Nutteloze groundhopfeiten

Gestart door Hielke, apr 14, 2009, 21:55:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Het dichts bij geparkeerd heb ik in Roosendaal, onder één van de hoeken van het stadion, bij de wedstrijd RBC-AZ
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Maroboduus

Tijdens de wedstrijd SSV Jahn Regensburg - SV Wacker Burghausen scoorde ene Jürgen Schmid de 1750ste goal in mijn aanwezigheid. Vriendschappelijke duels en in lagere reeksen gespeelde duels die ik op basis van mijn eigen ridicule regelwerk wel in andere statistieken mee tel, heb ik daarbij buiten beschouwing gelaten. Hier een overzichtje van mijn "jubileumdoelpunten", waarbij op valt dat Jürgen Schmid een onbekende uitzondering in dit rijtje is.

100ste doelpunt
Ronald Hamming, FC Twente - Fortuna Sittard, 1 - 5 (02-02-1999)

250ste doelpunt
Arjan Bosschaart, FC Zwolle - Excelsior, 4 - 2 (23-05-2000)

500ste doelpunt
John O'Neil, Hibernian FC - Motherwell FC, 1 - 0 (08-12-2001)

750ste doelpunt
Dirk Kuyt, FC Utrecht - AFC Ajax, 1 - 0 (23-02-2003)

1000ste doelpunt
Juan Pablo Ángel, Aston Villa FC - Wolverhampton Wanderers FC 1 - 0 (14-12-2003)

1250ste doelpunt
Stefan Schnoor, 1. FSV Mainz 05 - VfL Wolfsburg 0 - 2 (09-04-2005)

1500ste doelpunt
Kevin Kurányi, 1. FSV Mainz 05 - FC Schalke 04 0 - 1 (14-04-2007)


Houseman

De bekerfinale wordt precies mijn 50e bezochte wedstrijd van dit seizoen. Ook meteen de laatste.

Hielke

Citaat van: Houseman op mei 06, 2009, 15:31:26
De bekerfinale wordt precies mijn 50e bezochte wedstrijd van dit seizoen. Ook meteen de laatste.

Of je het getal vijftig noemt in verband met bijgeloof, als een goed voorteken, is mij niet helemaal duidelijk. Mijn gouden jubileum wat betreft dit voetbalseizoen heb ik in elk geval afgelopen maandag in Waalwijk al gevierd, met een verloren bekerfinale van Jong Heerenveen. Mijn 51e en laatste wedstrijd, tevens mijn tiende bezoek aan De Kuip, moet overmorgen een knallend seizoensslot gaan worden.

Stadionhopper

Gisteravond was met PSV - Bnei Yehuda Tel Aviv de 5e wedstrijd aaneensluitend waar ik een strafschop zag (allen benut).

7-8 Inter Zapresic - Cebalia (1-0)
8-8 Croatia Sesvete - Dinamo Zagreb (2-5)
14-8 Lokomotive Sofia - Sportist Svoge (3-2)
15-8 Slavia Sofia - Lokomotive Mezdra (1-0)
27-8 PSV - Bnei Yehuda Tel Aviv (1-0)

(Vanavond waarschijnlijk de update van deze wedstrijden op mijn site)
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Aaron Harder

Met een bezettingspercentage van minder dan 0,5% van de stadioncapaciteit staat het Bukit Jalil Stadion onderaan mijn lijst qua bezettingspercentages. Qua grootte van stadions staat Bukit Jalil bovenaan.
Alles kan kapot!

Batflyer

Vorige week in twee wedstrijden liefst twaalf goals gezien in Stadio Olimpico. Francesco Totti maakte tegen Kosice het snelste doelpunt dat ik ooit live heb gezien (22 seconden). Hij is tevens de eerste die ik een hattrick heb zien maken. De 7-1 tegen de Slowaken is mijn meest doelpuntrijke wedstrijd, samen met FC Twente - Sparta van vorig seizoen (6-2).

Ik verwachtte vooraf dat mijn bezoekersrecord verbroken zou worden bij Roma - Juve. Er kwamen echter 53.000 toeschouwers naar die wedstrijd, waardoor Arsenal - Middlesbrough (60.089) nog steeds het duel met de hoogste attendance is.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

hgrm

Het zal voor mij nog erg lastig worden om mijn toeschouwersrecord te verbreken: 82000 bij Dortmund-Stuttgart
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hielke

FC Barcelona? Vraag ik met een knipoog.

hgrm

Kunnen er daar nog zoveel in na de Versitzplatzung??
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hielke

Ruim 98.000, waarmee ik gelijk mijn toeschouwersrecord heb genoemd.

Aaron Harder

Citaat van: Breda op sep 03, 2009, 23:56:52
Een stadion in Maleisië, dat klinkt spannend. Ik ben bang dat ik dat beter kan: vorig jaar een wedstrijd gezien in het Adrien Bertelsonstadion in Brussel (ik schat de capaciteit op 15.000). Er waren 9 toeschouwers, dat moet dan een bezettingsgraad zijn van 0,06%.

Waren daar ook 3 televisiecamera's en een razende reporter aanwezig?
Alles kan kapot!

Hielke

In de laatste zeven wedstrijden zag ik méér goals (33 stuks) dan in de achttien wedstrijden daarvoor (32 stuks).

Hugo

Niet direct een groundhopfeit maar Cambuur - Excelsior op vrijdagavond was mijn 400e wedstrijd die ik zag in de Eerste Divisie, was niet echt een feestwedstrijd..

Joost

Ik zag Alemannia Aachen nooit 0-0 spelen op Tivoli. De enige keer dat ze doelpuntloos bleven was een 'thuiswedstrijd'  in Keulen. In de 63 competitiewedstrijden die ik voorts zag in Duitsland eindige alleen de allereerste in 0-0.

Belgie is veel minder doelpuntrijk, 11 van de 43 duels die ik in Belgie zag eindigden op 0-0, in nog 7 werd slechts 1 goal gemaakt.