Jeje

Gestart door Jeje, jul 18, 2015, 12:24:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeje

https://tempohopper.wordpress.com/

Allereerst even wat over mezelf. Ik ben 17 jaar en ga dit jaar beginnen aan mijn laatste jaar van het VWO. Ik was 6 jaar toen ik mijn eerste voetbalwedstrijd bezocht, Ajax-Haarlem op de Ajax open dag van 2003. Vanaf dat moment heb ik erg veel wedstrijden van Ajax bezocht. Het spreekt dan ook voor zich dat ik Ajax supporter ben.

Elke keer dat ik met mijn familie op vakantie ging zocht ik uit welke stadions er in de buurt lagen en of er dan ook wedstrijden werden gespeeld. Hierdoor heb ik eigenlijk elke vakantie wel een stadion in het buitenland bezocht.

Dit seizoen ga ik serieus beginnen met groundhoppen. Ik hoop veel wedstrijden en stadions te mogen bezoeken. Ik verwacht niet dat ik dit jaar veel stadions in Nederland zal gaan bezoeken. Ik mik meer op tripjes naar het buitenland.

Ik tel in mijn lijst ook stadions mee waar ik geen wedstrijd heb bezocht maar alleen binnen ben geweest. Ik weet dat de meesten dit niet doen maar voor mij is het wel degelijk een bezoek. Ik probeer natuurlijk wel een wedstrijd in het stadion te bezoeken maar soms is dat simpelweg niet mogelijk.

In de 2e post zal ik mijn lijst met stadions bijhouden. Ook zal ik van de wedstrijden die ik bezoek een kort verslag schrijven met wat foto's.

Mochten jullie tips hebben hoor ik het graag!

Jeje

#1
Stadions bezocht:

Nederland
Amsterdam Arena (Ajax)
Euroborg (Groningen)
Kras Stadion (FC Volendam)
Sportpark De Toekomst (Jong Ajax)
Olympisch stadion

Duitsland
Signal Iduna Park (Borussia Dortmund)
Allianz Arena (Bayern Munchen)
Veltins-Arena (Schalke 04)
Borussia Park (Borussia Mönchengladbach)
Esprit Arena (Fortuna Düsseldorf)


Frankrijk
Stade Pierre Mauroy (Lille OSC)
Parc des princes (PSG)
Stade Bollaert-delelis (RC Lens)

Engeland
Emirates Stadium (Arsenal)
Craven Cottage (Fulham FC)
Loftus Road (QPR)
Matchroom Stadium (Leyton Orient)
Selhurst Park (Crystal Palace)
Etihad Stadium (Manchester City)
Bramall Lane (Sheffield United)
Hillsborough (Sheffield Wednesday)
Stamford Bridge (Chelsea)
City Ground (Nottingham Forest)
Anfield (Liverpool)

Spanje
Camp Nou (Barcelona)
Estadio Rosaleda (Malaga CF)

Italië
Guiseppe Meazza (Internazionale)

Portugal
Estádio da Luz (Benfica)
Estádio José Alvalade (Sporting Portugal)
Estádio do Restelo (CF Os Belenenses)
Estádio António Coimbra da Mota ( G.D Estoril)
Estádio do Dragao (FC Porto)

Schotland
Tynecastle Park (Heart of Midlothian)

Tsjechië
Strahovstadion
Stadion Evžena Rošického (Slavia Praag)

Malta
MFA Centenary Stadium (Valleta FC)

Jeje

Ik heb een blog gestart waar ik mijn verslagen en foto's zal posten. Ben niet echt een held met dit soort dingen en de site is nog in opbouw. Dus verwacht nog geen wonderen qua opmaak etc :P

https://tempohopper.wordpress.com/

Defender

Toch al mooi palmares qua stadions, vele die ik ook nog zou willen doen :)
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

jvdreumel2

Ik ben benieuwd welke aanvullingen er komen. Wellicht krijg ik dan nieuwe inspiratie om diverse stadions te bezoeken. Ik heb al zelf een kort lijstje. Veel plezier met je blog en ik ga het volgen.

Jeje

Bedankt voor de reacties!

Net mn eerste stukje geplaatst: Volendam-Altinordu. Hier onder al vast wat foto's. Mochten iemand vragen of tips hebben hoor ik het graag!




