Doing the both leagues ... @ Belgium

Gestart door voetbalfan, apr 05, 2010, 21:57:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wekke

Ik snap al die sympathie voor Achter de Kazerne en KV Mechelen absoluut niet, maar dat zal wel aan mij liggen :-)

Nu we toch lijstjes aan het maken zijn:

Eerste klasse:
Top 3 (algemeen): 1) KRC Genk 2) RSC Anderlecht 3) RAEC Mons
Top 3 (bezoekersvak): 1) KVC Westerlo 2) OHL 3) KAA Gent
En de 3 verplaatsingen die steeds met stip in mijn agenda zijn genoteerd, zijn natuurlijk de derbies: KV Mechelen, KVC Westerlo en Beerschot AC.

Tweede Klasse:
Top 3 (algemeen): 1) RAFC 2) Boussu Dour 3) Eendracht Aalst

wekke

Citaat van: cafebac op jan 24, 2012, 21:21:25
Guldensporenstadion vind ik wel wat weghebben van de Adelaarshorst, lijkt me een erg gezellig knus stadion.
Sclessin en Achter de kazerne staan uiteraard op het lijstje om een keer te bezoeken.
Gezien de nieuwbouw is het Ottenstadion ook wel een goede om op korte termijn eens aan te doen.

Anderlecht daarentegen vind ik zo'n verschrikkelijke club dat ik me daar niet zal vertonen. Prefab stadionnetjes als Westerlo, St Niklaas etc sla ik sowieso over. Sintelbaandraken ben ik eigenlijk ook niet zo'n fan van, al zal ik het Regenboogstadion in heroverweging nemen ;)

De tribunes achter de beide doelen in oa. KAA Gent en OHL zijn ook prefab modeletjes, maar ze bevorderen wel de sfeer vind ik. Prefab stadionnetjes kunnen trouwens ook zeer knap zijn, kijk maar naar Eupen. Knap hoe ze daar hebben uitgebreid.

Het Guldensporenstadion is zeker de moeite waard, maar probeer er plaatsen achter doel te bemachtigen. Die beide tribunes (en de hoofdtribune) zijn nog lekker ouderwets terwijl 1 zijde (met oa. het bezoekersvak) enkele jaren geleden volledig vernieuwd is.

Sclessin is zeker een aanrader, maar vermijd de bovenste ring! Het is er enorm steil en achter de doelen zie je de achterlijn én het doel niet staan.

Bossche Bol

Het heeft even geduurd maar met het Stade Fallon (White Star Woluwe-Eendracht Aalst) heb ik sinds vandaag de beide hoogste klassen van het Belgisch voetbal weer compleet. Een andere nieuweling (St. Niklaas) bezocht ik 10 dagen geleden, en Aalst bezocht ik enkele jaren geleden al eens.

Overigens is 'Stade' een groot woord voor een zittribune met verder een atletiekbaan en daaromheen grasdijken, waar ze aan de lange zijde 2   tijdelijke kleine overdekte zittribunes hebben neergezet voor de gasten.
Ik heb in onze Top- en Hoofdklassen betere/grotere accomodaties gezien.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

Joost

Citaat van: Bossche Bol op apr 12, 2012, 04:19:10
Het heeft even geduurd maar met het Stade Fallon (White Star Woluwe-Eendracht Aalst) heb ik sinds vandaag de beide hoogste klassen van het Belgisch voetbal weer compleet. Een andere nieuweling (St. Niklaas) bezocht ik 10 dagen geleden, en Aalst bezocht ik enkele jaren geleden al eens.

Overigens is 'Stade' een groot woord voor een zittribune met verder een atletiekbaan en daaromheen grasdijken, waar ze aan de lange zijde 2   tijdelijke kleine overdekte zittribunes hebben neergezet voor de gasten.
Ik heb in onze Top- en Hoofdklassen betere/grotere accomodaties gezien.

Vroeger was Stade Fallon een stuk groter en waren de graswallen staantribunes.

Bossche Bol

Citaat van: Joost op apr 12, 2012, 08:54:42
Vroeger was Stade Fallon een stuk groter en waren de graswallen staantribunes.
Dat vermoedde ik al. In Duitsland zie je dat ook vaak, maar daar laten ze nog grote stukken als staantribune intakt. In ieder geval aan de lange zijde.

Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

Joost

Citaat van: Joost op jan 23, 2012, 10:10:33
Een update...

13 van de 15 in de Eerste Klasse. Mons en de Brugse clubs missen.

9 uit 18 in Tweede Klasse.

5 uit 17 in 3A
8 uit 18 in 3B

0 uit 16 in 4A
2 uit 16 in 4B
14 uit 16 in 4C
5 uit 16 in 4D

En inmiddels diverse clubs in Provinciale.

Een update omdat ik waarschijnlijk volgende maand in 1 weekend de Eerste Klasse ga voltooien en een potje ga zien in 4A. En een maand later wil ik 4C voltooien.

Het nieuwe seizoen staat weer voor de deur.

