Beker van Belgie 2014/15

Gestart door Joost, jun 26, 2014, 09:56:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: rrcg1899 op sep 05, 2014, 11:01:49
Wat een onvoorstelbare onzin, Denderleeuw speelt altijd op zaterdagavond thuis in 3de Klasse en nu zou die verlichting niet deugen ? Zien de profs van Eerste Klasse slechter dan de spelers van derde of zo ? Het voetbal in België wordt steeds meer een absolute klucht, die eersteklassers zijn gewoon te laf om uit te spelen tegen een lager spelende club in de beker, ze zouden er namelijk wel eens uit kunnen gaan...

Mooiste is dat volgens opgave van de bond er bij Dender 1148 lux aanwezig is.
Het Kuipje in Westerlo heeft slechts 879.

jona93

Citaat van: Joost op sep 05, 2014, 11:31:13
Mooiste is dat volgens opgave van de bond er bij Dender 1148 lux aanwezig is.
Het Kuipje in Westerlo heeft slechts 879.
1.400 lux hebben wij van lichten snap het gewoon niet eerst waren het de tribune's blijkbaar da ni in goede staat waren terwijl ze er nog maar 5 seizoenen staan max dikke zever en nu de lichten
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Bier und Bratwurst

Citaat van: jona93 op sep 05, 2014, 17:45:50
1.400 lux hebben wij van lichten snap het gewoon niet eerst waren het de tribune's blijkbaar da ni in goede staat waren terwijl ze er nog maar 5 seizoenen staan max dikke zever en nu de lichten

Aha nu snap ik het .......maar leg het eens verder uit
Het ene stadion is het andere niet!

jona93

Citaat van: Bier und Bratwurst op sep 05, 2014, 19:01:02
Aha nu snap ik het .......maar leg het eens verder uit
Gemeente van Denderleeuw geeft toestemming voor de bekerwedstrijd Aalst-Brugge te laten spelen in Denderleeuw (stadion van de rivaal!) Brugge weigert voor te spelen op het plein van Dender. De Soep begon toen er geloot werd Aalst moest uitwijken naar een ander stadion voor veiligheidsreden Dender bleek geen optie doordat de tribunes niet veilig zouden zijn terwijl die er nog maar max 5 jaar staan! Aalst krijgt dan wel groen licht voor te spelen in Denderleeuw en maakte het ook bekend op hun site even later verscheen er een bericht dat het nog niet beslist was waar er gespeeld werd na 1 week wachten kwam Aalst met het antwoord wedstrijd wordt in Dender gespeeld Brugge tekent beroep aan en besluit het thuisvoordeel af te kopen Aalst ging er op in en kwam toen met het verhaal dat de verlichting niet goed was voor avondwedstrijden
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Hugo

Citaat van: jona93 op sep 07, 2014, 19:05:39
Gemeente van Denderleeuw geeft toestemming voor de bekerwedstrijd Aalst-Brugge te laten spelen in Denderleeuw (stadion van de rivaal!) Brugge weigert voor te spelen op het plein van Dender. De Soep begon toen er geloot werd Aalst moest uitwijken naar een ander stadion voor veiligheidsreden Dender bleek geen optie doordat de tribunes niet veilig zouden zijn terwijl die er nog maar max 5 jaar staan! Aalst krijgt dan wel groen licht voor te spelen in Denderleeuw en maakte het ook bekend op hun site even later verscheen er een bericht dat het nog niet beslist was waar er gespeeld werd na 1 week wachten kwam Aalst met het antwoord wedstrijd wordt in Dender gespeeld Brugge tekent beroep aan en besluit het thuisvoordeel af te kopen Aalst ging er op in en kwam toen met het verhaal dat de verlichting niet goed was voor avondwedstrijden

Juist, nu is B und B weer helemaal op de hoogte ;-)

3434

#125
Patro speelt definitief thuis tegen Anderlecht. Capaciteit bedraagt normaal +- 4500, wegens de veiligheidscrew --> 3300.

