Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

3434

Ja klopt, foutje. Inderdaad Waregem bedoelde ik!

Dat van Lyra weet ik. Maar ik blijf erbij. Als je 10 000 supporters hebt voor een fusieclub. 9000 van de 1, 1000 van de ander. Dan is het toch logisch dat ze de naam van hun club (die niet meer is) blijven scanderen?
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

wekke

Tuurlijk snap ik wat je bedoelt, maar ik vind het jammer dat steeds de gezondste club wordt vergeten. Beerschot, Beveren, Geel,... De grootste clubs zijn ten onder gegaan aan grootheidswaanzin en leven nog voort op de kap van die kleine clubjes die steeds een gezond beleid hebben gevoerd.

3434

Hoe sta jij tegenover het feit dat Sollied (misschien) naar Lierse komt? Is het niet allemaal een beetje van het goede teveel..
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

wekke

Citaat van: 3434 op mei 12, 2010, 22:45:04
Hoe sta jij tegenover het feit dat Sollied (misschien) naar Lierse komt? Is het niet allemaal een beetje van het goede teveel..

Op zich vind ik Sollied een goede trainer die de club vooruit kan helpen.

Wat me meer stoort, is dat men alles waar Lierse voor staat aan het weggooien zijn. Het sympathieke is er af. Ik heb altijd een hekel gehad aan clubs die een rijke eigenaar krijgen en dan plots de beste spelers kopen om de competitie te domineren zoals bv. Chelsea. Nu moet ik constateren dat mijn eigen clubje hetzelfde wil doen in België. Ook de arrogantie die we tegenwoordig uitstralen: "we gaan de beste wegkopen bij de concurrentie" of "wij gaan voor niets minder dan Europees voetbal". Ik ben er mij van bewust dat dit spelletje niet lang zal duren als de resultaten uitblijven. Ik geef mezelf nog een paar jaar en als die arrogantie blijft, ben ik weg op het Lisp.

3434

Zondag blijven de loketten dicht in STVV wegens angst voor Genkse fans in de thuisvakken. Ik zeg het maar dat niemand gaat op hoop van zege.

Gelieve ook geen megafoon mee te nemen want die worden in beslag genomen (staat in de krant). Raar maar waar.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Han

Wadi Degla uit Cairo is de eerste club sinds Mokawloon (1981) die rechtstreeks promoveert naar het hoogste niveau na een verblijf van slechts één jaar op het tweede niveau. De eigenaar heeft ook Lierse SK in handen en ik heb hem ooit geinterviewd.

De Egyptische media wil doen geloven dat de huidige coach van Lierse SK verhuist naar Wadi Degla. Kan een België-watcher dit ontzenuwen of juist bekrachtigen?
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

wekke

De geruchten doen inderdaad de ronde dat Aimé Antheunis Wadi Degla gaat vervoegen. Bij Lierse zou dan Sollied de nieuwe trainer worden.

wekke

Het zal bij geruchten blijven. Lierse meldt vandaag dat Aimé Antheunis onze hoofdcoach blijft.

Arjen

  .NL / FR ..Sportmagazine.be » Belga Sport » Fusieclub KV Red Star Waasland-SK Beveren mikt op eerste klasse ..donderdag 20 mei 2010 ........20 mei 2010 om 18u36

Fusieclub KV Red Star Waasland-SK Beveren mikt op eerste klasse
(Belga) In het gemeentehuis van Beveren werd donderdagnamiddag de fusieclub Koninklijke Voetbalclub Red Star Waasland-SK Beveren voorgesteld. De clubkleuren van de tweedeklasser zijn geel-blauw-rood. Bedoeling is dat de fusieclub uitgroeit tot een eersteklasser.

Het A-team zal spelen op de Freethiel, de thuisbasis van Beveren, onder het stamnummer van Red Star Waasland, 4068. De B-ploeg zal zijn thuisbasis kennen op Puyenbeke, waar voorheen Red Star Waasland aan het werk was. De jeugdelftallen volgen voorlopig hun eigen weg. "Ik ben bijzonder fier dit historische feit te mogen aankondigen", verklaarde burgemeester Marc Van de Vijver. "Ondanks hun historiek kenden beide clubs problemen. De twee partijen hebben wat water in de wijn moeten doen en natuurlijk vinden veel supporters dit een pijnlijke zaak, maar een fusie was de enige oplossing." De Raad van Bestuur van de club zal bestaan uit zeven leden. Voorzitter wordt Melchior Roosens. De functie van manager zal waargenomen worden door Dirk Poppe. Dirk Verelst, voorzitter van Beveren, heeft nog een ambtstermijn van een jaar. "Wat de jeugd betreft, zullen Beveren en Waasland nog gescheiden werken", gaf Verelst mee. "Ik blijf dus voorzitter van Beveren, zij het dan dat wij geen A-elftal meer hebben. De stamnummer 2300 verdwijnt dus nog niet helemaal." De fusie werd woensdag op een buitengewone Algemene Vergadering van Beveren met zes stemmen tegen twee goedgekeurd. PR-man André Bolsens en Ingwin Daman, voorzitter van de supportersvereniging, stemden tegen. . (MUA)

Joost

Het bekende verhaaltje in Belgie. De club zonder fans gaat verder onder de naam van de grote club.

3434

Nummers 15 en 16 volgend jaar vijf keer tegen elkaar.De Pro League heeft gisteren besloten om nog minstens één seizoen door te gaan met de huidige formule in de play-offs. Alleen voor de nummers vijftien en zestien wordt gezocht naar een nieuwe regeling.

Bron: voetbalkrant.com

Nummer 15 speelt dus 3x thuis als 'bonus'. Beter als niet spelen maar toch 5x hetzelfde duel pfff..
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

3434

Na 95 jaar houdt Tubantia Borgerhout het voor bekekenHet doek is gevallen voor Tubantia Borgerhout, dat dit seizoen naar tweede provinciale degradeerde. 95 jaar na de oprichting van de club gooit het bestuur nu definitief de handdoek in de ring.

Bron: Voetbalkrant

R.I.P.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11


voetbalfan

Citaat van: 3434 op mei 22, 2010, 14:05:39
Nummers 15 en 16 volgend jaar vijf keer tegen elkaar.De Pro League heeft gisteren besloten om nog minstens één seizoen door te gaan met de huidige formule in de play-offs. Alleen voor de nummers vijftien en zestien wordt gezocht naar een nieuwe regeling.

Bron: voetbalkrant.com

Nummer 15 speelt dus 3x thuis als 'bonus'. Beter als niet spelen maar toch 5x hetzelfde duel pfff..

Hier moet ik toch iets aan toevoegen. Daarstraks stond op voetbalkrant (jouw bron) dat ze een soort klassement spelen waar het schema is
15-16
16-15
15-16
16-15
15-16

15 start met 3 punten
16 start met 0 punten.
De vijftiende heeft dus twee maal voordeel.

Flandria

Citaat van: voetbalfan op mei 22, 2010, 23:01:21
Hier moet ik toch iets aan toevoegen. Daarstraks stond op voetbalkrant (jouw bron) dat ze een soort klassement spelen waar het schema is
15-16
16-15
15-16
16-15
15-16

15 start met 3 punten
16 start met 0 punten.
De vijftiende heeft dus twee maal voordeel.

Het wordt met de dag belachelijker.Wat een bende idioten bij de profliga(eerder amateurliga eigenlijk) en de bond!!!Dit seizoen bvb speelt de derde in de eindstand(Gent) voorronde CL en de elfde(Genk) Euroleague.Only in Belgium.