Experimenten met minder politie bij voetbalwedstrijden

Gestart door TonyS, aug 10, 2015, 23:11:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


spons

#1
De politie is door hun provocerende houding vaak de veroorzaker van het geweld
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Jehoentelaar

Benieuwd naar de test. Leuk dat er veel diverse steden aan meedoen, kan de resultaten representatief maken voor het hele land.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Sebastiaan_W

De steden Eindhoven, Groningen en Nijmegen verbazen me. De burgemeester van Eindhoven legde aparte sancties op bij wedstrijden van Jong PSV. De burgemeesters van Groningen en Nijmegen durfde het afgelopen weekend niet aan.

Ik heb overigens nooit last gehad van een opgefokte houding van agenten bij politiewedstrijden.heb het wel meegemaakt, maar al die keren was het ook terecht.

Jehoentelaar

Afgelopen weekend was natuurlijk wel een erg korte termijn. Nu is er een flink aantal maanden om vooruit te plannen, extra stewards te vinden, et cetera.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

geraldando

Favoriete ground: Bosuilstadion

mike_t

Ik vermoed veel gebakken lucht, weinig concreets...

FCT1980

Waar baseer je dat op?
In de grote voetballanden kan het ook dus moet het hier toch ook lukken? Ik denk dat het allemaal wel eens veel beter kan worden.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

Citaat van: FCT1980 op aug 28, 2015, 08:01:54
Waar baseer je dat op?
In de grote voetballanden kan het ook dus moet het hier toch ook lukken? Ik denk dat het allemaal wel eens veel beter kan worden.
Ze roepen dit al tien jaar, het enige wat er gebeurt is dat het nog strenger wordt.

mike_t

Citaat van: FCT1980 op aug 28, 2015, 08:01:54
Waar baseer je dat op?
In de grote voetballanden kan het ook dus moet het hier toch ook lukken? Ik denk dat het allemaal wel eens veel beter kan worden.

Onze lokale driehoeken werken over het algemeen niet echt mee.
Het is al jaren hetzelfde, kopieer en plak gedrag. Angst regeert.
(en ik weet dit omdat ik wel wat zaakjes doe op supportersgebied)

Koning Kriel

Citaat van: mike_t op aug 28, 2015, 08:36:45
Onze lokale driehoeken werken over het algemeen niet echt mee.
Het is al jaren hetzelfde, kopieer en plak gedrag. Angst regeert.
(en ik weet dit omdat ik wel wat zaakjes doe op supportersgebied)

Gisteren op de radio ook meteen weer een hoogleraar uit Groningen die heel hard riep dat Nederland hier volgens de cijfers nog niet klaar voor is, de beste man is waarschijnlijk nog nooit bij het voetbal geweest. Ik denk dat met een beetje druk van boven het wel eens kan gaan lukken. Het is wel van essentieel belang dat supporters er zelf ook bij betrokken worden.

FCT1980

En dat gebeurd nu volgens mij ook. De discussie is nog nooit zo ver gevoerd als nu dus ik heb goede hoop op een voor ons mooie uitkomst.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Jef400

Ach, cijfers zeggen ook zoveel als ze als gemiddelden worden uitgedrukt hé...