Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Nico1880

De hoeveelste keer is dat al niet dat dit gebeurt? Onlangs nog met Katelijne en Lyra. Een aantal jaar geleden met Namen.

Ofwel mag die speler spelen, ofwel niet. Simpel. Snap niet dat daar altijd zoveel heisa kan over gemaakt worden.

Joost

Citaat van: Nico1880 op sep 12, 2012, 15:59:39
De hoeveelste keer is dat al niet dat dit gebeurt? Onlangs nog met Katelijne en Lyra. Een aantal jaar geleden met Namen.

Ofwel mag die speler spelen, ofwel niet. Simpel. Snap niet dat daar altijd zoveel heisa kan over gemaakt worden.

Was het niet Coxyde dat vorig seizoen 4 keer naar de bond gestapt om de speelgerechtigheid te betwisten en uiteindelijk zelf betrapt werd?

In het geval Doornik is de Bond in de fout gegaan. De transfer van Yannick Lacam werd op 4 juli afgerond terwijl dat maar tot 30 juni was toegestaan. De Bond heeft Doornik echter bevestigd dat Lacam speelgerechtigd was waardoor Doornik te goeder trouw gehandeld heeft. Het was Verviers dat daar pas op het einde van de competitie achter kwam en toen pas bezwaar indiende.

Misschien moet de KBVB eens in Nederland informeren naar het digitaal wedstrijdformulier.

jona93

Voor de mensen die al plannen hadden gemaakt voor komend seizoen in 3e klasse B wedstrijden te bezoeken zijn er aan voor de moeite.
http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2012-09-14/doornik-naar-3b-nieuwe-kalender-in-de-maak
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

3434

6 extra woensdagwedstrijden voor ons (3de nat B). Tel daarbij de 4 standaard-woensdagmatchen (beker moest op zaterdag) en ge komt aan 10/36 matchen op woensdag. ZUCHT.

Dat Doornik er alles aan doet om in 3de te geraken, begrijp ik. Wanneer gaat de bond verbieden om bij elke rechtbank te wenen en u zo in een reeks te dwingen. We waren 7 speeldagen (waarvan 6 niet meer verloren) ver en nu zijn we plots 2 weken vrij door de reorganisatie.

Als die speler nu speelgerechtigd was of niet, we zijn in godsnaam bijna op een kwart van de competitie.  Ik vraag me af wat ze met bevordering gaan doen?

4de A: 16 clubs
4de B: 15 clubs (- Doornik)
4de C: 18 clubs
4de D: 16 clubs
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Sebastiaan_W

Citaat van: 3434 op sep 19, 2012, 14:44:30
6 extra woensdagwedstrijden voor ons (3de nat B). Tel daarbij de 4 standaard-woensdagmatchen (beker moest op zaterdag) en ge komt aan 10/36 matchen op woensdag. ZUCHT.

Dat Doornik er alles aan doet om in 3de te geraken, begrijp ik. Wanneer gaat de bond verbieden om bij elke rechtbank te wenen en u zo in een reeks te dwingen. We waren 7 speeldagen (waarvan 6 niet meer verloren) ver en nu zijn we plots 2 weken vrij door de reorganisatie.

Als die speler nu speelgerechtigd was of niet, we zijn in godsnaam bijna op een kwart van de competitie.  Ik vraag me af wat ze met bevordering gaan doen?

4de A: 16 clubs
4de B: 15 clubs (- Doornik)
4de C: 18 clubs
4de D: 16 clubs

Hoezo moet de bond een club verbieden naar een rechtbank te gaan?

Waarschijnlijk moet de Belgische bond zichzelf eens achter de oor krabben. Laatste jaren is het wat dit soort dingen kommer en kwel.

spons

Citaat van: witte leeuw op sep 19, 2012, 15:09:55
Hoezo moet de bond een club verbieden naar een rechtbank te gaan?