Voetbalman

Heel leuk Jeje! Ik ben zelf niet zo'n blog-volger (er is nu eenmaal een overload aan content op het internet, en ben met m'n '100 dagen voetbal'-project constant zelf bezig. Mede door je jeugdige leeftijd ga ik je toch proberen te volgen, via het topic op dit forum en bijhorende links.

Je hebt inderdaad al enkele lekkere bakken bezocht, mooie start voor een zeventienjarige :)

Doe gerust regelmatig een update over je planning, als je dan eens in de buurt komt of eenzelfde wedstrijd bezoekt dan haal ik je wel een biertje ;)

Succes!

Jeje

Citaat van: Freebird op jul 21, 2015, 22:08:07
Heel leuk Jeje! Ik ben zelf niet zo'n blog-volger (er is nu eenmaal een overload aan content op het internet, en ben met m'n '100 dagen voetbal'-project constant zelf bezig. Mede door je jeugdige leeftijd ga ik je toch proberen te volgen, via het topic op dit forum en bijhorende links.

Je hebt inderdaad al enkele lekkere bakken bezocht, mooie start voor een zeventienjarige :)

Doe gerust regelmatig een update over je planning, als je dan eens in de buurt komt of eenzelfde wedstrijd bezoekt dan haal ik je wel een biertje ;)

Succes!

Bedankt voor je leuke reactie!

Ben inderdaad ook blij dat ik al heel wat mooie stadions heb bezocht. Elke vakantie de belofte aan mijn ouders dat ik naar alle bezienswaardigheden ga zonder te morren als we dan ook een stadion bezoeken :)

Zal proberen updates te geven over mn planning, al zijn veel wedstrijden behoorlijk last-minute. Vooral omdat ik ook afhankelijk ben van tripjes met mn familie. Zo heb ik alles voor Westerlo-Gent zondag al gepland alleen hebben mn ouders een kraambezoek afgesproken dus vrees ik ervoor dat ik er niet heen kan :P Maar lijkt me zeker leuk om eens met andere groundhoppers af te spreken :)



Jeje

Planning voor de maand Augustus:

08-08 Atletico CP- Freamunde
Stadion Benfica
Stadion Belenses/Sporting Lissabon

15-08 Ajax- Willem 2 ( ov)
21-08 Wedstrijd België om 14.30 (ov)


Iemand nog tips in de omgeving Noord-Holland?



Defender

Citaat van: Jeje op jul 25, 2015, 21:00:25
Planning voor de maand Augustus:

08-08 Atletico CP- Freamunde
Stadion Benfica
Stadion Belenses/Sporting Lissabon

15-08 Ajax- Willem 2 ( ov)
21-08 Wedstrijd België om 14.30 (ov)


Iemand nog tips in de omgeving Noord-Holland?

Kan mis zijn maar 21/08 om 14u30 ?
Dat is een vrijdag ? Ga je dan ergens een match vinden :) ?
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

Jeje

Haha, bedoelde dat weekend. De vrijdag 14:30 gaat lastig worden inderdaad :P

Jeje

Net de Benfica stadiontour gedaan, erg mooi. Foto's komen zodra ik betere wi fi heb.

Jeje

Vandaag stadion van Estoril kunnen bekijken, rest van de familie lag de hele dag op het strand van Estoril dus was ideaal. Had mn mobiel niet mee naar het strand ( we zouden namelijk eerst naar een ander strand gaan) dus helaas geen foto's kunnen nemen.

Estadio de restelo en Estadio Jose Alvalade staan nog op de planning. Estadio de tapadinha gaat hem waarschijnlijk niet worden aangezien die niet echt in de buurt van iets toeristisch ligt volgens mij.

Nort

Het zal vast een onder andere omstandigheden zijn geweest, dan toen ik er een bezoekje aan bracht...


images

Jeje

Haha ja zeker, al vind ik winterwedstrijden met sneeuw ook altijd erg leuk.

Stadiontour sporting portugal viel wel klein beetje tegen, we mochten namelijk om onverklaarbare geen foto's maken bij o.a de kleedkamer van sporting. Stadion was wel grappig maar zag er behoorlijk verrot uit soms, en dat stadion is pas 12 jaar oud.

Nu een paar dagen zonder stadions waarschijnlijk.