Week 22: 27 mei t/m 2 juni 2019

Gestart door De Twaalfde Man, mei 20, 2019, 11:10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ALenstra

Citaat van: jdebruin96 op mei 24, 2019, 22:05:44
Wat te denken van het feiten dat beide clubs slechts 6000 kaarten krijgen, is ook echt bizar
Hoezo? Zoveel kaarten zijn er toch niet verkocht? Goed gezien van de UEFA?

spons

Citaat van: jdebruin96 op mei 24, 2019, 22:05:44
Wat te denken van het feiten dat beide clubs slechts 6000 kaarten krijgen, is ook echt bizar

Dat blijkt genoeg te zijn. Arsenal heeft er 3.500 verkocht van de 6.000 en Chelsea 2.000
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Arjen

#17
Citaat van: ALenstra op mei 24, 2019, 21:41:40
Hoeveel normale werkende mensen kunnen zich een reis naar een europacupfinale veroorloven? Dat ver weg zijn hangt gewoon af van wie de finalisten zijn. Het was een ander verhaal als twee clubs uit het oosten zich hadden geplaatst.
Ik zie binnen een straal van 1500 kilometer rond Bakoe geen clubs die de Europa League finale kunnen halen. Bij de keus van de UEFA om hier de finale te spelen lijkt me niet te zijn gekeken naar de fans van mogelijke finalisten. Dat 6000 kaarten per club genoeg blijkt te zijn is niet goed gezien door de UEFA. Het is het trieste gevolg van een keuze voor een speelstad die niet voor een normaal bedrag, binnen een normale tijd is te bereiken.

spons

#18
Citaat van: Arjen op mei 25, 2019, 01:03:28
Ik zie binnen een straal van 1500 kilometer rond Bakoe geen clubs die de Europa League finale kunnen halen. Bij de keus van de UEFA om hier de finale te spelen lijkt me niet te zijn gekeken naar de fans van mogelijke finalisten. Dat 6000 kaarten per club genoeg blijkt te zijn is niet goed gezien door de UEFA. Het is het trieste gevolg van een keuze voor een speelstad die niet voor een normaal bedrag, binnen een normale tijd is te bereiken.

De afstand van Bakoe naar Istanbul is 1.090 km naar Moskou 1.196

CSKA Moskou moest ooit een finale in Lissabon spelen op 3.908 km van Moskou toen heb ik niemand horen klagen

Ik zelf ben met Feyenoord voor Europese wedstrijden mee geweest naar o.a. Reykjavik en Tenerife beide op zo'n 3.500 km afstand. Moeten we die clubs voortaan ook maar niet mee laten doen ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: Arjen op mei 25, 2019, 01:03:28
Ik zie binnen een straal van 1500 kilometer rond Bakoe geen clubs die de Europa League finale kunnen halen. Bij de keus van de UEFA om hier de finale te spelen lijkt me niet te zijn gekeken naar de fans van mogelijke finalisten. Dat 6000 kaarten per club genoeg blijkt te zijn is niet goed gezien door de UEFA. Het is het trieste gevolg van een keuze voor een speelstad die niet voor een normaal bedrag, binnen een normale tijd is te bereiken.
Liverpool en Real Madrid speelden vorig jaar tegen elkaar in Kiev. Deden ze dat wel op de fiets?
Vergeet ook niet dat de EL finale veel mensen ook echt minder aanspreekt.

jdebruin96

Citaat van: ALenstra op mei 24, 2019, 23:08:22
Hoezo? Zoveel kaarten zijn er toch niet verkocht? Goed gezien van de UEFA?

Nee omdat het in Baku is. Als het in bijvoorbeeld Lissabon zou wezen hadden ze er dus ook slechts 6000 gehad

Joost

Citaat van: jdebruin96 op mei 25, 2019, 08:43:06
Nee omdat het in Baku is. Als het in bijvoorbeeld Lissabon zou wezen hadden ze er dus ook slechts 6000 gehad

Nee dat klopt niet. De UEFA had ingeschat dat er niet meer dan 12.000 supporters vervoer zouden kunnen vinden.

