Europacupseizoen 2012/2013

Gestart door voetbalfan, jun 25, 2012, 17:30:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

voetbalfan

Zo net is er geloot voor de Champions League en Europa League editie 2012 / 2013
Eerste ronde Europa League
FC Twente - UE Santa Coloma uit Andorra

Voor de tweede ronde
FC Twente/UE Santa Coloma - Inter Turku (Finland, tip aan Twentesupporters: verslagje van mij van het zelfde stadion en dezelfde stad staat hier nog ergens)
PFC Lokomotiv Plovdiv (Bulgarije) - Vitesse
AA Gent - Differdange (Luxemburg)/Runavik (Faroër Eilanden)

cafebac

Ik zit er zelf aan te denken Jeunesse Esch - Ljubljana te bezoeken.
Differdange zal tegen Runavik in het stadion van Esch spelen. De Thillenberg is nog eventjes in gebruik maar niet goedgekeurd voor Europese duels. Wel zal er nog geoefend worden tegen Aachen. Het nieuwe stadion wordt in september opgeleverd. Of dit aan de Eisen voor Europees voetbal zal voldoen weet ik niet. Er vanuitgaande dat Differdange Runavik uit weet te schakelen, zullen ze tegen Gent spelen in Esch of Dudelange, aangezien het Stade Josy Barthel in luxemburg stad momenteel gerenoveerd wordt.
Grevenmacher zal overigens uitwijken naar Dudelange.

Ik verwacht dat Twente op genoeg Nederlandse belangstelling kan rekenen van toevallig daar in de regio bivakkerende toeristen.

Een Bulgaarse club zo vroeg in een Europees toernooi staat volgens mij garant een fix, al zal Vitesse er denk ik sowieso wel op los scoren.

AthleticHolanda

Wat een fantastische loting voor Twente, ben jaloers op de Tukkers hier, het enige nadeel is dat het zo vroeg in het seizoen is, en het nergens mee te combineren valt.

Bier und Bratwurst

#3
Citaat van: voetbalfan op jun 25, 2012, 17:30:30
Zo net is er geloot voor de Champions League en Europa League editie 2012 / 2013
Eerste ronde Europa League
FC Twente - UE Santa Coloma uit Andorra

Voor de tweede ronde
FC Twente/UE Santa Coloma - Inter Turku (Finland, tip aan Twentesupporters: verslagje van mij van het zelfde stadion en dezelfde stad staat hier nog ergens)
PFC Lokomotiv Plovdiv (Bulgarije) - Vitesse
AA Gent - Differdange (Luxemburg)/Runavik (Faroër Eilanden)

Weet jij nog wat je ongeveer kwijt was voor je treinreis van Helsinki naar Turku? Ik ben ff de kosten aan het optellen voor een eventuele reis. Helaas zit Santa Coloma er niet in voor mij.
Het ene stadion is het andere niet!

voetbalfan

Iets van een 50 retour, zéér duur land. Maar de treinen zijn wel comfortabeler als hier en je kan ook eten en drinken op de trein kopen en van Helsinki naar Turku zijn het pakweg 3 haltes waar gestopt wordt dus je bent constant onderweg en wij hadden twee maal een heel coupé voor ons alleen wat het allemaal wel beter maakt dan hier. Je bent voor een enkeltje geloof ik 2 uur en een paar minuten onderweg.

Bier und Bratwurst

Citaat van: voetbalfan op jun 26, 2012, 12:40:59
Iets van een 50 retour, zéér duur land. Maar de treinen zijn wel comfortabeler als hier en je kan ook eten en drinken op de trein kopen en van Helsinki naar Turku zijn het pakweg 3 haltes waar gestopt wordt dus je bent constant onderweg en wij hadden twee maal een heel coupé voor ons alleen wat het allemaal wel beter maakt dan hier. Je bent voor een enkeltje geloof ik 2 uur en een paar minuten onderweg.

Bedankt voor de info.
Het ene stadion is het andere niet!

Joost

Citaat van: Bier und Bratwurst op jun 26, 2012, 14:35:40
Bedankt voor de info.
Overweeg ook naar Stockholm te vliegen.

