Hoofdmenu

WK 2010

Gestart door Rinus A., feb 11, 2008, 23:56:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rinus A.

Mooie kwalificatiepot:

CiteerKorea DPR - Korea Republic 

26/03/08 15:00 PYONGYANG 


CiteerDat de verhoudingen tussen Noord- en Zuid-Korea nog altijd slecht zijn bleek vandaag weer eens. Het communistische noorden weigert namelijk om tijdens het WK-kwalificatieduel van 26 maart in Pyongyang het volkslied van het democratische zuiden te draaien.

Voorafgaand en tijdens de wedstrijd wil Noord-Korea ook niet de Zuid-Koreaanse vlag in het stadion ophangen. ``Noord-Korea voert aan dat het nog nooit in zijn geschiedenis het Zuid-Koreaanse volkslied op zijn bodem heeft gespeeld", aldus een woordvoerder van de Zuid-Koreaanse bond. ``Ook onze vlag zou er nog nooit in het openbaar te zien geweest zijn. Dus kunnen ze dat nu ook niet toestaan, vinden ze. Het gaat om een officiële FIFA-wedstrijd. Hier kunnen we het niet bij laten."

Mocht Noord-Korea niet van plan zijn om de plannen te wijzigen dan zal Zuid-Korea er waarschijnlijk bij de FIFA op aandringen om het duel op neutraal terrein af te werken.


Erkaa

Afgelopen zaterdag na afloop van Cheltenham-Hartlepool met ene Leo Hoenig gesproken en hij wist mij te vertellen dat hij zeer waarschijnlijk bij deze pot aanwezig zal zijn.

Hielke

Morgenavond speelt Nederland tegen Schotland. Ik word altijd weer wat flauw van de gezochte, hijgerige berichtgeving rondom Oranje. Vanochtend in het Journaal: 'Wesley Sneijder hoopt te kunnen spelen'. Boeiend.

Die jongen misdraagt zich in een oefenpotje tegen Japan, zou eigenlijk drie wedstrijden schorsing moeten krijgen voor een walgelijke overtreding, en nu mag de nieuwslezerers het volk hoopvol toespreken. Misschien is Sneijder er morgen wel weer bij. Nou joepie! Ik had hem eerlijk gezegd een blessure van enkele weken gegund, in het kader van 'Als de UEFA niet ingrijpt, dan straft God direct'.

Morgenavond speelt Nederland tegen Schotland. Ik kijk er naar uit. Ik hoop op een steenharde 4-1 voor de Schotten en een gefrustreerde Wesley Sneijder. The Tartan Army naar het WK, dat zou wat zijn!

Batflyer

Hielke, ben het helemaal met je eens. Ik vind Sneijder ook een walgelijk ventje. Met Ajax zag ik hem in de voorbereiding eens spelen tegen WHC in Wezep, daar deed ie ook al zo opgefokt.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Ici c est Paris

Sneijder is helemaal geen walgelijke gozer. Was wel een walgelijke overtreding trouwens.

Stadionhopper

Citaat van: Batflyer op sep 08, 2009, 17:35:05
Hielke, ben het helemaal met je eens. Ik vind Sneijder ook een walgelijk ventje. Met Ajax zag ik hem in de voorbereiding eens spelen tegen WHC in Wezep, daar deed ie ook al zo opgefokt.

Er wordt geoordeeld over een jongen die niemand persoonlijk kent. Ik denk dat je in de harde voetbalwereld wel arrogant moet overkomen. Sneijder is een goede voetballer, de overtreding was inderdaag erg zwaar.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Batflyer

Citaat van: Stadionhopper op sep 08, 2009, 21:57:23
Er wordt geoordeeld over een jongen die niemand persoonlijk kent. Ik denk dat je in de harde voetbalwereld wel arrogant moet overkomen. Sneijder is een goede voetballer, de overtreding was inderdaag erg zwaar.

Tuurlijk moet je af en toe arrogant zijn, maar je kunt het ook overdrijven, zoals Sneijder hier deed. En ik oordeel niet op basis van één overtreding tegen Japan, hij heeft wel vaker van dat soort maniertjes. Ik ken hem natuurlijk niet, maar laat ik het dan zo zeggen: op het voetbalveld komt hij vaak over als een irritant mannetje.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Stadionhopper

Citaat van: Batflyer op sep 09, 2009, 23:42:14
Tuurlijk moet je af en toe arrogant zijn, maar je kunt het ook overdrijven, zoals Sneijder hier deed. En ik oordeel niet op basis van één overtreding tegen Japan, hij heeft wel vaker van dat soort maniertjes. Ik ken hem natuurlijk niet, maar laat ik het dan zo zeggen: op het voetbalveld komt hij vaak over als een irritant mannetje.

Soms is het goed om een irritant iemand in je elftal te hebben. Met 11 lieverdjes kom je niet aan de top. Toppunt was gewoon de overtreding van Nigel de Jong tegen Japan en dan achteraf zeggen dat dat nodig was. (om bijna een been te breken).
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Han

#8
Citaat van: Stadionhopper op sep 08, 2009, 21:57:23
Er wordt geoordeeld over een jongen die niemand persoonlijk kent. Ik denk dat je in de harde voetbalwereld wel arrogant moet overkomen. Sneijder is een goede voetballer, de overtreding was inderdaag erg zwaar.

