Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Sebastiaan_W

Citaat van: Joost op apr 09, 2018, 23:18:21
We hebben met Roda ook nooit vrij vervoer richting RKC. Die club is echt verschrikkelijk.

Was er niet recent ook een incident met Telstar supporters die er niet in mochten in Waalwijk omdat ze mrt de trein waren? Dat was een groepje dat al een beetje op leeftijd was.

Ik herinneren ook een Excelsiorsupporter die op Texel woont en daardoor de buscombi vanuit Rotterdam niet kon halen. Daarvoor weigerde RKC een uitzondering te maken.

En dan zit dr nauwelijks 1000 man op de tribune...

Dat klopt Joost. Een man of 8, allemaal tussen de 40 en 65, die regelmatig uitwedstrijden met de trein bezoeken. Werden in Waalwijk geweigerd en in Den Bosch weer op de trein gezet. Te zot voor woorden.


willytown79

Ik wilde ook naar deze wedstrijd en inderdaad de online ticketshop is wazig maar na contact met RKC hebben ze netjes 2 kaartjes klaargelegd die ik kon ophalen als ik ID kon overhandigen. Maar bizar dat je een CC-verplichting oplegt en vervolgens een stadion aantreft wat een kwart gevuld is (uitvak bom bomvol trouwens). Ben blij dat er mensen willen komen.

Waar ik mij nog het meest over verbaasde was de enorme politiemacht gisteren in Waalwijk. En er gebeurde helemaal niks, zat ook geen greintje agressie in. Vraag me af wat dat wel niet kost.

Citaat van: wekke op apr 09, 2018, 20:10:19
Leuk een dagje vakantie, nog leuker Eerste Divisie voetbal vandaag. RKC - Fortuna Sittard sprak het meeste aan dus op naar Waalwijk.

Vooraf de clubwebsite geraadpleegd, maar niets te vinden over een clubcardverplichting. De link naar de ticketshop was tevens verouderd. Kom je aan in Waalwijk en natuurlijk clubcardverplichting. Ik ben helemaal in mijn eentje, heb helemaal niets met beide teams en leg hen dat ook netjes uit. Toch wordt de toegang geweigerd.

Plan B, een clubcard zoeken en dat lukt vrij snel. Toch stuit ik weer op een "njet" van de verkopers aan de kassa en de veiligheidsmensen.

RKC Waalwijk, tot nooit meer!

Olav

AZ - PSV

Toen de kaarten voor AZ – PSV werden gekocht, hadden we geen idee wat voor wedstrijd het zou worden. Een paar maanden later wijst de ranglijst het uit: AZ doet het verrassend goed en PSV staat bovenaan. Dat sommige wedstrijden je meer brengen dan dat je vooraf verwacht, bleek uit dit duel.

Naar mijn mening is AZ op dit moment de best voetballende ploeg van Nederland. Ze spelen aanvallend en hebben al een hoop leuke wedstrijden laten zien. Ze doen het ruim boven verwachting: zowel in de thuis- als uitwedstrijden werd er veel gewonnen. Als AZ geen dom puntverlies had geleden in de thuiswedstrijden tegen Roda en VVV-Venlo, hadden ze zelfs om de titel kunnen strijden. Het mocht niet zo zijn, en daar komt bij dat er nog iets mist dit seizoen: een overwinning tegen een team uit de klassieke top-3.

AZ zou dus gebrand zijn om te winnen en zou dat in deze vorm ook zeker kunnen doen. PSV is op zoek naar haar laatste punten om het kampioenschap vast te stellen. Daar komt bij dat het AFAS Stadion, inclusief het uitvak, uitverkocht was en dat de weergoden ons een avond cadeau gaven met een temperatuur van zo'n twintig graden. Alle ingrediënten voor een goede voetbalavond waren aanwezig.

Na wat fijne vertraging op de A9 richting het stadion, zette wij weer eens een sprint naar het stadion om de aftrap te halen. Dit hielp: we liepen de tribune op terwijl de spelers opkwamen. Het georganiseerde knal- en siervuurwerk op het veld gaf samen met een tifo-actie op de Molenaar-tribune en wat rookbommen in het uitvak het startsein voor deze voetbalavond.

Az begon de wedstrijd scherp met twee grote kansen. De eerste twintig minuten domineerde de thuisploeg het duel, helaas konden ze de goede start niet belonen. Zowel de BEN Side als de Eindhovenaren waren goed te horen op de tribune. PSV werd – waarschijnlijk dankzij het gezang – wakker en wist een paar aanvallen op te zetten. Ze creëerde zo nu en dan wat, maar de stand bleef bij rust staan op 0-0.

