Hoofdmenu

Coronavirus

Gestart door ALenstra, mrt 08, 2020, 12:51:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nort

Citaat van: Bossche Bol op jul 30, 2020, 10:50:07
Het is hier godverdomme Noord-Korea niet.
Dat mensen het risico nemen om zelf gezondheidsklachten te krijgen, betekend niet dat anderen hier ook last van moeten hebben. Het zou goed zijn dat de voorgestelde vaccinatie vanuit de GGD vereist is als je gebruik wilt maken van een ziektekosten verzekering.

Jeje

#316
Citaat van: Nort op jul 30, 2020, 11:04:39
Dat mensen het risico nemen om zelf gezondheidsklachten te krijgen, betekend niet dat anderen hier ook last van moeten hebben. Het zou goed zijn dat de voorgestelde vaccinatie vanuit de GGD vereist is als je gebruik wilt maken van een ziektekosten verzekering.
Een verkapte vaccinatieplicht als het weigeren van niet gevaccineerde kinderen door een kinderopvang is juridisch net aan toegestaan, mede omdat je als ouder dan nog de keuze hebt om opvang via andere manier te regelen. Maar een directe vaccinatieplicht moet aan hele strenge eisen voldoen wil het verenigbaar zijn met het Europees recht.

Bij een pandemie als deze zal een vaccinatieplicht al eerder verenigbaar worden geacht met het EVRM, maar alsnog kun je een vaccinatieplicht niet 1,2,3 instellen omdat het goed uitkomt. Als je groepsimmuniteit al bij 60% van de bevolking kunt bereiken (dat zei Rutte ergens) is het heel lastig om hard te maken dat een vaccinatieplicht absoluut noodzakelijk is voor de gehele samenleving, zeker als het sterftepercentage van de ziekte rond de 1% ligt.

Nort

Citaat van: Jeje op jul 30, 2020, 11:20:13
Een verkapte vaccinatieplicht als het weigeren van niet gevaccineerde kinderen door een kinderopvang is juridisch net aan toegestaan, mede omdat je als ouder dan nog de keuze hebt om opvang via andere manier te regelen. Maar een directe vaccinatieplicht moet aan hele strenge eisen voldoen wil het verenigbaar zijn met het Europees recht.

Bij een pandemie als deze zal een vaccinatieplicht al eerder verenigbaar worden geacht met het EVRM, maar alsnog kun je een vaccinatieplicht niet 1,2,3 instellen omdat het goed uitkomt. Als je groepsimmuniteit al bij 60% van de bevolking kunt bereiken (dat zei Rutte ergens) is het heel lastig om hard te maken dat een vaccinatieplicht absoluut noodzakelijk is voor de gehele samenleving, zeker als het sterftepercentage van de ziekte rond de 1% ligt.
Juridisch zal het wel allemaal niet mogen inderdaad, maar absurd is het natuurlijk wel. Ik ben benieuwd hoeveel van deze weigeraars nog steeds geen prik nemen als men opeens een ziekenhuis rekening van tienduizenden Euro's tegemoet kan zien.

hgrm

Citaat van: Nort op jul 30, 2020, 12:46:46
Juridisch zal het wel allemaal niet mogen inderdaad, maar absurd is het natuurlijk wel. Ik ben benieuwd hoeveel van deze weigeraars nog steeds geen prik nemen als men opeens een ziekenhuis rekening van tienduizenden Euro's tegemoet kan zien.

Daarom zeg ik: geen toegang tot niet-eerste levensbehoeften. Een verzekering, een bezoek aan de supermarkt of naar het werk gaan kun je mensen niet ontzeggen. Maar als je alle dingen die het leven leuk maken verbiedt voor anti-vaxers geef je ze de keuze: of vaccineren of afzien van dingen die je graag doet.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

spons

Citaat van: Nort op jul 30, 2020, 11:04:39
Dat mensen het risico nemen om zelf gezondheidsklachten te krijgen, betekend niet dat anderen hier ook last van moeten hebben. Het zou goed zijn dat de voorgestelde vaccinatie vanuit de GGD vereist is als je gebruik wilt maken van een ziektekosten verzekering.

Ik heb straks misschien helemaal geen keuze.

Ik wil wel graag gevaccineerd worden maar weet niet of dat mogelijk is

Ben allergisch voor sommige medicijnen en heb zelfs een keer een antibioticavergiftiging gehad wat bijna mijn dood is geworden dus niet te snel oordelen over mensen die straks niet gevaccineerd zijn

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hgrm

Citaat van: spons op jul 30, 2020, 13:10:41
Ik heb straks misschien helemaal geen keuze.

Ik wil wel graag gevaccineerd worden maar weet niet of dat mogelijk is

Ben allergisch voor sommige medicijnen en heb zelfs een keer een antibioticavergiftiging gehad wat bijna mijn dood is geworden dus niet te snel oordelen over mensen die straks niet gevaccineerd zijn

Dan heb je een hele goede reden om vrijgesteld te worden. Net als misschien 5% van de bevolking voor wie dat ook geldt. Dat is ook het probleem niet. Het gaat erom dat de 20% aluhoedjes, complotdenkers etc. met zachte hand op het goede pad gezet moeten worden.

