwikkeld; zo erg zelfs dat ik bij ek in Portugal 2004 (ging naar zes wedstrijden in 6 dagen) zelfs in Duitse kleuren naar Nederland - Duitsland in Porto ben geweest (achteraf puur toeval, had een zwarte korte broek en vanwege de warme zijn witte shirtjes het handigste).

Tsja, volwassenmannen met bossen worteltjes op hun hoofd, complete kazen als hoofddeksel ... ik vraag me echt af of ze nog wel thuis mogen komen als vrouw-lief er achter komt dat haar man zich zo voor schut heeft gezeg ...

Ach, regelmatig loopt vrouwlief er naast te kakelen omdat het zo gezellig is bij het voetbal, dus dat zal in vele gevallen het probleem niet zijn.