Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HRM1880

Citaat van: Joost op feb 13, 2012, 22:14:29
De taalgrens is vastgesteld in 1963, op datzelfde moment zijn is ook Voeren geruild tegen Kommen-Waasten. Heel opmerkelijk en typisch Belgisch zou ik bijna zeggen.

Maar het blijft toch gek dat de voetbalbond die nieuwe scheiding nooit heeft overgenomen. Alleen SK Moelingen is ooit vanwege de taalkwestie in haar nieuwe provincie gaan spelen. Het lijkt me toch zeker voor Dottignies bijvoorbeeld makkelijker om in Henegouwen te spelen. Qua afstanden maakt het weinig uit maar de vergaderingen en tegenstanders zijn Nederlands en ik denk de scheidsrechters ook. Aparte situatie.
Als ze van provincie veranderen moeten ze in die bepaalde provincie in de laagste reeks beginnen. Dat heeft een veel grotere invloed dan je zou kunnen denken.

Han

Als ik samenvattingen van Anderlecht zie op de BRT lijkt het af de camera-positie geswitcht is naar de andere lange zijde, oftewel 'de overkant'. Klopt die aanname?
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

HRM1880

Citaat van: Han op mrt 05, 2012, 22:56:04
Als ik samenvattingen van Anderlecht zie op de BRT lijkt het af de camera-positie geswitcht is naar de andere lange zijde, oftewel 'de overkant'. Klopt die aanname?
De rechten voor wedstrijdbeelden zitten nu bij VTM, die zullen dat beslist hebben. VRT heeft daar volgens mij niets mee te maken.

georgesv

Citaat van: Han op mrt 05, 2012, 22:56:04
Als ik samenvattingen van Anderlecht zie op de BRT lijkt het af de camera-positie geswitcht is naar de andere lange zijde, oftewel 'de overkant'. Klopt die aanname?

toch niet hoor, is gewoon zoals vroeger
zie laatste samenvatiing vd match (VTM stadion , match tegen cercle)
http://stadion.vtm.be/?teams=91530&playday=&form_build_id=form-00491a2cc9a438f25829cf8f05d18bc1&form_id=stadion_videozone_filter_form#
samenvatting op vrt heb ik niet gezien, maar is overgenomen van VTM toch?!

Joost

Citaat van: Han op mrt 05, 2012, 22:56:04
Als ik samenvattingen van Anderlecht zie op de BRT lijkt het af de camera-positie geswitcht is naar de andere lange zijde, oftewel 'de overkant'. Klopt die aanname?

Heb je misschien de samenvatting van de wedstrijd tegen AZ gezien? Het kan goed zijn dat daar vanwege reclameoverwegingen met camera's aan 2 zijden is gewerkt.

hgrm

Bij Europese wedstrijden wordt wel eens van de ene kant gefilmd voor de TV-zender van de thuisploeg en vanaf de andere kant voor de TV-zender van de uitploeg zodat iedereen de goede reclameborden ziet.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Het seizoen loopt weer richting het einde (wat heet; Eendacht Zele is al weken kampioen!) dus dan komen ook de promotie en degradatie weer in het vizier. Heeft een van de Belgische leden informatie over de aangevraagde en toegekende licenties van de clubs die in 3B spelen? Dat La Louviere en Mouscron-Peruwelz een licentie zullen krijgen daar twijfel ik namelijk niet aan.

Hoogstraten, Dessel en Bocholt daarentegen zie ik vooral voor Bocholt niet snel gebeuren met die accomodatie. Maar dan denk ik aan Heist en Woluwe en die mogen het ook.

HRM1880

Citaat van: Joost op mrt 25, 2012, 00:54:15
Het seizoen loopt weer richting het einde (wat heet; Eendacht Zele is al weken kampioen!) dus dan komen ook de promotie en degradatie weer in het vizier. Heeft een van de Belgische leden informatie over de aangevraagde en toegekende licenties van de clubs die in 3B spelen? Dat La Louviere en Mouscron-Peruwelz een licentie zullen krijgen daar twijfel ik namelijk niet aan.

Hoogstraten, Dessel en Bocholt daarentegen zie ik vooral voor Bocholt niet snel gebeuren met die accomodatie. Maar dan denk ik aan Heist en Woluwe en die mogen het ook.
Uitsrpaak over de licenties moet nog gebeuren. Normaal was dat vorige week maandag, maar is uitgesteld.

3434

Er waren maar een 6tal clubs die de licentie hebben aangevraagd. De door u genoemde + Geel-Meerhout, Racing Mechelen en - ik denk- Rupel Boom.

Zolang er financieel geen (ernstige) problemen zijn zal alles wel worden goedgekeurd. Ik vind trouwens ook dat Bocholt niks te zoeken heeft in 2de maar ze hebben een goede ploeg en goed beleid dus verdienen ze het wel.

Tongeren naar 1ste provinciale samen met Zwarte Leeuw, vooral voor die laatste vind ik het erg spijtig.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Dank voor de info. Lijken mij ook de meest voor de hand liggende clubs.
Ook een idee welke clubs uit 3A een licentie hebben gevraagd en dus mogen meedoen aan de play-offs?

Han

Bedankt voor het oplossen van het mysterie 'tv-registratie' op Astridpark.

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

3434

Citaat van: Joost op mrt 25, 2012, 14:25:02
Dank voor de info. Lijken mij ook de meest voor de hand liggende clubs.
Ook een idee welke clubs uit 3A een licentie hebben gevraagd en dus mogen meedoen aan de play-offs?

Geen concrete info maar ik denk de top 5 ongeveer. La Lou, Mouscron en Virton weet ik zeker.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

AthleticHolanda

Citaat van: Breda op mrt 29, 2012, 13:05:25
Mambourg zal komend najaar voor de tweede keer een vermageringskuur ondergaan. Vanaf november drie tweede etages minder en een resterende capaciteit van 14.000.

http://www.walfoot.be/fra/news/lis/2012-03-29/le-stade-de-charleroi-sera-en-partie-demonte

Zonde, snap het ook niet helemaal aangezien ze - wanneer ze op het hoogste niveau spelen en een fatsoenlijk beleid hebben - wel degelijk potentie hebben om te groeien en 20000+ publiek te trekken denk ik.

Hugo

Citaat van: AthleticHolanda op mrt 29, 2012, 13:37:59
Zonde, snap het ook niet helemaal aangezien ze - wanneer ze op het hoogste niveau spelen en een fatsoenlijk beleid hebben - wel degelijk potentie hebben om te groeien en 20000+ publiek te trekken denk ik.

De bouwvergunning voor de verbouwing in 1999 zal wel afgewezen zijn. Dus terugbrengen naar originele toestand a.u.b.

Bier und Bratwurst

Dan zet ik deze ook maar eens op m'n lijstje van "to do" op korte termijn.
Het ene stadion is het andere niet!