Africa Cup of Nations 2010

Gestart door Stadionhopper, jan 10, 2010, 22:14:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadionhopper

Waar ik vandaag de hele dag naar uitgekeken heb begon om 20:00 uur met een minuut stilte voor de aanslag op het Togolees voetbalelftal, de Afrika Cup in Angola.

De wedstrijd Angola - Mali was de openingswedstrijd, voor mij persoonlijk was Mali de favoriet met spelers als Kanoute, Diarra en Keita. De wedstrijd was van een zeer matig niveau waar Angola met rust 2-0 voor stond. Na de rust liep Angola door 2 strafschoppen uit naar een 4-0 voorsprong.

Elf minuten voor tijd zorgde Keita voor de 4-1, hierna ontstond een waar mirakel. In de 95e minuut wist Mali de 4-4 op het scorebord te toveren.

Deze wedstrijd deed me sterk denken aan Congo - Burkina Faso van de Afrika Cup 1998. Hier stond het in de 86e minuut nog 1-3 waar de eindstand ook 4-4 was. Sinds deze wedstrijd ben ik de Afrika Cup gaan volgen.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Hugo

Citaat van: Stadionhopper op jan 10, 2010, 22:14:21
Waar ik vandaag de hele dag naar uitgekeken heb begon om 20:00 uur met een minuut stilte voor de aanslag op het Togolees voetbalelftal, de Afrika Cup in Angola.

De wedstrijd Angola - Mali was de openingswedstrijd, voor mij persoonlijk was Mali de favoriet met spelers als Kanoute, Diarra en Keita. De wedstrijd was van een zeer matig niveau waar Angola met rust 2-0 voor stond. Na de rust liep Angola door 2 strafschoppen uit naar een 4-0 voorsprong.

Elf minuten voor tijd zorgde Keita voor de 4-1, hierna ontstond een waar mirakel. In de 95e minuut wist Mali de 4-4 op het scorebord te toveren.

Deze wedstrijd deed me sterk denken aan Congo - Burkina Faso van de Afrika Cup 1998. Hier stond het in de 86e minuut nog 1-3 waar de eindstand ook 4-4 was. Sinds deze wedstrijd ben ik de Afrika Cup gaan volgen.

Maar eens vakantie plannen naar een volgende editie?

Die stadions vind ik meestal prut in Afrika maar zo'n toernooi zal ik wel eens mee willen maken.

Stadionhopper

Citaat van: Hugo op jan 11, 2010, 09:18:21
Maar eens vakantie plannen naar een volgende editie?

Die stadions vind ik meestal prut in Afrika maar zo'n toernooi zal ik wel eens mee willen maken.

Normaal vind ik de stadions in Afrika schitterend, allemaal oude open bakken. Alleen dit jaar in Angola hebben ze 4 gloednieuwe stadions gebouwd.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

AthleticHolanda

Citaat van: Stadionhopper op jan 11, 2010, 20:20:57
Normaal vind ik de stadions in Afrika schitterend, allemaal oude open bakken. Alleen dit jaar in Angola hebben ze 4 gloednieuwe stadions gebouwd.

Inderdaad, de vorige keer in Ghana helaas ook al, maar ben toch benieuwd, hoop dat groundhopping.de present is...

Han

Enige opschudding over vermeende uitspraken van de Egyptische bondscoach in de lokale media, en inmiddels overgenomen door westerse genoten:

http://news.yahoo.com/s/ap/20100114/ap_on_re_mi_ea/ml_egypt_soccer_and_islam_2


http://www.sueddeutsche.de/sport/47/500315/text/
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Heeft het iets te maken met de opflakkering van geweld tegen Coptische Christenen in Egypte?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hielke

Citaat van: Stadionhopper op jan 11, 2010, 20:20:57
Alleen dit jaar in Angola hebben ze 4 gloednieuwe stadions gebouwd.

Als televisiekijker krijg ik het volgende beeld bij de besluitvorming rondom deze nieuwe stadions:

'Goedemiddag.'
'Goedemiddag.'
'Vier nieuwe stadions graag.'
'Ik heb hier een goedkoop modelletje, meneer. Rechte stukken ver van het veld en geen tribunes achter de goal. Niet spectaculair, maar een degelijk dingetje hoor.'
'Prima. Doe er daar maar vier van.'

Han

Citaat van: hgrm op jan 18, 2010, 17:45:44
Heeft het iets te maken met de opflakkering van geweld tegen Coptische Christenen in Egypte?

Er is onlangs inderdaad een incident geweest waarbij zes Kopten en een moslim zijn omgebracht op de vooravond van Koptisch Kerstmis; het is echter niet zeker of dat een sektarische aanslag betrof of een 'sociale' afrekening waarbij religie niet het hoofdmotief is.

Afgezien daavan begrijp ik de relatie niet tussen de opmerkingen van Shehata en het bovengenoemde voorval; als je daar al op zou doelen.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed