Count-down to the 2008/2009-Season

Gestart door TeeZee, mei 11, 2008, 09:56:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TeeZee

Het is nog extreem vroeg, maar het nieuwe seizoen komt er al aan:

Donderdag 19 juni 2008: bekendmaking van de nieuwe fixtures.
Op deze dag ga ik denk ik vrij vragen. Rond een uurtje of 11 's ochtends verschijnen dan de fixture lists op de diverse websites. Eigenlijk is het raar, we weten nu al bijna precies welke wedstrijden er gespeeld zullen gaan worden. De enige onzekere factor is de volgorde, maar juist die volgorde is belangrijk voor groundhoppers.

Wanneer zijn worden er leuke derby's gespeeld?
Welke wedstrijden zijn er in het lange Paasweekend?
Wat zijn de openingswedstrijden van het seizoen?
Wat wordt er op Boxing Day gespeeld?

Zomaar wat vragen waar op die donderdag in juni antwoord op komt. Overigens is het een wedstrijdschema waar nog veel aan zal veranderen i.v.m. tv-uitzendingen. Het hele seizoen vooruitplannen doe ik niet, ook omdat het seizoensverloop een belangrijke rol speelt bij fixtureselectie. Als een wedstrijd ergens om gaat heeft dat iets extra's.

Wel kijk ik in eerste instantie vol interesse naar de eerste week, want dan hoop ik een aantal wedstrijden mee te pikken.

Zaterdag 9 augustus 2008: De Football League (The Championship, League One en League Two gaan van start).
The Championship
Nieuw: Derby County degradeerde na een jaar als de slechtste nummer laatst ooit en de overige twee plekken gaan naar twee clubs uit het rijtje Fulham, Reading en Birmingham City. Swansea City (wie had dat gedacht na het zien van That Final Day in 2003) en Nottingham Forest komen vanuit League One. De derde promotieplaats is voor of Leeds of Doncaster of Southend of Carlisle.

League One
Down vanuit the Championship komen Leicester City (voor het eerst in 124 jaar), Colchester United en Scunthorpe United. Vanuit League Two stijgen MK Dons (met trainer Paul Ince), Peterborough United en Hereford United. De vierde promotieplek is voor of Rochdale of Stockport of Darlington of Wycombe.

League Two
Vanuit League One ververkomen we Luton Town, Bournemouth, Port Vale en Gillingham Vanuit de Conference komt Aldershot omhoog. De tweede promotieplek is voor of Torquay of Exeter of Burton Albion of Cambridge United. Mansfield Town en Wrexham degraderen naar de amateurs.

Zondag 10 augustus 2008: De landskampioen en de winnaar van de FA Cup strijden om de eerste prijs van het seizoen, het FA Community Shield. Manchester United, Chelsea, Portsmouth en Cardiff City (tweede divisie) zijn de vier clubs die nog in de race zijn om deze wedstrijd op Wembley te gaan spelen. Eenmaal mocht ik deze wedstrijd meemaken, destijds ook op 10 augustus (alweer 6 jaar geleden dus). Arsenal en Liverpool troffen elkaar in het Millennium Stadium te Cardiff en speelden een draak van een wedstrijd. Bergkamp speelde mee en de sfeer was leuk.

Zaterdag 16 augustus 2008: De Premier League gaat van start.
Nieuw: West Bromwich Albion en Stoke City. Twee founder members terug op het hoogste niveau. Vooral voor Stoke is dat leuk omdat het alweer 23 jaar geleden was dat ze bij de top hoorden. De derde plek is voor of Bristol City of Hull City of Watford of Crystal Palace.

Voorbeschouwen heeft verder nog weinig zin, maar ik verheug me alvast op de terugkeer van Aldershot in de League. De club zal komend seizoen vrij veel local derbies gaan spelen, dus mooie wedstrijden zijn gegarandeerd. Ik hoop dat ze zich zullen handhaven.