Promoties en degradaties hebben de volgende schade toegebracht:

15 van de 15 in de Eerste Klasse.

11 uit 18 in Tweede Klasse.

5 uit 18 in 3A
10 uit 18 in 3B

0 uit 16 in 4A
2 uit 16 in 4B
12 uit 16 in 4C
6 uit 16 in 4D

voetbalfan

#66
België: 41/135
1ste klasse:   16/16
2de klasse:    14/18
3de klasse A:  4/18
3de klasse B:  3/19
4de klasse A:  0/16
4de klasse B:  0/15
4de klasse C:  3/18
4de klasse D:  0/16

Antwerpen (13/176)
1ste: 3/16
2de A: 0/16
2de B: 1/16
3de A: 0/16
3de B: 1/16
3de C: 2/16
4de A: 0/16
4de B: 0/16
4de C: 0/16
4de D: 4/16
4de E: 2/16

Dit jaar staat het voltooien van 2de klasse op de planning en ook provinciale in provincie Antwerpen wat uitbreiden, dit zal voornamelijk in reeks 1, 2B, 3C en 4D zijn.



 

wekke

Nationale

1e Klasse: 16/16
2e Klasse: 12/18 (komende week volgt nr13 Mouscron)
3e Klasse A: 8/18
3e Klasse B: 5/18 + 1 groundspot
4e Klasse A: 1/18
4e Klasse B: 0/18
4e Klasse C: 2/18 + 6 groundspots
4e Klasse D: 1/18

Antwerpen:

1e Provinciale: 7/16
2e Provinciale: 8/32
3e Provinciale: 16/48 + 1 groundspot
4e Provinciale: 27/73 + 4 groundspots

Nog veel te doen dus :D

Victor Charlie Hotel

#68
Op zaterdag 20-10 naar OH Leuven-Club Brugge geweest (Eerste Klasse) en op zondag 21-10 naar K.SK Heist-WS Woluwé (Tweede Klasse). Leuven en Heist liggen maar 15 km. uit elkaar, dus een goede combi om deze twee stadions aan mijn lijst toe te voegen.

Het stadion van Leuven kun je Eerste Klasse-waardig noemen: een goede hoofdtribune en goede tribunes aan de korte zijde. Alleen de overdekte staantribune is klein en verdient uitbreiding. Opvallend is, dat je de contouren van de oude (staan)tribunes nog kunt zien: een ovalen vorm met ws een sintelbaan tussen de tribunes en het veld. Alleen ter hoogte van de hoofdtribune zie je het niet.

Voorafgaande aan de wedstrijd merkten we niet veel van sfeer, maar toen de ploegen eenmaal het veld op kwamen, barstte het enthousiasme los. Hieronder een foto van de tifo-actie van de "harde kern" van Leuven:



Het was een boeiende wedstrijd met veel strijd, m.n. van de zijde van Leuven. Club was de beter voetballende ploeg, maar verprutste legio kansen of ze hadden pech (bal tegen de lat, bal tegen de paal, bal net naast). Maar nadat een speler van Leuven met 2x geel kon inrukken, maakte Club nog steeds weinig klaar en kreeg het zelfs een dubieuze penalty tegen (gegeven door de ons bekende Richard Liesveld!). Hieronder de succesvolle pingel voor Leuven:



Club raakte van de leg, wat o.a. leidde tot een rode kaart voor 1 van hun spelers. Ook het inbrengen van Björn Vleminx had voor Club niet het gewenste resultaat.

Al met al een slechte generale van Club voor de komende Europa League-wedstrijd en voor Leuven een topprestatie, met ook goed voetbal.

Zondag 21-10 deden we op weg terug naar Nederland het stadionekke van K.SK. Heist aan. Een knusse accommodatie, dat het beste kan worden vergeleken met een ground in onze Topklasse amateurs.  Sterker nog: Heist is één van de amateurclubs die in de Belgische Tweede Klasse uitkomen! In Nederland ondenkbaar. Het niveauverschil werd ook meteen duidelijk: tegenstander  WS Woluwé voetbalde makkelijk naar een 0-3 voorsprong binnen het half uur, een stand die ook na 90 minuten op het bord stond. Daarmee is Woluwé de eerste periodekampioen in de Tweede Klasse geworden, wat leidde tot een groot feest bij de talrijk meegereisde Brusselse fans. Hieronder een sfeerimpressie:

Kassahokken uit lang vervlogen tijden


.....


Toen het veld nog niet was verplaatst ... De oude tribune!


Samen met vrouw/vriendin naar het voetbal: het kan!


.....


Feest na het behalen van de 1e periodetitel.


Een goed moment voor ...


Deze teleurgestelde Heist-supporter kwam ook niet weg van de parkeerplaats.


Terranova

Mooie fotoreportage en verslag!
Eigenlijk zou elk landenforum zijn eigen "verslagentopic" moeten hebben waar mensen fotoverslagen als deze in konden posten. Altijd leuk om te lezen.

Ik zie overigens mezelf in de verte op je foto bij OH Leuven. Ik stond op de staantribune aan de linkerkant, vanuit jou gezien recht voor je.

Victor Charlie Hotel

Citaat van: Terranova op okt 22, 2012, 08:24:30
Mooie fotoreportage en verslag!
Eigenlijk zou elk landenforum zijn eigen "verslagentopic" moeten hebben waar mensen fotoverslagen als deze in konden posten. Altijd leuk om te lezen.

Ik zie overigens mezelf in de verte op je foto bij OH Leuven. Ik stond op de staantribune aan de linkerkant, vanuit jou gezien recht voor je.

Aha. Ik neem aan dat je de foto hebt gedownload op je eigen harde schijf!? Goed idee, een verslagentopic. Kan ik zelf opstarten. Maar deze topic vind ik wel passend voor mijn verslag van dit weekend.

Victor Charlie Hotel

Citaat van: Terranova op okt 22, 2012, 08:24:30
Ik zie overigens mezelf in de verte op je foto bij OH Leuven. Ik stond op de staantribune aan de linkerkant, vanuit jou gezien recht voor je.

Wat was er eigenlijk aan de hand op jouw tribune, tegen het eind van de wedstrijd? Ik zag wat rumoer.

Terranova

#72
Citaat van: Victor Charlie Hotel op okt 22, 2012, 20:40:06
Wat was er eigenlijk aan de hand op jouw tribune, tegen het eind van de wedstrijd? Ik zag wat rumoer.

In het vak zaten ong. 30 Brugge fans die de hele wedstrijd ook duidelijk lieten weten voor Brugge te zijn. Gelukkig werden ze erg stil toen ze achterkwamen.
Wij hadden een steward voor het vak (overigens 3 stewards op een hele tribune, chapeau!) en die controleerde het zaakje helemaal. In NL had er allang een peleton ME in het vak gestaan...

Ik stond trouwens een kwartier voor de wedstrijd naast de NL'se 4e man en wat elftalleiders van OH Leuven op een meter of 5 van het veld. Om op onze tribune te komen moest je langs de kleedkamers waardoor er twee hekken stonden. Bij het eerste hek stonden twee stewards om je kaartje te controleren waarna iedereen de zone waar de spelers lopen doorkruisen. We besloten om het gewoon te proberen en zijn richting veld gelopen, niemand die ons iets vroeg of tegenhield. Uiteindelijk op eigen initiatief toen de spelers langs ons afrenden richting kleedkamer maar naar de tribune gegaan. Toen de stewards zagen waar we vandaan kwamen keken ze even vreemd naar elkaar maar vroegen niets.

Mooi dat zoiets in Belgie nog gewoon kan. In NL haddem we ws. stadionverbod of een ander idiote straf gehad vanwege 'het betreden van een voor het publiek niet gewenste zone'.

Victor Charlie Hotel

Citaat van: Terranova op okt 22, 2012, 23:16:13
In het vak zaten ong. 30 Brugge fans die de hele wedstrijd ook duidelijk lieten weten voor Brugge te zijn. Gelukkig werden ze erg stil toen ze achterkwamen.
Wij hadden een steward voor het vak (overigens 3 stewards op een hele tribune, chapeau!) en die controleerde het zaakje helemaal. In NL had er allang een peleton ME in het vak gestaan...

Ik stond trouwens een kwartier voor de wedstrijd naast de NL'se 4e man en wat elftalleiders van OH Leuven op een meter of 5 van het veld. Om op onze tribune te komen moest je langs de kleedkamers waardoor er twee hekken stonden. Bij het eerste hek stonden twee stewards om je kaartje te controleren waarna iedereen de zone waar de spelers lopen doorkruisen. We besloten om het gewoon te proberen en zijn richting veld gelopen, niemand die ons iets vroeg of tegenhield. Uiteindelijk op eigen initiatief toen de spelers langs ons afrenden richting kleedkamer maar naar de tribune gegaan. Toen de stewards zagen waar we vandaan kwamen keken ze even vreemd naar elkaar maar vroegen niets.

Mooi dat zoiets in Belgie nog gewoon kan. In NL haddem we ws. stadionverbod of een ander idiote straf gehad vanwege 'het betreden van een voor het publiek niet gewenste zone'.
Had al zo'n vermoeden dat het zoiets was. Een steward observeerde het relletje vanaf het veld, de anderen gingen op de tribune op de "brandhaard" af. Uiteindelijk goed opgelost.
Het verschil met NL is, dat het iha in België niet uit de hand loopt (uitzonderingen daargelaten) en dat men afstand neemt van relletjes e.d. Ze laten zich ook aanspreken op hun gedrag (ook door functionarissen als stewards). Ik hoef je niet te vertellen hoe het in ons land is ....
Daarom is groundhopping naar het buitenland zo leuk.

HRM1880

Dan ervaar ik voetbal zien in België toch helemaal anders. En juist toevallig met Leuven heb ik persoonlijk een zeer slechte ervaring.