Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Flandria

Citaat van: hgrm op jan 14, 2013, 21:30:46
Het is lang geleden dat ik er geweest ben, nog voordat ik navigatie had. Het verhaal op zich is wel wel grappig:

Ondanks dat ik een kaart van Luik had uitgeprint, verdwaalde ik natuurlijk hopeloos in alle viaducten, tunneltjes en afritten aan de Maasboulevard. De oplossing diende zich echter verrassend simpel aan: bij een stoplicht stond ik achter een wat morsig vrachtwagentje van een bedrijf dat in Sclessin gevestigd is. Er vanuit gaande dat deze bouwvakker op weg was naar huis, ben ik achter 'm aan gereden en wonderwel doemde het prachtige rood van het Stade Maurice Dufrasne weldra op.

Om to the point te komen: aan de andere kant van de maasbrug (zo'n beetje eronder) vond ik een -volgens mij zelfs gratis- parkeerterreintje. Vanaf daar hoefde ik alleen nog maar de brug over om bij het stadion te geraken.

Wel opletten daar want wijzelf zijn daar ooit een auto gestolen. Ook een kerel die ik ken uit mijn buurt is daar zijn auto kwijtgespeeld.

Ici c est Paris

Citaat van: Terranova op jan 14, 2013, 14:19:18
Ik ga volgende week voor de eerste keer naar Standard Luik. Nou weet ik dat algemeen bekend is dat het parkeren bij het stadion erg beroerd is. Zijn er mensen hier die er ervaring mee hebben en zo ja; waar kan ik het beste naartoe navigeren ?

Tnx.

Als je ruim op tijd bent zou ik hem op het parkeerterrein aan de Quai Mickiels, recht tegenover het stadion aan de overkant van de Maas, pal aan de kade). Daar zetten wij de auto meestal. Het terrein ligt direct tegen het viaduct aan en via de Quai Mickiels ben je na de wedstrijd zo weer weg. Je moet maar even op Google Maps bekijken wat ik precies bedoel.

Terranova

Thanks Ici. Zal het adres meenemen.

3434

Fusienieuws in 4de nationale A: Ieper en Poperinge worden 1 ploeg.
http://www.hln.be/hln/nl/949/Belgisch-Voetbal/article/detail/1564509/2013/01/18/Vierdeklassers-Poperinge-en-Ieper-verenigd-in-fusieclub-KVK-Westhoek.dhtml

In 4de B verdwijnt Dilbeek zelfs. http://www.hln.be/hln/nl/949/Belgisch-Voetbal/article/detail/1564922/2013/01/18/Dilbeek-Sport-legt-boeken-neer.dhtml

Na Veldwezelt beginnen er meer en meer ploegen de handdoek te gooien. Ben benieuwd eens het drankbonnetjes-beleid op punt staat wat er dan nog allemaal gaat gebeuren.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

jona93

laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

HRM1880

Het kerkhof van het Belgische voetbal. Was pertang altijd een leuke verplaatsing, zeker in café Industrie vlak bij het stadion.

Mar

Ik heb kaarten over voor de match België - Slowakije. Deze match gaat door in Brugge op 6 februari om 20.45u. Normaal gezien kosten de kaarten 20euro (Noord boven, overdekt en recht achter de goal). Bij interesse, laat maar iets weten.


3434

Volgend jaar starten in 4de klasse met  -9 , dezelfde sanctie die Patro kreeg in 2005. Indien Tienen nu laatste wordt, is er dan sprake van een dubbeldegradatie? Bij ons is het destijds geweest dat we laatste eindigden en hierdoor ook sportief moesten dalen. In 1 klap van 2de klasse naar 4de klasse met 9 strafpunten.

Kan Tienen dus in het slechtste geval eindigen in 1ste prov?

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20130129_00450431
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Terranova

Ik zie dat er de laatste tijd veel clubs in Belgie omvallen door financieele problemen. Zijn er echter ook bijvoorbeeld 3e en 4e klassers in Belgie die de potentie hebben om in de 2e te spelen qua supporters, stadion en sponsors ? Dus ploegen die eigenlijk onder hun stand spelen ?

hgrm

Volgens mij zijn dat juist ploegen die het financieel moeilijk hebben (gehad) en daardoor zijn afgezakt naar een niveau dat hun onwaardig is.

Ik denk bijvoorbeeld aan:

*Berchem (dat nu met een remonte bezig is)
*Club Luik
*Turnhout
*Union
*Racing Mechelen

En je zou zelfs clubs als Diest en RJ Wavre in eerste provinciale kunnen meetellen die op een hoger niveau thuishoren.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Toeschouwersaantallen zijn in Belgie sowieso lager dan in Nederland. Met een goede 1000 man op de tribune ben je al top in alles lager dan 2e klasse.

Clubs die qua stadion nog mee zouden kunnen en ooit wel hoger hebben gezeten en die nog niet door hgrm genoemd zijn;

-Hamme
-Boom
-Geel
-Patro Eisden
-La Louviere
-Dender
-La Louviere
-Harelbeke
-Hasselt
-Merksem
-Namur
-Olympique Charleroi
-Zwarte Leeuw
-Herentals
-Diest

Allemaal clubs die nu genoeg mensen kunnen huisvesten. Maar het Belgische voetbal is meer dan het Nederlandse gebaseerd op sponsorgelden. Die komen dan veelal van een enkele sponsor af. Grote, breedgedragen verenigingen zoals je in Nederland hebt met IJsselmeervogels, GVVV of Quick Boys waar een brede groep achterstaat en waar een goede jeugdopleiding is zijn er niet of nauwelijks.

Spelers die in 3e en 4e voetballen zijn veelal afvallers van de grote opleidingen van de grote clubs.

3434

100% eens met Joost. Wist je dat zelfs in 2de klasse, behalve de grote ploegen (STVV, Antwerp, Aalst, Moeskroen, Westerlo), veel clubs met moeite aan 1000 toeschouwers komen..

Oostende speelt nu zeer goed en zal wel volk trekken maar ik ben er al geweest tijdens een doorsnee seizoen dat er slechts 500 man zat.

Het Belgisch voetbal is gewoon ziek. Eerste klasse valt nog enigszins mee qua publiek (alhoewel slechts een 7-tal ploegen aan 10.000+ bezoekers komen) maar de Play-offs verpesten het voor mij persoonlijk.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Terranova

Play-offs zijn inderdaad een doodsteek. In de hoogste klasse is het gewoon belachelijk dat bijvoorbeeld een club als Anderlecht serieus zijn titel kan gaan verspelen terwijl ze met kop en schouders boven de rest uitsteken.
De promotie/degradatie poule van de eerste en tweede klasse is ook weinig spectaculair. In Nederland zijn we hier een jaar of 10 geleden al vanaf gestapt.

Ik vind het oprecht jammer dat bijvoorbeeld die Tweede Klasse clubs als zo weinig volk trekken, terwijl de stadions en clubs veelal fantastisch zijn.

cafebac

Voor ons fantastisch ja, maar de gemiddelde supporter(danwel fan, toeschouwer) en zeker sponsorbobo wil verwend worden met moderne faciliteiten. En juist dát missen al die clubs. In Nederland is het voor clubs met een stadion met faciliteiten naar 'Belgische' maatstaven vrijwel onmogelijk om mee te draaien. Een stadion a la Kyocera, Euroborg, AFAS is wat men wil. Als zelfs de Kuip al niet goed genoeg meer is...