Later meer... Ik ga in dit topic ongegeneerd mezelf lekker zitten maken over het volgende seizoen vol groundhopgenoegen op het eiland. Zelfs al is het huidige seizoen momenteel nog niet eens afgelopen.

TeeZee

Citaat van: TeeZee op mei 11, 2008, 09:56:21Donderdag 19 juni 2008: bekendmaking van de nieuwe fixtures.
Mijn berekening was juist, maar dan moet de FL niet besluiten om voor het eerst de fixtures op maandag uit te brengen. Maakt niet uit, hoe eerder hoe beter.

Zet dus maandag 16 juni in je agenda!

Rob_Mill

Premier League is wel gewoon op donderdag?

TeeZee

Citaat van: Rob_Mill op mei 18, 2008, 16:34:28
Premier League is wel gewoon op donderdag?
Dat is een goede vraag. Ik heb nog nooit meegemaakt dat het niet op dezelfde dag uitkwam, dus ik ga uit van maandag.

TeeZee

Vond ik zonet de 2007/2008 seizoensvooruitblik van de FourFourTwo. Leuk om nu terug te lezen, vooral de voorspellingen die gedaan worden door de pundits. Stiekem kijk ik al weer uit naar het moment dat ik de 2008-2009 ga kopen in Engeland, komende augustus. Met die jaarlijkse dwangneurose zal het seizoen pas echt begonnen zijn voor mij.

TeeZee

Hull City promoveerde gisteren voor het eerst in het 104-jarig bestaan naar de Premier League, terwijl Doncaster Rovers voor een geweldige stunt zorgde door Leeds te verslaan en promotie af te dwingen naar The Championship.

Ik kan me de eerste wedstrijd na de laatste terugkeer in de League van Doncaster Rovers nog goed voor de geest halen. Ook toen al waren ze erg goed en wonnen makkelijk met 1-3 bij Leyton Orient. Drie promoties in de laatste vijf jaar, da's bijzonder netjes.

Wel sneu voor Leeds United, dat nu nog een jaar in League One zal moeten spelen.

De toeschouwersaantallen bij de p/o-finales waren gigantisch: bijna 87k bij Hull City v Bristol City en ruim 75k bij Doncaster Rovers v Leeds United.

Morgen volgt nog Darlington v Rochdale en dan zijn we echt klaar voor het nieuwe seizoen. Ik ben zwaar voor Darlington, omdat ik naar Darlington v Hartlepool wil.

Han

Mijn speciale aandacht gaat uit naar Cardiff City vs Swansea City. Ik zou er graag een overkomst naar Nederland mee combineren. Dan hoop ik op November vanwege het weer.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Joost

Citaat van: TeeZee op mei 25, 2008, 19:44:43
Hull City promoveerde gisteren voor het eerst in het 104-jarig bestaan naar de Premier League, terwijl Doncaster Rovers voor een geweldige stunt zorgde door Leeds te verslaan en promotie af te dwingen naar The Championship.

Ik kan me de eerste wedstrijd na de laatste terugkeer in de League van Doncaster Rovers nog goed voor de geest halen. Ook toen al waren ze erg goed en wonnen makkelijk met 1-3 bij Leyton Orient. Drie promoties in de laatste vijf jaar, da's bijzonder netjes.

Wel sneu voor Leeds United, dat nu nog een jaar in League One zal moeten spelen.

De toeschouwersaantallen bij de p/o-finales waren gigantisch: bijna 87k bij Hull City v Bristol City en ruim 75k bij Doncaster Rovers v Leeds United.

Morgen volgt nog Darlington v Rochdale en dan zijn we echt klaar voor het nieuwe seizoen. Ik ben zwaar voor Darlington, omdat ik naar Darlington v Hartlepool wil.

Ik wil je liever niet ruw uit je droom helpen maar elders op dit forum tref je een verslag aan waarin ik verslag doe van de penaltyserie tussen Darlington en Rochdale op Spotland tijdens de play-off second leg. Rochdale sluit deze winnend af en verslaat daardoor Darlington en mag het in de finale opnemen tegen Stockport County. Darlington v Hartlepool wordt dus zeker niet in de competitie gespeeld maar als jij de loting van de FA Cup of League Cup reeds beschikbaar hebt ben ik zeer benieuwd wie Exeter City geloot heeft.

TeeZee

Dan ben ik nog steeds voor Darlo, omdat Macclesfield v Stockport mij wel wat lijkt.

TeeZee

Stockport County won in een spannende wedstrijd van Rochdale, de eindstand is 3-2. Dat betekent dat naast Darlington ook Rochdale niet promoveert. En zo hoort het ook.

Voor komend seizoen wordt het waarschijnlijk wel weer billenknijpen voor mijn beoogde '92', Notts County. De afgelopen 4 seizoenen in League Two eindigde de club als 19e, 21e, 13e en 21e. Dat gaat een keer fout zou je denken...

Joost

Citaat van: TeeZee op mei 26, 2008, 18:01:06
Stockport County won in een spannende wedstrijd van Rochdale, de eindstand is 3-2. Dat betekent dat naast Darlington ook Rochdale niet promoveert. En zo hoort het ook.

Voor komend seizoen wordt het waarschijnlijk wel weer billenknijpen voor mijn beoogde '92', Notts County. De afgelopen 4 seizoenen in League Two eindigde de club als 19e, 21e, 13e en 21e. Dat gaat een keer fout zou je denken...

... dat laatste hoeft geeneens want het gaat gewoon een keertje fout. Denk maar aan clubs als Exeter, Carlisle, Hereford en Mansfield. Uiteindelijk ben je de pineut en daal je af, behalve als je Rochdale heet.

TeeZee

Vrijdag 13 juni om 11:00 NL-tijd is de loting voor de eerste ronde van de Leauge Cup.

72 clubs (alle profclubs buiten de Premier League) worden in een noord- en een zuidgroep verdeeld. Iedere groep bestaat vervolgens weer uit evenveel geplaatste als ongeplaatste clubs, op basis van de eindrangschikking van vorig seizoen. Een geplaatste club speelt altijd tegen een ongeplaatste club.

Deze wedstrijden worden vermoedelijk gespeeld vanaf 11 t/m 15 augustus.

TeeZee

Citaat van: TeeZee op mei 18, 2008, 17:27:10
Citaat van: Rob_Mill op mei 18, 2008, 16:34:28
Premier League is wel gewoon op donderdag?
Dat is een goede vraag. Ik heb nog nooit meegemaakt dat het niet op dezelfde dag uitkwam, dus ik ga uit van maandag.
Ook de Premier League fixtures worden op de 16e bekend gemaakt, volgens de FAQ van de officiele website.

TeeZee

Citaat van: TeeZee op jun 02, 2008, 21:13:41
Deze wedstrijden worden vermoedelijk gespeeld vanaf 11 t/m 15 augustus.
Het woord "vermoedelijk" kan worden weggestreept, de eerste ronde van de League Cup is inderdaad in die week. Bon!

TeeZee

Op het message board van de football ground guide staan de volgende opmerkingen over de fixtures die maandag uitkomen:

- Geen wedstrijden op 31 december
- Geen wedstrijden op 1 januari
- Twee wedstrijden in het Paasweekend, op zaterdag 11 april en maandag 13 april
- Championship p/o finale is weer op maandag, i.p.v. op zaterdag zoals het dit seizoen was
- Het seizoen eindigt op 2 mei
- Interlandweekenden zonder competitie: 6 september, 11 oktober en 28 maart

Boxing Day valt dit jaar op vrijdag, dus zal er vermoedelijk niet gespeeld worden op zaterdag 27 december. Ik ben nog altijd voornemens een keer een wedstrijd op Boxing Day te gaan kijken, dat moet ik toch een keer gedaan hebben voordat ik de 92 bereik.