Na rust begon PSV sterker, maar was het AZ die via Weghorst redelijk uit het niets de leiding nam. Het stadion ontplofte! De vreugde werd nog groter toen niet lang daarna Weghorst zijn tweede treffer maakte. AZ liet eindelijk eens zien wat ze konden. Het uitvak gaf de hoop op en tientallen minuten was het thuispubliek in feestvreugde.

Totdat PSV vanuit een corner de aansluitingstreffer maakte. Wie de Eredivisie heeft gekeken dit jaar is bekend met het feit dat PSV er vaak met de punten van door gaat wanneer het einde van de wedstrijd nadert. Soms met karakter, soms met geluk.

Niet lang daarna blunderde Bizot, waardoor Lozano de gelijkmaker kon maken. Zou het dan toch? Hier bleef het niet bij. Iedereen was er al bang voor dat het niet goed ging aflopen met AZ. PSV kreeg een strafschop en binnen vijf minuten stonden ze op voorsprong. De sfeer bij de meegereisde supporters veranderde van stil naar luidruchtig. Ze wisten dat PSV het niet meer zou weggeven en dat er een grote stap werd gezet richting de titel..

Uit een counter wist AZ echter nog de 3-3 te maken. Voor een paar seconden sloeg de feestsfeer over van het uitvak naar de thuissupporters, maar deze goal werd afgefloten. Wat een pech.

Niet lang daarna mocht AZ verder met tien man en werd de wedstrijd afgefloten. De tribunes van het AFAS Stadion liepen leeg. Teleurgesteld, geïrriteerd, ongeloof, noem het maar op. De emoties van de supporters waren af te lezen van hun gezichten.

Er was natuurlijk ook één deel in het stadion die wél graag wilde laten zien hoe blij ze waren. Zij hebben de achtbaan van emoties omgedraaid meegemaakt. Geluk of niet, de winst was binnen en dus was er alle reden voor een feest in het uitvak.

Het nadeel aan het aanwezig zijn in het stadion is dat je de herhaling niet te zien krijgt. Mijn reisgenoten zouden – zacht gezegd – flippen als ze horen dat het doelpunt onterecht werd afgekeurd. We kwamen te laat voor Studio Sport, dus dit bleef een raadsel. Tot op het moment van vandaag heb ik de afgekeurde goal nog niet teruggezien en kan ik dus niet oordelen..

Deze wedstrijd was een goede reclame voor het Nederlandse voetbal. Deze avond laat zien dat je voor een verrassend wedstrijdbezoek niet ver hoeft te zoeken. Ik ben meerdere malen in het stadion van AZ geweest, maar dit avondje had een hoop extra's. De wedstrijd was goed en de sfeer op de tribunes idem. De plannen om deze wedstrijd volgend jaar weer te bezoeken zijn al gemaakt!

Klik hier voor foto's van de wedstrijd

Nort

Integenstelling wat de media je soms wilt laten geloven, heeft PSV met afstand het langst voorgestaan. Daarmee kan de stelling dat PSV op het eind van de wedstrijd de punten pakt, in de prullenbak.

Minuten op voorsprong:
PSV - 1410
Feyenoord - 1116
Ajax - 1019

Nog even over de afgekeurde doelpunten: De grensrechters hadden het drie keer bij het juiste eind.

watergatehopper

Citaat van: Nort op apr 10, 2018, 13:00:52
Integenstelling wat de media je soms wilt laten geloven, heeft PSV met afstand het langst voorgestaan. Daarmee kan de stelling dat PSV op het eind van de wedstrijd de punten pakt, in de prullenbak.

Minuten op voorsprong:
PSV - 1410
Feyenoord - 1116
Ajax - 1019

Nog even over de afgekeurde doelpunten: De grensrechters hadden het drie keer bij het juiste eind.

Straks ga je ook nog zeggen dat ze dit seizoen geen geluk hebben gehad ;))
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Koning Kriel

Van PSV onthoud ik dit seizoen alleen de 5-0 nederlaag in Tilburg!

Nort

Citaat van: watergatehopper op apr 10, 2018, 15:05:47
Straks ga je ook nog zeggen dat ze dit seizoen geen geluk hebben gehad ;))
Geluk en pech zijn in het voetbal subjectieve begrippen. Als je met pech 2-0 achterkomt, maar vervolgens wel gelukkig met 2-3 wint heb je dan pech of geluk gehad?