500 tickets voor de uitfans, belachelijk weinig (normaal 750).  Blijven dus 2700 kaartjes voor de thuisfans over. Trek daar de seats, genodigden, spelersfamilie's en vrienden van af en er gaat amper iets over blijven.

Extra tribunes krijgen ze niet gekeurd, te weinig nooduitgangen. Hadden ze maar mooi in het Astridpark gespeeld..

Voorverkoop start pas de 18de september (match is al de 24ste) en een maximum van 2 kaarten per persoon. Wat een gedoe! Daarbij vind ik de prijs vrij stevig €20(staan) en €30(zit) . Mijn goesting is al bijna over.

Voor de meerderheid van de toeristen die normaal nooit komt doet de prijs er natuurlijk weinig toe.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Hoe een kleine blunder van de scheidsrechter de volledige ambtelijke molen rond het Belgische voetbal op gang draaide:

CiteerDat de zaak bij het BAS terechtkwam is opvallend, want volgens de reglementen van de voetbalbond moest de Centrale Scheidsrechterscommissie (CSC) zich uitspreken over de 'penaltyzaak', maar daar kregen ze het bericht dat Beerschot inmiddels ook al naar het BAS is gestapt. Omdat een zaak niet door twee instanties tegelijk behandeld mag worden, hebben ze het dossier bij de CSC dan maar op non-actief gezet.

Twee weken geleden besliste de Geschillencommissie van de KBVB - Na zichzelf 'onbevoegd' te verklaren - dat de Centrale Scheidsrechterscommissie de aangewezen bondsinstantie was om zich uit te spreken over de zaak, maar bij vierdeklasser Beerschot-Wilrijk zijn ze het daar blijkbaar niet mee eens. Terwijl de CSC nog bezig was met het verzamelen van alle info voor het dossier, stapte de Antwerpse club al naar het BAS.

Op de zetel van het BAS moeten de drie betrokken partijen zich dinsdagmiddag verantwoorden. Beerschot-Wilrijk eist dat de wedstrijd tegen Heist, in het kader van de vijfde ronde van de Beker van België, herspeeld wordt. Dit omdat scheidsrechter Denis Vanbecelaere volgens Beerschot een fout maakte door de laatste strafschop van 'De Mannekes' niet goed te keuren. Door die 'misser' won Heist uiteindelijk de penaltyreeks en dus ook de wedstrijd. Binnen de 24 uur na het laatste fluitsignaal diende de club een klacht in bij de voetbalbond.

Toch blijft de zaak aanslepen. "Het verdict mag ten laatste donderdag verwacht worden. Dan zal er een uitspraak vallen. Over de zitting van dinsdag kan ik vrij kort zijn. Er zijn geen nieuwe elementen aangebracht. Ik heb geen verrassende dingen gehoord", zegt Roel Grant, advocaat én speler van Heist.

Wat nu? "Ofwel is de klacht gegrond en zegt het reglement in deze ronde van de Beker van België dat de partij moet herspeeld worden op het terrein van Beerschot-Wilrijk, of de klacht is ongegrond en dan spelen wij volgende week woensdag thuis tegen Standard."

headout

Citaat van: 3434 op sep 10, 2014, 22:12:53
Patro speelt definitief thuis tegen Anderlecht. Capaciteit bedraagt normaal +- 4500, wegens de veiligheidscrew --> 3300.

500 tickets voor de uitfans, belachelijk weinig (normaal 750).
Dat lijkt me in beide gevallen zelfs vrij veel. (Verder met je eens overigens)
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog

KRCM1904

Citaat van: 3434 op sep 10, 2014, 22:12:53
Patro speelt definitief thuis tegen Anderlecht. Capaciteit bedraagt normaal +- 4500, wegens de veiligheidscrew --> 3300.

500 tickets voor de uitfans, belachelijk weinig (normaal 750).  Blijven dus 2700 kaartjes voor de thuisfans over. Trek daar de seats, genodigden, spelersfamilie's en vrienden van af en er gaat amper iets over blijven.

