In de Hekken

Gestart door De Twaalfde Man, jul 01, 2018, 14:16:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nort

Citaat van: FCT1980 op jun 04, 2019, 13:28:26
Wanneer ben je trouw dan?

En als je de poorten open gooit en mensen gratig naar binnen laat heb je idd veel toevallige neutrale toeschouwers. Begin het een beetje flauw te vinden allemaal.
Dat mag een ieder voor zichzelf bepalen. Als RKC degradeert zit er nog maar 20%, maar in de Eredivisie wordt wel verwacht dat ze min of meer dezelfde prijzen hanteren als in de JL (ter voorbeeld). En ook bij Twente zou het stadion na 3 jaar JL wss ook nog maar half vol zitten. Dat is geen verwijt naar jou of naar wie dan ook, maar een constatering.

Ik heb foto's gezien bij de spelersopkomst van de tribunes (dus nog voordat er enige poort open stond) en dan vind ik het toeschouwersaantal logisch t.o.v. capaciteit/vrije plekken.

FCT1980

Half vol is bij Twente altijd nog 15K. Waar je dat trouwens op baseert weet ik niet. Dat er na een aantal seizoenen Eerste Divisie minder mensen komen is misschien het geval maar juist een vaste speeldag heeft ook veel mensen doen besluiten juist wel te gaan.
Afgelopen seizoen zijn er in totaal uiteindelijk 20.200 scc's verkocht en zat er gemiddeld meer dan 26K. Dat druist in tegen wat je zegt dat maar een klein percentage trouw is aan hun club en dat het niet club of natie gebonden is. Want dat laatste is juist wel het geval. Er zijn clubs waar de mensen blijven komen ook al gaat het minder.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Koning Kriel

Citaat van: De Twaalfde Man op jun 04, 2019, 11:04:30
Koning Kriel, dus op het moment dat iemand in zijn optiek opbouwende kritiek geeft moet dat ook maar klakkeloos aangenomen worden? Is ook wel erg simpel niet? En waarom mag er geen gezonde discussie gevoerd worden?

Als je zegt open te staan voor kritiek vind ik het nogal bijzonder dat je zo fel reageert op iedereen met een beetje kritiek. Natuurlijk hoef je het niet klakkeloos aan te nemen maar jouw reacties tot nu toe zijn enkel uitleg waarom je het niet met de kritiek eens bent, in mijn optiek is dat niet open staan voor kritiek. Je lijkt in je antwoorden te willen beargumenteren dat IDH hetzelfde is als vroeger terwijl dat door mij en door veel anderen niet zo ervaren wordt. Ik constateer dan ook een lijn in de kritiek die er op IDH geuit wordt. Tuurlijk mag je het daar niet mee eens zijn maar geef dan gewoon toe dat er een andere weg ingeslagen is of realiseer je dat de lezer het anders ervaart dan voorheen.

Joost

Citaat van: FCT1980 op jun 04, 2019, 16:31:08
Half vol is bij Twente altijd nog 15K. Waar je dat trouwens op baseert weet ik niet. Dat er na een aantal seizoenen Eerste Divisie minder mensen komen is misschien het geval maar juist een vaste speeldag heeft ook veel mensen doen besluiten juist wel te gaan.
Afgelopen seizoen zijn er in totaal uiteindelijk 20.200 scc's verkocht en zat er gemiddeld meer dan 26K. Dat druist in tegen wat je zegt dat maar een klein percentage trouw is aan hun club en dat het niet club of natie gebonden is. Want dat laatste is juist wel het geval. Er zijn clubs waar de mensen blijven komen ook al gaat het minder.

Vorig seizoen was het dan ook weer hip om voor Twente te zijn om te tonen hoe trouw iedereen wel niet was.

Jef400

Citaat van: Koning Kriel op jun 04, 2019, 17:04:58
Als je zegt open te staan voor kritiek vind ik het nogal bijzonder dat je zo fel reageert op iedereen met een beetje kritiek. Natuurlijk hoef je het niet klakkeloos aan te nemen maar jouw reacties tot nu toe zijn enkel uitleg waarom je het niet met de kritiek eens bent, in mijn optiek is dat niet open staan voor kritiek. Je lijkt in je antwoorden te willen beargumenteren dat IDH hetzelfde is als vroeger terwijl dat door mij en door veel anderen niet zo ervaren wordt. Ik constateer dan ook een lijn in de kritiek die er op IDH geuit wordt. Tuurlijk mag je het daar niet mee eens zijn maar geef dan gewoon toe dat er een andere weg ingeslagen is of realiseer je dat de lezer het anders ervaart dan voorheen.
https://www.indehekken.net/klassieker-blijft-zonder-uitsupporters-2/

Ik vind het grappig dat je als Feyenoorder het lef bij elkaar heb weten te vegen om de eigen verantwoordelijkheid weg te laten en alles op Ajax af te schuiven. Dat geeft je gebruikelijke eenzijdigheid weer aan. Als ik op ga noemen wat bij het deel eencellige aanhang bij jullie voorbij is gekomen, dan zijn we morgen nog bezig, daar heb ik geen zin in, maar na de talloze hersenloze spreekkoren, domme rellen en vernielingen ben je als Feyenoorder nog wel de laatste die zijn verheffende vinger op moet steken. Hoekvlaggen van Nouri, verwijzingen naar joden aan het gas, bekladdingen. Maar even goed, het is alleen maar hunnie.

De indruk dat er geen rivaliteit mag zijn, dat maak jij er persoonlijk weer van. Rivaliteit zal er altijd zijn en blijven, maar als het dermate toxic is dat mensen weg moeten duiken omdat er lawinepijlen in supporterstreinen worden geschoten, je op moet passen omdat je van de andere club bent, of zo nodig antisemitisch moet doen. Dan wil je groepen niet bij elkaar hebben, versterkt de blinde haat en in 2005 hebben we nog gezien dat het tot oorlog leidt, sinds de uitsupporters verboden zijn.

Overigens is het een illusie dat het in het buitenland beter gaat. Duitsland heeft zijn rellen, en Bielefeld en Dresden loopt in NRW ook niet met elkaar gezellig naar het stadion toe. Overigens heb je in Groot-Britannië ook je maatregelen, een echt strenge voetbalwet, uitsupportersverboden bij Luton Town, verschillende stadionrampen. Het gras is niet groener bij onze buren. Daarnaast zijn de relsupporters bij onze westelijke buren outpriced waardoor ze niet meer binnen kunnen komen. Dat er dan minder fanatiekelingen zijn, dat is dan ook een logisch gevolg.

Het stuk rammelt aan alle kanten en staat bol van de emotie. Dat kun je de luis in de pels noemen, maar dat zorgt hier bij meerdere forummers toch voor lichtelijke afgunst.

watergatehopper

Ik stoor me aan de steeds vaker gepubliceerde inhoudloze stukken van vaak nog geen 100 woorden. Vaak binnenlandse onderwerpen om zo snel mogelijk likes/views te genereren. Meestal van dezelfde redacteuren die blijkbaar niets nuttigs te melden hebben. Van een aantal kan beter afscheid genomen worden.

Als je schrijft moet je namelijk wel iets vertellen!

Maar het zal ongetwijfeld moeilijk zijn om een kwalitatief goede redactie samen te stellen. Op dit moment is die er niet als je het mij vraagt maar wens iedereen bij IDH heel veel succes.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Bier und Bratwurst

#51
Citaat van: Joost op jun 04, 2019, 19:42:05
Vorig seizoen was het dan ook weer hip om voor Twente te zijn om te tonen hoe trouw iedereen wel niet was.

Dat is dit seizoen niet anders. We hebben nou eenmaal een trouw en fanatiek publiek. Dat zit in de aard van ons. Mensen hier staan achter de club en regio.
Trouw en loyaal. Al die bestuurs-ellende en haat tegen ons heeft ons als fans juist gesterkt om met volle kracht er bovenop te komen.
Het ene stadion is het andere niet!

Jehoentelaar

Ik deel de mening met veel anderen dat IDH persoonlijk niet meer de moeite van het volgen waard is. IDH heeft echt potentie om een goed platform te worden voor supportersgerelateerde thema's, maar daar is openheid naar mensen met verschillende meningen voor nodig. En die openheid gaat verder dan enkel zeggen dat je ervoor open staat. Het is typerend dat afwijkende meningen ofwel op een felle, soms denigrerende toon worden aangevallen, ofwel compleet genegeerd worden (zie een Twitterdiscussie van mij met het IDH-account en een genegeerd aanbod om wat te schrijven over groundhoppen in Praag).

Je kan echt iets moois neerzetten maar op dit moment lijken kwantiteit en clicks voor kwaliteit te gaan. Dat is vanuit bepaalde perspectieven te begrijpen (geld, specifiek publiek), maar accepteer ook dat je je rol als tegengeluid in voetbalbrede discussies marginaliseert. Klinkt hard, maar zo gaan die dingen.

Gelukkig is het internet groot en bestaan er voldoende alternatieven, dus elke voetbalfan kan nog steeds wel z'n ei kwijt en fraaie stukken lezen over tal van voetbalgerelateerde thema's.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

wekke

Het zoveelste artikel over normalisering, Uefa maffia, Ajax, Feyenoord,... sla ik tegenwoordig gewoonweg over. Teveel van hetzelfde en ook vaak een te negatieve weerklank. Je kan al eens je beklag doen, maar het wordt allemaal wat een eentonige klaagzang. IDH blijft een leuk platform, maar ze schieten zichzelf in de voet als ze geen betere screening gaan doorvoeren voordat ze artikels posten.

Langs de andere kant heeft IDH ons als Lyra Lierse tamelijk veel in de picture gezet. Dat mag zo blijven :D

Dutchgroundhopper

Citaat van: Jehoentelaar op jun 04, 2019, 22:35:45
Ik deel de mening met veel anderen dat IDH persoonlijk niet meer de moeite van het volgen waard is. IDH heeft echt potentie om een goed platform te worden voor supportersgerelateerde thema's, maar daar is openheid naar mensen met verschillende meningen voor nodig. En die openheid gaat verder dan enkel zeggen dat je ervoor open staat. Het is typerend dat afwijkende meningen ofwel op een felle, soms denigrerende toon worden aangevallen, ofwel compleet genegeerd worden (zie een Twitterdiscussie van mij met het IDH-account en een genegeerd aanbod om wat te schrijven over groundhoppen in Praag).

Je kan echt iets moois neerzetten maar op dit moment lijken kwantiteit en clicks voor kwaliteit te gaan. Dat is vanuit bepaalde perspectieven te begrijpen (geld, specifiek publiek), maar accepteer ook dat je je rol als tegengeluid in voetbalbrede discussies marginaliseert. Klinkt hard, maar zo gaan die dingen.

Gelukkig is het internet groot en bestaan er voldoende alternatieven, dus elke voetbalfan kan nog steeds wel z'n ei kwijt en fraaie stukken lezen over tal van voetbalgerelateerde thema's.

Ik snap de kritiek die je hier uit en vind het oprecht jammer dat vele anderen hier die mening lijken te delen. Andere meningen zijn zeker welkom, ingezonden stukken zijn altijd welkom en ingezonden columns ook. We staan zeker niet denigrerend tegenover andere meningen, maar hebben als redactie wel een sterke mening wat betreft supporterszaken en hoe dit aangepakt moet worden in onze ogen. En ik sluit niet uit dat we hierin soms iets te sterke woorden voor gebruiken of het randje op zoeken.

Ik vind het wel jammer dat je geld als 'motief' noemt voor de nieuw ingeslagen route. Ik wil namelijk wel even rechtzetten dat niemand van de gehele redactie ook maar een cent aan In De Hekken verdient of ooit heeft verdiend. Alle artikelen en alles wat er omheen zit wordt gedaan door een groep liefhebbers die er allemaal vrije tijd in steken zonder hier iets voor terug te krijgen.

