DFB Pokal 2011-2012

Gestart door Hugo, jun 01, 2011, 22:25:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hugo

De datums voor komend seizoen;                     

1e Ronde      29 juli tot 1 augustus   
2e Ronde      25 en 26 oktober 2011   
3e Ronde      20 en 21 december 2011   
Kwartfinale      7 en 8 februari 2012   
Halve finale      20 en 21 maart 2012   
Finale      12 mei 2012   
Loting voor de 1e ronde is op 11 juni a.s.                     
                  
                  


King Nothing

Lijstje met "Oost"-Duitse deelnemers heb ik al klaarliggen, ben tijdens de 1e ronde toch op vakantie in die buurt.

Mocht iemand naar die omgeving willen gaan, in de eerste week van augustus is er een bierfestival in Leipzig.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Hugo

Citaat van: King Nothing op jun 01, 2011, 23:38:22
Lijstje met "Oost"-Duitse deelnemers heb ik al klaarliggen, ben tijdens de 1e ronde toch op vakantie in die buurt.

Mocht iemand naar die omgeving willen gaan, in de eerste week van augustus is er een bierfestival in Leipzig.

Nou, welke clubs staan er op je verlanglijstje?

ALenstra

Ik heb in die periode een vakantie in de omgeving van Freiburg. Ik heb al begrepen dat de dichtsbijzijnde deelnemer met thuisrecht FC Teningen is. Maar ook Karlsruher SC speelt thuis.

King Nothing

SFC Stern of BFC Dynamo (spelen op 8 juni nog tegen elkaar in de finale van de .... pokal), Chemnitzer FC en ZFC Meuselwitz.
Anker Wismar ook, maar dat ligt veel noordelijker.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Hugo

Citaat van: King Nothing op jun 02, 2011, 11:29:54
SFC Stern of BFC Dynamo (spelen op 8 juni nog tegen elkaar in de finale van de .... pokal), Chemnitzer FC en ZFC Meuselwitz.
Anker Wismar ook, maar dat ligt veel noordelijker.

BFC Dynamo zou inderdaad fantastisch zijn, dan wel in eigen stadion.

hgrm

In Duitsland spelen "amateur"clubs (3. Liga en lager) automatisch thuis als ze tegen een eerste of tweede Bundesligist loten. Dat maakt de DFB-pokal ook zo leuk. Geen enkele Bundesligist gaat voor z'n lol naar pak 'm beet Osnabrück of Offenbach.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hugo

Citaat van: hgrm op jun 02, 2011, 21:34:08
In Duitsland spelen "amateur"clubs (3. Liga en lager) automatisch thuis als ze tegen een eerste of tweede Bundesligist loten. Dat maakt de DFB-pokal ook zo leuk. Geen enkele Bundesligist gaat voor z'n lol naar pak 'm beet Osnabrück of Offenbach.

Het is voor zowel grote als kleine clubs een goed systeem. De kleintjes krijgen een aansprekende club op bezoek met als gevolg mooie recette en tv-geld. De grote clubs ontlopen elkaar in de 1e ronde.

Dat gegarandeerd thuis spelen is volgens mij enkel van toepassing in de 1e ronde.

Verwijderd lid

#8
Citaat van: Hugo op jun 02, 2011, 21:52:00
Het is voor zowel grote als kleine clubs een goed systeem. De kleintjes krijgen een aansprekende club op bezoek met als gevolg mooie recette en tv-geld. De grote clubs ontlopen elkaar in de 1e ronde.

Dat gegarandeerd thuis spelen is volgens mij enkel van toepassing in de 1e ronde.

Volgens mij ook in de tweede ronde en ik dacht zelfs de derde ronde, maar dat weet ik niet zeker.
Als ik de wedstrijden van het afgelopen seizoen bekijken, dan lijkt het er in ieder geval wel op.

Bossche Bol

Citaat van: Meester op jun 02, 2011, 21:52:59
Volgens mij ook in de tweede ronde en ik dacht zelfs de derde ronde, maar dat weet ik niet zeker.
Als ik de wedstrijden van het afgelopen seizoen bekijken, dan lijkt het er in ieder geval wel op.
Tot en met de halve finale.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

hgrm

Citaat van: Hugo op jun 02, 2011, 21:52:00
Het is voor zowel grote als kleine clubs een goed systeem. De kleintjes krijgen een aansprekende club op bezoek met als gevolg mooie recette en tv-geld. De grote clubs ontlopen elkaar in de 1e ronde.

Dat gegarandeerd thuis spelen is volgens mij enkel van toepassing in de 1e ronde.

Volgens mij wordt er niet met geplaatste clubs gewerkt. Ik dacht dat Bayern vs. Schalke ofzo gewoon kan voorkomen in de eerste ronde.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ALenstra

Citaat van: hgrm op jun 02, 2011, 22:55:08
Volgens mij wordt er niet met geplaatste clubs gewerkt. Ik dacht dat Bayern vs. Schalke ofzo gewoon kan voorkomen in de eerste ronde.
Volgens mij spelen de onderste 4 van de 2e bundesliga plus de 28 teams uit de 3e liga en lager altijd thuis. Dus is er zeker wel een systeem met geplaatste teams.

Bossche Bol

#12
Clubs uit de 3. Liga en lager hebben ALTIJD een thuiswedstrijd als ze een club loten uit de 1. en 2. Bundesliga.


Over de gerichte loting in de 1e en 2e ronde het volgende:

CiteerDie Auslosung findet am 11. Juni 2011 live in der ARD-Sportschau statt. Die 64 Mannschaften werden zur Auslosung der 1. Runde in zwei Töpfe gesetzt: Im Amateurtopf sind alle Mannschaften enthalten, die
sich über die Landespokale für den DFB-Pokal qualifiziert haben (24),
in der Saison 2010/11 in der Zweiten Bundesliga die letzten vier Plätze belegten (4)
in der Saison 2010/11 in der 3. Liga die ersten vier Plätze belegten (4)

Jeder dieser Mannschaften wird eine Mannschaft aus dem Profitopf zugelost, in dem alle Mannschaften der Ersten Bundesliga und die 14 höchstplatzierten Mannschaften der Zweiten Bundesliga der Saison 2010/11 enthalten waren. Das Heimrecht genießen die Mannschaften des Amateurtopfes.

In der 2. Runde wird ebenfalls aus einem Amateur- und einem Profitopf gelost. Hier gelten aber auch die Mannschaften, die in die Zweite Bundesliga aufgestiegen sind, als Profimannschaften. Auch hier genießen die Amateurmannschaften Heimrecht. Ist einer der Töpfe ausgeschöpft, so wird aus dem verbliebenen Topf zu Ende gelost; hierbei erhält stets die zuerst in eine Paarung geloste Mannschaft Heimrecht.

Ab dem Achtelfinale wird nur noch aus einem Topf gelost. Heimrecht genießt eine Amateurmannschaft, wenn sie gegen eine Profimannschaft spielt, ansonsten die zuerst in eine Paarung geloste Mannschaft.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

hgrm

Is dat altijd al zo geweest of is dat nieuw??
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ALenstra

Dat thuisrecht voor clubs van het 3e niveau en lager is altijd al geweest. Ik weet niet sinds wanneer maar al heel lang in ieder geval.