FC_Emmen

Natuurlijk heeft PSV dit seizoen wat gelukjes gehad, maar aan het eind staat iedereen wat die hoort te staan.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

watergatehopper

Citaat van: Nort op apr 10, 2018, 15:43:50
Geluk en pech zijn in het voetbal subjectieve begrippen. Als je met pech 2-0 achterkomt, maar vervolgens wel gelukkig met 2-3 wint heb je dan pech of geluk gehad?

Ik doelde niet op AZ hoor, maar het zit PSV ook echt mee dit seizoen zoals vorig jaar bij Feyenoord het geval was. Maar kampioen word je nooit onterecht en sommige dingen dwing je ook gewoon af. Alvast gefeliciteerd met de titel!
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

DanielsenAxedal

Gisteren dus na de deceptie betreft kaarten die ongeldig werden verklaard door Helmond het plan veranderd en naar FC Oss - De Graafschap gegaan.
Altijd leuk om mijn favoriete club te zien natuurlijk en dit keer kwam er ook nog eens extra spanning bij kijken betreffende de play-offs en uitermate goede vorm waar Graaf in verkeerd.

Onderweg naar FC Oss zag ik toevallig het bericht van Pieros dat hij 2 kaarten over had voor de match, deze kreeg ik gratis en voor niets gestuurd: veel dank daar voor nogmaals, heeft ons 26 euro gescheeld.

De tickets moesten echter worden uitgeprint, wij de Kiosk bij Oss in en vragen of het daar kon, dit kon niet. Toen het eerste de beste café binnengegaan en hier was het raak. Een oude man met vrijwel geen verstand van printers hielp ons graag ook al was hij zelf nooit naar de plaatselijke FC gegaan. Na 20 minuten lukte  het de tickets uitgeprint te hebben.

Aangekomen bij FC Oss kochten we nog een kaartje, gooide ons bier bij een boom neer voor de terugweg en gingen naar de ingang. Hier kwam een jongen van onze groep bijna niet binnen omdat hij geboren was op een plek niet ver genoeg van Doetinchem (ook al zat er dik 60km tussen), de beveiliger zei dat ze een oogje in het zeil op 'm houden.

De wedstrijd zelf was vrij aardig, Oss kon er niets van maar maakte wel de eerste goal. De tweede helft ging Graafschap er simpel overheen met mooie goals. De uit-supporters van Graafschap blijven me verbazen, zoveel passie en gezang is zeldzaam in de Jupiler League. Toen de goals vielen bleken er zeer veel fans van de Superboeren in het thuis vak van Oss te zitten, meer dan 60 mensen. Achter ons was een vrouw zo blij dat ze vanuit de VIP bitterballen ging uitdelen aan de mensen die niet VIP zaten.

Al met al een erg mooi avontuur en mooie gastvrijheid meegemaakt.
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

hgrm

Ik denk dat het ook meer met de gemeente Waalwijk heeft te maken dan met de club zelf.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jef400

Citaat van: Joost op apr 14, 2018, 21:23:00
Hebben we onze eigen Dotan op t forum?
We are coming home now.
Maar Daniël, Top Oss is inderdaad een verschrikkelijk lief clubje. Als je het normaal vraagt kom je daar een heel eind.

wekke

CiteerBeste Wesley,
                                                                                                                                                                                                                 
Wat vervelend dat je afgelopen maandag zo ervaren hebt en de berichtgeving voorafgaand voor je onduidelijk was.

Onze excuses daarvoor. De wedstrijd betrof inderdaad een B-wedstrijd wat inhoudt dat er verscherpte veiligheidsregels van kracht zijn, helaas.

Zo mogen wij geen kaarten verkopen aan mensen zonder (S)CC en zijn kaarten niet overdraagbaar.

De club dient zich hieraan te houden, anders wacht ons een straf door de KNVB / politie.

Vervelend dat een en ander zo gelopen is en uw avond in duigen is gevallen, dat is niet onze bedoeling.

We nodigen u graag uit voor een wedstrijd in het nieuwe seizoen (A-wedstrijd, onze kosten).

We horen graag van u.
Met sportieve groet,

RKC Waalwijk

Ze zijn wel zo netjes om op mijn klachtenmail te antwoorden...

Nort

Citaat van: wekke op apr 17, 2018, 15:31:55
Ze zijn wel zo netjes om op mijn klachtenmail te antwoorden...
Met ook een passend aanbod...

wekke

Citaat van: Nort op apr 17, 2018, 15:52:18
Met ook een passend aanbod...

Inderdaad. Netjes.