Als er slechts geoordeeld mag worden over spelers die 'men' persoonlijk kent dan spreek je vrijwel impliciert een algemeen forumfailliet uit en leg je naar mijn mening een cordon sanitaire aan.

Licht dat eens toe svp.

Voorts:

De overtreding van Sneijder is niet die van een goede voetballer, maar die van een sociaal gemankeerde onbeschofte en onaangepaste arbeidersprimaat. Beroof hem van zijn voetbaltalent en we zien een anonieme en onopgeleide dozenschuiver uit het magazijn van Lidl die het winkelwagentje van zijn huidige viendin zonder fooi en bewakingscamera's terug mag duwen in de daarvoor bestemde slagorde.

Verder:

Ik probeer mijn uiterste best te doen om de jankbalk cq duikschoolhouder Robben, met die misselijkmakende rotkop van hem, een privé uiterst aimabel verwend nest te vinden. Niets menselijks is mij vreemd. Ik doe iets verkeerd.

En diezelfde Robben die in elk uitgestoken been een lanceerinstallatie ziet voor zijn valse scudpraktijken. Ik probeer weg te blijven van het idee van een voetbaltechnisch uitermate irritante en egoïstische parlevinker; het lukt me niet.

Je stelt dat je 'in de harde voetbalwereld wel arrogant moet overkomen'. Wie heeft jou die aanname ingefluisterd?

Mocht er sprake zijn van een eigen mening; waar is die aanname dan op gebaseerd?



Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Stadionhopper

Citaat van: Han op sep 11, 2009, 01:59:19
Als er slechts geoordeeld mag worden over spelers die 'men' persoonlijk kent dan spreek je vrijwel impliciert een algemeen forumfailliet uit en leg je naar mijn mening een cordon sanitaire aan.

Licht dat eens toe svp.

Je stelt dat je 'in de harde voetbalwereld wel arrogant moet overkomen'. Wie heeft jou die aanname ingefluisterd?

Mocht er sprake zijn van een eigen mening; waar is die aanname dan op gebaseerd?

Er mag over iedereen een oordeel geveld worden, alleen waar worden de oordelen op gebaseerd? Als men iemand persoonlijk kent kunnen de oordelen vaak 180 graden omgedraaid zijn.

Als je per dag door honderden mensen belaagd wordt, supporters, pers, marketing etc. etc. daar kun je niet altijd tijd voor vrij maken en dan kan het zijn dat je door de buitenwereld als arrogant bestempeld wordt. Natuurlijk zijn deze mensen verantwoordelijk voor je inkomen (wat ook wel drastisch omlaag mag), maar als je alle tijd vrij maakt hiervoor kom je niet meer aan het voetballen toe, wat wel de primaire hoofdzaak is. (Ik gaf hem niet als stelling maar ik denk dat je in de voetbalwereld soms wel arrogant over moet komen)
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Han

Citaat van: Stadionhopper op sep 11, 2009, 11:07:41
Er mag over iedereen een oordeel geveld worden, alleen waar worden de oordelen op gebaseerd? Als men iemand persoonlijk kent kunnen de oordelen vaak 180 graden omgedraaid zijn.

Als je per dag door honderden mensen belaagd wordt, supporters, pers, marketing etc. etc. daar kun je niet altijd tijd voor vrij maken en dan kan het zijn dat je door de buitenwereld als arrogant bestempeld wordt. Natuurlijk zijn deze mensen verantwoordelijk voor je inkomen (wat ook wel drastisch omlaag mag), maar als je alle tijd vrij maakt hiervoor kom je niet meer aan het voetballen toe, wat wel de primaire hoofdzaak is. (Ik gaf hem niet als stelling maar ik denk dat je in de voetbalwereld soms wel arrogant over moet komen)

Je hebt de quintessence gemist. Een voetballer speelt naar zijn karakter.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Stadionhopper

Citaat van: Han op sep 16, 2009, 01:19:20
Je hebt de quintessence gemist. Een voetballer speelt naar zijn karakter.

Hoe verklaar je Stijn Vreven? Buiten het veld een zachtaardig persoon, in het veld een beest.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Han

Citaat van: Stadionhopper op sep 16, 2009, 08:25:21
Hoe verklaar je Stijn Vreven? Buiten het veld een zachtaardig persoon, in het veld een beest.

Simpel; hij speelt naar zijn karakter.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

AthleticHolanda

Wat een grap, de FIFA kan het zich commercieel niet verantwoorden om Frankrijk van het WK te houden?

http://www.youtube.com/watch?v=AGB5BsJN5gI

Han

Wat een zuur moment voor Ierland; voor mij overigens geen aanleiding om te hengelen naar registratie-technologie en referee's video-aid. Daar lijkt mij namelijk óók sprake van gevoelige interpretatieverschillen.

Ook geloof ik niet in complottheoriën of samenzweringen. Dan heb je in mijn ogen niet alleen een bijzonder naar karakter.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed