Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: wekke op mei 30, 2013, 10:32:56
In verband met de reeksindelingen van 3e Klasse. Er zijn momenteel 17 verschillende voorstellen. De bond maakt daarvan een selectie en maandag komen alle voorzitters samen om in 2 stemrondes tot een definitief besluit te komen.

Ik ben echt heel benieuwd hoe je 17 verschillende indelingen voor elkaar kan krijgen.

wekke

Citaat van: Joost op mei 30, 2013, 16:52:06
Ik ben echt heel benieuwd hoe je 17 verschillende indelingen voor elkaar kan krijgen.

Mjah elke club mag een voorstel doen hè. Ieder heeft zo zijn belangen.

Joost

Citaat van: wekke op mei 30, 2013, 17:18:44
Mjah elke club mag een voorstel doen hè. Ieder heeft zo zijn belangen.

Dat is helemaal waar maar zelfs dan vind ik 17 voorstellen echt absurd veel.

Mogelijkheden die ik zie zijn;
Oost, West-Vlaanderen & Antwerpen / rest(&Dender)
Luik, Namen, Limburg, Brabant, & Antwerpen / Rest (&Bornem)
West-Vlaanderen, Zuidelijk deel O-Vl, Henegouwen, Brabant (& evt Namen als Union degradeert)  / Rest

OostVlaanderen   3
WestVlaanderen   9
Antwerpen   7
Brabant   4 (of 5)
Luik   4 (of 5)
Limburg   3
Henegouwen   4
Namen   1


jona93

FCV Dender krijgt budget rond

Het afspringen van de deal met Club Brugge leek de doodsteek voor FCV Dender, nadat eerder ontslagnemend voorzitter André Van Roy besliste om de geldkraan dicht te draaien, maar de fusieclub lijkt stilaan op een kat met zeven levens. Daags na het afspringen van de gesprekken met Club Brugge staken de bestuursleden de hoofden bij elkaar. Het bestuurskamer van Dender leek de voorbije maanden soms bol te staan van intriges, maar dit keer werd eendrachtig beslist dat Dender volgend seizoen autonoom doorgaat onder eigen vlag. Het beoogde budget om een competitieve ploeg te bouwen, werd bovendien sluitend bevonden.
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

wekke

Citaat van: Joost op mei 30, 2013, 19:36:49
Dat is helemaal waar maar zelfs dan vind ik 17 voorstellen echt absurd veel.

Mogelijkheden die ik zie zijn;
Oost, West-Vlaanderen & Antwerpen / rest(&Dender)
Luik, Namen, Limburg, Brabant, & Antwerpen / Rest (&Bornem)
West-Vlaanderen, Zuidelijk deel O-Vl, Henegouwen, Brabant (& evt Namen als Union degradeert)  / Rest

OostVlaanderen   3
WestVlaanderen   9
Antwerpen   7
Brabant   4 (of 5)
Luik   4 (of 5)
Limburg   3
Henegouwen   4
Namen   1

Ik ken niet alle mogelijkheden. Wat ik wel weet is dat er slechts 2 voorstellen zijn waarbij Temse en Bornem in 1 reeks zitten. Ik heb ook weet van een voorstel waarbij Turnhout en Oosterzonen niet in een reeks met de andere Antwerpse clubs zitten.

HRM1880

Citaat van: Joost op mei 30, 2013, 19:36:49
Dat is helemaal waar maar zelfs dan vind ik 17 voorstellen echt absurd veel.

Mogelijkheden die ik zie zijn;
Oost, West-Vlaanderen & Antwerpen / rest(&Dender)
Luik, Namen, Limburg, Brabant, & Antwerpen / Rest (&Bornem)
West-Vlaanderen, Zuidelijk deel O-Vl, Henegouwen, Brabant (& evt Namen als Union degradeert)  / Rest

OostVlaanderen   3
WestVlaanderen   9
Antwerpen   7
Brabant   4 (of 5)
Luik   4 (of 5)
Limburg   3
Henegouwen   4
Namen   1
Clubs kunnen natuurlijk ook een voorstel invoeren dat niet regiogebonden is, maar rekening houdt met de, volgens hen, grootste kans tot promotie.

3434

Zondag Union-Luik voor de promotie terwijl Sint-Niklaas zeer waarschijnlijk Beerschot 3.0 wordt en dit duel dus overbodig. Beide ploegen stijgen in dat geval.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

hgrm

Citaat van: Joost op mei 30, 2013, 16:52:06
Ik ben echt heel benieuwd hoe je 17 verschillende indelingen voor elkaar kan krijgen.

Wiskundig gezien zijn er best veel mogelijkheden. Het aantal mogelijkheden om uit 36 clubs er 18 te kiezen, noemen we "de combinatie van 18 uit 36" ofwel "36 boven 18".  Voor degenen die recent examen hebben gedaan: 36 nCr 18 in rekenmachinetaal.

Daar komt ruim 9 miljard uit. Dan vind ik 17 nog wel meevallen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: 3434 op mei 30, 2013, 22:17:33
Zondag Union-Luik voor de promotie terwijl Sint-Niklaas zeer waarschijnlijk Beerschot 3.0 wordt en dit duel dus overbodig. Beide ploegen stijgen in dat geval.

Nee, Union v FC Liege is juist al het duel om de plaats van Beerschot in te nemen.

Citaat van: hgrm op mei 30, 2013, 23:26:25
Wiskundig gezien zijn er best veel mogelijkheden. Het aantal mogelijkheden om uit 36 clubs er 18 te kiezen, noemen we "de combinatie van 18 uit 36" ofwel "36 boven 18".  Voor degenen die recent examen hebben gedaan: 36 nCr 18 in rekenmachinetaal.

Daar komt ruim 9 miljard uit. Dan vind ik 17 nog wel meevallen.

Wiskundig gezien ja, maar ik ging er vanuit dat bij het samenstellen voor een reeksvoorbeeld er ook nog enig gezond verstand bij kwam kijken.

Ander nieuws; volgens mij gaat er komend seizoen weer gevoetbald in Boxberg.

Saltacampos

Citaat van: 3434 op mei 30, 2013, 22:17:33
Zondag Union-Luik voor de promotie terwijl Sint-Niklaas zeer waarschijnlijk Beerschot 3.0 wordt en dit duel dus overbodig. Beide ploegen stijgen in dat geval.
Sint-Niklaas piste gaat niet door voor Beerschot, dus de wedstrijd gaat wel degelijk om promotie nu.
Over land and sea

Joost

Citaat van: rrcg1899 op mei 31, 2013, 14:41:43
Sint-Niklaas piste gaat niet door voor Beerschot, dus de wedstrijd gaat wel degelijk om promotie nu.

Geen voetbal op het Kiel dus komend jaar.


3434

Wilrijk is dan ook een logische-re oplossing. Wilrijk is paarswit maar speelt op een te laag niveau. Er is sprake dat ze vanaf 1500 abonnees wel op het kiel mogen spelen maar dat zijn maar speculaties.

"
Vanwaar dan die 1500 abonnementen waarvan eerder sprake? Mogelijk vanuit de redenering dat het stadion van KFCO Wilrijk sowieso slechts 1200 plaatsen biedt. Indien die capaciteit ontoereikend zou zijn, zou dit een reden kunnen zijn om de situatie te herbekijken. "

Aan de andere kant weet ge in België nooit. Clubs genoeg die hun stamnummer eventueel willen verkopen. http://nr10.be/tweedeklasse/nieuws/item/vermeersch-is-pesterijen-beu-misschien-wel-stamnummer-verkopen
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

3434

Volgens Het Laatste Nieuws geven de Buffalo's namiddag op een persconferentie tekst en uitleg voor hun naamskeuze. Wellicht zal het nieuwe stadion de naam "Ghelamco Arena" dragen. Ghelamco is de projectontwikkelaar die in het stadion investeerderde.

Het is gewoon business de naam 'verkopen', maar dit klinkt toch echt niet.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

3434

Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

HRM1880

Citaat van: 3434 op mei 31, 2013, 15:24:57
Wilrijk is dan ook een logische-re oplossing. Wilrijk is paarswit maar speelt op een te laag niveau. Er is sprake dat ze vanaf 1500 abonnees wel op het kiel mogen spelen maar dat zijn maar speculaties.

"
Vanwaar dan die 1500 abonnementen waarvan eerder sprake? Mogelijk vanuit de redenering dat het stadion van KFCO Wilrijk sowieso slechts 1200 plaatsen biedt. Indien die capaciteit ontoereikend zou zijn, zou dit een reden kunnen zijn om de situatie te herbekijken. "

Aan de andere kant weet ge in België nooit. Clubs genoeg die hun stamnummer eventueel willen verkopen. http://nr10.be/tweedeklasse/nieuws/item/vermeersch-is-pesterijen-beu-misschien-wel-stamnummer-verkopen
Wilrijk is geel blauw. En het is degoutant om zien hoe die parasieten weer een club naar hun hand proberen te zetten. Zijn nu al bezig om alle Antwerp-supporters daar buiten te pesten en de naam willen ze ook zo rap mogelijk wijzigen. Enige probleem is dat Beerschot een beschermde naam is en dus waarschijnlijk niet gebruikt mag worden.