Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Terranova

Iemand tips voor mij betreffende stadions / clubs in de regio Luik/Belgisch Limburg waar sowieso makkelijk kaarten voor te verkrijgen zijn?

Mar

Citaat van: Voele_Hondj op nov 22, 2011, 13:24:41
Iemand tips voor mij betreffende stadions / clubs in de regio Luik/Belgisch Limburg waar sowieso makkelijk kaarten voor te verkrijgen zijn?

Ik denk voor alle ploegen buiten Standard, Genk is amper uitverkocht.

3434

Overal kan je zonder problemen aan kaarten komen. Enkel wedstrijden als Standard - Anderlecht of Standard - Brugge zijn moeilijker maar ook niet onmogelijk.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

3434

haha zelfde moment, weird.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

cafebac

Citaat van: Nico1880 op nov 19, 2011, 11:42:01
Een architectenbureau maakte een ontwerp voor een nieuw Bosuilstadion, moest het gemeenschappelijke stadion er niet komen.



http://www.voetbalprimeur.be/site/nieuws/187768/Nieuw_Bosuilstadion_is_geen_Allianz_Arena.html

http://www.viva-architecture.com/29345/274911/projects/rafc-stadium

Toch zonde dat dit stuk antiek er voor zal moeten wijken.



Uploaded with ImageShack.us

3434

Veel prachtige plaatjes van 'Den Bosuil' uit de jaren stillekes.  Voor mij toch echt wel het mooiste stadion van België. Wat een muur van volk trouwens.

http://www.nr10.be/forum/algemeen-2de/219-nostalgie.html
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

hgrm

Fantastisch, dat filmpje in de eerste post!
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Ook weer niet echt een verrassing. Ik vind het al opvallend hoe ze zich toch handhaven in Derde.

Joost

KSK Hasselt houdt er hoogstwaarschijnlijk mee op.

hgrm

Citaat van: Breda op dec 21, 2011, 00:12:55
Haal dat hoogstwaarschijnlijk maar weg. Het is voorbij voor KSK Hasselt. Onder meer Arne Nilis mag daardoor op zoek naar een nieuwe werkgever:

http://www.hbvl.be/limburg/hasselt/ksk-hasselt-gaat-in-vereffening.aspx?cmt=all

Gaat dat betekenen dat het Hasselt dat in 1e provinciale speelt naar het Stedelijks sportstadion?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

3434

#655
Spijtig dat de interessantste Limburgse derby in 3B weg is. Het was bekend dat de voorzitter er dit jaar mee zou stoppen. Het protest van de resterende fans (spionkop) tegen technisch directeur en coach heeft zijn beslissing versneld.

Het stamnummer zou voor de jeugd behouden blijven zodat zij verder kunnen spelen. Voor het eerste elftal zit het erop. Ik ben benieuwd of er een eventuele fusie zou komen tussen Hades en Hasselt. Op dit moment is het zelfs niet zeker of Hasselt in 4de nationale of 4de provinciale uitkomt (indien schrapping).

Via via heb ik de brief gelezen die de voorzitter heeft voorgelezen gisterenavond. Opmerkelijk stukje:

Helaas moet ik jullie vandaag meedelen, dat ik n dit opazet niet gelukt ben. Ondanks het feit dat wij er in geslaagd zijn om de schulden uit het verleden volledig weg te werken, blijven er een aantal structurele problemen en vaststellingen bestaan die een verder werken quasi onmogelijk maken, zoals

- te weinig financiële middelen
- bijna geen commerciële activiteiten
- praktisch geen toeschouwers
- een stadion dat afgekeurd is door binnenlandse zaken
- een kritische entourage in en rond de club
- een jeugdbestuur met jaarlijkse kosten

Ik denk dat deze punten bij praktisch elke club in de lagere reeksen voorkomt. Ik maak me geen illusies, als onze sterke man er morgen mee stopt is het voor Patro ook gedaan. Gelukkig is er een goede verstandhouding tot dusver.

De voorzitter van Hasselt stak jaarlijks 350 000 euro in de ploeg, een onwaarschijnlijk hoog bedrag. Ploegen in 3de die overigens nog amateurploegen zijn hebben zo'n budget van om en bij de 100 000 euro, enkele uitzonderingen buiten beschouwing gelaten.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Cyclebob

Vandaag op terugweg van oud-en-nieuw weekendje Limburg nog even langs Hasselt stadion gereden. Treurig dat deze club verdwijnt. Voor mijn gevoel horen die met stadion en stad thuis in tweede
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

3434

Het stadion moet grondig gerenoveerd worden (momenteel afgekeurd door de KBVB). Ik vind het stadion wel een van de mooiste uit onze reeks. Qua stad horen ze thuis in 2de maar Hasselt is geen voetbalstad. Hasselaren die van voetbal houden gaan naar Genk of STVV (of Standard).
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Vladimir1973

heel jammer toch.
Top 10 Visited: Wembley  Signal Iduna Park  Bernabéu  Old Trafford  Stade Vélodrome  Aviva Stadium Etihad Stadium  San Siro White Hart Lane  Craven Cottage

Last New Stadium: Vicarage Road (ENG) 27 01 12
Last in European Cup: PSG - ATL Bilbao 14 12 11
Next: AZ - RSC Anderlecht 16 02 12

3434

Wij (en veel andere kleine clubs) zitten met hetzelfde probleem. Mensen die goed voetbal willen zien gaan naar Genk, mensen die niet van Genk houden (o.a. ex-patrofans) gaan naar Standard. Beide clubs hebben een zeer grote aanhang in Maasmechelen.

Het is trouwens nog niet 100% zeker dat Hasselt effectief stopt. Ze willen dit seizoen met de beloften uitspelen indien ze genoeg geld vinden (+- 50.000e) en iemand die de rest van het seizoen kan financieren. Sowieso moeten ze minstens in 4de klasse of 1ste provinciale beginnen (afhankelijk van de eindstand in mei 2012). Indien een echte schrapping volgt --> 4de prov.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11