Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Ik zag het net ook op de VRT-teletekst
Hopelijk biedt Internet uitkomst
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ALenstra

Voor de clubs is het een prachtige deal, ze ontvangen ruim 55 miljoen per jaar en dat is ruim 10 miljoen meer dan het vorige contract. Voor de Belgische voetbalfans is het funest want ze hebben 2 decoders nodig om alle livewedstrijden te kunnen zien.................

Voetbalhopper

Citaat van: Breda op jun 10, 2011, 16:38:44
Wat een ellende :(. Juli verdwijnen ZDF, WDR, TV5, RAI, TVE van de kabel hier. En nu het voetbal uit België ook nog weg. Ik kan net zo goed dat hele televisietoestel de deur uit doen.

UPC of Ziggo?

UPC heeft RAI hier er al een jaar geleden afgegooid

hgrm

Citaat van: Breda op jun 10, 2011, 22:21:24
Ziggo. Met name van verlies ZDF, TV5, RAI baal ik. En al die commerciële troep tot en met RTL28 en NET19 mogen we houden.

A propos, een sponsorcontract van 55 miljoen voor 16 clubs is fameus. De kloof met Nederland (wat is het bij ons, 34 miljoen?) wordt hierdoor alleen maar groter.

Wellicht wordt het interessant om eens naar digitale TV te kijken. Dan heb je je zenders waarschijnlijk weer terug. Of anders naar Digitenne.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

spons

Citaat van: Breda op jun 10, 2011, 22:21:24
.A propos, een sponsorcontract van 55 miljoen voor 16 clubs is fameus. De kloof met Nederland (wat is het bij ons, 34 miljoen?) wordt hierdoor alleen maar groter.

kwa inkomsten wordt de kloof groter ik denk dat ze die kwa voetbal nu misschien kunnen dichten en kwa infrastructuur liggen ze volgens mij nog lichtjaren achter
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hgrm

Citaat van: Breda op jun 10, 2011, 23:00:25
Als jij het komt installeren ;). Ik heb de doos al sinds 2007 hier staan (kreeg digitale TV bij internet- en telefoonaansluiting), maar heb die zelfs nog nooit open durven doen...

Is te regelen....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

HRM1880

Citaat van: spons op jun 10, 2011, 23:11:05
kwa inkomsten wordt de kloof groter ik denk dat ze die kwa voetbal nu misschien kunnen dichten en kwa infrastructuur liggen ze volgens mij nog lichtjaren achter
En de kloof tussen eerste en tweede klasse wordt ook enkel groter. Als je ziet wat voor ploegen tegenwoordig in tweede klasse spelen, is het natuurlijk ook niet moeilijk dat er geen aandacht uitgaat naar die reeks.

3434

Het ergste is het voor de mensen zonder digitale televisie (zoals mij). VTM = reclame, véél reclame. Onderbrekingen tussen wedstrijdverslagen BAH! Dan komt er nog bij dat op VTM/2BE geen enkele deftige verslaggever is. Op de VRT kon Joos nog door de beugel. Er wordt onderhandeld om 'Extra Time' te houden op Canvas, dit programma is echter honderd keer slechter dan 'Studio 1'.

Thank God for match of the day!
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

TeeZee

Citaat van: hgrm op jun 10, 2011, 22:56:10
Wellicht wordt het interessant om eens naar digitale TV te kijken. Dan heb je je zenders waarschijnlijk weer terug. Of anders naar Digitenne.
Dat is inderdaad de reden. Analoge tv gaat verdwijnen. Bij mij verdwijnt zelfs BBC2 uit het pakket. Daar schrok ik van, totdat ik las dat dat het analoge pakket betrof en er voor mij (als digitale abonnee) niets verandert.

Voor digitale tv heb je in Nederland 3 mogelijkheden: DVB-T (beperkt aantal zenders via de ether, digitenne), DVB-S (Satelliet) en DVC-B (kabel). Laatst genoemde heeft de beste digitale kwaliteit, digitenne zou ik zelf nooit en te nimmer nemen.

TeeZee

Citaat van: Breda op jun 11, 2011, 09:57:58
Is het trouwens waar dat je van digitale TV geen programma's meer kunt opnemen op video (of DVD) of is dat een fabeltje?
Ik vermoed niet op een ouderwetse videotape, maar op DVD kan natuurlijk wel. Je hebt in ieder geval een apparaat nodig dat het digitale signaal kent.

Overigens, als je overstapt naar digitale tv blijft het analoge signaal gewoon beschikbaar. Het kost ook niks extra.

voetbalfan

Citaat van: Breda op jun 11, 2011, 09:57:58
Is het trouwens waar dat je van digitale TV geen programma's meer kunt opnemen op video (of DVD) of is dat een fabeltje?

Op Belgacom weet ik het niet, wij hebben hier thuis Telenet dus ik kan wel de drie 'topmatchen' van het weekend bekijken en hoor dus bij de 'gelukkige'. Met telenet kunnen wij trouwens wél opnemen, alleen niet eindeloos veel.

spons

Citaat van: TeeZee op jun 11, 2011, 10:39:28
Overigens, als je overstapt naar digitale tv blijft het analoge signaal gewoon beschikbaar. Het kost ook niks extra.

Dat is ook weer afhankelijk van je aanbieder, in mijn regio is Caiway een van de grooste aanbieders en die hebben alleen nog maar en digitaal signaal en geeft niets meer analoog door
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: spons op jun 11, 2011, 12:22:18
Dat is ook weer afhankelijk van je aanbieder, in mijn regio is Caiway een van de grooste aanbieders en die hebben alleen nog maar en digitaal signaal en geeft niets meer analoog door

Ik heb ook ziggo en bij ons is het analoge signaal gewoon beschikbaar. Ik ben er behoorlijk zeker van dat dit in Breda's regio ook zo is.

Citaat van: Breda op jun 10, 2011, 22:21:24
Ziggo. Met name van verlies ZDF, TV5, RAI baal ik. En al die commerciële troep tot en met RTL28 en NET19 mogen we houden.

Ik moet nog zien of dat ook werkelijk gaat gebeuren. De programmaraad heeft er bezwaar tegen aangetekend. Vooral in Limburg is het verdwijnen van ZDF een giller. Vooral oudere mensen hebben nog analoge TV en die kijken hier massaal naar ZDF.

Digitale TV is wel een heel goede oplossing voor je en die bij Ziggo werkt bij mij echt perfect. Je krijgt dan naast TV5 en Rai Uno ook nog France 2, TVE (Spanje) en een hele rits aan lokale zenders waarop je op zondagavond de amateursamenvattingen kunt zien.

georgesv

ik weet niet of je in NL de RTBF heb, die blijven wel het voetbal geven.

Joost

Citaat van: georgesv op jun 11, 2011, 13:39:54
ik weet niet of je in NL de RTBF heb, die blijven wel het voetbal geven.

Helaas, die is enkele jaren geleden wel eventjes te zien geweest maar nu niet meer bij Ziggo, Digitenne of UPC.