Extra tribunes krijgen ze niet gekeurd, te weinig nooduitgangen. Hadden ze maar mooi in het Astridpark gespeeld..

Voorverkoop start pas de 18de september (match is al de 24ste) en een maximum van 2 kaarten per persoon. Wat een gedoe! Daarbij vind ik de prijs vrij stevig €20(staan) en €30(zit) . Mijn goesting is al bijna over.

Voor de meerderheid van de toeristen die normaal nooit komt doet de prijs er natuurlijk weinig toe.

Die prijzen zijn er inderdaad over. Ik denk net dat je daarmee zelfs uw "toeristen" afschrikt.
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

3434

Citaat van: KRCM1904 op sep 17, 2014, 19:15:35
Die prijzen zijn er inderdaad over. Ik denk net dat je daarmee zelfs uw "toeristen" afschrikt.

Vandaag, morgen en zaterdag is er voorverkoop. Na vandaag zijn er 200 kaarten van de 3300 over.. Niet te geloven. Geen idee of ze die morgen verkopen of moeten ze er houden voor de kassaverkoop?
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

jona93

Het is beslist Heist mag ten koste van Beerschot Wilrijk door in de beker.
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

KRCM1904

Ik denk dat ik woensdag gewoon naar de Freethiel ga voor Sint-Gillis-Waas - Cercle Brugge.  Gewoon relax een wedstrijdje meepikken.
'k Heb zelfs geen zin om via de verplichte buscombi naar KRC Genk - RC Mechelen te gaan.
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

Joost

CiteerFred Lenders nogmaals: "Onze klacht werd inderdaad verworpen. En de feiten waarmee het BAS haar beslissing staaft, vind ik redelijk bevreemdend. Wij hadden ons gebaseerd op artikel 14, een specifiek artikel over "de strafschop" dat ooit aan het voetbalreglement werd toegevoegd om duidelijkheid te verschaffen omtrent het toekennen van een doelpunt bij een penalty en het tijdstip wanneer de penaltyfase als afgelopen beschouwd moet worden. Op dat vlak meenden we dat we wel degelijk reden hadden om die klacht in te dienen, omdat bij de penalty van Kenny Laevaert de bal, die eerst door de Heistse doelman werd afgeweerd, in dezelfde fase en beweging toch nog achter de doellijn verdween, waardoor het doelpunt goedgekeurd had moeten worden. In haar besluit stelt het BAS echter dat de scheidsrechter in deze fase soeverein beslissingsrecht heeft, en dat heeft toegepast. Een rare interpretatie van het voetbalreglement, want met die beslissing gaat het BAS eigenlijk regelrecht in tegen artikel 14. Wat bij mij de vraag oproept waarom het desbetreffende artikel 14 dan in het voetbalreglement werd opgenomen, en daar momenteel nog steeds instaat. Want dit zorgt voor dubbelzinnigheid en geeft heel wat ruimte tot interpretatie."

Uit artikel 14;
CiteerDe scheidsrechter bepaalt wanneer een strafschop zijn uitwerking heeft gehad.

Saltacampos

Citaat van: KRCM1904 op sep 19, 2014, 00:00:27
Ik denk dat ik woensdag gewoon naar de Freethiel ga voor Sint-Gillis-Waas - Cercle Brugge.  Gewoon relax een wedstrijdje meepikken.
'k Heb zelfs geen zin om via de verplichte buscombi naar KRC Genk - RC Mechelen te gaan.
Dat kan ik goed begrijpen, de meerderheid van goedwillenden wordt weer eens gestraft door het gedrag van een minderheid van marginale idioten.
Over land and sea

HRM1880

Citaat van: jona93 op sep 18, 2014, 23:54:01
Het is beslist Heist mag ten koste van Beerschot Wilrijk door in de beker.
Ten koste van? Heist heeft die wedstrijd dan ook gewonnen.