Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joost

Het verslag van de beroepscommissie steekt duidelijk anders in elkaar dan het oorspronkelijke harde oordeel van de controlecommissie.

Het bleek allemaal niet zo ernstig als eerst werd voorgesteld. De speler in kwestie was niet onder druk gezet door zijn nieuwe club om niet te spelen.

Daarnaast heeft de beroepscommissie zwaar laten meetellen dat Ternat pas een klacht indiende nadat de competitie ten einde was en het sportieve verdict vaststond. Ook heeft de commissie gekeken naar de mate waarin de speler belangrijk was voor Ternat.

Op basis daarvan is de straf danig verminderd.

wekke

Citaat van: Joost op aug 22, 2013, 11:39:17
Het verslag van de beroepscommissie steekt duidelijk anders in elkaar dan het oorspronkelijke harde oordeel van de controlecommissie.

Het bleek allemaal niet zo ernstig als eerst werd voorgesteld. De speler in kwestie was niet onder druk gezet door zijn nieuwe club om niet te spelen.

Daarnaast heeft de beroepscommissie zwaar laten meetellen dat Ternat pas een klacht indiende nadat de competitie ten einde was en het sportieve verdict vaststond. Ook heeft de commissie gekeken naar de mate waarin de speler belangrijk was voor Ternat.

Op basis daarvan is de straf danig verminderd.

Dank voor de info.

jona93

voor de liefhebbers BX Brussels geeft voor de derby tegen FC Ganshoren alle supporters gratis toegang!!
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Ici c est Paris

Citaat van: jona93 op aug 22, 2013, 16:21:57
voor de liefhebbers BX Brussels geeft voor de derby tegen FC Ganshoren alle supporters gratis toegang!!

In welk stadion? Ik ben namelijk die dag toch in Brussel voor Anderlecht - Charleroi.

Joost

Citaat van: Ici c est Paris op aug 22, 2013, 20:14:50
In welk stadion? Ik ben namelijk die dag toch in Brussel voor Anderlecht - Charleroi.

Op het kunstgras van VK St. Agatha Berchem in (goh) St. Agatha Berchem.
Dat is een 3e provincialer.

jona93

Citaat van: Ici c est Paris op aug 22, 2013, 20:14:50
In welk stadion? Ik ben namelijk die dag toch in Brussel voor Anderlecht - Charleroi.
CMP. HUNDERENVELD - TERR.1(SYNTH)
LUSTHUIZENLAAN
1082 BERCHEM-STE-AGATHE(2434)
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

cafebac

In 3B is Berchem na 3 speelronden nog puntloos, Sprimont CS versloeg Capellen met 7-1. Komende zondag ontvangt Berchem SCS. Wellicht een mooie gelegenheid om eindelijk eens die kant op te reizen.

wekke

Citaat van: cafebac op aug 29, 2013, 19:24:50
In 3B is Berchem na 3 speelronden nog puntloos, Sprimont CS versloeg Capellen met 7-1. Komende zondag ontvangt Berchem SCS. Wellicht een mooie gelegenheid om eindelijk eens die kant op te reizen.

Ik ga zondag eens kijken wat er met Cappellen aan de hand is. Van titelkandidaat tot kneusje van de reeks?

HRM1880

Citaat van: cafebac op aug 29, 2013, 19:24:50
In 3B is Berchem na 3 speelronden nog puntloos, Sprimont CS versloeg Capellen met 7-1. Komende zondag ontvangt Berchem SCS. Wellicht een mooie gelegenheid om eindelijk eens die kant op te reizen.
Indien ik niet tijdig uit bed geraak en dus niet naar Izegem ga, zal ik daar ook te vinden zijn.

Terranova

Iemand een idee wanneer de definitieve speeltijden + dag van het weekend van 5 oktober in Belgie bekend gemaakt wordt ? Jupiler League staat erop, 2. liga niet.

wekke

Citaat van: Terranova op sep 05, 2013, 09:21:44
Iemand een idee wanneer de definitieve speeltijden + dag van het weekend van 5 oktober in Belgie bekend gemaakt wordt ? Jupiler League staat erop, 2. liga niet.

2e liga zijn wel bekend. Alle wedstrijden zijn op zondag te 15u00. Dit omwille van het einde van de eerste periode titel.

Joost

#1241
AH en ik waren bij de stilgelegde pot tussen Cite Sports Grace Hollogne en FC Liege. De beelden daarvan zijn hier op het forum ergens terug te vinden.

Woensdag is de uitspraak van de Disciplinaire commissie gepubliceerd;

(56) 14:30 4D - 17.08.2013 : Cité Sport Grace-Hollogne - R.FC.de Liège

Het Sportcomité, 1 e kamer, beslist :

Citeer- niets te weerhouden t.a.v. Cité Sp(02913)
- de h.LACOMBLE Jean Paul(24.12.1966) Football Club Liège(00004) een blaam te geven ;
- de h. KINET Christophe(31.12.1974) Football Club Liège(00004) een blaam te geven;
- speler AUDOOR Gaetan(09.11.1986) Football Club Liège(00004) te schorsen voor 3 speeldagen Eerste Pl. Vanaf 06.09.2013 waarvan 1 speeldag effectief en 2 speeldagen met uitstel t.e.m. 05.09.2014;
- de uitslag van de wedstrijd te bepalen op 5-0 forfait t.v.v. Cité Sport;
- de 3 punten toe te kennen aan Cité sport;
- een wedstrijd met gesloten deuren met uitstel t.e.m. 05.09.2014 voor Football Club Liège(00004);
- club FC Liège een boete van € 500,00 waarvan € 250,00 effectief en € 250,00 met uitstel t.e.m. 05.09.2014.

Op zo'n moment ben je met stomheid geslagen.
Maar Luik gaat wel in beroep.

RoelG

Wie kan mij vertellen welke ploegen nog in het Koning Boudewijnstadion en op de Kleine Heyzel spelen?
Is er ergens een speelkalender te vinden?

wekke

Citaat van: RoelG op sep 19, 2013, 11:28:42
Wie kan mij vertellen welke ploegen nog in het Koning Boudewijnstadion en op de Kleine Heyzel spelen?
Is er ergens een speelkalender te vinden?

Onze nationale ploeg, de bekerfinale en de beloften van RSC Anderlecht spelen in het koning Boudewijnstadion. Als ik me niet vergis dan wordt de Kleine Heyzel vooral gebruikt voor rugby.

Voor een speelkalender moet je wat zoeken. De applicatie van de voetbalbond 'everyday football' is handig om alle Belgische wedstrijden op te zoeken. Als je klikt op een wedstrijd dan krijg je info zoals het speelterrein.

Joost

Ik dacht dat alleen het tweede damesteam van Anderlecht nog vast op de Kleine Heizel speelde.