Hoofdmenu

Clublogo's

Gestart door Pieros, mei 09, 2008, 09:08:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pieros

Ziet er inderdaad niet uit.

Van:


naar:


In mijn ogen TE gemaakt. Enige voordeeltje is dat de hoops in het logo zitten.

AthleticHolanda

Citaat van: Rinus A. op mei 08, 2008, 23:23:34
Over scheldpartijen bij de Hoops gesproken....Flavio had afgelopen weekend groot nieuws aangekondigd rond de wedstrijd. Iedereen vol verwachting over een trainer, speler of stadion...komen ze met een heel goor nieuw logo!

En dit? Onzin?

http://www.sportinglife.com/football/nationwide1/news/story_get.cgi?STORY_NAME=soccer/08/05/04/manual_075300.html&TEAMHD=nationwide1

TeeZee

Citaat van: AthleticHolanda op mei 09, 2008, 19:06:52
Citaat van: Rinus A. op mei 08, 2008, 23:23:34
Over scheldpartijen bij de Hoops gesproken....Flavio had afgelopen weekend groot nieuws aangekondigd rond de wedstrijd. Iedereen vol verwachting over een trainer, speler of stadion...komen ze met een heel goor nieuw logo!

En dit? Onzin?

http://www.sportinglife.com/football/nationwide1/news/story_get.cgi?STORY_NAME=soccer/08/05/04/manual_075300.html&TEAMHD=nationwide1

Sodeju. Dat is pas nieuws. Het is hopeloos off-topic, maar ik heb vele malen ergere moderne logo's gezien. Ik denk dat het nieuwe logo er best goed uitziet als er niet een hele lading glanseffecten op losgelaten wordt. Was het oude QPR logo het nieuwe geweest dan hadden we een soort van Fulhamgevoel gekregen. Weet ik zeker.

Rinus A.

Citaat van: TeeZee op mei 09, 2008, 19:12:16
Citaat van: AthleticHolanda op mei 09, 2008, 19:06:52
Citaat van: Rinus A. op mei 08, 2008, 23:23:34
Over scheldpartijen bij de Hoops gesproken....Flavio had afgelopen weekend groot nieuws aangekondigd rond de wedstrijd. Iedereen vol verwachting over een trainer, speler of stadion...komen ze met een heel goor nieuw logo!

En dit? Onzin?

http://www.sportinglife.com/football/nationwide1/news/story_get.cgi?STORY_NAME=soccer/08/05/04/manual_075300.html&TEAMHD=nationwide1

Sodeju. Dat is pas nieuws. Het is hopeloos off-topic, maar ik heb vele malen ergere moderne logo's gezien. Ik denk dat het nieuwe logo er best goed uitziet als er niet een hele lading glanseffecten op losgelaten wordt. Was het oude QPR logo het nieuwe geweest dan hadden we een soort van Fulhamgevoel gekregen. Weet ik zeker.

Bernie Ecclestone heeft al ontkent dat Zidane op hun short-list staat.

De ellende van dat nieuwe logo is juist het hoge glansgehalte. Wat heeft dit in godsnaam te maken met een club als QPR, meer down to earth dan wie dan ook. Briatore stapt binnen - met zijn champagne en zijn fotomodellen - en ontwerpt even iets verschrikkelijk kitsch met een kroontje (waarom?) en een zooi bogen die normaal alleen hun plaats hebben in oude looien tuindeurtjes. Met je tijd meegaan, prima, maar dit is weer zo'n typisch marketing embleem, waarbij men vooral kijkt waarmee je makkelijk scoort (mensen zijn wat dat betreft makkelijk te doorgronden) en waar dus een markt voor is. Dat het totaal niet past bij wat de club precies inhield voor Briatore en Ecclestone binnen kwamen lopen, dat maakt op eens niet meer uit. En de ellende is...het maakt de mensen ook niet uit, want het gros geeft aan dat ze er mee kunnen leven als het nieuwe geld maar blijft komen.

Die Fulham-link begrijp ik niet.

TeeZee

Het Fulhamlogo was er eentje met tierelantijntjes, nu een zeer moderne met de letters LFC. QPR volgt min of meer de omgekeerde weg.

Hugo

#5
tje.

Hugo

Citaat van: TeeZee op mei 10, 2008, 11:16:08
Het Fulhamlogo was er eentje met tierelantijntjes, nu een zeer moderne met de letters LFC
Die is inderdaad er bijzonder!