Waarschijnlijk moet de Belgische bond zichzelf eens achter de oor krabben. Laatste jaren is het wat dit soort dingen kommer en kwel.

Inderdaad de UEFA en FIFA hebben er vaak ook zo'n handje van dat ze denken boven de wet te staan, volgens mij is iedereen vrij om naar de rechter te stappen als hij of zij vindt dat hem of haar onrecht is aangedaan en dat moet m.i. vooral zo blijven

Een bond kan dat natuurlijk nooit verbieden.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: 3434 op sep 19, 2012, 14:44:30
6 extra woensdagwedstrijden voor ons (3de nat B). Tel daarbij de 4 standaard-woensdagmatchen (beker moest op zaterdag) en ge komt aan 10/36 matchen op woensdag. ZUCHT.

Dat Doornik er alles aan doet om in 3de te geraken, begrijp ik. Wanneer gaat de bond verbieden om bij elke rechtbank te wenen en u zo in een reeks te dwingen. We waren 7 speeldagen (waarvan 6 niet meer verloren) ver en nu zijn we plots 2 weken vrij door de reorganisatie.

Als die speler nu speelgerechtigd was of niet, we zijn in godsnaam bijna op een kwart van de competitie.  Ik vraag me af wat ze met bevordering gaan doen?

4de A: 16 clubs
4de B: 15 clubs (- Doornik)
4de C: 18 clubs
4de D: 16 clubs

Doornik stond volledig in haar recht. De KBVB is gewoon te zwak in haar reglementen en daarnaast is het bij de clubs en de bond een administratieve puinhoop.


Cyclebob

Het is heel simpel: kip Bleid-"Molenbeek" eruit en vervang deze door Doornik...
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

3434

De KBVB is nu ook in beroep, stel dat ze winnen dat begint alles weer opnieuw.

Ik vind dat er na 7 speeldagen niet meer veranderd mag worden. Nu krijgen we weer extra matchdagen op woensdag die veel mensen niet kunnen bijwonen, voordeel van een abonnement vervalt nu al in ons geval. Geen periodetitels meer, iets dat toch bijdroeg aan 'tussentijdse' spanning..

Bleid vervangen door Doornik is inderdaad de beste optie, maar onrealistisch.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Hugo

Ik ben van plan zaterdag last minute naar Bergen - Beerschot te gaan, ik neem aan gewoon kassaverkoop?

Bier und Bratwurst

Citaat van: Hugo op sep 27, 2012, 20:51:40
Ik ben van plan zaterdag last minute naar Bergen - Beerschot te gaan, ik neem aan gewoon kassaverkoop?

Ik ben er dit jaar ook geweest tegen OH Leuven. Toen kon ik gewoon een kaart kopen. Denk ook dat het nu wel kan.
Ik zou er wel optijd heen gaan,want anders zou je nog wel eens flink in de rij komen te staan bij de kassa.
Je hoeft je niet te vervelen want er zijn een aantal voetbal kroegjes en en goede frituur vlak buiten het stadion.
Het ene stadion is het andere niet!

Joost

Citaat van: Hugo op sep 27, 2012, 20:51:40
Ik ben van plan zaterdag last minute naar Bergen - Beerschot te gaan, ik neem aan gewoon kassaverkoop?
ZOnder twijfel. Parkeer je auto aan de goede kant van het stadion anders moet je flink omlopen vanwege het uitvak. Ik bedoel daarmee de oostkant van de Chemin de Procession, daar moet je niet staan.


Hugo

Citaat van: Hugo op sep 27, 2012, 20:51:40
Ik ben van plan zaterdag last minute naar Bergen - Beerschot te gaan, ik neem aan gewoon kassaverkoop?

Afzwemmen van mijn nichtje duurde 's middags toch wat langer dan gedacht, Bergen bleek dan ook wat te ver. Alternatief RC Mechelen was ook leuk.


Joost

Pff, dat is nu juist een club die nogal wat jeugd heeft in de drie dorpen.