Ten slotte vind ik zelf dat er ook genoeg artikelen zijn op de site waar de meeste afhakers hier wel heel erg van zouden genieten denk ik. Groundhops in Luxemburg, Georgië of Malmö, verlaten stadions, fotoreportages over de mooiste Nederlandse sportparken en amateurderby's. Zoals jij zegt dat het internet groot is, is onze site dat ook. Hierin proberen we voor ieder wat wils te maken. Dan kan je zelf kijken welke artikelen jouw interesse wel wekken en welke niet. Ik snap dan niet zo goed waarom op basis van een bepaald soort artikelen gelijk de rest van de site ook afgeschreven moet worden. Het is gewoon toegestaan om alleen de artikelen te lezen die aansluiten bij jouw smaak en de andere artikelen over te slaan. Het is m.i. dan niet nodig om te zeggen dat IDH het volgen niet meer waard is.

Dutchgroundhopper

Citaat van: watergatehopper op jun 04, 2019, 20:55:15
Ik stoor me aan de steeds vaker gepubliceerde inhoudloze stukken van vaak nog geen 100 woorden. Vaak binnenlandse onderwerpen om zo snel mogelijk likes/views te genereren. Meestal van dezelfde redacteuren die blijkbaar niets nuttigs te melden hebben. Van een aantal kan beter afscheid genomen worden.

Als je schrijft moet je namelijk wel iets vertellen!

Maar het zal ongetwijfeld moeilijk zijn om een kwalitatief goede redactie samen te stellen. Op dit moment is die er niet als je het mij vraagt maar wens iedereen bij IDH heel veel succes.

Deze reactie vind ik persoonlijk echt heel jammer Robert. Tot voor kort heb je nog voor ons gewerkt aan een prachtige serie over supporters in het buitenland en drie weken geleden gaf je ons nog een tip over een heel tof Facebook filmpje over Cambuur waar "dezelfde redacteuren die niet nuttigs te melden hebben" zo'n "inhoudloos stuk" van hebben gemaakt. In al die tijd dat je bij ons hebt geschreven zijn wij allemaal met één appje of Facebook berichtje beschikbaar geweest voor communicatie en dus ook voor kritiek. In al die tijd heb ik nooit iets van je vernomen over de ingeslagen richting of over de inhoudsloze stukken. En dan nu sta je plotseling klaar om op dit forum openbaar deze kritiek op onze stukken en de redacteuren te leveren (dit had overigens best met naam en rugnummer gekund, als we toch bezig zijn). Ik vind dat persoonlijk geen chique manier om om te gaan met een website die jou een podium heeft geboden om mooie stukken op te schrijven.

Vinnn

Dat stukje over het blijvende uitsupportersverbod op IDH is wel heel klakkeloos vingertje wijzen. Je steekt maar deels de hand in eigen boezem. Ik heb me dit seizoen al mateloos staan ergeren aan het:

- ''kankerjoden'' roepen tijdens de mini-Klassieker op Varkenoord
- ''Nouri worden(wat bezielt men toch?!)'' roepen tijdens de beker Klassieker in de Kuip nadat vd Beek provocerend stond te juichen(moet ie ook niet doen, maar dat is wat anders)
- liedjes over joden en weet ik veel wat bij een wedstrijd van de Sportclub in Amsterdam.

Kijk, het werkt 2 kanten op natuurlijk. Bij Feyenoord doen we het ene wat niet door de beugel kan, bij Ajax doen ze ook dingen die zeker te weten niet door de beugel kunnen.

Zolang er zo ontzettend veel primitief volk bij beide clubs op de tribune blijft plaatsnemen(passie en pyro etc allemaal blijven houden!) is een Klassieker met uitsupporters gewoon een utopie.

watergatehopper

#57
Citaat van: Dutchgroundhopper op jun 04, 2019, 23:52:57
Deze reactie vind ik persoonlijk echt heel jammer Robert. Tot voor kort heb je nog voor ons gewerkt aan een prachtige serie over supporters in het buitenland en drie weken geleden gaf je ons nog een tip over een heel tof Facebook filmpje over Cambuur waar "dezelfde redacteuren die niet nuttigs te melden hebben" zo'n "inhoudloos stuk" van hebben gemaakt. In al die tijd dat je bij ons hebt geschreven zijn wij allemaal met één appje of Facebook berichtje beschikbaar geweest voor communicatie en dus ook voor kritiek. In al die tijd heb ik nooit iets van je vernomen over de ingeslagen richting of over de inhoudsloze stukken. En dan nu sta je plotseling klaar om op dit forum openbaar deze kritiek op onze stukken en de redacteuren te leveren (dit had overigens best met naam en rugnummer gekund, als we toch bezig zijn). Ik vind dat persoonlijk geen chique manier om om te gaan met een website die jou een podium heeft geboden om mooie stukken op te schrijven.

Bovenstaand commentaar heb ik meerdere keren geuit bij zowel Niels als Jilke. Het klopt dus dat jullie bereikbaar waren, ook voor commentaar, maar dat ik hier geen gebruik van heb gemaakt en nu zonder aankondiging kritiek lever niet. Mijn kritiek werd ook  (gedeeltelijk)erkend maar er is tot nu toe niets veranderd. Geen idee of dit onwil of onmacht is, vandaar mijn opmerking dat het waarschijnlijk moeilijk is om een kwalitatief goede redactie samen te stellen, maar dat maakt wel dat ik me minder thuis voel. Kan toch?

Dit maakt overigens niet dat ik nooit weer voor IDH wil schrijven. Mijn post komt misschien negatiever over dan bedoeld. Als ik een leuk onderwerp en goesting heb dan klim ik zeker in de pen.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

FCT1980

Citaat van: Joost op jun 04, 2019, 19:42:05
Vorig seizoen was het dan ook weer hip om voor Twente te zijn om te tonen hoe trouw iedereen wel niet was.

Tukkers zijn niet hip en doen al helemaal niets om ergens bij de hoeven horen.
Ik begrijp de frustratie wel maar er zijn nou eenmaal clubs die wel een trouwe achterban hebben en die er gezamenlijk de schouders onder zetten.
FC Twente is iets waar we hier trots op zijn en dat laten we zien door te blijven komen. Ook in de seisoenen na 2010, toen het snel bergafwaarts ging, bleven de mensen komen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Sebastiaan_W

Er wordt door bepaalde leden van IDH aangegeven dat je kritiek mag leveren, maar tegen iedere feedback gaan de hakken volledig in het zand. Geen één keer wordt er aangegeven dat is een goed punt daar kunnen we eventueel iets mee. Zo ook deze discussie.

Ik lees ook nog nauwelijks artikelen, omdat de kwaliteit naar mijn mening sterk achteruit is gegaan en de berichtgeving vaak éénzijdig.
Als een burgemeester iets oplegt of verbiedt is het meteen paniekerig(zie artikelen van Oss - Quick Boys en Swift - Feyenoord). Beide lokale driehoeken zullen hun keuzes hebben gebaseerd op de gebeurtenissen en als ik de artikelen van jullie lees is hier ook geen navraag over gedaan(dit was ook het geval bij het artikel over de verplichte combi bij Telstar - Jong AZ). Elders heb ik bijvoorbeeld gelezen dat de voorzitter van QB zich schaamde voor het gedrag van de aanhang van zijn club.

Bij bijvoorbeeld het artikel NSVV - Altena wordt alles gebagatelliseerd omtrent misdragingen met vuurwerk. De dader is een vriend van een supporter van NSVV en was niet op de hoogte van de afspraken. Zelfs een persoon die alleen maar verstand heeft van een potje knikkeren, snapt dat je vuurwerk niet op het veld moet gooien. De laatste jaren is vaak genoeg aangetoond dat dit regelmatig is gebeurd(PSV- Feyenoord, PEC - Ajax, ODIN '59 - Heerenveen, Roda - Twente). De laatste wedstrijd heb ik even terug gezocht op jullie site. Hier hebben jullie het in het artikel dat de media alleen aandacht even voor de minder mooie kant en jullie de mooie kant belichten. Totaal geen vermelding dat dit soort acties alles behalve handig zijn en dit normalisatie niet helpt. Dan durf je bij het artikel over NSVV - Altena een zinnetje over het knikkeren te plaatsen...