Hoofdmenu

Plaatjes

Gestart door Stadionhopper, okt 21, 2008, 18:58:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadionhopper

Zojuist keek ik uit mijn raam en zag de zonsondergang richting De Peel. Heb hier meteen een foto van gemaakt. Deze foto typeerd het liedje "De Peel in brand" van Rowwen Heze. Van een afstand lijkt het door het avondrood net alsof De Peel in brand staat.

Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Hugo

De overgang tussen dag en nacht zorgt altijd weer voor mooie plaatjes. Dan nog wat mist erbij en klaar is klara. Hieronder kwam ik de hoogste windmolens van Nederland weer eens tegen, gevangen tussen mist en file.


TeeZee

Het ziet er uit als de overgang van nacht naar dag.

Je bent een beetje in het verleden blijven hangen vrees ik, Hugo. Dit zijn niet de hoogste windmolens van Nederland, net zoals die hoge windmolen die je vlak voor afrit 7 tegenkomt: http://nl.wikipedia.org/wiki/Windturbine_Siemens_Zoetermeer (was de hoogste, nu niet meer).

Welke windturbine momenteel de hoogste van Nederland is zou ik niet weten.

Hugo

Citaat van: TeeZee op okt 31, 2008, 10:04:56
Het ziet er uit als de overgang van nacht naar dag.
Correct.

Citaat van: TeeZee op okt 31, 2008, 10:04:56
Je bent een beetje in het verleden blijven hangen vrees ik, Hugo. Dit zijn niet de hoogste windmolens van Nederland, net zoals die hoge windmolen die je vlak voor afrit 7 tegenkomt: http://nl.wikipedia.org/wiki/Windturbine_Siemens_Zoetermeer (was de hoogste, nu niet meer).

Welke windturbine momenteel de hoogste van Nederland is zou ik niet weten.
Waar de hoogste staat is ook niet zo belangrijk hoewel TeeZee er in dat gememoreerde verleden regelmatig melding van maakte. Ik reed over een brug en daar doemden plotsklap die 3 windmolens op vanuit de mist. Ik twijfelde om te keren en het nog een keer te gaan zien maar dat heb ik maar niet gedaan.

TeeZee

Citaat van: Hugo op okt 31, 2008, 10:36:03Waar de hoogste staat is ook niet zo belangrijk hoewel TeeZee er in dat gememoreerde verleden regelmatig melding van maakte.
Ik wist niet dat je dat zo serieus nam destijds. Neemt niet weg dat ik dat allang losgelaten heb, al was het maar omdat het feitelijk niet (meer) klopt.

Overigens kijk ik vanuit mijn appartement o.a. uit op die voormalig hoogste windturbine, dus ik word er nog dagelijks mee geconfronteed.

Hugo

Citaat van: TeeZee op okt 31, 2008, 13:01:31
Ik wist niet dat je dat zo serieus nam destijds. Neemt niet weg dat ik dat allang losgelaten heb, al was het maar omdat het feitelijk niet (meer) klopt.
Je weet toch wel dat als je de grootste onzin maar vaak genoeg herhaald mensen het vanzelf gaan geloven? En ik ben natuurlijk een goedgelovig tiepje.


TeeZee

Citaat van: Hugo op okt 31, 2008, 18:03:06
Je weet toch wel dat als je de grootste onzin maar vaak genoeg herhaald mensen het vanzelf gaan geloven? En ik ben natuurlijk een goedgelovig tiepje.
Dit begrijp ik niet. Je hebt het hier over "onzin die mensen vanzelf gaan geloven". Destijds was de Siemens Windturbine van Zoetermeer toch echt de grootste van het land. Dat viel in de categorie feiten.

Misschien poogde je te formuleren dat het meermaals en tot vervelens enthousiast verkondigen van dat feit onzinnig was. Daarin kan ik een eind meekomen. Dat zou dan ook verklaren dat het je altijd bijgebleven is, de menselijke hersenen blinken namelijk uit in het onthouden van nutteloze dingen. Zoals Theo Maassen ooit uitriep dat hij nog steeds het lied van de Domo vla reclame van jaren terug kan zingen, kom jij nooit meer af van Zoetermeerse windturbines en hobbykostende wedstrijden van Charlton Athletic.