Hoofdmenu

Zomervakantie

Gestart door GroudhopperPeters, mrt 19, 2019, 20:07:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GroudhopperPeters

Hallo groundhoppers,
ik zit in mijn examenjaar dus heb nu geen tijd om een trip te maken naar het buitenland. Maar straks als ik mijn examens heb afgerond (tot 17 mei) lopen competities tot hun einde. Ik heb al wel gevonden dat de Ierse competitie de hele zomer doorloopt. Hebben jullie nog competities of wedstrijden die ik na mijn examens kan bezoeken?

Rick

Zweden, Noorwegen en Finland spelen dan ook.

syntric

Citaat van: Rick op mrt 19, 2019, 21:21:37
Zweden, Noorwegen en Finland spelen dan ook.
Zou Zweden aanraden, toch wat hoger niveau, hogere toeschouwersaantallen en wedstrijden vaak over 4 dagen verspreid.
Groundhopper for life :-)

Cyclebob

Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

De publiekswissel

Citaat van: GroudhopperPeters op mrt 19, 2019, 20:07:15
Hallo groundhoppers,
ik zit in mijn examenjaar dus heb nu geen tijd om een trip te maken naar het buitenland. Maar straks als ik mijn examens heb afgerond (tot 17 mei) lopen competities tot hun einde. Ik heb al wel gevonden dat de Ierse competitie de hele zomer doorloopt. Hebben jullie nog competities of wedstrijden die ik na mijn examens kan bezoeken?

Het is wellicht interessant om de eerste kwalificatie wedstrijd van de Europa League en de Champions League uit te zoeken. Je weet dat wel vrij laat, maar die beginnen heel vroeg. 25 juni (CL) en 27 (EL) juni zijn de eerste rondes al. Zelf hebben wij al drie jaar onze vakantie aangepast aan de eerste wedstrijden van FK Zeljeznicar. Zo zaten wij geheeld verrassend in de zomer in Stockholm.

Het voetbal kan dan een mooi excuus zijn voor een toffe roadtrip naar het Oostblok of de Balkan..
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

FCT1980

Citaat van: De publiekswissel op mrt 20, 2019, 09:46:44
Het voetbal kan dan een mooi excuus zijn voor een toffe roadtrip naar het Oostblok of de Balkan..

Zo gek krijg ik ze hier in huis helaas niet.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

hgrm

Ik neem aan dat je bedoelt de periode tussen de examens en de uitslag en herexamens, dus eind mei tot begin juni.

Qua profvoetbal kom je dan inderdaad uit bij de genoemde landen: Ierland, Scandinavië, Baltische staten en nog wat landen in de voormalige USSR. Voor de herexamens zijn er bij mijn weten nog geen Europese wedstrijden. Zweden is inderdaad een mooie competitie met een aantal mooie clubs. Helaas zijn de oude stadions in Stockholm recent vervangen door twee nieuwe bouwsels. Zelf vond ik IJsland erg leuk. Niet zo zeer qua voetbal of qua sfeer, maar wel omdat het qua natuur een heel gaaf land is en omdat je dat ook terugziet aan de setting van de stadions.

Iets anders voor die periode: de beslissingswedstrijden en nacompetitie bij de amateurs. Spektakel en sensatie gegarandeerd.


Als je kijkt naar de periode na de herexamens vanaf eind juni, dan heb je de genoemde zomercompetities maar ook de eerste rondes van de Europese toernooien. Ook is er een aantal competities die vroeg beginnen, zeker omdat er een WK op het programma staat. Daarnaast beginnen de competities die een lange winterstop hebben (Oostenrijk, Zwitserland, lagere divisies in Zuidduitsland) ook vroeg.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Kölsche Bosschenaar

De promotie play-offs in Italië
FC Den Bosch
1.FC Köln

ALenstra

In Duitsland zijn eind mei de promotie/degradatiewedstrijden. En op 25 mei zijn de amateur bekerfinales in heel Duitsland.