Je kunt vanuit Stockholm met de boot naar Turku, kost 88 euro retour.

voetbalfan

Je kan ook voor ongeveer 180 retour van Brussel (Charleroi) rechtstreeks naar Turku met ryanair. Heen is dinsdags terug is op zaterdag.

Flandria

Citaat van: Bier und Bratwurst op jun 26, 2012, 01:24:54
Weet jij nog wat je ongeveer kwijt was voor je treinreis van Helsinki naar Turku? Ik ben ff de kosten aan het optellen voor een eventuele reis. Helaas zit Santa Coloma er niet in voor mij.

Ik heb 2 weken geleden de trein van Helsinki naar Turku genomen en dat kostte me 31€.
Je kan idd. mss beter rechtsreeks van Charleroi naar Turku vliegen.
Finland is zoals gemeld vrij duur maar als je een beetje uitkijkt valt het al bij al nog mee.
In Turku zelf is er bvb. een hostel waar je ongeveer 23€ pp betaald voor een bed.

voetbalfan

Citaat van: Flandria op jun 26, 2012, 21:17:03
Ik heb 2 weken geleden de trein van Helsinki naar Turku genomen en dat kostte me 31€.
Je kan idd. mss beter rechtsreeks van Charleroi naar Turku vliegen.
Finland is zoals gemeld vrij duur maar als je een beetje uitkijkt valt het al bij al nog mee.
In Turku zelf is er bvb. een hostel waar je ongeveer 23€ pp betaald voor een bed.

Heb je het toevallig over Bovalius?

spons

Citaat van: Bier und Bratwurst op jun 26, 2012, 01:24:54
Weet jij nog wat je ongeveer kwijt was voor je treinreis van Helsinki naar Turku? Ik ben ff de kosten aan het optellen voor een eventuele reis. Helaas zit Santa Coloma er niet in voor mij.

Je gaat er al vanuit dat jullie van die club uit Andorra winnen ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Bier und Bratwurst

#11
Bedankt allemaal voor de info. Ga me er nog verder in verdiepen.

@ Spons : Nee hoor! UE Santa Coloma lijkt me een zeer moeilijke tegenstander.Vooral die spits schijnt vleugels te hebben.Die maakt gebruik van de thermiek.
En als je een blessure krijgt dan voeren ze je aan de vale gieren!

Wat is er mis met een midweekje Helsinki en Turku? Ben nog nooit in Finland geweest.
Het ene stadion is het andere niet!

spons

Citaat van: Bier und Bratwurst op jun 27, 2012, 11:21:12
Bedankt allemaal voor de info. Ga me er nog verder in verdiepen.

@ Spons : Nee hoor! UE Santa Coloma lijkt me een zeer moeilijke tegenstander.Vooral die spits schijnt vleugels te hebben.Die maakt gebruik van de thermiek.
En als je een blessure krijgt dan voeren ze je aan de vale gieren!

Wat is er mis met een midweekje Helsinki en Turku? Ben nog nooit in Finland geweest.

Ik denk dat het wel meevalt, elke willekeurige topklasser ( en waarschijnlijk ook hoofdklassers ) wint daar denk ik wel van, dus dat mag inderdaad geen probleem zijn.

Een midweekje Turku en Helsinki is inderdaad niets mis mee, ben afgelopen september met Finland - Nederland nog in Helsinki geweest en dat is zeker de moeite waard ( en dat dure valt best mee hoor ).

Ben in 1997 in de voorronde CL naar FC Jazz tegen Feyenoord geweest die destijds in Tampere werd gespeeld maar ben toen vanaf Stockholm met de boot overgevaren maar die tocht is ook zeer zeker de moeite waard. Je zou kunnen overwegen om heen naar Stockholm te vliegen en terug vanaf Helsinki

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Flandria

Citaat van: voetbalfan op jun 27, 2012, 00:58:07
Heb je het toevallig over Bovalius?





Neenee,de naam vd hostel in Turku is gewoon "Hostel Turku".
Je kan boeken via "Hostelworld.com" ofzo

AthleticHolanda

Athletic lootte Slaven Koprivnica.

Ben nog nooit in Kroatië geweest, alle info is welkom. Vooral hoe het zit met openbaar vervoer daar, iemand ervaring daarmee?
Verder iemand tips op welk gebied dan ook?