Bij andere vaccins (de gewone baby-vaccins) wordt 95% meestal ook als kritische grens genoemd om de groepsimmuniteit sterk genoeg te laten zijn. En die vaccins zijn voor zeer lange tijd (tientallen jaren tot levenslang) effectief. Of dat met het Corona-vaccin ook zo zal zijn, is nog maar helemaal de vraag. Om te zorgen dat Corona niet alleen tijdelijk maar permanent wordt uitgebannen (en we dus niet elk jaar lekgeprikt hoeven te worden), is het van groot belang dat iedereen die medisch gezien gevaccineerd kan worden, dat ook wordt. We hebben nu gezien wat voor ellende Corona direct en indirect veroorzaakt, dus het belang van een zo volledig mogelijk gevaccineerde samenleving overstijgt het belang van de ideologische antivaxers.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

FCT1980

Ik ben geen ideologische antivaxer zoals je het zo leuk noemt maar ben het we totaal met je oneens.
Als er gevaccineerd moet worden dan moet dat op vrijwillige basis en niet verplicht. Alu hoedjes daargelaten wordt het steeds gekker. Burgemeesters die nu ook al achter de voordeur willen controleren word ik zenuwachtig van. En dat terwijl ik niets te verbergen heb.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

rogo_breda

In Nederland en België (vanaf 1B) is inmiddels weer beperkt publiek welkom. Hoe zit het in de landen om ons heen? Engeland en Duitsland bijvoorbeeld gaan van start zonder publiek in de hoogste divisies? Is er misschien ergens eenhandig overzicht?

Jef400

Citaat van: FCT1980 op aug 08, 2020, 12:29:43
Ik ben geen ideologische antivaxer zoals je het zo leuk noemt maar ben het we totaal met je oneens.
Als er gevaccineerd moet worden dan moet dat op vrijwillige basis en niet verplicht. Alu hoedjes daargelaten wordt het steeds gekker. Burgemeesters die nu ook al achter de voordeur willen controleren word ik zenuwachtig van. En dat terwijl ik niets te verbergen heb.
Dat laatste baart mij als jurist ook zorgen. Een overheid die zich niet aan regels wenst te houden en een grote bek van heb ik jou daar heeft. Voorbeelden van het koningshuis en het huwelijk die de onlogische situaties nog eens bevestigen en dan 's avonds in een praatprogramma als betrapte nog steeds een grote muil leveren. Hypocrisie ten top. Ook nog eens het feit dat mensen onder de 60 amper in het ziekenhuis komen, ja dan begin ik langzaam aan voor een omgekeerde lockdown te pleiten. Zet de hulpbehoevenden maar in een safe space, en gooi de samenleving voor de rest open.

Joost

Citaat van: rogo_breda op sep 09, 2020, 08:37:15
In Nederland en België (vanaf 1B) is inmiddels weer beperkt publiek welkom. Hoe zit het in de landen om ons heen? Engeland en Duitsland bijvoorbeeld gaan van start zonder publiek in de hoogste divisies? Is er misschien ergens eenhandig overzicht?

Engeland kun je voorlopig vergeten. Daar zul je 14 dagen in quarantaine moeten na binnenkomst.

De Twaalfde Man

Citaat van: rogo_breda op sep 09, 2020, 08:37:15
In Nederland en België (vanaf 1B) is inmiddels weer beperkt publiek welkom. Hoe zit het in de landen om ons heen? Engeland en Duitsland bijvoorbeeld gaan van start zonder publiek in de hoogste divisies? Is er misschien ergens eenhandig overzicht?

Europlan houdt een overzicht bij, niet altijd even up to date maar wel handig: https://www.europlan-online.de/corona-uebersicht.html

Tribuneklanten

Het lijkt me ook wanneer er weer publiek in Engelse stadions wordt toegelaten dat dit mondjes maa zal gaan.
Eerst seizoenkaarthouders, members en ver daarna een keer losse kaartverkoop.
Voor ons als hoppers zal er voorlopig weinig te bezoeken zijn vrees ik, al zou een dagtripje Folkstone Invicta me nu ook echt helemaal niks uit maken.

rogo_breda

Het klopt dat we de hoogste divisies wel kunnen vergeten dit seizoen, maar dat zullen de meesten hier toch iet zo'n ramp vinden. Bij de kleinere clubs die nooit uitverkopen zal er op een bepaald moment toch weer een mogelijkheid komen. Maar dan moeten wel de reisrestricties verdwenen zijn inderdaad.

FCT1980

Ik zie tripjes naar Bath, Hereford of Braintree ook wel zitten. Zodra alles weer geel wordt gaan we die opties zeker uitzoeken.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Robbie

Ik vrees dat we in Nederland dit seizoen niet meer het stadion in kunnen.