Arjen

#22
@ Spons: Misschien heb je in mijlen gerekend? Of mijn Google Earth en https://nl.distance.to/ doen het niet goed. Wat ik wil aangeven is dat het een uithoek betreft. Dat je een club in een van de speelrondes loot, bijvoorbeeld in/op IJsland, dat kan. Dat is wat anders dan een speelstad aanwijzen voor een finale die gewoon moeilijk te bereiken is. @ Joost: Ik denk dat Engelsen algemeen bekend staan als mensen die hun club volgen. Als ze een finale laten schieten zegt dat wel wat. Maar goed, we worden het waarschijnlijk niet eens. Voor de liefhebbers is de finale in Bakoe een uitgelezen kans om een land te bezoeken waar ze anders nooit (en dan ook echt nooit) naar toe gaan. Ik ben nu al  benieuwd wie hier op het forum kaartjes gaat bestellen voor de wedstrijden in Bakoe tijdens het EK.

spons

Citaat van: Arjen op mei 25, 2019, 10:53:17
@ Spons: Misschien heb je in mijlen gerekend? Of mijn Google Earth en https://nl.distance.to/ doen het niet goed. Wat ik wil aangeven is dat het een uithoek betreft. Dat je een club in een van de speelrondes loot, bijvoorbeeld in/op IJsland, dat kan. Dat is wat anders dan een speelstad aanwijzen voor een finale die gewoon moeilijk te bereiken is. @ Joost: Ik denk dat Engelsen algemeen bekend staan als mensen die hun club volgen. Als ze een finale laten schieten zegt dat wel wat. Maar goed, we worden het waarschijnlijk niet eens. Voor de liefhebbers is de finale in Bakoe een uitgelezen kans om een land te bezoeken waar ze anders nooit (en dan ook echt nooit) naar toe gaan. Ik ben nu al  benieuwd wie hier op het forum kaartjes gaat bestellen voor de wedstrijden in Bakoe tijdens het EK.

Ik ga kaarten bestellen voor een EK wedstrijd in Bakoe
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

FCT1980

Citaat van: Joost op mei 25, 2019, 10:19:41
Nee dat klopt niet. De UEFA had ingeschat dat er niet meer dan 12.000 supporters vervoer zouden kunnen vinden.

En juist daar gaat het allemaal om.
Waar is dat voetbal voor bedoelt dan? Voor de UEFA en hun sponsoren of de fans? Ik had juist op dit forum andere meningen verwacht.
Dat Azerbeidszan als Europees land wordt gezien irriteert me trouwens nog het meest.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

spons

Citaat van: FCT1980 op mei 25, 2019, 13:40:27
.
Dat Azerbeidszan als Europees land wordt gezien irriteert me trouwens nog het meest.

Dat heb ik meer bij Israël. Van Azerbeidzjan kan ik het nog enigszins begrijpen als voormalige Sovjet republiek

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

ALenstra

Goede zaak om grote voetbal-evenmenten aan minder bekende landen toe te wijzen. Het kan niet zo zijn dat alleen de zgn elitelanden dat soort evenmenten krijgen.

Nort

Citaat van: spons op mei 25, 2019, 13:56:20
Dat heb ik meer bij Israël. Van Azerbeidzjan kan ik het nog enigszins begrijpen als voormalige Sovjet republiek
Indd zowel geografisch als historisch heeft het een connectie met Europa. Israel niet en gedraagt zich bovendien als een zeer onfatsoenlijke gast.

Joost

Citaat van: FCT1980 op mei 25, 2019, 13:40:27
En juist daar gaat het allemaal om.
Waar is dat voetbal voor bedoelt dan? Voor de UEFA en hun sponsoren of de fans? Ik had juist op dit forum andere meningen verwacht.
Dat Azerbeidszan als Europees land wordt gezien irriteert me trouwens nog het meest.

Voetbal is een sport voor de hele wereld, niet voor enkel de elite in West-Europa. Het is dus gewoon prima om ook een keer een finale te houden op een plek als Bakoe. Het toernooi draait ook om alle leden van de UEFA, niet om de geografische betekenis van het woord Europa. Je moet de finale dus spreiden en dat gebeurt de laatste jaren ook, vooral omdat er enkele landen fors geinvesteerd hebben in sportinfrastructuur.

Dat de Armeense speler van Arsenal niet mee kan doen lijkt heel kwalijk maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het ook een deels politieke keuze is. Zijn veiligheid is door alle partijen gegarandeerd en het was zijn eigen keuze thuis te blijven. Wat je ook vind van het conflict tussen de twee landen, die gaan echt niet zo'n evenement aangrijpen om een politiek statement te maken.

Hoe zou het eigenlijk geweest zijn als er twee clubs uit verschillende landen hadden gestaan, hadden beide dan 12.000 kaarten gekregen?

Kölsche Bosschenaar

Ik ben het hier wel mee eens. Als een land aangesloten is bij de UEFA, de infrastructuur heeft en veiligheid kan garanderen, is het wat mij betreft een kandidaat om een finale te organiseren. Het argument dat de afstand te groot is, vind ik ook erg zwak. Voor hetzelfde geld had een Turkse, Oekraïense of Russische club de finale gehaald. Ik vind het juist goed dat de UEFA verder kijkt dan Londen, Madrid en München. Ben ervan overtuigd dat wanneer Eintracht Frankfurt de finale had gehaald het zou stikken van Duitsers in Bakoe. Waar een wil is, is een weg.
FC Den Bosch
1.FC Köln