Werk in uitvoering

Gestart door Sebastiaan_W, apr 13, 2008, 09:52:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

AthleticHolanda

CiteerVVV-Venlo onderzoekt mogelijkheden stadion De Koel uit te breiden voor de aanstaande rentree in de eredivisie. De thuishaven heeft nu ruim zesduizend plaatsen en is al twee jaar lang nagenoeg uitverkocht voor elke thuiswedstrijd. Op z'n vroegst over twee jaar verhuist de club naar een nieuw complex met vijftien- tot twintigduizend stoelen.

Tot die tijd wil voorzitter Hai Berden de capaciteit van het huidige stadion zo veel mogelijk oprekken. 'De potentiële seizoenkaarthouders kloppen hier aan de deur, er is heel veel vraag naar kaartjes', reageert de preses. 'Er is in De Koel nog wel wat ruimte voor extra stoeltjes, we bekijken nu wat de mogelijkheden zijn. Onze schatting is dat we het aantal plaatsen kunnen uitbreiden naar zevenduizend of misschien zelfs 7.500.'

Daarnaast lobbyt Berden op de achtergrond nog altijd voor een verhuizing naar Duitsland voor de topduels in het komende seizoen. Vorige week reisden enkele vooraanstaande politici uit de deelstaat Nordrhein-Westfalen in dat verbrand naar Venlo voor een oriënterend bezoek.

Joost

Kunnen ze niet een deel stoelen wegdoen?

Hugo

Vrijdag presenteren de project ontwikkelaar en SC Cambuur de plannen voor het nieuwe stadion aan mensen van de gemeente. De eerste schetsen zijn gemaakt en we gaan voor het nieuwe stadion. De locatie is het terrein achter het WTC Expo, onze huidige hoofdsponsor. Het is de bedoeling en het streven van SC Cambuur dat het stadion in de zomer van 2013 gereed is voor gebruik. Dit ook met de wens om een eventueel EK vrouwen (mocht dit aan Nederland worden toebedeeld) naar Leeuwarden te halen. Dit zal goed zijn voor de uitstraling van de stad en de lokale economie. Een nieuw stadion is van essentieel belang voor SC Cambuur Leeuwarden. Zonder dit nieuwe stadion zal de club nooit structureel mee kunnen doen in de Ere divisie is onze mening. Dit is en blijft toch onze ambitie en vandaar dat er hard wordt gewerkt om het nieuwe stadion dan ook te realiseren.

Gert

In de winterstop van aankomend seizoen begint Willem II al met het uitbreiden van het stadion. Als eerste zal de KingSide voorzien worden van staanplaatsen. In een later stadium zal de gracht worden gedempt waardoor er nog eens 5 extra rijen kunnen worden gecreëerd. Uiteindelijk zal volgend jaar het stadion 18.500 plaatsen moeten bezitten. Nu is dat nog 14.700.

bron: Brabants Dagblad

Joost

Citaat van: Gert op jun 22, 2009, 21:56:05
In de winterstop van aankomend seizoen begint Willem II al met het uitbreiden van het stadion. Als eerste zal de KingSide voorzien worden van staanplaatsen. In een later stadium zal de gracht worden gedempt waardoor er nog eens 5 extra rijen kunnen worden gecreëerd. Uiteindelijk zal volgend jaar het stadion 18.500 plaatsen moeten bezitten. Nu is dat nog 14.700.

bron: Brabants Dagblad

Is dat werkelijk noodzakelijk bij Willem II?

Hielke

Citaat van: Joost op jun 23, 2009, 09:09:10
Is dat werkelijk noodzakelijk bij Willem II?

Dat is inderdaad de vraag, maar het stadion zal er wel ontzettend van opknappen. Er liggen nog net geen oude fietsen op de bodem van die Tilburgse gracht.

spons

Citaat van: Breda op jun 22, 2009, 22:13:57
Beter goed het idee van een ander afkijken dan zelf iets slechts bedenken. NAC is namelijk precies hetzelfde van plan.

Wie heeft er eigenlijk van wie afgekeken NAC van Willem II of Willem II van NAC ?

Betekent dit dat je vervolgens bij beide clubs zo vanaf de tribune het veld op kan stappen ?

De extra plaatsen bij Willem II worden waarschijnlijk alleen verkocht op voorwaarde dat de extra toeschouwers ook 90 minuten stil zullen zijn
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Spons, is er een club in Nederland waarover je iets positiefs kunt zeggen. Feyenoord uitgezonderd.

Tijdens mijn twee bezoekjes aan Willem II waren de supporters erg aanwezig. Fanatieker dan 'gekende' sfeermakers als Twente en Groningen bijvoorbeeld.

spons

Citaat van: Joost op jun 23, 2009, 14:37:17
Spons, is er een club in Nederland waarover je iets positiefs kunt zeggen. Feyenoord uitgezonderd.

Tijdens mijn twee bezoekjes aan Willem II waren de supporters erg aanwezig. Fanatieker dan 'gekende' sfeermakers als Twente en Groningen bijvoorbeeld.