Rinus A.

Citaat van: Groundhopping on the moon op mei 10, 2008, 11:42:29

Ik neem aan dat het logo van QPR met de 3 letters niet in gebruik was sinds de oprichting? Is het ook niet een kwestie van waar groei je mee op?

Is ook zo, maar in dit geval drukt die pimp Briatore veels te sterk zijn eigen stijltje op een club die helemaal niet daarbij hoort. Bij Sunderland had oud-voorzitter Murray ook zo'n bui. Er moest maar eens een nieuw logo komen. Prima, en het ziet er erg aardig uit. Maar waarom een club als Sunderland - dat voorheen een schip als logo droeg vanwege de werven - nu opeens met allerlei latijnse spreuken, fiere leeuwen en pedante monumenten die de fans niks zeggen, op de borst spelen?

Bij Telstar komt overigens gewoon weer het orginele logo uit 1963 terug nu de fusie met Stormvogels wordt ontvlecht.

Han

Uit een privé-manuscript in antwoord op nietszeggende of niet aansprekende symboliek:

CiteerSunderland's first official badge depicts a black cat perched on a football, set on a red and white shield. The crest is taken from the town's coat of arms, representing an ancient ship coloured black in allusion to the now bygone coal traffic of the district.

In the 1937 Cup Final Sunderland wore shirts which carried the town coat of arms, badges donated by the town council.  What is perhaps less well known is that the council asked for the badges back after the successful Final against Preston!! Team pictures from the mid-Sixties show all-red shirts with a superimposed 'S' with AFC underneath. The next emblem, from the late sixties into the early seventies, was another simple design which had SAFC in a box above two red stripes with a white stripe between them. A curly SAFC monogram adorned the shirts during the 1973 FA Cup final against a star-studded Leeds United. The next badge, introduced in the same year, shows a ship, fording the river Wear, above red and white stripes and a football. It was worn on the shirts until SAFC left Roker Park. The Stadium of Light saw the introduction of the present emblem. The top left quarter of the shield shows the Penshaw Monument, a local landmark, with the sun behind it and the bottom right quarter shows a detail of the Wearmouth Bridge. The motto 'Consectatio Excellentiae' means 'In search of excellence'. The wheel in the crest at the top is a colliery wheel relating to the now vanished mining industry.

The two lions on either side represent the supporters, taken from the town's coat of arms. In turn, the lions are from the arms of the See of Durham. For more than seven centuries, closing in 1836, the County of Durham lay under the palatinate jurisdiction of the Bishops of Durham, and it is therefore natural to find the county making use of the arms of the See, a gold cross and four lions. The lions denote Deira, the southern part of the Northumbrian Kingdom, to which a lion had been attributed out of compliment to the great family of Percy.
We just thought you wanted to know....
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Citaat van: Groundhopping on the moon op mei 10, 2008, 11:42:29
Is het ook niet een kwestie van waar groei je mee op? Alles wat daarna anders wordt is jouw ogen dan fout.
Ik denk dat dat in de meeste gevallen wel klopt. Is er niet ook een minder glossy uitvoering van het nieuwe QPR-logo te vinden? Ik denk dat er dan niet eens zo gek veel mis mee is (al is dat persoonlijk natuurlijk). Als ik het vergelijk met bijvoorbeeld het vorige moderne logo van Swindon (die zijn er op vooruitgegaan!) en het huidige van MK Dons dan doorstaat het die vergelijking glansrijk (flauw woordgrapje, ik weet het).

Rinus A.

Telstar zal voortaan weer aantreden met de satelliet+flambouw uit 1963, het oprichtingsjaar:


TeeZee


Pieros

Citaat van: Rinus A. op mei 30, 2008, 17:17:19
Telstar zal voortaan weer aantreden met de satelliet+flambouw uit 1963, het oprichtingsjaar:



Top!

TeeZee

Leigh RMI heet tegenwoordig Leigh Genesis en zal in zwart-wit gaan spelen i.p.v. rood. Het logo ziet er nu zo uit:

Het oude was dit:

Pieros

Als je van moderne computerspelletjes houdt, dan is dat een mooi logo. Voor een voetbalclub is het onbegrijpelijk dat ze zo'n logo hebben gekozen.