Ja er zijn genoeg clubs waar ik wel iets positiefs over kan zeggen, en dan bedoel ik kwa stadion, sfeer, support e.d. en waar ik om welke reden dan ook sympathie voor heb, kijk mijn posts er maar op na volgens mij heb ik hier weinig of nooit wat negatiefs over gezegd, en dat zijn  bijvoorbeeld FC Twente, NAC, FC Utrecht, ADO Den Haag, FC Groningen, Heracles, NEC en zelfs Sparta.

Om het even beperkt te houden zijn er verder een aantal waar ik neutraal tegenover sta en dat zijn VVV, AZ, PSV, RKC en er zijn er inderdaad een aantal waar een gruwlijke hekel aan heb en dat zijn 020, Vitesse, Willem II, Hoerenveen en ja sorry ook Roda JC.


2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: spons op jun 23, 2009, 15:08:03
Ja er zijn genoeg clubs waar ik wel iets positiefs over kan zeggen, en dan bedoel ik kwa stadion, sfeer, support e.d. en waar ik om welke reden dan ook sympathie voor heb, kijk mijn posts er maar op na volgens mij heb ik hier weinig of nooit wat negatiefs over gezegd, en dat zijn  bijvoorbeeld FC Twente, NAC, FC Utrecht, ADO Den Haag, FC Groningen, Heracles, NEC en zelfs Sparta.

Om het even beperkt te houden zijn er verder een aantal waar ik neutraal tegenover sta en dat zijn VVV, AZ, PSV, RKC en er zijn er inderdaad een aantal waar een gruwlijke hekel aan heb en dat zijn 020, Vitesse, Willem II, Hoerenveen en ja sorry ook Roda JC.


Oh, het maakt mij helemaal niet uit als je een gruwelijke hekel aan Roda hebt hoor. Des te mooier dat we juist dit jaar wonnen in de Kuip waardoor je volgend jaar weer naar ons mooie stadion mag komen ;)

Ik kon me alleen maar negatieve berichten richting andere clubs herinneren van jou.


spons

Citaat van: Joost op jun 23, 2009, 15:41:15
Oh, het maakt mij helemaal niet uit als je een gruwelijke hekel aan Roda hebt hoor. Des te mooier dat we juist dit jaar wonnen in de Kuip waardoor je volgend jaar weer naar ons mooie stadion mag komen ;)

Ik kon me alleen maar negatieve berichten richting andere clubs herinneren van jou.



Het is ook niet persoonlijk bedoeld hoor dat ik een hekel heb aan Roda JC en het Parkstad Limburg stadion is inderdaad niet onaardig ( zeker in vergelijking met die 13 in een dozijn stadions die tegenwoordig veelal worden neergezet ) en heeft, hoewel volstrekt sfeerloos door het publiek, kwa bouw wel iets aparts.

Maar als je mijn post nakijkt zijn de negatieve berichten denk ik voor 99% over de clubs waar ik een hekel aan heb maar doordat Roda daar ook bij zit is jouw interpretatie denk ik niet helemaal overeenkomstig de waarheid.

Ik moet helaas toegeven dat de nederlaag tegen Roda me het meest pijn heeft gedaan van het hele afgelopen k*tseizoen omdat we verzuimd hebben Roda te laten degraderen en ik bang ben dat we zo'n kans niet gauw een tweede keer zullen krijgen.

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Rinus A.

Sportpark Schoonenberg (Tata Steel Stadion) moet aan het begin van het seizoen in gebruik worden genomen. Momenteel is men druk met de afwerking binnen en wordt de entree van het stadion aangepakt.






Stadionhopper

De knik in het midden blijft erin;-)
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

King Nothing

Hmmm, zo te zien komend seizoen maar weer eens een bezoek brengen aan Telstar. Ben benieuwd hoe het stadion eruit komt te zien zodra het klaar is, ik ken alleen het oude Schoonenberg nog.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Gert

Citaat van: Joost op jun 23, 2009, 09:09:10
Is dat werkelijk noodzakelijk bij Willem II?

Afgelopen jaar zat het regelmatig vol. Exclusief het uitvak hebben we 13.900 plaatsen voor eigen toeschouwers en werden er ruim 11000 seizoenkaarten verkocht. Er is nog geen algemene wachtrij, maar wel voor de Kingside. Vandaar de ombouw tot staantribune.

Citaat van: Breda op jun 22, 2009, 22:13:57
Beter goed het idee van een ander afkijken dan zelf iets slechts bedenken. NAC is namelijk precies hetzelfde van plan.

Ik vind het geweldig dat we nu ook tot aan het veld gaan met de stoelen. En is dat gejat van NAC? Volgens mij heeft Groningen het afgelopen jaar exact hetzelfde gedaan hoor. Bredase arrogantie? Iets wat jullie doen is niet per definitie origineel, al willen jullie dat zelf graag geloven.